Aihe: Squier VS. Fender
1 2 3 4 5
simosiili
08.04.2003 14:03:42
Kumpi on parempi teiän mielestä?!
itelläni on squierin tosi hyvä malli, eikä hintakaan ole taivaissa, kun vertaa fenkkuihin..ja nää sanoo nää ammattimuusikot et squerit on parempia, paremmat osat, parempi talla, parempi ja halvempiu..;)
mitä järkeä siis ostaa fenkkua?!
Oravat jyrää!
lxi
08.04.2003 14:12:39 (muokattu 08.04.2003 16:42:01)
ja nää sanoo nää ammattimuusikot et squerit on parempia, paremmat osat, parempi talla, parempi ja halvempiu..;)

Äläs yleistä. Minkäs vuoksi ammattimuusikoista suurin osa sitten kuitenkin tuntuu suosivan ison F:n soittimia? Ja vertailuun vaikuttaa aika hitosti soittimien valmistusmaa. Olisi ihan kiva nähdä jonkinlainen lähde noille "sanomisille".

Tämä on niitä asioita, joista saa taittaa peistä vaikka maailman tappiin asti. Viimeksi soittamani Fenderin strato hakkasi kyllä vaikka kaikki kokeilemani Squierit yhteensä kuusi-nolla. Mutta huonoja fenkkuja löytyy ihan varmasti, samoin hyviä Squiereita.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
musatuukka
08.04.2003 14:13:29
Kumpi on parempi teiän mielestä?!
itelläni on squierin tosi hyvä malli, eikä hintakaan ole taivaissa, kun vertaa fenkkuihin..ja nää sanoo nää ammattimuusikot et squerit on parempia, paremmat osat, parempi talla, parempi ja halvempiu..;)
Oravat jyrää!

Eikös niissä Squierin kitaroissa oo ongelmia kun nuo mahtavat osat ei kestä pitkää käyttöä!!!!!!
Pieniä puutteita joskus niissä kyllä on. Hinta lappu kertoo aika paljon nykyään.Köyhän ja hermoheikon ei kannata ostaa mielestäni squier kitaroita ellei ole sitten ihan aloittelijoiden aloittelija.
Trust me, i know who i am.
weelie
08.04.2003 16:26:41
Squier ja Fender ovat vain logoja, eikä se logo kerro kitarasta mitään.
simosiili
08.04.2003 16:28:50
mun squikka hakkas fenkun, mulla makso 389, ja sillä 1500€ joten sil oli parhaimpia nortsi fenkkuja..ja kuinkas kävikää..
Vilhelmus
08.04.2003 16:33:22

Yksilökohtaista myös, kuten sanoi mm. Nahkis.
Ite oon soittanut vain huonoja Squiereita, ja Fendereistä suuri osa ollut hyvejä.
Born of black wind, fire and steel
Cletus Awreetus
08.04.2003 17:44:49 (muokattu 08.04.2003 17:45:04)
Yksilökohtaista myös, kuten sanoi mm. Nahkis.
Ite oon soittanut vain huonoja Squiereita, ja Fendereistä suuri osa ollut hyvejä.

En ole minäkään koskaan soittanut hyvällä Squierilla. Tosin olen kokeillut vain muutamaa, mutta ei ole jäänyt liian positiivista kuvaa tuon merkin skeboista. Fender hakkaa melkeen minkä tahansa kitaran niin kyllä se Squierkin putoo kehästä nopeasti!
Kirahvi sanoo öri öri öri
haist vittu sit
08.04.2003 18:10:11
ja nää sanoo nää ammattimuusikot et squerit on parempia, paremmat osat, parempi talla, parempi ja halvempiu..;)

en o sillä tuulella et jaksaisin perustella suuremmin... mut ylle lainaamani teksti on ihan pelkkää paskaa(halpuutta lukuunottamatta).
Kjukka
08.04.2003 19:27:39

Oravat jyrää!

Orava on englanniksi squirrel eikä suinkaan squier. Siinä ikäänkuin vinkkinä seuraavaan enkunkokeeseen :Þ

-juki
Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic
kimurantti1
08.04.2003 20:56:24 (muokattu 08.04.2003 21:02:12)
Pieni tietoisku kaikille tietämättömille!!!

Ensinnäkin Fenderinhän pitäisi olla parempi kuin Squier koska Squier on Fenderia alamerkki, vai mikä onkaan, MUTTA: Squierissaz ja Fenderissä on oikeastaan vain nimellinen ero, joka on valmistusmaa. Esim. Gibsonit valmistetaan hieman laadukkaammista osista kuin Epiphonet, ja samaa voisi luulla kun vertaa Squieria ja Fenderiä.
Eli onhan se hienoa jos on aito Fenkku, enkä väitä, että Squier olisi kovempi kitara kuin fender, mutta Fenderin vastineena aivan saman asian ajaa Squier. Ja kehtaampa väittää että esim. Squierin Strato on åparempi kuin nor. fender-strato, kun vaihtaa vain mikit.

Paitsi asiahan on aivan toisin jos suunnittelee ostavansa jonkun fenderin deluxe mallin ja silloin ei kannata miettiä edes squieria, mutta perusmalleissa squierin ja fenderin ero on tasan valmistusmaa.

Tietenkin valmistusmaa vaikuttaa soittimen arvosteluun aika paljon niinkuin tuossa joku jo kirjoitti, mutta ei mikään kitara ole paska...paskana ehkä, ja millä perusteella squierit eivät kestä, parilla kaverilla on kestänyt hyvin. Ja mikkien vaihdolla tosiaan tekee ihmeitä.

Eli mihin päädyttiin???

Jos rahaa riittää, niin kyllä Fender on tietenkin varmempi valinta, mutta jos ruvetaan katsomaan kitaraa kokonaisuutena (HINTA MUKAANLUKIEN!!), niin kehtaan väittää, että squier on aivan yhtä hyvä kuin fender!
Keppi
08.04.2003 21:07:28
mun squikka hakkas fenkun, mulla makso 389, ja sillä 1500€ joten sil oli parhaimpia nortsi fenkkuja..ja kuinkas kävikää..

No sulla on ollu tosi hyvä säkä, ett oot löytänyt tollasen yksilön! Kaikki squierit, mitä itse oon testannu on ollu kyllä huonoja. Ainakin siis nää halpikset.
Juuup!
Keppi
08.04.2003 21:17:02
Jos rahaa riittää, niin kyllä Fender on tietenkin varmempi valinta, mutta jos ruvetaan katsomaan kitaraa kokonaisuutena (HINTA MUKAANLUKIEN!!), niin kehtaan väittää, että squier on aivan yhtä hyvä kuin fender!

Totta on toi hinta juttu ja fendereitäkin on monentasoisia. Riippuu ihan mitä ominaisuutta pitää tärkeenä. Mun mielestä tärkein tekijä on kaula. No tottakai peräkin sais olla puuta, mutt mikit ja muut tollaset tekijät on halpiksissa aika samantekeviä.
Noissa Squiereissa on ollut tosi huonoja kauloja. Sellasia tyypillisiä halpakitara kauloja. Sen takia en ostas tota Squieria...en minkään merkin takia.
Juuup!
Hermanni
09.04.2003 09:44:00 (muokattu 09.04.2003 09:45:51)
Squierit tehdään kyl eri osista kun ne kalliimmat fenderit. ei se pelkkä valmistumaa ole erona. ja kun ei voi pelkän merkin perusteella vertailla. yksilöt on aina yksilöitä. Squierilla vaan ne yksilöiden taso heittelee enemmän.

Ïtse en ole kovin montaa hyvää Squieria kohdannut, Tokaita olen kyllä monta Fenderin taskoista ja jopa parempaakin soittanut. Squierin kalliiimmat mallit on kyllä todella hyviä jo, ja hintalaatusuhde enemmän paikallaan kun Fenkulla.
kassu_90
09.04.2003 10:16:42
Skuijerit saks!

Ferder ruuls!

Sguier on kyllä semmosta japsipaskaa ettei viiti ees alkaa puhuu samana päivänä fenderin kaa!
JuSu
09.04.2003 10:36:17
Skuijerit saks!

Ferder ruuls!

Sguier on kyllä semmosta japsipaskaa ettei viiti ees alkaa puhuu samana päivänä fenderin kaa!

Hohhoijaa. Nimenomaan nuo japsisquierit ovat oikein hyviä kitaroita, kuten myös usein ovat nuo 'japsipaska' -stratokopsut 80-luvulta, esim. Tokait ja Fernandesit.

Enää ei voi valmistusmaahankaan tuijottaa, esim. korealaiset osaavat tänäpäivänä halutessaan tehdä helvetin hyviä kitaroita, esimerkkinä vaikkapa Squier Pro Tone -sarja. Kyseisen sarjan valmistus lopetettiin, koska se laadukkaana söi markkinoita Meksiko-fendereiltä.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Keppi
09.04.2003 11:14:59
Nyt kun rupesin miettimään, niin oon mä aikoinaan testannu ihan hyvääkin Squieria. Se oli varmaan just noita 80-luvun malleja. Suurinpiirtein samaa luokkaa, ku nää mexicon stratot. Tämän päivän Squierit on taas ollu pettymyksiä ton vanhan rinnalla.
Juuup!
weelie
09.04.2003 14:03:03 (muokattu 09.04.2003 14:06:13)
Fenderillä on paketti todella hyvin kasassa Fenkkukitaroiden suhteen. McDonalds-tyyliin. :D

Nuorena ostan Squierin kun se on melkein kuin oikea strato. Affinity on hyvä, mitä nyt ohennettu body. No voishan sen Squier standardinkin ostaa kun kerran se on jo oikea kitara, ei mitään puun säästelyä.

No sitten kun on vähän jo soitellut niin... pakko hankiia oikea Fender! Ny loppu nää kaukoidän leikkipelit! Meksikon standard on se Standard Stratocaster, niinhän siinä sanotaan ihan selvällä kielellä. No tietty jos on enemmän rahnaa ni vois ostaa jonkun erikoismallin, niinku vintage mexikolaisen tai jonkun näistä jossa on amerikkalaiset kromit ja muut (JLV Strato, MW Tele). Tai tietty on toi Highway one, joka on sentäs amerikkalainen eikä maksa ku...

No mutta sitten kun pojasta tulee mies niin pakkohan se on hankkia se aito USA Fender, The real thing! Pyöristetty kaula, pieniä parannuksia ja vähän stydimmät mikit jne. Tai tosi rokkiin saa tietty vähän vielä rokimmat Teksasin poikien mikitkin ja hot roddatun mallin. Toisaalta voi ostaa perinnetietoisena 52 tele tai 62 straton! Ellei sitten hankkis personaalisen signaturemallin... niin tai anniversary, "vain 10000 tehty", master build, time machine tai kivipestyn mallin ittelleen 40-vuotislahjaksi.

JOKAISELLE JOTAKIN ja aina on "syy" ostaa vähän parempi! Ja värikarttaakin vaihdetaan vähän väliä, että jokaisella on jotenkin erikoinen malli.

Asian sivusta:
"Vanhan sananlaskun mukaan": Kumpi on parempi amerikassa meksikolaisten tekemä vai Meksikossa meksikolaisten tekemä Fenkku? (retorinen kysymys tämä)

EDIT: "Ja värikarttaakin vaihdetaan vähän väliä, että jokaisella on jotenkin erikoinen malli.
" + typoja
aon
09.04.2003 15:44:08
Nyt kun rupesin miettimään, niin oon mä aikoinaan testannu ihan hyvääkin Squieria. Se oli varmaan just noita 80-luvun malleja. Suurinpiirtein samaa luokkaa, ku nää mexicon stratot. Tämän päivän Squierit on taas ollu pettymyksiä ton vanhan rinnalla.

Minäkin. Helvatan kulahtanutta 83-vuosimallin stratoa. Kaulan viimeistely tuntui olevan parempi kuin American Deluxe-stratossa.
Iso on pyhänä hypnoosi. Kotisivu
Maniska
09.04.2003 16:32:41
Minardi VS. Ferrari. Saattaa toi Squier yllättää sadekelillä.LOL
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)