Aihe: PMMP - Kovemmat kädet
1 2 3 4 58 9 10 11 12
arrgh
19.04.2005 19:08:34
Piisi Maria Magdalena tuo aika monestakin syystä mieleen Mana Manan samannimisen veisun... tuskinpa tämäkään sattumaa :o

Eipä ole sattumaa. Taannoisessa Suen haastattelussa tytöt kertoivat enemmän tästä Mana Mana yhteydestä ja muistaakseni Paula on jonkin asteinen Mana Mana fani.
Tuomas
19.04.2005 19:21:41

Jaha, nostan maljani PMMP:lle. Kun Gimmel on jo menneen talven lumia, Paula ja Mira ovat vasta aloittamassa matkaansa kohti suomalaisen popskenen huippua. Levyn lähimmiksi vertailukohteiksi juolahtavat mieleeni Kemopetrol ja Depeche Mode. Matkalaulu muistuttaa jonkun verran Ultra Brata ja Matoja on muuten vaan tykkiveisu, jonka rytmiikka jäi päähäni runttaamaan tunneiksi.

Keikalleko? Keikalle!
Kristallipallo
"Jos joku keksisi instrumentin, joka tuottaisi olutta ja kinkkua, käyttäisin sitä oitis." -Teräsbetoni-yhtyeen Järvinen haastattelussa.
Ärlä #019
Kimmo72
20.04.2005 00:44:55
Jaha, nostan maljani PMMP:lle. Kun Gimmel on jo menneen talven lumia, Paula ja Mira ovat vasta aloittamassa matkaansa kohti suomalaisen popskenen huippua.

Tuo olikin muuten mielenkiintoinen huomio jota en tullutkaan ajatelleeksi. Voittajat on jo hajonnut (hajotettu) enkä ainakaan ole kuullut kenenkään tekevän mitään soolotuotantoa. Muttä nämä "jämät" jotka kilpailusta jäi, porskuttavat täydellä energialla eteenpäin.
Mukavaa on se.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Nita Nitro
20.04.2005 09:09:15
Tuo olikin muuten mielenkiintoinen huomio jota en tullutkaan ajatelleeksi. Voittajat on jo hajonnut (hajotettu) enkä ainakaan ole kuullut kenenkään tekevän mitään soolotuotantoa. Muttä nämä "jämät" jotka kilpailusta jäi, porskuttavat täydellä energialla eteenpäin.
Mukavaa on se.

Se johtuu siitä ettei niiden homma perustunut Risto Asikaisen humppapoppiin, sen sijaan saavat tehdä omaa juttuaan.
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
Marlowe
20.04.2005 17:53:37
PMMP ei ole oikein minun teekuppini, mutta satuin kuulemaan Levyraadissa jonkun yhtyeen uudemmista biiseistä ("Päiväkoti"?), ja tykkäsin kyllä. Keikoistakin olen kuullut vain hyvää sanottavaa.

Kukaan muu kuunnellu kyseistä lättyä, vai ollaanko sitä liian rock ja katu-uskottavuus laskee jos kuuntelee pmmp:tä?

Eikös joku epäillyt PMMP:n täyttävän Nylon Beatin tyhjäksi jättämän aukon tarpeeksi katu-uskottavana popduona, jota periaatteessa kova rokkijätkäkin saattaa kuunnella? Nylon Beatin tapauksessa en kyllä tuota täysin ymmärtänyt, mutta kuitenkin.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Pluto
20.04.2005 18:16:56
Eikös joku epäillyt PMMP:n täyttävän Nylon Beatin tyhjäksi jättämän aukon tarpeeksi katu-uskottavana popduona, jota periaatteessa kova rokkijätkäkin saattaa kuunnella? Nylon Beatin tapauksessa en kyllä tuota täysin ymmärtänyt, mutta kuitenkin.

Nylon Beat oli musta aivan käsittämätöntä kuraa. Sain päänsäryn aina kun ne kaksi rupesivat laulamaan.
Dillon, you son of a bitch!
Jani The Rock
20.04.2005 18:20:21

Nylon Beat oli musta aivan käsittämätöntä kuraa. Sain päänsäryn aina kun ne kaksi rupesivat laulamaan.

Ja kyllä näiden tämän threadin aiheidenkin ääntely muistuttaa epäilyttävästi hinkuyskäisen Kimi Räikkösen vininää.
The road never ends for me, kid.
MK73
20.04.2005 18:32:38
Nylon Beat oli yksi suomalaisen pophistosian persoonallisimmista lauluduoista, joka tosin lähti todelliseen lentoon vasta, kun saivat bändin mukaan.

Mutta PMMP:stä siis keskustellaan - Kovemmat Kädet menee hankintaan. Siinä on munaa..
aivokuolio
20.04.2005 20:47:05
Ja kyllä näiden tämän threadin aiheidenkin ääntely muistuttaa epäilyttävästi hinkuyskäisen Kimi Räikkösen vininää.

Ja kas, siinä yksi kirjoitus joka menee myös samaiseen kategoriaan.

Nylon Beatin muovista lässytystä en lähtisi vertaamaan PMMP:n musiikkiin sitten millään. NB oli korkeintaan huonoa campia.
mustan huoneen testi.
juuso a
20.04.2005 21:17:20

Kyllä tässä bändissä on huomattavasti enemmän särmää mitä NB:ssä, vaikkei sekään ihan viimeisen päälle ollut paskaa lopun aikoihin. Ja Paulallahan on klassisen laulun taustaa joten en kyllä menisi ihan heti hinkuyskään vertaamaan.
Elämä on kivaa, jippii!!!
Nimismies
28.06.2005 21:02:44
Täällä vielä yksi myöhäisherännäinen.

PMMP:n aiemman levyn Kesä -95 ja Joutsenet -biisit kyllä miellyttivät korvaa, mutta nyt myöhemmin Kuulkaas Enot! -levyn hankkineena voin sanoa ettei kyseisellä platalla kovin monta täysosumaa ole.

Mutta uudelle levylle olen kyllä menettänyt sydämeni täysin, ja viimeistään Kalajoen Juhannuksessa näkemäni keikan jälkeen olen täysin myyty. Sanoitukset ovat kappaleessa kuin kappaleessa lähestulkoon nerokkaita - eivät siksi että ne olisivat jotenkin poikkeuksellisen syvällisiä, vaan siksi että ne istuvat tyttöjen musiikkiin kuin nenä päähän ja ovat samalla osuvia ja ajatuksia täynnä. Lempparibiisejä on oikeastaan levyllinen, mutta Oo siellä jossain mun, Mummola ja Matoja ovat aivan tolkuttoman ihania.

Kalajoen keikalla tytöt olivat aivan ihkuja. Parhaita välispiikkejä:
"Oletteks te kaikki saaneet pillua ja munaa?" (tässä vaiheessa naisjärkkärin ilme meni kummalliseksi)
"Vielä on kesää jäljellä, vielä on pesää jäljellä!"
"Vitut me mitään encoreja, vedetään tästä vaan."
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
Jani The Rock
28.06.2005 21:07:43

Kalajoen keikalla tytöt olivat aivan ihkuja. Parhaita välispiikkejä:
"Oletteks te kaikki saaneet pillua ja munaa?" (tässä vaiheessa naisjärkkärin ilme meni kummalliseksi)
"Vielä on kesää jäljellä, vielä on pesää jäljellä!"
"Vitut me mitään encoreja, vedetään tästä vaan."

Paitsi söpöjä ja laulutaitoisia, niin vielä älykkäitä verbaaliakrobaattejakin. Oh well.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
aivokuolio
28.06.2005 23:22:49
Paitsi söpöjä ja laulutaitoisia, niin vielä älykkäitä verbaaliakrobaattejakin. Oh well.

Rokkikeikallahan kannattaa toimia aina mahdottoman korrektisti ja fiksusti. Hohhoijaa.
mustan huoneen testi.
Jani The Rock
28.06.2005 23:28:15

Rokkikeikallahan kannattaa toimia aina mahdottoman korrektisti ja fiksusti. Hohhoijaa.

Että vielä rokkiakin.

Taidanpa hakea rotsini naulakosta.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
aivokuolio
28.06.2005 23:30:15
Että vielä rokkiakin.

Taidanpa hakea rotsini naulakosta.

Ehkä se olis järkevintä.
mustan huoneen testi.
Tapani L
29.06.2005 00:01:08
Tekevätkö nuo tyttöset itse sanoituksesnsa? Aivan ihkun tyylikkään naivia! Näiden kesäkumibiisi, Kumivirsi, taitaa olla paras kumibiisi ikinä (no eihän se paljon ole, mutta kuitenkin). Olen harkinnut ostavani tuon uuden levyn, mutta en ole kuullut siitä muuta kuin "Oo siellä jossain mun" -kappaleen. Ilmeisesti pitää vähän tsekkailla.
aivokuolio
29.06.2005 00:04:21
Tekevätkö nuo tyttöset itse sanoituksesnsa? Aivan ihkun tyylikkään naivia! Näiden kesäkumibiisi, Kumivirsi, taitaa olla paras kumibiisi ikinä (no eihän se paljon ole, mutta kuitenkin). Olen harkinnut ostavani tuon uuden levyn, mutta en ole kuullut siitä muuta kuin "Oo siellä jossain mun" -kappaleen. Ilmeisesti pitää vähän tsekkailla.

Kyllä ovat tehneet.

http://www.pmmp.fi/kovemmat_kadet.php

Tuolta löytyy kaikki sanoitukset + klippejä. Eikun tutustumaan vaan.
mustan huoneen testi.
Rakkikoira
29.06.2005 08:35:26
Kovemmat Kädet levy on todella kova. Ei levy ole turhaan saanut hyviä arvosteluja. Eihän tässä malta odottaa enään seuraavaa levyä, jos samalla vauhdilla menee eteenpäin niin hulluksi vielä tulee.

Levykin soi juuri, eikä ole mikään sattuma.
Nimismies
29.06.2005 19:11:38

Joo, Kumivirsi on aivan ihana kasarivaikutteineen, lastenlaululallatuksineen ja virsimäisyyksineen. Kerrassaan paras kesäkumilaulu ikuna. Ja sanatkin ei-irtosuhteita kannattavat.

"Minä olen täydellinen, ala rakastua!"
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)