Aihe: AVBasses
1 2 3 4 5 6 7 837 38 39 40 41
Incarnation
19.04.2005 22:48:55
Sano vaan, ei se sen hifimpää ole kuin muutkaan aktiivibassot.

No joo. On tuossa meikäläisen Warressakin nyt keskimääräistä enemmän noita nippeleitä joten samassa veneessä ollaan.
Rest in peace Dime
mmosorin
19.04.2005 22:52:23
Noh minulla on tilaus jo hieman pidemmällä, kaula ja runko liimattuna, joten basso siis pääosin suunniteltuna joitain pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Pistähän jonkinlaista tarkempaa analyysia soittimestasi, niin tiedän mitä odottaa.

Ja tuota odotusta riittää juhannuksen tienoille saakka.
Wil-J
19.04.2005 22:52:25
No joo. On tuossa meikäläisen Warressakin nyt keskimääräistä enemmän noita nippeleitä joten samassa veneessä ollaan.

Jep :)
pardy
19.04.2005 23:10:18 (muokattu 19.04.2005 23:10:56)

Onnea, varmasti hyvän soittimen saat. Hieno se on ainakin! Hyvä tuo sun kommentti kuukausien odottelun jälkeen: "Jaha, valmis." Jätkähän on viilipytty! :D Ite oisin kahkonnu niin paljon et ois varmaan jo joku suoni revenny.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Wil-J
19.04.2005 23:14:40
Onnea, varmasti hyvän soittimen saat. Hieno se on ainakin! Hyvä tuo sun kommentti kuukausien odottelun jälkeen: "Jaha, valmis." Jätkähän on viilipytty! :D Ite oisin kahkonnu niin paljon et ois varmaan jo joku suoni revenny.

Pitää olla kato kuul ;) Arvaa vaan onko vetelät housussa :)
Wil-J
20.04.2005 18:40:19
Noh minulla on tilaus jo hieman pidemmällä, kaula ja runko liimattuna, joten basso siis pääosin suunniteltuna joitain pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Pistähän jonkinlaista tarkempaa analyysia soittimestasi, niin tiedän mitä odottaa.

Ja tuota odotusta riittää juhannuksen tienoille saakka.

Oho, vai niin... Joo, analysoin tota heti siinä määrin kun kehtaan, sillä on tuo kolmen kuukauden karenssi sitten :P

Minkäslainen sulle on tulossa?
rijopu
20.04.2005 21:52:43 (muokattu 21.04.2005 08:56:30)
Kyllä on komeen näköinen keppi. Ton basson rakenne on mielenkiintoisella tavalla läpirunkobasso. Lakkaus tekee soittimesta arvokkaan näköisen. Pitää vissiin alkaa lakkaamaan omatkin soittimet, vaikka se vaha on niin kiva iholla.

Millä perusteella sä valitsit noi mikkien sijoituskohdat? (ihan mielenkiinnosta vaan kysyn)

Edit: Niin ja mikä on kielinen välinen etäisyys tallan kohdalla?
No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
mmosorin
20.04.2005 22:57:15
Elikkäs tuollanen ois tulossa:
nauhallinen 6-kielinen
vaahtera kaula(bubinga raidat), eebenpuu otelauta
myös Armstrong aktiivi/passiivi elektroniikat
mahonki body loimuleppä kannella, noista Alesin malleista se, jossa on se silmukka yläsakarassa.

Ja Alesilla on tuo "jono" venähtänyt 4kk pituiseksi, lupasi 3kk, mutta kuitenkin varmuden varalta varasi sen 4kk. Eli saan tuon basson viimeistään heinäkuusa.
Ja loppujen lopuksi toimitukset eivät tule paljoa maksamaan, ainakin hinnasta pieni osa, ja kun hinnat vielä suomalaiseen tasoon ovat edulliset, niin jos tuollainen custom-basso/kitara kiinnostaa niin ei muuta kuin Alesille viestiä.
Keny
21.04.2005 08:35:57
Jaha, valmis.

http://img241.echo.cx/img241/4481/bassfinished8zx.jpg

Huomenna lähtee tulemaan kotia kohden :)

Oho...hieno ja onnea.Tota pitäis ehdottomasti päästä kokeilemaan.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Wil-J
21.04.2005 22:18:14
Kyllä on komeen näköinen keppi. Ton basson rakenne on mielenkiintoisella tavalla läpirunkobasso. Lakkaus tekee soittimesta arvokkaan näköisen. Pitää vissiin alkaa lakkaamaan omatkin soittimet, vaikka se vaha on niin kiva iholla.

Millä perusteella sä valitsit noi mikkien sijoituskohdat? (ihan mielenkiinnosta vaan kysyn)

Joo, toi "sandwich tyyppinen body on kyllä makee! Aiheesta mitään tietämättömänä jätin mikkien sijoittelun Alesille.

18,5
Wil-J
21.04.2005 22:18:36
Oho...hieno ja onnea.Tota pitäis ehdottomasti päästä kokeilemaan.

Niinno, sitä varten on PK runkku-miitti ;)
rijopu
21.04.2005 23:07:05

18,5

Eli aika lailla nelikielisen välys tuossa. Sulla on pitkät sormet!
Wil-J
21.04.2005 23:11:37

Joo niin on. Oon muutenkin aika pitkä, niin sormetkin on :)
Niskamies
22.04.2005 06:42:52

Mulla on Sadowskyssä 19 mm. Tuntuu tosi luontevalta, melkein kun nelosella soittais. Eikäs sihen mitään pitkiä sormia tartte;)
Meitsi on meshissä.
rijopu
22.04.2005 09:03:52
Mulla on Sadowskyssä 19 mm. Tuntuu tosi luontevalta, melkein kun nelosella soittais. Eikäs sihen mitään pitkiä sormia tartte;)

Mä testailin pari vuotta sitten jotain Fenderin 5-kielistä, jossa oli lähes nelikielisen "välitys" ja kyllä se oli vaikea soittaa. Mulla on lyhyet sormet ja pidän 5-kielisen välyksenä omissa soittimissa 16,5 mm. Sillä pystyy soittelemaan nakkisorminenkin.
Teijo K.
22.04.2005 09:05:49

Mä testailin pari vuotta sitten jotain Fenderin 5-kielistä, jossa oli lähes nelikielisen "välitys" ja kyllä se oli vaikea soittaa. Mulla on lyhyet sormet ja pidän 5-kielisen välyksenä omissa soittimissa 16,5 mm. Sillä pystyy soittelemaan nakkisorminenkin.

Niinkuin aina, on niin kiinni soittajan ruumiinrakenteesta ja soittotyylistä. Ikuisesti muistan kun G&L esittelijä alkoi kettuilemaan yleisölleen kun nämä eivät pitäneetkään niitä vehkeitä täydellisyyden huipentumina.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Keny
22.04.2005 10:18:08
Joo niin on. Oon muutenkin aika pitkä, niin sormetkin on :)

Mulla on 100% varmasti lyhkäsimmät sormet tästä joukosta ja ei oo mitään ongelmia ollu esim kuuskielisen kanssa.Päinvastoin en viihdy ollenkaan sellasen basson kyydissä missä on ahtaat kieltenvälit.Jazzissa on just sopivat on se sitten 4,5 tai kuus kielinen.....tosin kutos jazzeja ei vissiin ole viellä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Wil-J
22.04.2005 10:30:10
tosin kutos jazzeja ei vissiin ole viellä.

Onhan niitä seiskojakin, ei vaan Fenderillä :)
rijopu
22.04.2005 13:35:43
Mulla on 100% varmasti lyhkäsimmät sormet tästä joukosta

Kuvia ? :)

Toi kuvapyyntö jotenkin jaksaa vaan naurattaa. Työpaikalla suu menee väkisin virneeseen kun miettii, että joku skannailisi oikeasti kuvia sormistaan ja laittais ne näytille nettiin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)