KMT 09.04.2003 16:01:45 | |
---|
Tämä modeemisysteemi alkaa kyllä tuntuun hitaalta ja kalliilta vaihtoehdolta, tarttis nopean ja kiinteän 1) ISDN? 2) GRSP?? siis se satelliittisysteemi kännykän avulla 3) ADSL (en tiedä saako tänne korpeen??) Vai olisko muita vaihtoehtoja? en nyt tarttis niin älyttömän nopeeta mutta ainakin modeemia nopeempaa.. Mä olen vain tyhmä... |
Vilhelmus 09.04.2003 16:04:55 | |
---|
Mummielestä ISDN on jo aikansa elänyt. Born of black wind, fire and steel |
2) GRSP?? siis se satelliittisysteemi kännykän avulla Nyt taitaa olla pari käsitettä sekaisin :) GPRS=matkapuhelinverkossa toimiva pakettikytkentäinen datayhteysmuoto GPS=satelliittipaikannusjärjestelmä Noista mainitsemistasi sii 1 ja 3 ovat realistisia kotikoneeseen ja kohtalaisen tiedonsiirtomäärän liikutteluun, GPRS on mobiililaitteille sopivampi datayhteys, tai ainakaan nopeutensa ja kustannustensa puolesta sitä ei ole järkevää kotikäyttöön tai kiinteään asennukseen ottaa, jos on muuhunkin mahdollisuus. Tietoa idsn- ja adsl-yhteyksien saatavuudesta kotimökkiisi saat varmasti paremmin paikalliselta palveluntarjoajalta kuin Muusikoiden.netistä :) Eivät ne pure.
|
Fortune 09.04.2003 16:20:23 | |
---|
Mummielestä ISDN on jo aikansa elänyt. Hmm, ajattelepa, on sellaisiakin ihmisiä, joiden kuukausittainen datansiirtotarve rajoittuu sähköpostin lukuun ja pankissa käyntiin, ei semmoisen ole järkeä investoida kiinteään liittymään. Samoin haja-asutusalueilla ei ole useinkaan teknisesti mahdollista hankkia kiinteää yhteyttä (jossakin isdn:kin on mahdoton, kuten kotipuolessani tilanne on). Kauanhan meni siihenkin, että kaikki suomalaiset saatiin edes gsm-verkon piiriin, ja vieläkään ei joka paikassa toimi tyydyttävästi. |
Vilhelmus 09.04.2003 16:22:17 | |
---|
Hmm, ajattelepa, on sellaisiakin ihmisiä, joiden kuukausittainen datansiirtotarve rajoittuu sähköpostin lukuun ja pankissa käyntiin, ei semmoisen ole järkeä investoida kiinteään liittymään. Mutta ISDN:ään on? Ei sekään ilmaista ole. Porukoilla on moinen, enkä siitä ole liiemmin hyviä puolia löytänyt.
Born of black wind, fire and steel |
KMT 09.04.2003 16:35:37 | |
---|
Noista mainitsemistasi sii 1 ja 3 ovat realistisia kotikoneeseen ja kohtalaisen tiedonsiirtomäärän liikutteluun, GPRS on mobiililaitteille sopivampi datayhteys, tai ainakaan nopeutensa ja kustannustensa puolesta sitä ei ole järkevää kotikäyttöön tai kiinteään asennukseen ottaa, jos on muuhunkin mahdollisuus. Kahdella kaverilla ainakin on kännykkä ja sitten DNA:n joku liittymä... Tietoa idsn- ja adsl-yhteyksien saatavuudesta kotimökkiisi saat varmasti paremmin paikalliselta palveluntarjoajalta kuin Muusikoiden.netistä :) Eivät ne pure. Ei varmaan purekaan mutta tietäis edes mistä ne löytäis... Mä olen vain tyhmä... |
Fortune 09.04.2003 16:43:24 | |
---|
Mutta ISDN:ään on? Ei sekään ilmaista ole. Porukoilla on moinen, enkä siitä ole liiemmin hyviä puolia löytänyt. No onhan se kuukausimaksu ihan toista luokkaa kuin kiinteässä ja periferiassa tuo on usein ainoa vaihtoehto. Eipäs harrasteta elitismiä.
|
Vilhelmus 09.04.2003 17:07:32 | |
---|
Fortune 09.04.2003 17:09:55 | |
---|
|
Vilhelmus 09.04.2003 17:14:38 | |
---|
Fortune 09.04.2003 17:17:44 | |
---|
|
Jaz 10.04.2003 08:13:37 | |
---|
|
krushing 10.04.2003 11:37:44 | |
---|
jos satut asumaan helsingissä htv:n näkyvyysalue niin ehdottomasti helpoin vaihtoehto on htv:n kaapelimodeemi. vauhti on adsl-tasoa, hinta myös ja asennus erittäin nopea ja mutkaton. ja eikös niitä sähköverkon kautta toimivia systeemeitäkin ala pikkuhiljaa olla pystyssä...? |
Fortune 10.04.2003 11:44:46 | |
---|
ja eikös niitä sähköverkon kautta toimivia systeemeitäkin ala pikkuhiljaa olla pystyssä...? Joo, mutta ei todellakaan vielä haja-asutusalueilla. Langattomat laajakaistayhteydet kun saadaan kuluttajahintoihin ja yleiseen käyttöön, niin siinä on ratkaisu maaseutukuntiin IMHO.
|
sormunen 10.04.2003 14:39:48 | |
---|
Langattomat laajakaistayhteydet kun saadaan kuluttajahintoihin ja yleiseen käyttöön, niin siinä on ratkaisu maaseutukuntiin IMHO. Olis jo, jossei olis tarvinnu antaa Nokialle jokusta miljardia yritystukee lähtemällä digiteeveesysteemiin. Tottakai myös puhelinyhtiöiden voitoista olis vähän kermaa karissu pois. Laajakaista peruspalveluksi, maaseutu asutuksi, etätyö voimiinsa ja työttömyyteen rotia! ...tana!
|
Fortune 10.04.2003 14:51:22 | |
---|
Laajakaista peruspalveluksi, maaseutu asutuksi, etätyö voimiinsa ja työttömyyteen rotia! ...tana! Jeh, tuon varaan minä olen vähän laskeskellut tulevaisuuttanikin :)
|
KMT 10.04.2003 19:00:25 | |
---|
Kuulemma tänne saa ADSL:n Mä olen vain tyhmä... |
-Q- 10.04.2003 19:40:10 | |
---|
Tämä modeemisysteemi alkaa kyllä tuntuun hitaalta ja kalliilta vaihtoehdolta, tarttis nopean ja kiinteän ..En nyt yritä vittuilla, mutta tuolla kysymyksen asettelulla tulit jo aika pitkalle päättäneeksi sen tarpeesi.. Jos kerran tarvit nopean ja kiinteän, niin ainut realistinen vaihtoehto on jonkin palveluntarjoajan xDSL yhteys ellei sitä kaapelimodeemia (pääkaupunkiseudulla HTV) ole teilläpäin vaihtoehtona. ISDN ei ole kiinteä, vaan toimii kuten analoginen modemikin. Etuja toki on muutama, kuten kahden linjan käyttäminen nopeuden kaksinkertaistamiseksi. Ainoa vaan, että samalla kaksinkertaistat puhelinlaskusikin.. Vaikka se DNA:n GPRS-yhteys onkin kiinteällä hinnalla, niin nopea se ei missään tapauksessa ole vaan parhaimmillaankin sama 56,6 kbps kuin se nykyinen linjasikin. Nopeus riippuu lisäksi myös siitä valitusta päätelaitteesta. Muistaakseni esim. Nokian puhelimet käyttävät datan vastaanottamiseen vain 3 aikaväliä jolloin päästään teoriassakin vain sinne reiluun 40 kbps. Ja käytäntöhän on sitten asia erikseen. .. Eikä sillä tosiaan ole mitään tekemistä satellittien kanssa.. :) |
-Q- 10.04.2003 19:44:27 | |
---|
ja eikös niitä sähköverkon kautta toimivia systeemeitäkin ala pikkuhiljaa olla pystyssä...? Viimeksi muistaisin lukeneeni, että Turussa on yhdessä kerrostalossa tuollainen yhteys rakennettuna.. Kaupallisesti siis, tarkoitan. Testiyhteyksiähän on ilmeisesti ollut siellätäällä muutamia.
|
Intohimo 14.04.2003 20:50:31 | |
---|
Eikös Oulun VTT ole kehittanyt jonkun uuden "supermodeemin"? Toivottavasti tulee pian markkinoille. Modeemi on kärsimystä. \"Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä\". |