Aihe: Köyhän miehen tuplat
1 2 3
Lord Torment
14.04.2005 19:49:45
mun koulussa oli kaks singlee yhessä bassarissa. meni joten kuten mutta sitten on aika ikävä availla haikkaa
moderndrummer88
15.04.2005 13:12:06
Ohimennen, alkuperäiseen ongelmaan on ratkaisu. Osta Trixon-basari :-)

http://www.drum-corner.stahler-blasorchester.de/trixon.jpg

hoho
mainstream=painstream
Aegis
15.04.2005 19:31:33
Olen muuten ollut todistamassa aloitusviestissä mainittua ratkaisua eräällä keikalla. Saman yhtyeen rumpali ja laulajat olivat munasillaan, basistilla sukkahousut päässä, yksi biisi soitettiin viisi kertaa putkeen, laulaja tinttasi yhtä yleisön jäsentä ja uhkasi potkaista minua ja muutamaa muuta päähän.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
miscage
21.04.2005 11:51:30
Olen muuten ollut todistamassa aloitusviestissä mainittua ratkaisua eräällä keikalla. Saman yhtyeen rumpali ja laulajat olivat munasillaan, basistilla sukkahousut päässä, yksi biisi soitettiin viisi kertaa putkeen, laulaja tinttasi yhtä yleisön jäsentä ja uhkasi potkaista minua ja muutamaa muuta päähän.

Hoho. Mielenkiintoinen keikka:)
Osta!
rm_wispila
21.04.2005 14:13:19
Alkuperäisen ongelman ratkaisuksi tarjoaisin seuraavaa; korvaat toisen basarin kompissa lattiatomilla.

Itse olen kyseisellä systeemillä heittänyt kevyttä "tuplabasari"-komppia, satunnaisesti. Eli voi hieman laajentaa komppeja laajentamatta rumpusettiä...

Toimii suorassa kompissa hyvin ja tuleehan siitä kompin idea yleiseölle selväksi.
Lattiatomia voi myös hieman viritellä soundiltaan lähemmäs basaria.

Kompissa tulee lattiatomilla 1. ja 3. isku (+ vas. jalalla haitsu) ja basarilla 2. ja 4. isku. Haitsun pellit on hyvä pitää rentoina standissa, että soivat hyvin poljettaessa. Crassit täytyy heittää vasurilla tai virvelin kanssa oikealla (3.isku tai vain joka toiseen tahtiin puolet harvemmassa kompissa).

Tsydeemistä on myös hyötyä treenimielessä, koska siinä tulee vasemmallekin tassulle eloa ja sujuu mahdollisesti
myöhemmin "oikeat" tuplapedaalikompitkin paremmin. Samoin motoriikka kehittyy, kun tulee käytettyä vasenta kättäkin monipuolisemmin.

Tää ny oli tämmönen tosi köyhän miähen tuplabasari...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
lateq
21.04.2005 17:38:55

Jep. Laulajalla oli kieltämättä lavakarismaa kerrakseen. Keikkahan loppui tyylikkäästi kun laulaja tipahti lavalta monitorit mukanaan.
`
LumPus
21.04.2005 17:56:20
Mitä hyötyä näistä tuplaketjusta muuten edes on? Tottakai se kestää kovempaa käyttöä, mutta...

poistaa sivuttaisliikkeen pedaalista, elikkääns tukevoittaa tuntumaa.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
miän vain
21.04.2005 19:11:39

Alkuperäisen ongelman ratkaisuksi tarjoaisin seuraavaa; korvaat toisen basarin kompissa lattiatomilla. (...)

Mä olen vetänyt tuota toisella tavalla. Vasemmalla kädellä haitsua, oikealla lattiatomia (basarin kanssa vuorotellen) ja virveliä. Sitä yhtä puuttuvaa iskua ei juuri huomaa - ja jos niin käy, siihen kohtaan voi lyödä basarilla kahdesti.

Virvelit voi soittaa tietty myös vasemmalla kädellä, mutta peltikompin katkeaminen pistää korvaan pahemmin kuin tomikompin.
Give me time, I need to make mistakes
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
miän vain
22.04.2005 10:57:35

Eihän se haitsukomppi katkea, kun heittää sen jalalla...

Ei niin, mutta jos soittaa vasemmalla kädellä haitsun ja virvelin, niin katkeaa. Sitä tarkoitin.

Pellit tulee olla sen verta löysällä, että lässähtää kunnolla poljettaessa.

Toimii kyllä, mutta kädellä saa enemmän räyhää.

Ei sillä, että kumpikaan tapa olisi oikeampi. Sopivat eri paikkoihin - miksei vaikka samaan biisiinkin.

Vielä yksi variaatio, joka tosin vaatii oikean tuplan: lattiatomilla ja jaloilla triolimyllytystä, oikea käsi soittaa myös virvelit ja vasuri on koko ajan haitsulla. Esimerkkibiisinä vaikka Motörhead: Locomotive. Kiva rytke.
Love can't buy you money
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)