Aihe: Yamaha PSR3000 vs Korg PA-80
1 2 3
Titares
03.04.2005 06:23:29
Mielenkiintoinen mielipide viihdemuusikolta USA:n Maryland'stä:

"Most of the keyboards I've owned have been Yamahas, beginning with a PSR-500, 5700, 540, 740, 2000, and finally the 3000. Also owned a half-dozen others including Roland, Korg, and a few lesser known brands. They all had great attributes, but the best of the lot, so far, has been the 3000. I would have no problem buying a Tyros, however, I would miss all of the 3000's features, especially the internal speakers. In my opinion, the PSR-3000 is the top arranger keyboard on the market today. Other than the Tyros, nothing else even comes close."

Gary Diamond
www.travlineasy.com
faq1
03.04.2005 10:37:33
Olen ratkaissut kohdallani tiedostojen organisointiongelman seuraavalla tavalla:
Tein pääkansion 'My Files', jonka alla on vaan kansiot, jotka vaativat varmuuskopiointia, eli:
'RegStyles: sisältää vaan rekisteriasetusten käyttämät kompit
'RegVoices': sisältää muokkaamani äänet,
'MySong': soittamani kappaleet
'RegMem': sisltää rekisteriasetukset.
MyFiles -kansion varmuuskopiointi käy hetkessä USB-muistiin, sekä ajoittain PC:lle.

Lisäksi kortilla on kansiot valituille kompeille tyylisuunnittain, joita ei tarvitse varmuuskopioida.
Sitten on vielä kansio 'Various', joka sisältää suuren määrän ei-valikoituja komppeja lisävarantona.
faq1
07.04.2005 08:37:22
Hukkaako teillä PSR3000 koskaan USB-asemaa näytön asemavalikosta (tab-napin takana)?
Mulla tekee sitä joskus; boottaamalla USB-asema löytyy taas..
Titares
07.04.2005 13:37:31
Enpä ole huomannut. Kerro tarkemmin mitä nappeja painat, joilla virhe toistuu, niin kokeilen.
Dinke
08.04.2005 07:40:54
Empä ole itse huomannut. Se tuli kuitenkin vastaan, että jos usb:hen kytkee hubin niin sen perässä ei esim ulkoinen kiintolevy toimi, ellei hubissa ole omaa virtalähdettä. (minun hubissa ei tietnkään ole).
faq1
08.04.2005 08:19:38
Saattaa tietenkin olla mun USB-tikun ominaisuus se "nukahtelu."
Kerron lisää, jos ongelma vielä ilmestyy.
Titares
08.04.2005 10:03:08 (muokattu 08.04.2005 20:06:40)
Kokeile jollain toisella hyvällä tikkumerkillä.
JRM
12.04.2005 08:19:28
Itselläni on ollut jammuja muutama viimmeisin tuo psr2000.
Soundit saattavat aluksi kuullostaa hyviltä mutta ovat ohuet ja bassot on pehmeät mutta niistä puuttuu
napakkuus, sama pätee psr3000. Kiva lelu mutta ei vedä
vertoja soundeiltaan kunnon syntikkaan
"Elämää ei sen enempää" JR.M
Dinke
20.04.2005 20:12:55
Sanokaapa jamaha psr 3k:n omistajat miten se tämä Harmony/Echo systeemi pelaa - en kyllä saanut siitä mitään irti vaikka käytin vihoviimeistä konstia RFM (Read the Fucking Manual)!
Titares
21.04.2005 19:07:40
Et vissiin tarkoita Vocal Harmony:a?
Titares
21.04.2005 19:18:30 (muokattu 21.04.2005 19:19:47)
Soundit saattavat aluksi kuullostaa hyviltä mutta ovat ohuet ja bassot on pehmeät mutta niistä puuttuu

Motif'stako taas on puhe? Korkkisoundeista ei varmaankaan. ... Monipuolisena soittopelinä syntikat eivät oikein nouse samaan sarjaan, vaikka ovatkin hauska lisuke uudessa aallossa - kuka sellaisesta tykkää.
faq1
22.04.2005 07:42:53

En kyllä lähtisi vertaamaan keskenään osittain eri tarkoituksiin suunniteltuja soittimia, eli syntikkaa ja peruskomppikonetta.
Syntikassa on erityisesti soundien muokkaus - ja laatukin hyvä.
Komppikone on siten kompromissi, että sillä voi tehdä kaikkea vähintään tyydyttävästi. Siinä saa paljon kompaktissa paketissa.
Digipiano on täysin ylivertainen siinä, mihin se on tarkoitettu.

Jokaisella noista on paikkansa.
Titares
22.04.2005 08:46:10
Niin on. Molempi parempi ja silleen.
Dinke
22.04.2005 19:28:47
Sanokaapa jamaha psr 3k:n omistajat miten se tämä Harmony/Echo systeemi pelaa - en kyllä saanut siitä mitään irti vaikka käytin vihoviimeistä konstia RFM (Read the Fucking Manual)!

No hätä enää, vastaus löytyi PSR Tutorial Forumin kautta !
teroyk
23.04.2005 14:39:23
Nuo kilpailevat - ainakin hinnaltaan - samassa sarjassa. Tätä foorumia selaillessani näyttä Yamaha 3K olevan suositumpi.
Onko kellään antaa vertailumielipiteitä näistä, esim. soundit..ym?

Soundit on mun korvaan paremmat PA-80:ssä, etenkin saksofoni ja huuliharppu on nannaa. Huomaa PA-60:ssä on samat soundit halvemmalla, mutta tietenkin siitä puuttuu jotain PA-80:n laajennus mahdollisuuksia. PA-80:n aftertouch tuntuma on yksi parhaista. Negatiivisena puolena on vehkeen omista kajareista tuleva pohjakohina.
Yamaha yleensäkkin näyttää monissa foorumeissa suositummalta, koska sitä löytyy melkein joka musakaupasta,
kun taas Korgia löytyy harvemmin.
teroyk
23.04.2005 14:48:53
Yamahan, joka on tasaisen selkeä kaikilla alueilla. Korgissa sensijaan on epätasaisuuksia molempiin suuntiin.

Joo kouluarvosanoin, vois sanoa, että Yamahalla on tasainen
8 rivi kun taas Korgilla 7 ja 10:n välillä heittelee ja keskiarvoksi Korgilla tulee parempi.

Tyylit kuulemma Yamahassa ovat parempia, jotkut soundit Korgissa taas hakkaavat Yamahan, mutta useimmat ilmeisesti eivät.

Korgin tyylit oli mulle nannaa...instant Magarena ja Children.

Enpä ole kuullut käyttäjien juuri koskaan valittavan Yamahasta, mutta Korgista kyllä olen. Makukysymys ehkä.

Yamaha on sellainen joka ei ärsytä ketään, mutta eipä se
mulle mitään hurraa huutojakaan aiheuta.
JRM
26.04.2005 08:15:17
En kyllä lähtisi vertaamaan keskenään osittain eri tarkoituksiin suunniteltuja soittimia, eli syntikkaa ja peruskomppikonetta.
Syntikassa on erityisesti soundien muokkaus - ja laatukin hyvä.
Komppikone on siten kompromissi, että sillä voi tehdä kaikkea vähintään tyydyttävästi. Siinä saa paljon kompaktissa paketissa.
Digipiano on täysin ylivertainen siinä, mihin se on tarkoitettu.

Jokaisella noista on paikkansa.

No itselleni kyllä soundit ovat ehdoton ykkösasia musaa tehtäessä, ostaessani joskus psr2000;sen myyjä kehui
sitä syntikka tasoiseksi, mutta verrattuani niitä synaani
ero oli VALTAVA, eli sudio tasoisia soundit eivät ole mutta sävellys koneena hyvä. Korg mainostaa PA sarjansa soundien perustuvan tritoniin jopa PA-50;sen joten taitaa
sen soundit olla laadukkaammat.

En tarkoita soundeja arvostellessani sitä kuinka hienoja ne ovat tottakai synissa on hienompia soundeja mutta tarkoitan laitteiden äänenlaatua joka yamahassa on surkea.
"Elämää ei sen enempää" JR.M
Titares
28.04.2005 06:21:59 (muokattu 20.11.2005 10:12:07)
Mikä on tämä valtavan hyvä syna?

Kuunneltuani pitemmän aikaa monia eri demoja - parhaat löytämäni synat ja OASYS muukaanlukien - olen kyllä positiivisimmin ilahtunut juuri uusien Yamaha-mallien kohdalla. Kehitys selvästikin kehittyy ja varsinkin PSR-3000 ja Tyros ovat ne, joita kannattaa demojen ja oman kokemukseni (Technics, Korg, Yamaha) perusteella soittokoneeksi harkita, Motif'ia mainitsematta.

(Haluaisin hankkia myös Korg Karman nimenomaan KARMA-tekniikan takia, mutta en voi kun laite ei muuten vastaa nykyajan vaatimuksia. Olen katsonut parhaaksi odottaa vaikka muutaman vuoden, jos asia korjaantuisi.)

Kuuntele vaikka itse ja VERTAA muiden valmistajien demoihin:
http://www.psrtutorial.com/L/3K/Demos.html
http://www.yamaha-tyros.de/tour.php

Jos jostain laitteesta ei edes valmistaja saa aikaiseksi innostavaa demoa, niin kannattaa siirtyä seuraavaan merkkiin. Tämä on tullut monen synan kohdalla pettymyksekseni vastaan. ...
teroyk
28.04.2005 14:46:35
En tarkoita soundeja arvostellessani sitä kuinka hienoja ne ovat tottakai synissa on hienompia soundeja mutta tarkoitan laitteiden äänenlaatua joka yamahassa on surkea.

Joo noissa AWM2-tekniikalla toimivissa Yamahoissa on jotenkin tukkoinen perussoundi.
Ja ei se ole niin tottakai, että syntikoissa olisi hienompia soundeja, sillä PA-80:isessä on parempi pianosoundi, kuin perus Tritonissa. PA-80:n pianosoundi on muuten peräisin Korgin digipianoista...hassua, että minä totean tuon, koska minähän en ymmärrä noita, jotka ostaa komppikoneita, vaikka ne onkin kivoja hetken aikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)