venalait 08.04.2003 13:57:28 | |
---|
Mulle tarjottiin Korgin mittaria, mutta oli muovisen oloinen. Mikä olisi sellainen, joka kestää käsittelyä ja on tarkka? |
kivi 08.04.2003 17:08:25 | |
---|
Mulle tarjottiin Korgin mittaria, mutta oli muovisen oloinen. Mikä olisi sellainen, joka kestää käsittelyä ja on tarkka? No se Korg on halpa ja hyvä. Bossit ja Yamahat ovat kans hyviä. |
Knopfler79 08.04.2003 17:31:30 | |
---|
No se Korg on halpa ja hyvä. Bossit ja Yamahat ovat kans hyviä. Mulla on itelläni Casion ihan hyvä ja on se muutaman kerran lennellykkin... mutta toimii ja ei valittamista. Onko muilla Casion viritysmittareista kokemuksia?
|
LaXu 08.04.2003 17:41:27 | |
---|
Seikon viritysmittari toimii ihan hyvin, tosin kitaran ja vahvistimen väliin en laittaisi, ainakin omani syö hieman soundia. Voi tosin olla korjattu noissa uudemmissa malleissa. |
placebo 08.04.2003 17:42:51 | |
---|
Boss TU-2. On todella tarkka ja monipuolinen. TU-2:ssa on myös mute toiminto (signaali ei pääse pedaalista ulos kun virität), joten yleisö ei kuule virittelyäsi. Mute on keikkailevalle kitaristille elinehto sainoisinpa. Kestää runnomista ja mikä parasta istuu pedaalilautaan kuin nyrkki silmään. Maksoin omastani uutena muistaakseni 115e. |
PJS 08.04.2003 20:29:39 | |
---|
jos kotonasi virittelet niin osta äänirauta, sillä mäkin virittelen, keikkakäyttöön se si sitte sovellukkaan niin hyvin. kivi ja vierähdys!!!! |
Einari 08.04.2003 20:37:32 | |
---|
Eipä tol hinnal oo hirveest välii. Itel on sellanen halvin paska ja ihan tarpeeks hyvin toimii |
juini 08.04.2003 20:58:52 | |
---|
Ainakin parissa omistamassani nokian kännyssä a on tarkalleen 440. Siitä vaan soittoäänen sävellys kokonuotti A:ta ja tempo 45. Kulkee aina mukana eikä maksa ylimääräisiä! |
poppamies 08.04.2003 22:10:34 | |
---|
jos kotonasi virittelet niin osta äänirauta, sillä mäkin virittelen, keikkakäyttöön se si sitte sovellukkaan niin hyvin. No, ääniraudalla ei saa muuta kuin sen yhden ainoan A äänen ja jos ei muuten ole väkevästi kokemusta virittämisestä niin siitä A:sta nyt ei ole paljoakaan apau jos haluaa kitaran hyvin vireeseen. Kyllä minä suosittelen lämpimästi viritysmittaria kaikille, myös kokeneimmillekin mikäli haluaa kitaran siedettävään soittokuntoon. "G-strings are for strippers" |
MarkoA 08.04.2003 23:47:48 | |
---|
Tää on hyvä aihe! Lisää kokemuksia eri merkeistä. Tärkeitä ominaisuuksia mielestäni ainakin "true bypass", eli ei väritä tai vaimenna signaalia jos on aina mukana ketjussa. On tarkka eikä herkkä kaverin soittimille (ei hypi virvelin tai basson mukana kun yrittää virittää) Vielä, mahdollisesti helppolukuinen, eli onnistuuko viritys esim säkkipimeässä (no joo..) pedaali lattialla ja itse seisaallaan. Kestävä rakenne tietty. "Mute", eli lähtö hiljenee kun virittelee. Erityisesti tosiaan keikkakäyttöön edellämainitut, mutta kyllä ne porukan hermoja säästää kun viritys käy vaivatta ja äänettä. Mulla on semmonen halpa Samick, huonoja puolia heppoinen rakenne ja hieman herkkä. Ei poljin mahdollisuutta. Rytmissä kerran kehuivat Akain viritintä erittäin hyväksi.Kokemuksia?? --- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' --- |
Fortune 09.04.2003 00:04:40 | |
---|
No, itselläni on multiefekti, jossa on koko ajan päällä oleva viritysmittari ja midipedaalin olen ohjelmoinut cc-namiskalle "tuner muten", minkä olen aavistellut hyödylliseksi toiminnoksi keikkakäyttöä ajatellen. Tuo G-majorin viritysmittari on virtuaalisesti "true bypass", eli ei pitäisi värittää soundia (eikä mitään selkeästi havaittavaa kuulukaan, ainakaan minun korviini) ja siinä on 2 moodia, tarkempi hienoviremoodi ja suurpiirteisempi, lennosta viritykseen sopiva moodi. Ihan tylsää, kun menin tuon multipurkin ostamaan, kun siinä on kaikki, ei saa ostaa kivoja pedaaleja poljettavaksi :( Paitsi overdriven tarvitsen, sanokaa mitä sanotte :) |
Kore 09.04.2003 06:02:54 | |
---|
Paitsi overdriven tarvitsen, sanokaa mitä sanotte :) Niin aina, niin aina... :) Follow your instinct - it usually takes you home... |
placebo: Boss TU-2. On todella tarkka ja monipuolinen. TU-2:ssa on myös mute toiminto (signaali ei pääse pedaalista ulos kun virität), joten yleisö ei kuule virittelyäsi. Mute on keikkailevalle kitaristille elinehto sainoisinpa. Kestää runnomista ja mikä parasta istuu pedaalilautaan kuin nyrkki silmään. Maksoin omastani uutena muistaakseni 115e. Tuo on ihan kurko vehje! Ostoslistalla seuraavaksi. En ole kuullut muuta kuin hyvää. Placebon mainitsikin syyt. http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=60No ei se nyt niin justiinsa ole... |
Vimpo 09.04.2003 10:03:55 | |
---|
Musiikintunnilla koulussa opettaja esitteli kitaran lapaan kiinnitettävää viritysmittaria. Ei vaikuttanut kovinkaan tarkalta laitteelta, mutta bonuksena akustisen kitaran pystyi virittämään loistavasti, vaikka samassa huoneessa 20 ihmistää jollottaa ja humppa raikaa. 60 euroa. Itselläni on perus Seikon kromaattinen viritysmittari, mikä toimii varsin hyvin. |
venalait 09.04.2003 14:52:30 | |
---|
Katselin jossain sellaista teräskoteloon pakattua, sellaiset kyllä ensinäkemältä vaikuttivat kivoilta mutta miten sitten on? Mikä se boss olisi ja mitä mallia tyrkkäisit? |
pevi-helle 09.04.2003 15:12:46 | |
---|
Mulle tarjottiin Korgin mittaria, mutta oli muovisen oloinen. Mikä olisi sellainen, joka kestää käsittelyä ja on tarkka? Bossin TU-2 on päällikkökone. kestävä ja seksikäs |
Captain Farrell 09.04.2003 15:59:14 | |
---|
Bossin TU-2 on päällikkökone. kestävä ja seksikäs Näin on! Mulla on ollut TU-2 käytössä jo useamman vuoden ja on pelkästään hyvää sanottavaa. Hinta tietysti on vähän kalliimpi, mitä näissä pikkuvirittimissä, mutta tässä tapauksessa rahoilleen saa täyden vastineen.
|
thinkfreely 16.04.2003 13:33:20 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa ettei ole Korgin voittanutta. Ostin pari kuukautta sitten Korgin DT-7. Ainut miinus on se että mutelle pitää hankkia erillinen kytkin. :( Mutta siitä löytyy Buzz Feiten Tuning System jota mm. Steven Vai on ylistänyt. http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=DT7Run for your head!!! |
A. Järvinen 16.04.2003 15:48:38 | |
---|
Hyvä ja halpa... Korg? Tarkka, helppokäyttöinen ja ennenkaikkea HALPA. Sehän on kaikkea tuota mitä vaadit. |
Dj.Dumbass 16.04.2003 15:51:16 | |
---|
Casio tekee hyviä laskimia Jos joku ei kuullosta hyvältä, sitä voi aina säätää paremmaksi. |