JS- 18.04.2005 21:43:06 | |
---|
Joo kiitos nopeista vastauksista. Runko tulee höylättynä paksuuteensa aika varmasti, eli 45 tai 46mm hiomavaralla on sitten näköjään hyvä. 400x500mm näköjään myös pitäisi riittää lev.*pit. Kaulan teen sillä tavalla joka on helpompi. Luultavasti erillisellä otelaudalla, jonka olen ymmärtänyt olevan helpompi. Ps. Kitaran runko tulee olemaan kyllä useasta palasta liimattu levy, mutta en usko sen hirveästi haittaavan. Mutta puuna tulee luultavasti olemaan mahonki-raita-mahonki-raita... paloja, eli minkäköhänlainen sointi on luvassa...? |
vrajala 19.04.2005 01:44:12 | |
---|
Runko tulee höylättynä paksuuteensa aika varmasti, eli 45 tai 46mm hiomavaralla on sitten näköjään hyvä. 400x500mm näköjään myös pitäisi riittää lev.*pit. Kyllä tollanen riittää. Eikä sillä ole oikeasti mitään väliä onko runko 43 vai 44 milliä paksu. Tele on muistaakseni hippasen päälle 320 leveä, joten tossa 400 millissä on aika paljon pelivaraa. Kannattaa koettaa pelata siihen kaulataskun kohdalle enämpi sitä mahonkia, se kun on raitaa lujempaa tavaraa. Vaikken mä silti sano että tollakaan mitään todellista merkitystä olisi. Kaulan teen sillä tavalla joka on helpompi. Luultavasti erillisellä otelaudalla, jonka olen ymmärtänyt olevan helpompi. Mnjooo... On se varmaan helpompi. Vaikka en mä kyllä ole ihan varma kuinka paljon. Jos käytät 6 millistä suoraa (2-toimista) kaularautaa, on tossa 1-palaisessa kaulassa mun nähdäkseni ainoana hankaluutena sen uran täyttävän soiron sekä raudan säätökolon siisteys. Mutta puuna tulee luultavasti olemaan mahonki-raita-mahonki-raita... paloja, eli minkäköhänlainen sointi on luvassa...? Raidallinen? Ehhehe ehhehe... Vaikea sanoa. Todennäköisesti ihan käyttökelpoinen, hyvässä tapauksessa jopa persoonallinen. Sitten sen näkee, sano. Ota näistä sitten selvää |
Woodoo 19.04.2005 01:45:27 | |
---|
Juu sitä hiomavaraa on hyvä jättää.. Itselläni kävi niin bassorojektin kanssa että jätin bodyn talliin ja vielä koulussa ollessani pikkuveli rämisteli rumuja ja jotenkin oli onnistunut tiputtamaan sen. Siinä oli kiva lommo, mutta nousi ihan hyvin vettä ja silitysrautaa käyttäen... sen pituinen se =/ |
Juzzu 19.04.2005 06:26:03 | |
---|
Kaulan paksuus on muistaakseni piirustuksissa 26 milliä Makunsa kullakin, mutta tuollainen 26mm kaula on nykymittapuun mukaan kaikkien kaulojen äiti ja serkku, saapi varautua erittäin kämmenen täyttämään tuntumaan. itse olen tykästynyt "vähän paksumpiin" kauloihin, sellaisiin 22mm satulan kohdalta ja tuntuu että kaikki muut tekevät ohuempia... "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore |
kulmahiomakone 19.04.2005 10:11:13 | |
---|
Makunsa kullakin, mutta tuollainen 26mm kaula on nykymittapuun mukaan kaikkien kaulojen äiti ja serkku, saapi varautua erittäin kämmenen täyttämään tuntumaan. itse olen tykästynyt "vähän paksumpiin" kauloihin, sellaisiin 22mm satulan kohdalta ja tuntuu että kaikki muut tekevät ohuempia... Tarkoitin tyvestään. Eli siis lankulla kokonaisuudessaan on korkeutta 26 milliä. 22 millisellä lankulla voi olla aika nihkeää saada lapaan kielille tarvittavaa pudotusta. Tietysti voi käyttää kahta ohjuria... X |
Juzzu 19.04.2005 10:18:35 | |
---|
Tarkoitin tyvestään. No niinpä just tietenkin :o) "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore |
JS- 19.04.2005 21:31:29 | |
---|
Löytyykö Telecasterin soitinpiirustuksista (esim. Soitinrakentajat Amf:in) kaikki tarpeelliset mitat? Esimerkiksi tarkat mitat kaulan ja rungon paksuuksista? Semmoinen kuva on ollut, että niissä olisi vain ylhäältäpäin kuvattu piirros.. Mutta jos näin ei ole, ja kaikki mitat löytyvät, niin taidan laittaa piirustukset heti tilaukseen ja niitten perusteella sitten teettää kaula- ja runkopuu suoraan oikeisiin paksuuksiin. |
Löytyykö Telecasterin soitinpiirustuksista (esim. Soitinrakentajat Amf:in) kaikki tarpeelliset mitat? Esimerkiksi tarkat mitat kaulan ja rungon paksuuksista? Ainakin noista Ikaalisten piirustuksista (mitä on tullut vastaan eri kirjastoissa) on ko. mitat ilmoitettu. Ite olis taas tarvinnu tehdä |