Aihe: Sooloskaboista
1
apenaattori
17.04.2005 21:40:50
Juu, yritin hakee jo hakee ohjeita, mutta en löytäny.. Niin, voisiko joku laittaa ohjeita sooloskaboista? Esim. taustojen teosta(ois mukava omaankin käyttöön) ja niiden siirtämisestä nettiin, omien soolojen laitosta ( eli miten se onnistuu).. Kun en mikään ATK-osaaja ole. Mitä varusteita tietokoneeseen tarvii? Eli kaikkee käytännöstä tekniikkaan.. Neuvokaa tyhmää..
toxic
17.04.2005 22:48:09
apenaattori
18.04.2005 22:43:54
OK, nyt ehkä osaan jo äänittää möykkääni.. Mut mites sen soolon saa liitettyä taustaan?
Simppa75
19.04.2005 11:52:15 (muokattu 19.04.2005 11:55:39)

Sulla pitää olla joku moniraituriohjelma käytössäsi, esim. Cubase, Sonar tai Nuendo. Mahdollisesti mikseri, äänikortti noin vähintään.

1. Downloadaat taustan koneellesi.
2. Importoit (tuot sen taustan raituriohjelmaasi) taustan omalle raidalle.
3. Nauhoitat soolon omalle raidalle.
4. Teet raidoista mixdownin ja käännät sen mp3:ksi
5. Sijoitat tuon mp3:n jonnekkin verkkoon (esim. mikseri.net:iin), mistä sen voi muut käydä kuuntelemassa.

t.Simppa

EDIT: Kehottaisin kyllä lukemaan noi FAQ:t tuolta yo. linkistä, helpottaa asioiden omaksumista olennaisesti.
Elämä on ihmisen parasta aikaa! - M.Nykänen
Jucciz
19.04.2005 14:15:34 (muokattu 19.04.2005 14:17:12)
Ei tarvitse mitään raituriohjelmaa osallistuakseen sooloskaboihin. Laita vaikkapa Winampiin tms. taustan pyörimään, soitat päälle (kitarasignaali tulee luonnollisesti line in:istä) ja nauhoitat talteen koko hoidon vaikkapa millä tahansa ilmaisohjelmalla. Useimpien äänikorttien mikserisoftissa on valittavissa äänilähteeksi "koko paska", "what U hear" tai vastaava, joka siis kaappaa kaiken kuuluvan äänen kerralla talteen, eli sekä Winampin tuottaman mökän että line in:iin kytketyn kitaran. Tuloksena on ihan toimivaa jälkeä kunhan tasot on säädetty kohdilleen.

Tuolla tavoin osallistumisessa on muutenkin enemmän "live-meininki" kuin että ensin nauhoitetaan soolo omalle raidalleen ja kenties vielä siistitään ja miksaillaan lopputulosta tuntitolkulla... puhumattakaan niistä, jotka nauhoittavat useamman sooloraidan ja koostavat vasta niistä lopullisen kokonaisuuden. Ihme pelleilyä, sanon minä. Livenä purkkiin, rehellinen meininki. :)

Toisaalta, jos on pakko (?) käyttää raituria, Kristal on aivan toimiva ja ilmainen vaihtoehto tähän tarkoitukseen.

Sijoitat tuon mp3:n jonnekkin verkkoon (esim. mikseri.net:iin)

Mielellään siis IHAN mihin tahansa muualle kuin mikseri.net:iin, koska sieltä suoraan streamaaminen tuntuu olevan todella tuskallista. Mikä tahansa normaali webbiserveri mieluummin.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Simppa75
19.04.2005 14:44:59 (muokattu 20.04.2005 09:59:48)

Ei tarvitse mitään raituriohjelmaa osallistuakseen sooloskaboihin. Laita vaikkapa Winampiin tms. taustan pyörimään, soitat päälle (kitarasignaali tulee luonnollisesti line in:istä) ja nauhoitat talteen koko hoidon vaikkapa millä tahansa ilmaisohjelmalla. Useimpien äänikorttien mikserisoftissa on valittavissa äänilähteeksi "koko paska", "what U hear" tai vastaava, joka siis kaappaa kaiken kuuluvan äänen kerralla talteen, eli sekä Winampin tuottaman mökän että line in:iin kytketyn kitaran. Tuloksena on ihan toimivaa jälkeä kunhan tasot on säädetty kohdilleen.

Tuolla tavoin osallistumisessa on muutenkin enemmän "live-meininki" kuin että ensin nauhoitetaan soolo omalle raidalleen ja kenties vielä siistitään ja miksaillaan lopputulosta tuntitolkulla... puhumattakaan niistä, jotka nauhoittavat useamman sooloraidan ja koostavat vasta niistä lopullisen kokonaisuuden. Ihme pelleilyä, sanon minä. Livenä purkkiin, rehellinen meininki. :)

Noinko itse osallistuisit sooloskabaan? Nythän kaveri oli kiinnostunu myös laitteista jne. Kyllä sooloraitakin on ihan nastaa saada laadukkaasti talteen. Entäs taustat? varsinkin jos teet niitä itseksesi, miten toi "winampjuttu" taipuu siihen? Tottahan sekin on että paikotellen "prosessoidaan" liikaa, ei mustakaan hyvä juttu.

Mielellään siis IHAN mihin tahansa muualle kuin mikseri.net:iin, koska sieltä suoraan streamaaminen tuntuu olevan todella tuskallista. Mikä tahansa normaali webbiserveri mieluummin.

Toi on kyllä totta ja näitä paikkojahan löytyy pilvin pimein,
vaikka cjb:stä.

t.Simppa
Elämä on ihmisen parasta aikaa! - M.Nykänen
Pande
19.04.2005 18:32:05

Noinko itse osallistuisit sooloskabaan? Nythän kaveri oli kiinnostunu myös laitteista jne. Kyllä sooloraitakin on ihan nastaa saada laadukkaasti talteen, entäs taustat? varsinkin jos teet niitä itseksesi, miten toi "winampjuttu" taipuu siihen? Tottahan sekin on että paikotellen "prosessoidaan" liikaa, ei mustakaan hyvä juttu.

Heh, noin mä itse osallistun, ja noin mä teen myös taustat. En ole jaksanut opetella noiden moniraitahärdellien toimintaa, munmielestä niissä on kaikissa (no niissä joita olen kokeillut) niin kuppaset käyttöliittymätkin. Sonic Foundry Sound Forge rokkaa.

Kannattaa muuten muistaa Winampista pistää outputtiin directsound, waveoutti ei välttämättä toimi oikein.
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)