Aihe: Noloja tilanteita keikalla
1 2 3 4 519 20 21 22 23
PL
22.04.2005 10:25:30
Tuolta kun katselee Wanhat jutut, voi vaan todeta että joillekkin sitä sattuu ja tapahtuu.

http://www.turoshevigee.com/
Marzi
24.04.2005 21:14:33

Tuolta kun katselee Wanhat jutut, voi vaan todeta että joillekkin sitä sattuu ja tapahtuu.

Nauratti muutamaan otteeseen ihan holtittomasti. Ehkä legendaarisin juttu oli se Taposen lausahdus kun joku valitti mikserillä bändin metelistä. Taponen tokaisi valittajalle: "En kuule puhettanne, koska meteli on liian kova!" Vielä hän huusi tyypin perään: "Eihän bändin valot vain häikäse?"

Ihan parhautta! :D
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
möhköfanttimies
24.04.2005 22:12:55
"If bullshit was music, that fellow would be a brass band." Paddy Crosbie.
Da Make
24.04.2005 22:21:50
Ei nyt mikää hirvee nolo mutta: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=330

HOHO!
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
Caizer Zalaat
25.04.2005 07:12:40
Kesken keikan kitaristilta meni kieli poikki soittimesta, ja meni takahuoneeseen vaihtamaan sen. Vittu, kesken keikan! Ja muu bändi perässä, ja minä jäin hölmönä viihdyttämään yleisöä..EIEIEIEIEIEI.

Kesken keikan humalainen wannabee-rokkari kompastuu mikin johtoon, hermostuu ja loppusetin huutelee vieressä hävyttömyyksiä, käy välillä lavalla uhoamassa (kesken keikan siis) ja viimeisen biisin revityksen aikana, kun makaan fiilistellen baarin lattialla tulee ja yrittää maiharilla potkaista hampaani sisälle..vitun siistii..

15min ennen lavalle nousemista bändi on missä kukin. Rumpali makaa alasti vessan lattialla oksentelemassa, basisti on pihalla poltelemassa laittomia tupakkeja, kitaristi on vetänyt n.pullollisen väkevää nestettä ja ite yritän vielä keksiä sanoja uuteen biisiin..no keikka meni kuin menikin suht. ok, mutta kyllä pienet keskustelut käytiin tämän jälkeen reeneissä..

Nummirockissa vuonna naamat soitettiin pikkulavalla, jonka viereen oli pysäköity sellainen vanhan mallinen farmariauto. Koko setin ajan auto keikkui hulvattomasti ja naisen jalat retkottivat ikkunasta pihaalle. Välillä rakastavaiset kävivät polttamassa tupakit ja sitten meno jatkui entisellään olihan sitä hupaisaa lavalta kattella..
tommi_899
01.05.2005 10:15:37

multa meni eilen setin ekassa biisissä kieli katki (335), ja mistään ei löytynyt varakieltä :D, no juoksin sitten kotiin nopeasti ja hain toisen kitaran(les paul), bändi tällävälin soitti black magic womania jamitteluna. viritys ja takaisin lavalle, no viimeisessä encoressa meni sitten siitäkin kieli :D, pitkään aikaan ei ole kieliä mennyt ja nyt sitten kaksi. iski pieni paniikki tossa alussa, tästä lähtien varakitara tai varakieliä aina mukana.. oltiin vielä jonkinmoinen pääesiintyjä siellä.
pastilli? Do not belive me!!
Jööhannes
01.05.2005 15:33:14
multa meni eilen setin ekassa biisissä kieli katki (335), ja mistään ei löytynyt varakieltä :D, no juoksin sitten kotiin nopeasti ja hain toisen kitaran(les paul), bändi tällävälin soitti black magic womania jamitteluna. viritys ja takaisin lavalle, no viimeisessä encoressa meni sitten siitäkin kieli :D, pitkään aikaan ei ole kieliä mennyt ja nyt sitten kaksi. iski pieni paniikki tossa alussa, tästä lähtien varakitara tai varakieliä aina mukana.. oltiin vielä jonkinmoinen pääesiintyjä siellä.

Hehee, minä olin varautunut viikko sitten varakitaraan, mutta sitten ennen keikkaa siitä "pääkitarasta" katkes kieli ja rupesin soittamaan keikkaa varakitaralla, jolloin ekassa biisissä siitäkin meni kieli poikki. Sitten toinen kitaristi anto mulle oman varakitaransa, joka oli ihan hirveässä epävireessä, eikä mulla käynyt mielessäkään virittää sitä sen sähellyksen keskellä.

Sitten monitoreista ei kuulunut ollenkaan minun kitara (en siis tiennyt että se oli epävireessä) ja soitin muutaman biisin sillä kitaralla jota oli totisesti kauhea kuunnella, kunnes rumpali huusi minulle "viritä se kitaras!"

Sitten oli muutakin sähelöintiä siellä keikalla, jotaki pientä piuhoihin kompastelua lavalla tms... Oli myös nolo kun minä rupesin juomaan basistin limonaatia kurkun kostutukseks nii toinen kitaristi sano että "Hei, elä juo kaikkea!" ja vetäisi sen pullon minun suusta silleen että limpparit purskahti lavalle kun päälle 400 henkeä on kattomassa. :)
Kuka sanoi että hevissä pitää olla mustat vaatteet ja paha ilme?
Pitkavirta
02.05.2005 14:06:59
juoksin sitten kotiin nopeasti

Keikka takapihalla? :-)
the 666 club #1
"Maailma on vapaa maa." -Galder
Käy haukkumassa Velven uusi biisi demostudiossa!
Da Make
02.05.2005 18:36:45
Yhdellä pienehköllä keikalla, joka meni ihan kohtalaisesti, oli mielenkiintoinen ongelma: oikea käteni oli ollut vajaa 6 viikkoa kipsissä ja vielä olisi ollut pari päivää sen poistoon, no ei se mitään, takahuoneessa kipsi veke ja lavalle. Vähän oli pikkaus tatsi hakusessa... Kunnialla ja säryillä selvittiin, eikä lääkärisnainenkaan ollut mitenkään erityisen suuttunut.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
tommi_899
03.05.2005 08:02:19

Keikka takapihalla? :-)

ei mutta lähellä kuitenkin. jotain 200m ehkä matkaa, juoksin kun eläin :D
pastilli? Do not belive me!!
Capu
03.05.2005 11:20:05
Soittokunnan keikalle kerran piano pääs hajoomaan silleen, ettei koskettimista vain tullut enään ääntä. Noh pianistimme kuiskasi minulle, että sano mikkiin "pieni hetki vain". Pieni hetki my ars! Perkuleen jätkä purki koko vitun pianon ja asensi sinne sisälle tyhjiä kaljapulloja koskettimien painoksi. Meni jokunen 20min aikaa tuossa väsäyksessä. Sitten jatkettiin keikkaa kaikki aivan luumu punasena.
Mosse 91
14.05.2005 21:49:13

Hehee, minä olin varautunut viikko sitten varakitaraan, mutta sitten ennen keikkaa siitä "pääkitarasta" katkes kieli ja rupesin soittamaan keikkaa varakitaralla, jolloin ekassa biisissä siitäkin meni kieli poikki. Sitten toinen kitaristi anto mulle oman varakitaransa, joka oli ihan hirveässä epävireessä, eikä mulla käynyt mielessäkään virittää sitä sen sähellyksen keskellä.

Sitten monitoreista ei kuulunut ollenkaan minun kitara (en siis tiennyt että se oli epävireessä) ja soitin muutaman biisin sillä kitaralla jota oli totisesti kauhea kuunnella, kunnes rumpali huusi minulle "viritä se kitaras!"

Sitten oli muutakin sähelöintiä siellä keikalla, jotaki pientä piuhoihin kompastelua lavalla tms... Oli myös nolo kun minä rupesin juomaan basistin limonaatia kurkun kostutukseks nii toinen kitaristi sano että "Hei, elä juo kaikkea!" ja vetäisi sen pullon minun suusta silleen että limpparit purskahti lavalle kun päälle 400 henkeä on kattomassa. :)

Ja lisättäköön tähän vielä, että ne olivat minun limunaatit!! Kauheaa porsastelua, eikä ne ees ostaneet minulle uutta pulloa!!!!! ;)
Pitsku
16.05.2005 18:27:30
Lauantain keikalla toiselta kitaristilta katkesi kieli heti ensimmäisen setin ensimmäisen biisin aikana.

Itseltäni irtosi kitaran hihnaa kiinnipitävä ruuvi neljä kertaa keikan aikana ja kitara siis lähti tippumaan. Suurin osa yleisöstä ei huomannut mitään, vähän nyt porukka ihmetteli, että miksi soitin niin monta sooloa 80-luvun rock-tyyliin polvillani...

Ai niin, sähköt meni ennen viimeistä encorea, joten setti jäi sitten siihen...
Pelimies ostaa ensin mailat ja vasta sitten opettelee pelaamaan
Jööhannes
16.05.2005 18:59:17
Ja lisättäköön tähän vielä, että ne olivat minun limunaatit!! Kauheaa porsastelua, eikä ne ees ostaneet minulle uutta pulloa!!!!! ;)

Aiai, suomen kielessä kielessä saa tulla lauseen loppuun tasan ja tarkkaan yksi huutomerkki!(!!!!!) On tainnu mennä pari kielioppituntia ohi korvien... :)
Ihme Basisti
16.05.2005 20:16:45
Aiai, suomen kielessä kielessä turhaa toistoa
saa tulla lauseen loppuun kömpelö sanajärjestys
tasan ja tarkkaan 'ja' pois
yksi huutomerkki!(!!!!!) huutomerkki sulkujen jälkeen
On tainnu On taitanut
mennä pari kielioppituntia ohi korvien... :)

Näin käy, kun lukiolaisbasisti pääsee pätemään.
Bassoni on Raamattuni ja sen soitto saarnaani.
Jööhannes
17.05.2005 19:11:09
Näin käy, kun lukiolaisbasisti pääsee pätemään.

Hmm, lukiolainen basisti kuulostas kyllä paremmalta. :)
kivi
17.05.2005 19:20:54 (muokattu 17.05.2005 19:22:31)
Hmm, lukiolainen basisti kuulostas kyllä paremmalta. :)

Mutta vähemmän suomenkieleltä. Lieksalainen basisti (tai basisti Lieksasta) kyllä ennemmin kuin lieksalaisbasisti, mutta lukiolaisbasisti ennemmin kuin lukiolainen basisti. Lukiohan ei ole kotipaikkasi vaan lukiolaisuus on nykyisen olemisesi määre.

Krhm... jatkakaa...
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Jööhannes
17.05.2005 21:42:58 (muokattu 17.05.2005 21:43:05)
Mutta vähemmän suomenkieleltä. Lieksalainen basisti (tai basisti Lieksasta) kyllä ennemmin kuin lieksalaisbasisti, mutta lukiolaisbasisti ennemmin kuin lukiolainen basisti. Lukiohan ei ole kotipaikkasi vaan lukiolaisuus on nykyisen olemisesi määre.

Krhm... jatkakaa...
:-)

Okei, myönnän tappioni. :)
Torniojaws
18.05.2005 00:45:05

Saa nähdä josko tulisi uusia nolouksia nyt 27.5. Rovaniemellä.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)