JPQ 19.04.2005 22:02:58 | |
---|
Häh? Puhuin siis PEDAALIN vaikutuksesta volumeen/saundiin,joka ei ole kovin suuri.Koskettimisto ei myöskään ole dynaaminen,joten suuremmat äänen voimakkuuden tai saundin laadun vaihtelut hoidetaan eri rekisteröintejä käyttäen (vaihdellaan/yhdistellään niitä lukuisia eri saundeja).Mikä muuten on perus kirkkourkusaundi? perussaundi on se kun otat synasta pipe organ tai church organ saundin se yleensä edustanee pääsääntöisesti sitä ja se millä useimmat kappaleet soitetaan tosin eihän se mikään , tai . tarkka ole mutta silti. |
hörhö 19.04.2005 22:36:05 | |
---|
perussaundi on se kun otat synasta pipe organ tai church organ saundin se yleensä edustanee pääsääntöisesti sitä ja se millä useimmat kappaleet soitetaan tosin eihän se mikään , tai . tarkka ole mutta silti. Hä. Sä puhut nyt jostain synasta ja muut puhuvat uruista. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
yläsävelhuilu. jos siihen puhaltaa kovempaa niin ääni vaihtuu yläsävelsarjassa seuraavaan. [i hear voices but at least they're on tune] |
Anti 22.04.2005 12:23:28 | |
---|
Okei, mutta silti uruista saa paljon ääniä :), lähinnähän uruilla kait nuita bassospeduja tallaillaan. "perussaundi" on just se mistä mainittiin. Jännä että sitä käytetään niin paljon vaikka olis mahollisuuksia variaatioonki. kalamies#27 >-)))>
http://slowmotion.beigetower.org/ |
JPQ 22.04.2005 13:32:36 | |
---|
Hä. Sä puhut nyt jostain synasta ja muut puhuvat uruista. No minä puhun useammasta synasta eli käytin niitä verrokkina eli niiden tuon nimiset patchit (eli pipe organ,church organ) kuulostaa siltä mitä tarkoitan ja voin toki samplata omastani jos ymmärtäisit paremmin. ja syniä on niin iso lista että asiasta voisin sanoa on jonkinlainen "sopimus". |
hörhö 22.04.2005 13:37:32 | |
---|
No minä puhun useammasta synasta eli käytin niitä verrokkina eli niiden tuon nimiset patchit (eli pipe organ,church organ) kuulostaa siltä mitä tarkoitan ja voin toki samplata omastani jos ymmärtäisit paremmin. ja syniä on niin iso lista että asiasta voisin sanoa on jonkinlainen "sopimus". Olet aivan oikeassa, mutta noilla syntikoilla ei vieläkään ole tekemistä urkujen kanssa muuten, kuin että ne yrittävät mallintaa yhden tyyppistä soundia, jota joskus käytetään uruissa. Käypäs joskus kirkossa kuuntelemassa joku konsertti. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
Dr Dominant 22.04.2005 14:51:12 | |
---|
Synassa on volumenappula - uruissa ei. ;) "Dr Dominant, I Presume?!" |
baron 24.04.2005 21:52:25 | |
---|
Synassa on volumenappula - uruissa ei. ;) Ja pedaalikin! VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
JPQ 26.04.2005 02:49:01 | |
---|
Olet aivan oikeassa, mutta noilla syntikoilla ei vieläkään ole tekemistä urkujen kanssa muuten, kuin että ne yrittävät mallintaa yhden tyyppistä soundia, jota joskus käytetään uruissa. Käypäs joskus kirkossa kuuntelemassa joku konsertti. Olen kyllä urku musaa levyltä jonkin verran kuunnellut joten ei liene tarpeen ja olen joskus ajatellut kanttorilta kysyä josko saisi urkuja kokeilla. |
pkhlo 26.04.2005 23:34:36 | |
---|
Skottisäkkipillissä onpi heikosti dynamiikkaa, melkeinpä täpöt tahikka pois. Vähän enempi mutta ei silti nimeksikään dynamiikkaa löytyy myös tinapillistä ja irkkusäkkipillistä. Niissä kun oktaaviala pomppaa ilmanpaineen kasvun myötä ylähäppäin. Pastilli?
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit. |
Karlsson 28.04.2005 10:50:45 | |
---|
Muistin jopa kysäistä tuota cembalo-hommaa. Ammattilaissoittaja kertoi että jossain määrin dynamiikkaa voi säädella tatsilla, joskin se dynamiikan alue ei ole kovinkaan laaja tosiaan. Enemmän sitten voidaan vaikuttaa värähtelevien kielten määräällä. Eli riippuen soittimesta voidaan säätää aiheuttaako koskettimen painaminen 1-3 kielen värähtelyn. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
Sacce 07.05.2005 21:37:25 | |
---|
Bassopasuuna ja tuuba. (Ennenkuin joku korjaa: kyllä, tämä oli sarkasmia.) Myös tenoripasuuna (t. nimim. "Kokemusta on"). Pasuunoilla yleensäkin dynamiikka on joko "on" tai "off". Heh. |