L.Ruoska 19.04.2005 18:21:37 | |
---|
Hey! Vitsi kun tänne ei voi tehdä sellasia gallup-topikkeja, mutta anyway kävi mielessä seuraava: Onko täällä porukkaa jolla on jokin muu Ibanez-basso kun GSR200? Kauanko sulla on ollu se, miksi ostit sen ja oliko sulla aiemmin Ibanez? GSR200:sia ei lasketa, tsori ;-) Kaikillahan nyt on sellanen koska se on halpa ja hintalaatuinen mutta mä tahtoisin kuulla nyt niistä vähä kalliimmista Ibanezeista =) Itellä on nyt kolmas Ibanezi meneillään, välillä on kokeiltu muita mutta omaan käpälään Ibat sopii kun nenä päähän. Soundi, ulkonäkö, tatsi ja hinta on kohdallaan tässä SR800:ssa. Kuritus.com - Jokainen ansaitsisi saada vähän turpaansa aina toisinaan. |
projekti 19.04.2005 19:01:27 (muokattu 14.05.2005 09:43:51) | |
---|
Tästä oli jossain aiemminkin puhetta...mulla on muutaman kuukauden ollu gsr200. Ostin koska edellinen oli todella säälittävä ritsa (Jammu). Saman hintanen mutta ero oli valtava. 90-luvun alussa, hulluttelin ja ostin uutena sdgr800, tuntuihan se silloin kovalta peliltä mutta nyt tuntuu ettei tuo 200 oo niin paljon huonompi kuin hintaerosta päättelisi. Viimeistelyssä ehkä jotain pientä kun suurennuslasilla kattelee. Minäkin kokeillu muita merkkejä välissä, ns. halpisritsoja, olipa vähän aikaa joku ei halpis Jacksonikin mutta kauhulla muistelen niitä soittohetkiä sillä... Edit: GSR200 myyty. Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
Jooba 19.04.2005 19:26:06 | |
---|
Miulla on ollut ny joku about reilun vuoden Ibanez SRX500 ja toimii edelleen kuin unelma. Soundi on just sellainen kuin haluat sen olevan ja kohta kun saan uuden nupin ja kaapin niin tämä soittaminen on täydellistä =D |
Olli.M 19.04.2005 19:44:35 | |
---|
Mulla oli joskus sellanen kun sdgr800. Värikin oli muistaakseni T.V (traditonal violin). Tykkäsin kyllä ja olihan se mulla monta vuotta mutta pikkasen liian ohut kaula mulle. Hifibasso. Bodyn pinta oli erittäin arka kolhuille. En kuitenkaan koskaan oikein löytännyt siitä mulle sopivaa soundia ja potikoitakin oli ihan liikaa :) juu ja ruma se oli kun perkele mutta joskus mietin kuitenkin että olisikohan sitä kannattanutkaan myydä.... Solemmie. |
JR/Rajah 20.04.2005 16:10:07 | |
---|
Omistan kaksi Ibanezin bassoa ja tyytyväinen olen ollut. Ibanez BTB405QM En muista, miksi sen aikoinaan ostin. Ehkä se oli sen tukeva ääni ja ulkonäkö. Myös kaulanpaksuus (hyvä, leveä otelauta) oli sopivan miehekäs ja istuin käteen paremmin kuin tätä edeltäneen ESP Horizonin, josta en pitänyt lainkaan (hyihyihyi). Basso on palvellut uskollisesti vuodesta 2001 - 2002 asti (tai jotain sinnepäin). Ibanez EDB500 Ostin 2004 kesällä hetkellisessä mielenhäiriössä... No se oli mukava ja helppo soitettava ja älyttömän tyylikäs. Se jäi sitten käteen ja tyytyväinen olen ollut tähänkin kapistukseen. Mulle selvisi vasta täältä forumista, että basso on jotain muovia (Luthine). En olisi varmaan vieläkään selvillä materiaalista, mikäli en olisi tännekin eksynyt ja nyt tämä vie kaiken aikani :( Mutta ei voi muuta kuin suositella kaikille tätä soitinta, ainakin kokeiluun. Tätä ennen olen omistanut myös jonkun Jacksonin ja Washburnin ritsan. Ei siis todellakaan mitään Ibanez-luokkaa, ...mikäköhän se kysymys olikaan? no väliäkö tuolla, kunhan avautuu... http://www.kuritushuone.info |
projekti 20.04.2005 16:21:44 | |
---|
Minä pääsin kerran kokeileen tuollaista ergodyne Ibanezia. Tykkäsin siitä. Se on aika tiukkaa tavaraa se luthite, eikä kosteusvaihtelut rasita runkoa. Ja eikös se joku suomalainen kitarapajakin tee samantyyppisiä runkoja johonki keppeihin, oisko ollu Flaxwood? Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
fox 20.04.2005 16:40:46 | |
---|
Kielisoitin-tuunaajalla on Ibanez Artist 2615b... Suomessa eikä muualla maailmassa kovin monia ei.. :) |
Ergodyne täälläkin. Eli tarkemmin EDB500. Ja voi kiasus mikä ritsa se on. Tyylikäs kyllä mutta siitä viis. Plussia: + Tyylikäs kuin mikä + Kelpo heviritsa, sopii raskaaseen rokkiin ja metalliin tatsiltaan paremmin kuin mikään. Saundeista en sano mitään. + Nimi kuullostaa italialaiselta urheiluautolta
Miinuksia: - Painaa aivan saatanasti. Luthite, se grafiitinsukuinen hirvittävyys, painaa varmaan kymmenen kiloa. ainakin tuntuu siltä. - Mikit korostavat aivan liikaa keskitaajuuksia. Löysin siedettävän saundin ruuvaamalla ämyristä bassot nolliin ja aktiiveista täysiin, sekä middlet nolliin. kaikkialta. Ja siis siedettävä tarkoitta sitä että tarpeeksi kovaa lyödessä kitaran alta kuuluu semmoinen kiva twängi. - Luthite. Saundi ei muutu tai parane ajan kanssa. Tietääpähän tarkalleen mitä osti. - Slappaaminen liki mahdotonta normaalisäädöillä. - Sormilla soittaminen kuullostaa homolta. - Sustain tuntematon määre Yleisarvosana: skaalalla 1-10 sanoisin että kutonen. Hyvä tatsi ja kiva soittaa, mutta soundit perseestä eikä basso tunnu itsekään tajuavan mihin rooliin sitä pitäisi taipua, vaikka kyseessä on selkeästi yhden tarkoituksen soitin. Rytmimusiikin voi sillä mielestäni unohtaa. Lisäksi paino on todellinen ongelma. |
Beelsebub 21.04.2005 14:14:55 | |
---|
Ibanez ATK400 löytyy ja sen verran tykkään etten pois vaihda. Muitakin on kokeiltu enemmän tai vähemmän mutta olen tullut siihen tulokseen että jos paremman basson haluaa niin siitä pitää jo maksaa vähän enemmän. ATK:n ostin koska se sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan oikeaan hintaan, ei ollut kovin ruma enkä tiennyt bassoista silloin vielä mitään. Tosin en tiedä olisiko valinta osunut toiseen bassoon vaikka bassoista jotain olisin tiennytkin. Ainakaan ei olisi tarvinut panikoitua kun ääni hävisi yht'äkkiä ja aloin etsiä vikaa vahvistimen puolelta kun ystävällinen myyjä ei ollut tiennyt/muistanut muistuttaa että kyseessä on aktiivibasso joka tarkoittaa sitä että siihen on välillä vaihdettava patterit. Muuten en tiedä Ibanezeista ja kun olen toista bassoa etsinyt tuon rinnalle niin enpä ole muistaakseni yhtään Ibanezia vakavasti miettinyt. Ehkä pitäisi. |
projekti 21.04.2005 14:20:39 | |
---|
- Painaa aivan saatanasti. Luthite, se grafiitinsukuinen hirvittävyys, painaa varmaan kymmenen kiloa. ainakin tuntuu siltä.
Basson soitto on voimalaji, ei tekniikkalaji...
Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
pardy 21.04.2005 15:13:35 | |
---|
Basson soitto on voimalaji, ei tekniikkalaji... Öönkh, sanoisi tuuttaava ääni tässä vaiheessa punaisen valon kera väärän vastauksen merkiksi. Se on kestävyyslaji. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
bedrock 21.04.2005 16:13:18 | |
---|
ATK600:n on palvellut jo useamman vuoden.. |
fiber 22.04.2005 20:20:22 | |
---|
Musician ´79 |
VÄKIPÄÄ 22.04.2005 21:49:18 | |
---|
Ergodyne täälläkin. ...Ja täälä! EDB605 - Painaa aivan saatanasti. Luthite, se grafiitinsukuinen hirvittävyys, painaa varmaan kymmenen kiloa. ainakin tuntuu siltä. Jos basson paino vaivaa ei vika ole bassossa vaan soittajassa! - Slappaaminen liki mahdotonta normaalisäädöillä. Paaskat! - Sormilla soittaminen kuullostaa homolta. Paaskat! - Sustain tuntematon määre No näinhän se kyllä tuntuu olevan! Yleisarvosana: skaalalla 1-10 sanoisin että kutonen. Meiti antaa 7 - 7puol. Hyvä tatsi ja kiva soittaa, mutta soundit perseestä eikä basso tunnu itsekään tajuavan mihin rooliin sitä pitäisi taipua, vaikka kyseessä on selkeästi yhden tarkoituksen soitin. Rytmimusiikin voi sillä mielestäni unohtaa. Lisäksi paino on todellinen ongelma. Niin se Luthite... no, ei ole puun voittanutta soitinmateriaalina! |
MrQ 22.04.2005 23:01:39 | |
---|
Jos basson paino vaivaa ei vika ole bassossa vaan soittajassa! Vaikka tyyli ennen tarkoitusta- periaatteen mukaan täällä toimitaankin, niin joku raja pitää olla. Hemmetti, Kertakaikkiaan se paino on murhaava, ja tekee soittamisesta epämukavan raskasta. hartiat kipeänä, aina. Paaskat! X2 Osaltaan johtuu saundeista sekin. Kuulostaa wänkkeriltä kun siinä on keskitaajuudet niin esillä, tämähän toki on makutottumus. Ja musta se ei anna tarpeeks terävää palautetta että sillä voisi funkata kunnolla, taas kerran tekniikasta kiinni. Mun käteen tosta ei ole mustaan musiikkiin, ellei metallia lasketa... Niin se Luthite... no, ei ole puun voittanutta soitinmateriaalina! Ei ainakaan tuo. |
VÄKIPÄÄ 23.04.2005 06:29:38 | |
---|
Vaikka tyyli ennen tarkoitusta- periaatteen mukaan täällä toimitaankin, niin joku raja pitää olla. Hemmetti, Kertakaikkiaan se paino on murhaava, ja tekee soittamisesta epämukavan raskasta. hartiat kipeänä, aina. Hommaat semmoisen Santana-telineen, jossa basso lepää soittokorkeudella metalliputkien varassa lattiasta! =) Osaltaan johtuu saundeista sekin. Kuulostaa wänkkeriltä kun siinä on keskitaajuudet niin esillä, tämähän toki on makutottumus. Ja musta se ei anna tarpeeks terävää palautetta että sillä voisi funkata kunnolla, taas kerran tekniikasta kiinni. Mun käteen tosta ei ole mustaan musiikkiin, ellei metallia lasketa... Mikä vahvistin sulla on? Olen nimittäin huomannut että EDB vaatii kaveriksi vähän vanhemman ja "huonomman" vahvistimen äännelläkseen mukavasti! Toisen bändin kämpillä on joku tyyriin näköinen räkkivahvistin josta en ole vielä kertaakaan saanut hyviä soundeja ja itsellä käytössä oma nuppi, Yamaha B100, ja tästä yhdistelmästä tulee ulos sitä mureaa! Täysin samaa mieltä olen kyllä siinä että EDB ei ole mustan miehen soitin! (vaikka sitten henkisesti mustan!) |
HarrieR 23.04.2005 11:58:50 | |
---|
Dag Wimbissi 5-kielisenä täällä. Kaula on läpi rungon, mikit on EMG:t, etusessa on 2-alueinen eq sekä (solo)boosti nostopotikalla. Kaula on jämäkämpi kuin edellisessä Ibassani (SR905 MIJ jostain 90-luvun alkupuoliskolta) ja vire pysyy paremmin. Ei mikään perinnesoitin soundeiltaan mutta eipä sitä ole haettukaan. Elektroniikaltaan merkittävästi parempi kuin edellinen Ibani eikä työn jäljessä tai osien laadussa ole pahemmin moitittavaa vaikka korealaista alkuperää onkin. Jazz is just a series of mistakes without the 'oops.' - Nigel Tufnel |
Olazeba_ 23.04.2005 12:05:52 (muokattu 23.04.2005 12:14:27) | |
---|
Ibanez K5 (fieldy-signature) Hinta/laatusuhde kohdallaan, soundaa huomattavasti hintatasoaan paremmalta. (soi jopa puhaltamalla, testattu on :) ) Bassossa on itsessään laaja soundin säätöskaala. Näyttää ja tuntuu hyvältä, luulen etten tule koskaan tästä bassosta luopumaan. "Oma-kuva" -osossa kuva soittimesta, hieman epätarkka tosin. Ei se tästä. |
Ratloz 23.04.2005 12:12:02 | |
---|
itelläni on tuo Ibanezin, en tiiä onko 800 vai 900 sarja, mutta luultavasti 800. Helvetin kiva kaula, nopee soittaa ja elektroniikkakin potkii aika hyvin. Jos saan kuvia napsittua ni vois pistää näytille jonnekkin sen. |
Prowleri 23.04.2005 13:55:45 (muokattu 23.04.2005 13:58:12) | |
---|
Toinenkin ATK600:n omistaja. Tuollainen loimukantinen ruusupuulautainen aquamariinin värinen yksilö, normaali yksinäinen triplecoil-mikki ja kolmikaistainen EQ. Ostin T-kaupan esittelykappalepoistosta 600e hintaan pari vuotta sitten, olisiko jostain 90-luvun loppupäästä peräisin. Rokkaahan se. "Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri |