Aihe: heviin kitara kaappia
1 2 3 4
Progressiveland
20.04.2005 14:05:26

rahaahaan nyt ei oo vielä mutta pitää tehdä alustavaa tiedustelua
elikkäs kaappia mistä lähtis hyvin alapäätä,soundi on aika hyvin scoopattu,hevihevi!
vahvistin 100w nuppi..(tulee olemaan sitten kun saa rahat)..
vähän katsellut kaappeja
carvin legasy
randallin xl

mitkä kaiuttimet pistää hyvää alapäätä, vintage 30?gh12? eminencen jotai,jotain muuta? kertokaa puolijumalat..

kertokaa mitä mieleen tulee elementeistä tai kaapeista kun on hevistä kysmys.. joopajoo rahttomuus on perseestä
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene
Jucciz
20.04.2005 14:06:57
soundi on aika hyvin scoopattu,hevihevi!

Mitä scoopatumpi, sitä vähemmän hevihevi. Perus 4x12" 300W Marsukaappi Celestionin G12T-75:illä varmaankin ajaa asiansa.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Progressiveland
20.04.2005 14:09:05 (muokattu 20.04.2005 14:10:19)

Mitä scoopatumpi, sitä vähemmän hevihevi. Perus 4x12" 300W Marsukaappi Celestionin G12T-75:illä varmaankin ajaa asiansa. heh.. no eipä sitten kai hevi,sanotaan sit chunk chunk.. nööh sampa tuo..
g12t 75 noita ihmiset on haukkunu,mutta en sano mitään ku en oo päässy testaamaa.,.
Kimmo72
20.04.2005 15:49:29
mitkä kaiuttimet pistää hyvää alapäätä, vintage 30, gh12T hot100

Mulla on tällainen yhdistelmä kaapissa. Alapäätä tarvittaessa löytyy kyllä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
tunkki
20.04.2005 15:59:59

Mulla on tuo Yamahan S412V- kaappi, jossa V30:t. Olen todella tyytyväinen tähän, botnea löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Pureva soundi, joka leikkaa hyvin läpi.

Noissa 75:ssa on hieman enemmän alapäätä, mutta muuten niiden soundi on jotenkin löysempi ja niissä on tosi härski treblepiikki. Riippuu tietenkin soundipolitiikasta, jotkut sanoo että marsun 1960-kaappi on 5150:n paras kaveri...
-Strapping young lad-
Ben_D
20.04.2005 22:22:23

heh.. no eipä sitten kai hevi,sanotaan sit chunk chunk.. nööh sampa tuo..
g12t 75 noita ihmiset on haukkunu,mutta en sano mitään ku en oo päässy testaamaa.,.

Mä en ainakaan hauku. Testattu on ENGL Powerballin ja 5150:n okanssa. Toimii.
pekurides
20.04.2005 22:41:15

mulla oli kanssa tos vähän aika sit sama rumba ku tyhmyyksissäni myin vanhan greenbäkkinija uutta piti saada tilalle: Kiersin räkki kainalossa melkein kaikki stadin liikkeet ja parhaaksi osoittautui KRANKIN skobe eminencen ämyreillä!!!
mesaa en tyypänny mutta ENGLIN vintage samoilla elementeillä oli muutaman päivän käytössä ja en tykänny sitten yhtään.
Kyllä ne peaveyn ja marsun kaapit on vaan liian hepposia heviin, paitti mode four oli melkein asiallinen.
Kaveri taas ylistää randallin kaappia V30 elementeillä... makuasioita...
Osta ekaksi halpa vanha marsu . Kyllä sillä pärjää hetken sillä uudet kaapit on kyllä nii sika hinnoissa että hirvittää!!!
Ben_D
20.04.2005 22:45:50

Kyllä ne peaveyn ja marsun kaapit on vaan liian hepposia heviin

Nyt tarvii jo perusteluja??? Vai liian heppoisia? Kumminkin suhteellisen laajasti käytetty kaappi hevikitaristien keskuudessa tollanen perus 1960 4x12..
Crackis
20.04.2005 22:54:23
Nyt tarvii jo perusteluja??? Vai liian heppoisia? Kumminkin suhteellisen laajasti käytetty kaappi hevikitaristien keskuudessa tollanen perus 1960 4x12..

Tässä vois olla kyse ihan vain kaapin rakenteesta. Jotkut kun on oikeasti kun tankkeja ja jotkut taas rakenteeltaan hieman kevyempiä. Vrt esimerkiksi ENGL standard kaapin ja 1960 painoa. Kummassa mahtaa olla enemmän puuta ja kumpi mahtaa olla tukevampi? Molemmat kumminkin on valmistajien tietojen mukaan rakennettu yhtä paksusta koivuvanerista, eikä elementtien painoerokaan noin suurta eroa noiden kaappien painon välillä selitä.
Progressiveland
21.04.2005 18:38:09

mulla oli kanssa tos vähän aika sit sama rumba ku tyhmyyksissäni myin vanhan greenbäkkinija uutta piti saada tilalle: Kiersin räkki kainalossa melkein kaikki stadin liikkeet ja parhaaksi osoittautui KRANKIN skobe eminencen ämyreillä!!!
mesaa en tyypänny mutta ENGLIN vintage samoilla elementeillä oli muutaman päivän käytössä ja en tykänny sitten yhtään.
Kyllä ne peaveyn ja marsun kaapit on vaan liian hepposia heviin, paitti mode four oli melkein asiallinen.
Kaveri taas ylistää randallin kaappia V30 elementeillä... makuasioita...
Osta ekaksi halpa vanha marsu . Kyllä sillä pärjää hetken sillä uudet kaapit on kyllä nii sika hinnoissa että hirvittää!!!

itellä on kans heräänyt kiinnostus krankin tuotteisiin,mutta valitetavasti en oo päässy koittaan.-vielä- kaapista oon kuullut vain hyvää ihmisiltä,nupit jakaa porukkaa vähän..
noh toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä,halford isästä ja m.jackson pojasta..
Säätäjä
21.04.2005 19:11:56
Mesaa en tyypänny mutta ENGLIN vintage samoilla elementeillä oli muutaman päivän käytössä ja en tykänny sitten yhtään.

Onko kukaan verrannut vintage 30 -elementeillä varustettuja Mesan ja Englin kaappeja? Onko eroja?
Osta Line6 Pod XT Pro 500€
Progressiveland
21.04.2005 22:31:05 (muokattu 21.04.2005 22:33:32)

tuos tuon randallin maahantuonnin hyytyessä olis tarjolla vain kaappi seventy 70:llä,onko ko joku kaappia koittanu? täs vähän miettiny että jos rahaa säästääkseen tekis itte vaan,kun suvulta löytyy oikein puuverstas niin pääsis äksäämään. niin kaiuttimia pitäis vähän kattella, täällä nyt mainittu jo v 30, gh12-75, jne.. lisää varteen otettavia kajareita heavyyn??-siis chunk chunk soundiin ;)- tuos vähän varastin infoa dimen nimikko kaapista-suuri fani kun on- äijä on ympänny siihen eminencen texas heatit, onko jolllain kokemusta.. jenseniä olis ihan hyvin saatavilla,onko jollain hyvää suositus.. joitain hyvä hinta/laatu suhde kajareita vois kans immeiset mainita, kun rahaa ei oo eikä kyllä sitä soitto taitoakaan, että ei mitää yberjumaluus kamoja oo tarkoitus hankkiakaa..

edit:dimesta johtuen:kävi mielessä rakentaa 2x15,tuskin tulee rakennettua, mutta kysytään nyt samaan settiin kokemugsia eminence big ben tai legend 151 kajareista?
kivelae
21.04.2005 23:52:34

Itselläni on vähän kanssa ongelmia löytää 2x12" kaappia joka toimisi hyvin metallihumpassa.
Framus on liian kallis,
Randallin malleja ei taida oikein päästä kuulosteleen,
Peaveyn XXX:stä ei ole tietoa miten toimii (nuppi oli kyllä hyvä),
Marshall 1936 on jo (elementit vaihdettuna),
Krankilta en edes löytänyt 2x12":sta,
Laneyllä ei ollut mitään tarjolla,
Orange kuulosti ihan hyvältä (mutta väri ja hinta eivät vaan napanneet),
Mesat ovat turhan kalliita myös,
ENGL:kö tässä pitää sitten ostaa?

Tarvis tosiaan 2x12" häsäkän, sellanen mikä taipuu tuollaiseen Pantera, AtG, The Haunted, Superjoint Ritual, Slayer ja BLS meininkiin sekä myöskin tuollaiseen Amorphis ja Dark Tranquillity hämminkiin. Nuppina on nyt toiminut tuo Peaveyn Triple XXX joka on lainapeli, mutta itse olen ajatellut jossain välissä hommata Framuksen Cobran, Krankin tai Engl Powerballin... Cleanit revin tuosta Peavey Classic 30:stä + Marshall 1936 yhdistelmästä. (Ja jos peavey lähtee niin tilalle olen ajatellut rakennella tuon UralTone Jr:n hoitamaan puhtaita säveliä)

Mistä siis 2x12" metallimiehelle?

ei tuo framus kovin kalliilta näytä:

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext

(ja linkki pitää kopioida)
wanha
McNulty
22.04.2005 00:09:27 (muokattu 22.04.2005 00:18:29)
ei tuo framus kovin kalliilta näytä

Oho... mikäs hittolainen. Itse katselin jotain 900e häsäkkää =)

Specsit kyllä vaikuttais muuten hyvältä, mutta en tiedä kyllä noista V30:stä sitten. Kaikki muu olisikin kohdallaan.

FRAMUS CS 212 CABINET FEATURES:
• Marine ply handcrafted Cabinet
• 2 x Celestion 12” Vintage 30 speakers
• 100 watts power handling
• 8 Ohms
• Removable rear panel allowing for closed or open back cabinet tones
• Heavy duty metal side mounted handles
• Classic Black tolex covering
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
pekurides
22.04.2005 00:58:16

juu, sitä vaan että nois vanhemmissa ei oikee mielestäni alapäätä ja sitte ku sitä tuuppaa päätteestä tulemaa ni alkavat helposti piereskelemään.
Ja rakenne kanssa kevyempi varsinkin ENGL vintageen verrattuna(tais engli painaa melkein 10kg enempi) hirveä tankki.
Tosin ei toi mun krankki kaa hirveesti paina vaikka onki oversized, mutta hyvin pysyy ruodussa pieremäti:)
McNulty
22.04.2005 01:07:07
juu, sitä vaan että nois vanhemmissa ei oikee mielestäni alapäätä ja sitte ku sitä tuuppaa päätteestä tulemaa ni alkavat helposti piereskelemään.
Ja rakenne kanssa kevyempi varsinkin ENGL vintageen verrattuna(tais engli painaa melkein 10kg enempi) hirveä tankki.
Tosin ei toi mun krankki kaa hirveesti paina vaikka onki oversized, mutta hyvin pysyy ruodussa pieremäti:)

Olen aika vähän kerännyt kokemusta ja tietoa tältä alueelta, mutta eikö tuohon "pieremiseen" vaikuta pikemminkin elementti... siis se mitä taajuuksia se toistaa ja kuinka paljon se kestää tehoa jne. Tietysti kotelointi vaikuttaa asiaan, kun elementit ovan kerran siinä kiinni, mutta mielestäni itse kotelon ei pitäisi aiheuttaa "pieremistä" :)

Korjatkaa jos olen väärässä... tämä nyt vain tällaista väsyneen päätelmöintiä.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Kimmo72
22.04.2005 02:44:46 (muokattu 22.04.2005 02:49:07)
Poisto (Mainittiin jo framus ketjussa)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
BuzBuz
22.04.2005 07:34:35

Tälläinen osui silmään kun selailin Musik Produktivin valikoimia: http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0011185/sid/!06082002/quelle/listen

Kellään ei taida olla kokemuksia? Hinta ei kovin paha ole, mutta ei taida elementitkään mitään merkkitavaraa olla.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
JuSu
22.04.2005 08:36:16
ei tuo framus kovin kalliilta näytä:

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext

(ja linkki pitää kopioida)

Ohoh... Nyt pian tilaamaan noita, ei nimittäin ole hinnalla pilattu, jos tosiaan on Vintage 30:set sisällä...

Liekö sattunut kaupalla joku hinnoitteluvirhe? Tuon nimenomaisen kaapin hinta poikkeaa selvästi Framuksen kaappien yleisestä linjasta.

JuSu
Minä olen myyrä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)