JPQ 19.04.2005 13:48:29 | |
---|
Tuossahan saisi noi kaikki kivat flyygelit järkihintaan: http://www.ilio.com/synthogy/ivory/ Tulis jo se PC versio. Tuo ei ole oikean pianon veroinen kuitenkaan lisäksi softasyntikat kammoksuttaa ajatuksena keikalla. (enempi kuin esim. 200kg soittimet) |
baron 19.04.2005 14:11:44 | |
---|
Tuo ei ole oikean pianon veroinen kuitenkaan lisäksi softasyntikat kammoksuttaa ajatuksena keikalla. (enempi kuin esim. 200kg soittimet) Mihin sä oikein sotket? Steinway D painaa 480 kg. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
M.i.k.key 19.04.2005 14:23:29 (muokattu 19.04.2005 14:23:56) | |
---|
Tuossahan saisi noi kaikki kivat flyygelit järkihintaan: http://www.ilio.com/synthogy/ivory/ Tulis jo se PC versio. Tuommoisen ajattelin kyllä hoitaa Macci se olla pitää! Tuo ei ole oikean pianon veroinen kuitenkaan lisäksi softasyntikat kammoksuttaa ajatuksena keikalla. (enempi kuin esim. 200kg soittimet) Sä teet siis keikkojakin? Mä lopetan nää hommat! |
JPQ 19.04.2005 14:27:27 | |
---|
Tuommoisen ajattelin kyllä hoitaa
Macci se olla pitää!
Sä teet siis keikkojakin? En vielä ainakaan mutta suurena haavena on kunnon (iso ja taitava...) soitto porukan kanssa keikat. PS. mac tosiaan pitää olla tai Amiga (68k rautaa johon saa rinnalle PowerPCeen),Pegasos2 (myös PowerPC rautaa),AmigaOne (myös PowerPC rautaa) |
musamies 19.04.2005 15:08:03 | |
---|
Tuo ei ole oikean pianon veroinen kuitenkaan lisäksi softasyntikat kammoksuttaa ajatuksena keikalla. (enempi kuin esim. 200kg soittimet) Mäkin tottakai diggaan oikeita soittimia. Ollaan silloin tällöin nosteltu kansalaisopistolla oikeata pianoa, joka on kaukana kyllä flyygelistä noin painoltaan ja mitoiltaan, niin ei sellaisen raahaaminen keikoilla tule mulla ainakaan kysymykseen. Akustisella soittimella voi soittaa jos sellainen on paikanpäällä valmiina. Milläs itte vetelet keikoilla? Mä vetelen mieluiten softasyntikalla jos jollain syntikalla pitää kerran vedellä. Ei tarvi ihan joka vuosi olla ostamassa uutta koskettimistoa. |
mr.muzak 19.04.2005 18:35:24 | |
---|
Noi softasynat on kuitenkin kaukana oikeasta akustisesta soittimesta vaikka niihin ois sämplätty miljoona teraa sämplejä. Yhdessäkään ei vielä tule mukana aidolta tuntuvaa täyspitkää koskettimistoa esimerkiksi:) |
Mäkin tottakai diggaan oikeita soittimia. Ollaan silloin tällöin nosteltu kansalaisopistolla oikeata pianoa, joka on kaukana kyllä flyygelistä noin painoltaan ja mitoiltaan, niin ei sellaisen raahaaminen keikoilla tule mulla ainakaan kysymykseen. Akustisella soittimella voi soittaa jos sellainen on paikanpäällä valmiina. Milläs itte vetelet keikoilla? Mä vetelen mieluiten softasyntikalla jos jollain syntikalla pitää kerran vedellä. Ei tarvi ihan joka vuosi olla ostamassa uutta koskettimistoa. En vielä ole tehnyt keikkoja ja nyky kamoista jos pianoja vetelisin olisi varmaan Yamaha s30 näppiksenä ja Alesis S4+ pianoja ja presettinä kait DarkClascl tai tuonne päin. |
musamies 19.04.2005 19:19:44 (muokattu 19.04.2005 19:28:11) | |
---|
Jos on klassiseen musiikkiin suuntautunut konserttipianisti, niin konserttisaleissa on toki flyygeleitä. Monessa muissa yhteyksissä niitä ei kuitenkaan ole. 88 koskettiminen vasarakoneistolla oleva koskettimisto riittää useimmille ja niitä on monenlaisia. Jotkut voi olla huonojakin, mutta eiköhän parhaimmat ole ihan ok. Sen voi yhdistää kannettavaan tietokoneeseen ja kannettavan kiintolevylle kuitenkin mahtuu enemmän sampleja kuin tavanomaisten kosketintensoitinten sisällä olevaan elektroniikkaan. Hyvä puoli, että kun tietokonetta tehostaa, niin siitä hyötyä muihinkin hommiin. Tietokone voi olla myös muu kuin tyypillinen kannettava niinkuin mulla on. Se on mukana äänilaiteräkissä automaattisesti ja sillä hoituu muutkin hommat. Mä kyllä rohkenen epäillä, että jossain Yamaha PSR 3000:ssakin on aidompi piano kuin Alesis S4+:ssa? Mä kuvittelen sen olevan joku kymmenen vuotta vanha digitaalisyntikka, vaikken vehjettä laisinkaan tunne? Ettekö toverit hiffaa, että yhdelle nykyaikaiselle DVD levylle mahtuu saamaristi enempi sampleja kuin johonkin takavuosian digitaalikoskettimien muistiin? |
samulijp 19.04.2005 19:33:20 | |
---|
Ettekö toverit hiffaa, että yhdelle nykyaikaiselle DVD levylle mahtuu saamaristi enempi sampleja kuin johonkin takavuosian digitaalikoskettimien muistiin? Ettekö toverit hiffaa että ei se koko merkitse vaan soundi ja käytettävyys. Tuolla ghettoblastereissa ja markan pa-järjestelmissä ei paljon gigojen samplet erotu. Looking for Leslie. |
musamies 19.04.2005 19:52:13 | |
---|
Soundi ja käytettävyys saattaa vain yhdistyä aika kivalla tapaa softasynia käyttäen ja jää vielä rahaa kalliimpaankin kuin markan pa-järjestelmään. |
baron 19.04.2005 21:33:31 | |
---|
Ettekö toverit hiffaa että ei se koko merkitse vaan soundi ja käytettävyys. Tuolla ghettoblastereissa ja markan pa-järjestelmissä ei paljon gigojen samplet erotu. Jos on kunnon grand piano, sen soundi kelpaa kaikkeen ja mitään muuta ei tarvii. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
JPQ 19.04.2005 22:05:55 | |
---|
Jos on kunnon grand piano, sen soundi kelpaa kaikkeen ja mitään muuta ei tarvii. Jaa muistankos oikein sulla on motif olenkos nyt mieltä että osta grand piano eli onko kantasi vaihtunut.:) ja toiseksi ei kelpaa kaikkeen koska pitäisi olla vähintään lisäksi soitin jolla saa niin pitkiä säveliä kun jaksat kosketinta pohjassa pitää. Myönnän piano kyllä tosi monipuolinen soitin jopa kirkkourkuihin nähden koska pianossas periaatteessa sama soundi aina mutta se miten se reagoi verrattuna urkuihin onkin sen hienous. |
JPQ 19.04.2005 22:08:59 | |
---|
Mihin sä oikein sotket? Steinway D painaa 480 kg. Eipä ole suuri ero ja tarkoitin että esim. 200kg ei ole tässä mielessä yhtä pelottavan tuntuista kuin ohoh kone jumahti tai tms. ja 200kg muistin varassa hammond b3 paino vaikka en hammondin suuria ystäviä olekkaan eli en osaa saundeja käyttää itseäni miellyttävällä tavalla muutenhan siinä ei vikaa olekkaan. |
baron 19.04.2005 22:48:21 | |
---|
Jaa muistankos oikein sulla on motif olenkos nyt mieltä että osta grand piano eli onko kantasi vaihtunut.:) ja toiseksi ei kelpaa kaikkeen koska pitäisi olla vähintään lisäksi soitin jolla saa niin pitkiä säveliä kun jaksat kosketinta pohjassa pitää. Myönnän piano kyllä tosi monipuolinen soitin jopa kirkkourkuihin nähden koska pianossas periaatteessa sama soundi aina mutta se miten se reagoi verrattuna urkuihin onkin sen hienous. Jos grand piano soundi kelpaa/kelpasi Chopinille, Debussylle, Rubinsteinille, Horowitzille, Liberacelle, Sokoloville, Richterille, Oscar Petersonille, Thelonious Monkille, Little Richardille, Jerry Lee Lewikselle niin miksei sulle ja mulle? VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Fuzzy Boner 19.04.2005 23:06:04 | |
---|
Staikkarin D:tä vedelty taas koko päivä. Ei se ny niin ihmeellistä oo. Tottuuhan Fefellä ajoon kans nopeesti:) Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |
baron 19.04.2005 23:07:30 (muokattu 19.04.2005 23:07:47) | |
---|
Staikkarin D:tä vedelty taas koko päivä. Ei se ny niin ihmeellistä oo. Tottuuhan Fefellä ajoon kans nopeesti:) < Viiltää puukkoa sydämessä > VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Karlsson 19.04.2005 23:25:45 | |
---|
Eipä ole suuri ero ja tarkoitin että esim. 200kg ei ole tässä mielessä yhtä pelottavan tuntuista kuin ohoh kone jumahti tai tms. ja 200kg muistin varassa hammond b3 paino vaikka en hammondin suuria ystäviä olekkaan eli en osaa saundeja käyttää itseäni miellyttävällä tavalla muutenhan siinä ei vikaa olekkaan. Wau! tää kommentti on selkeydessään Megatheriumin tasoa! Keep up the good work! Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
baron 19.04.2005 23:28:36 | |
---|
Wau! tää kommentti on selkeydessään Megatheriumin tasoa! Keep up the good work! Eihän kunnon bodarille 280 kg mitään merkitse VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Karlsson 19.04.2005 23:41:19 | |
---|
Eihän kunnon pianistille 280 kg mitään merkitse Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
baron 19.04.2005 23:47:38 | |
---|
Mä nään jo sieluni silmin, että kun mä menen johonkin kaljaräkälään soolokeikalle, mun ilmastoitu kuljetusauto, jonka lämpötila ja kosteus on säädelty, parkkeeraa kapakan isoimman ikkunan eteen, ruutu poistetaan ja neljä bodaria kantaa mun staikkarin sisään. Sitten virittäjä pari kolme tuntia virittelee ja sitten kaikki onkin valmista keikkaa varten. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |