Aihe: Overit - kompurat ja alakerran siivous
1
Levy
21.04.2005 14:39:43
Overeiden kanssa on joskus hankala löytää kompressioasetuksia. Rankempi käyttö kun nostaa tarpeettomasti myös kaikkea muuta ja suttaa soundia. Joskus olen kuullut de-essereiden käyttämisestä overeissa.. Yleensä leikkaan alakerran aika rankasti pois overeista ja käytän lievähkö komppressiota, sen verran löysään atakkia että virvelin isku nasahtaa läpi. Olen ollut ihan kohtuu tyytyväinen näin saamiini soundeihin mutta jokin minussa vastustaa overeiden rankkaa leikkausta - pelleistä kun lähtee jotain olennaista kun leikkaa alakerran 1k alaspäin.

Kertokaapa hyvät gurut miten te sen teette!
Mikael
21.04.2005 14:51:40 (muokattu 22.04.2005 09:23:49)

Overeiden kanssa on joskus hankala löytää kompressioasetuksia. Rankempi käyttö kun nostaa tarpeettomasti myös kaikkea muuta ja suttaa soundia. Joskus olen kuullut de-essereiden käyttämisestä overeissa.. Yleensä leikkaan alakerran aika rankasti pois overeista ja käytän lievähkö komppressiota, sen verran löysään atakkia että virvelin isku nasahtaa läpi. Olen ollut ihan kohtuu tyytyväinen näin saamiini soundeihin mutta jokin minussa vastustaa overeiden rankkaa leikkausta - pelleistä kun lähtee jotain olennaista kun leikkaa alakerran 1k alaspäin.

Kertokaapa hyvät gurut miten te sen teette!

1k alaspäin? Toi on aika raisua... mä leikkaan yleensä jostain 50-150Hz:n tienoilta ja sit parametrisellä ehkä snadi kuoppa 220-350Hz:n välimaastoon.

Yksi hyvä keino tolle kompuroinnille on sekoittaa kompressoitua ja kompressoimatonta keskenään. Esim siten että ajat overit auxin kautta omalle raidalleen ja kompuroit sen aika rajustikin. Sitten etsit sopivan kuuloisen suhteen sille alukuperäiselle kompressoidulle ja kompressoimattomalle. Tätä metodia voi soveltaa myös ihan koko rumpuryhmään eikä pelkästään overeihin.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Locrian
22.04.2005 09:06:02
Ei mitn kompressointia ku limitointia olettaen että kannut saundaa hyvältä muutenkin.
Tyhmästä päästä kärsii koko hippi.
mhelin
23.04.2005 21:17:06
Onkohan nyt selvillä oikea järjestys, eli se että ensin tehdään EQ ja sitten vasta kompressoidaan. Muuten kompura reagoi vääriin taajuuksiin eikä lopputulos vastaa haluttua.
milcoin
24.04.2005 00:31:55
Onkohan nyt selvillä oikea järjestys, eli se että ensin tehdään EQ ja sitten vasta kompressoidaan. Muuten kompura reagoi vääriin taajuuksiin eikä lopputulos vastaa haluttua.

Makuasioita. Mitä jos haluttu lopputulos on se että kompura reagoi "vääriin" taajuuksiin.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
samic
24.04.2005 21:55:39

äh...leikkaa alapäät kokonaan pois silleen että ei kuulukku pellit käytännössä ja tilamikeillä sitte kokosettiä
ei ole
Roberto
26.04.2005 16:45:02

äh...leikkaa alapäät kokonaan pois silleen että ei kuulukku pellit käytännössä ja tilamikeillä sitte kokosettiä= hevikilinää
askomiko
26.04.2005 16:47:15
Kaikki overeista + basari + virveli = miun hevi.
"Gas ei katoa, se vain vaihtaa olomuotoa"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)