Aihe: Runoon kommentteja: Rakkauden vertauspuu
1
neco
07.04.2003 21:48:47
Rakkauden vertauspuu

Lehden kääntöpuoli
Haavoittunut tyhjyydestään
Kädet sulaa oksille
Omatunto eläimen kasvot
Hauraat, kauas katsovat

pelko mukaan otettu matkalaukku
syksy itkee tuloaan
yksin olen yksinäisempi
kylmä sade onnessani
suree silmät aurinkoon

runonmitta puiden juuristansa
läpikuultanut
kynä teränsä herkkä kosketus
vesi puoliksi syöty hedelmä
kipu kuviteltu onni

toinen käsi suussa
toinen suusta kuivannut
elämäänsä kaivannut
on onneansa kaivanut
keskeneräisenä rakkauden vertauspuuna
Nimismies
08.04.2003 16:47:17
Tämä on aika omaperäinen ja tässä on jänniä sanavalintoja. Tykkäsin kovasti.
Muna ja kana makailivat sängyssä ja polttelivat tupakkaa. Kana totesi: "Tulipahan nyt tämäkin asia selvitettyä".
Renki
08.04.2003 20:42:18

En oikein ymmärtänyt tätä runoa. Pitää vielä miettiä.
Kynä vie miestä, ei mies kynää.
neco
08.04.2003 20:47:55
En oikein ymmärtänyt tätä runoa. Pitää vielä miettiä.

Älä mieti liikaa, tulee päänsärky.
Omnia vincit amor
Bardi
08.04.2003 21:07:10
Tämä paikka on Muusikoiden.net. Minkähän takia ihmiset tuppaavat tänne runojaan? Runous ja sanoittaminen ovat aivan eri asioita ja runoille on Internetissä omat fooruminsa. Sanoittaminen tarkoittaa sitä, että tekstin voi säveltää. Runot ovat yleensä sarja erimittaisia rivejä peräkkäin vailla riimejä ja mitään muotoa. Sellaisia ei voi säveltää järkevällä tavalla.
neco
08.04.2003 21:37:00
Tämä paikka on Muusikoiden.net. Minkähän takia ihmiset tuppaavat tänne runojaan? Runous ja sanoittaminen ovat aivan eri asioita ja runoille on Internetissä omat fooruminsa. Sanoittaminen tarkoittaa sitä, että tekstin voi säveltää. Runot ovat yleensä sarja erimittaisia rivejä peräkkäin vailla riimejä ja mitään muotoa. Sellaisia ei voi säveltää järkevällä tavalla.

Yksi päänsärky pilleri. 2€ kiitos!
Omnia vincit amor
neco
08.04.2003 21:48:02
Runot ovat yleensä sarja erimittaisia rivejä peräkkäin vailla riimejä ja mitään muotoa. Sellaisia ei voi säveltää järkevällä tavalla.

Oikeasti. Oletko tosiaan tuota mieltä? Jos olet niin kävele kirjastoon ja lainaa A.W.Yrjänän Rota. Lue kirjasta runo Luuhamara ja kuuntele sen jälkeen samanniminen kappale CMX:n Dinosaurus Stereophonicus albumilta (2cd).
Ja lue sen jälkeen kommenttisi uudestaan.
Ja kommenttini ei ollut tarkoitus loukata.
Omnia vincit amor
Iso-Jaakko
08.04.2003 21:53:28

Juuh. Itsekin olen perinteisen koulukunnan miehiä mutta en lähtisi panettelemaan vapaamittaisten tekijöitä koska se on eri homma ja heidän homma josta minä en tajua paljoakaan.

Ja kyllähän nykymaailmassa on sävelletty (ja menestytty kaupallisesti sekä taiteellisesti) jos vaikka minkälaista runoa. Itse hyppään aina ohi jos täällä oleva sanoitus/runo ei sano minulle mitään ja arvostelen lähinnä semmoisia joista keksin jotain hyvääkin sanottavaa.
Ronskisti ranttaliks vaan!
Nimismies
09.04.2003 08:08:42
Tämä paikka on Muusikoiden.net. Minkähän takia ihmiset tuppaavat tänne runojaan? Runous ja sanoittaminen ovat aivan eri asioita ja runoille on Internetissä omat fooruminsa.

Keneltä helvetiltä se on pois jos tänne kirjoitetaan runojakin? Ilman niitä tämä lyriikkapalsta olisi puolet tyhjempi. Minusta on mukava lukea ja itsekin kirjoittaa runoja ja asettaa niitä muidenkin nähtäväksi. Kukaan ei pakota sua Bardi lukemaan noita runoja.
Muna ja kana makailivat sängyssä ja polttelivat tupakkaa. Kana totesi: "Tulipahan nyt tämäkin asia selvitettyä".
neco
09.04.2003 16:52:55 (muokattu 09.04.2003 16:53:19)

Keneltä helvetiltä se on pois jos tänne kirjoitetaan runojakin?

veit jalat suustani...
keneltä se on pois..
Omnia vincit amor
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)