Aihe: mikä se on kun mistään ei löydy hyviä hevilaulajia?
1 2
JTL
10.03.2005 08:51:11 (muokattu 10.03.2005 09:31:18)

Ollaan bändin kanssa "mätetty" n. 1,5 vuotta eikä hyviä vapaita laulajia ole löytynyt. Haussa on ollut laulaja jolla on miehekäs saundi (esim. "Iced Earth - Something wicked this way comes" yms.). Pelkät örisijät eivät nappaisi.

tuolta löytää muutaman biisimme raakileversioita..
www.mikseri.net/bedimmed/

Onko se vaan että hyviä hevilaulajia on vaan niin vähän?

Ps. Ennen kuin joku nyt sanoo, että laulajahakemukset laitetaan Wanted-osioon, niin painotan että tämä ei ole hakemus. Ihmettelyä vaan. Ja tietenkin jos joku kiinnostuu niin tietenkään mulla ei ole mitään sitä vastaan. :)
+ [[ BeDimmed / Mellow ]] + ---------------------------------
hoffe
10.03.2005 09:39:20

Veikkaan että kyseessä on moni asia, mikä vaikuttaa siihen, ettei sopivaa ole löytynyt. Luulen, että jos on kovin valmis paletti ja vaatimukset liian "selkeät", niin moni ei halua lähteä, sillä populaarimusassa moni laulaa loppujen lopuksi vain omalla luonnollisella tavallaan: halu olla tekemässä omannäköistä musaa. Se, mikä on hyvä hevilaulaja, on monia eriäviä mielipiteitä.

Toisaalta, jos asuu pienellä paikkakunnalla, saattaa löytäminen olla vielä tuskaisempaa - tosin ei esim. hki tarjoa autuutta: on enemmän vaihtelua ja kaiken-maailman-yrittäjää, siinäkin turhautuu.

Kannustuksena mainittakoon, että jokainen bändi (yleensä) taistelee pitkään soittajapulasta eikä parikaan vuotta ole pitkä aika: meillä meni noin 4 vuotta ja yli 10 basistia ennen kuin sopiva löytyi, ja sekin lähipiiristä...
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
d-iivil
10.03.2005 09:55:33

On. Mutta lohdutukseksi voin sanoa, että sama se on tilanne minkä tahansa instrumentin kanssa kun ettii hyviä muusikoita :-|
JTL
10.03.2005 10:04:56 (muokattu 10.03.2005 10:11:40)

Veikkaan että kyseessä on moni asia, mikä vaikuttaa siihen, ettei sopivaa ole löytynyt. Luulen, että jos on kovin valmis paletti ja vaatimukset liian "selkeät", niin moni ei halua lähteä, sillä populaarimusassa moni laulaa loppujen lopuksi vain omalla luonnollisella tavallaan: halu olla tekemässä omannäköistä musaa. Se, mikä on hevilaulaja, on monia eriäviä mielipiteitä.

Totta, totta.

Toisaalta, jos asuu pienellä paikkakunnalla, saattaa löytäminen olla vielä tuskaisempaa - tosin ei esim. hki tarjoa autuutta: on enemmän vaihtelua ja kaiken-maailman-yrittäjää, siinäkin turhautuu.

Jep, ei täällä Järvenpäästä hirveän montaa mahdollista laulajaa ole löytynyt. :|

Kannustuksena mainittakoon, että jokainen bändi (yleensä) taistelee pitkään soittajapulasta eikä parikaan vuotta ole pitkä aika: meillä meni noin 4 vuotta ja yli 10 basistia ennen kuin sopiva löytyi, ja sekin lähipiiristä...
Just just. Basso on varmaan kanssa vähän sellainen soitin, että niitä (ainakaan hyviä) ei paljoa löydy. :)

On. Mutta lohdutukseksi voin sanoa, että sama se on tilanne minkä tahansa instrumentin kanssa kun ettii hyviä muusikoita :-| Joo, niinhän se on.

Tuntuu vähän siltä, että hevimusassa örinä on nykyään niin "IN" että puhdahkosti vetäviä ei paljoa löydy...

Olen jopa harkinnut että itse opettelisi laulamaan, mutta realistina uskon että se olisi ylivoimaista mulle kitaroinnin ohella.
www.mikseri.net/bedimmed/ www.mikseri.net/mellow/ jtl.deviantart.com
marke-
10.03.2005 11:16:36 (muokattu 10.03.2005 11:17:24)
halu olla tekemässä omannäköistä musaa.

!

Nimenomaan. Hyvää hevilaulajaa voi kuunnella, mutta jokainen saa itse miettiä, että haluaako todella kaikki itse laulaa samoin. Esimerkiksi itseä ei voisi vähenpää napata laulaa hyvin heviä.

Oishan se toki kivaa postailla karaokessa, mutta kun ei semmoista musiikkia halua tehdä, niin ei oikein ole motiiveja.

Mainitsemasi hevityylin ihannoijia on kuitenkin niin suhteellisen vähän ja erittäin usein hekin ottavat kaupasta sen kitaran mukaan eikä mikkiä.
Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
JTL
10.03.2005 11:37:01

Mainitsemasi hevityylin ihannoijia on kuitenkin niin suhteellisen vähän ja erittäin usein hekin ottavat kaupasta sen kitaran mukaan eikä mikkiä.

Joo, aivan.

Bändini musahan on semmoista trash, death, heavy, dark vaikutteista metallia. Ja tahtoisinkin (ehkä yleisesti mättömusiikin nykylinjasta poiketen) bändiin cleanisti laulavan laulajan örinän sijaan...
www.mikseri.net/bedimmed/ www.mikseri.net/mellow/ jtl.deviantart.com
18is9
10.03.2005 12:58:21

Kyllä se vähän näin tahtoo olla. Aika pitkällä kokemuksella näistä hevihommista voisin sanoa että basistin ja kitaristin virkaa pystyy hoitamaan aika vähällä kokemuksella, mutta rumpalin ja laulajan pestit vaativat huomattavasti kovempaa treeniä. Jotta edes auttavasti pystyisi laulamaan heviä täytyy joko a) olla luonnonlahja jolloin korkea ja vahva ääni tulee itsestään tai b) käydä helvetisti tunneilla ja treenata kuin eläin. Kumpaankaan kategoriaan kuuluvia ihmisiä ei kovin montaa mahdu tusinaan.

Tällä nyt ei ole tarkoitus provota mitään. Hyvät muusikot on erikseen. Ihan yhtä harvassa ne hyvät kitaristit on kuin hyvät laulajatkin. Aloittamisen kynnys on vain paljon matalammalla kitaran kanssa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
hoffe
10.03.2005 13:26:56
ei täällä Järvenpäästä hirveän montaa mahdollista laulajaa ole löytynyt.

Kas, samasta paikasta olen ja ehkei ongelma ole ihan mahdoton. Keski-Uudellamaalla toimii suhteellisen paljon myös raskaamman musiikin harrastajaa. Suosittelen, että kiilaat itsesi "musiikkipiireihin". Hyvä paikka aloittaa on tutkimalla sivustoa www.kypara.net , jos ei ole ennestään tuttu. (Kypärä on Keski-Uudenmaan elävän musiikin yhdistys.) Voit heittää pikaviestiäkin, jos haluat tietää lisää...
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
Guitar69
10.03.2005 15:20:29
Ensinnäkin on erittäin haastava asia ryhtyä laulajaksi. Eikä vähiten siitä syystä, että vaikka olisit miten h*lvetin hyvä, niin joku ossi keravalta voi haukkua sua, ja vielä perustella sen ihan järkevästi.

Monesti on myös törmännyt siihen, että vähän jokaisen pitäisi laulaa raspi-soundilla, ja tietyllä tapaa se on hevi-puolella muotia, kun joacim cans:kin laulaa jo sillä:D

Tuntuu siltä, että oikeasti PUHTAALLA tavalla laulavaa (koulutettuakin.) heavy-laulajaa arvostetaan enemmän kaikkialla muualla kuin heavy-piireissä:)

Niin, takaisin kysymykseen: juuri mistään ei löydy heavy-laulajia
Jackson Dinky
30.03.2005 12:29:31
Värvätkää joku iso kaljamahanen tyyppi ördäämään.

Anteeksi.
"Ei tual takana ketää oo..? Kaksin ollaan liikentees"
Triskal
30.03.2005 12:55:58

Valitettavasti näyttää pelottavasti siltä, että hyvät hevilaulajat tulevat jatkossakin olemaan kiven alla. Tärkeätä on edetä laulajan äänen ehdoilla jos semmoisen löytää jostain, muuten se vittuuntuu ja vaihtaa bändiä tai kuulostaa muuten vain huonolta. Tekemällä tehdyt kiljunnat ja tekoraspit kannattaa unohtaa alkuunsa ja antaa luonnollisen äänen tulla.
sibelius
04.04.2005 10:04:26
jaa.en tiedä! Itse haluaisin haulaa hevi bändissä.mutta omalla äänellä ja taidolla.en matkia kotipeltoo tai jotain örisiää. ja monet pändit haluaa örisiän tai kiljuvan tyypin.
miksei esim. vahvaa baritonibassoa??
Ezra
04.04.2005 23:09:32
Joo-o...

Saahan sitä hakea... Olen aika paljon yrittäy. Siis hakea bändiin laulajaksi. Joko mä laulan liian puhtaasti, liian korkealta, liian "jotenkin silleen...öö" tai sit pärstäkertoin ei kelpaa, olen väärän ikänen, väärää sukupuolta jne jne...

Ei se ole helppoa tälläkään puolella. Arvatkaa vaan kuinka turhauttavaa on juosta koelauluissa, opetella jonkun bändin biisiä nauhalta ja sit kuulla, että "no joo ootsä ihan hyvä, mutta just vähän eri tyyliä mitä haetaan..." Sit ku kysyy että missä vika, mitä te oikeastaan haette, niin ei osata selittää!

-Jeejee...
Ääntä! -Ezra
sibelius
17.04.2005 16:04:49
niinpä!
Kärpäsruoska
17.04.2005 18:16:46
On niitä muitakin ongelmia. Laulan melko korkealta, vajaan vuoden laulaneena alan jo pysyä nuotissa (älkääkä alkako saivarella, se on suhteellista), mutta ääneni on hirveä ja sopisi ehkä punkbändiin. Voisinpa sanoa että ottaa päähän.
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Guitar69
23.04.2005 22:19:17
Raspi meinaa äänen käheyttämistä/karheuttamista, joku viisaampi voi havainnoillistaen selittää ko. asian teknisen toteutuksen. Käsittääkseni laulaja hyödyntää laulussaan tällöin limaa kurkunpäässä(?). Kuulostaa etovalta:D Korjatkaa paremmin asiasta tietävät..
Limbus
12.07.2005 18:21:58

rumpalin ja laulajan pestit vaativat huomattavasti kovempaa treeniä

Mihin olen pääni lykännyt,kun rumpuja olen soittanut n.4 vuotta ja aion jatkaa vielä pitkään ja laulun aion aloittaa,heviä molemmissa kategorioissa,tosin laulua vain puhtaana. Voi,voi,voi... :)
En ymmärrä,en ymmärrä...
error-potion
13.07.2005 09:42:59
Valitettavasti näyttää pelottavasti siltä, että hyvät hevilaulajat tulevat jatkossakin olemaan kiven alla. Tärkeätä on edetä laulajan äänen ehdoilla jos semmoisen löytää jostain, muuten se vittuuntuu ja vaihtaa bändiä tai kuulostaa muuten vain huonolta. Tekemällä tehdyt kiljunnat ja tekoraspit kannattaa unohtaa alkuunsa ja antaa luonnollisen äänen tulla.

Aijjai *snirf* mitä lohdun sanoja.
www.sonicmind.info
Keppis
13.07.2005 18:22:32
Laulua ei moni ala harrastamaan. Monet kokeilee laulaa bändissä-->ei osaa-->ei laula enää koskaan koska "hänestä ei ole laulajaksi".

Kuka on osannut soittaa heti, kun on ottanut kitaran käteen?

Liian usein ajatellaan, että kun ensiksi "laulaa" ja jos ei kuulosta hyvälle, niin ei ole laulajaksi, vaikka tosiasiassa semmoinen henkilö ei ole koskaan edes varsinaisesti laulanut joten sitä ei voi tietää.
Mikä vitun clean-kanava? http://www.mikseri.net/fobia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)