Aihe: Patela!
1 2 3 4
mack the knife
19.04.2005 10:29:29
Mä aloin julistamaan omaa mielipidettäni lätkässä siinä varsin tiukoin sanankääntein tyyliin, "lätkäfanit on runkkareita koko sakki ja se on täysi idioottien laji"

Noinhan se kannattaa avata keskustelu.
Masokistin vikaa...
*Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa.
uruttaja
19.04.2005 10:31:04
Tismalleen samaa mieltä tästä turakaisten kertakäyttöviihteestä.

Kerran tuli oltua aika uhkarohkee.

Oli kevättalven viikonloppu ja valomerkin jälkeinen aika helsingin keskustassa. Jengiä hillitön jono menossa takseilla kotiin ja mä sopivassa tuulimyllyhumalassa jonossa väijymässä pirssiä.

Jostain kumman syystä keskustelu käänty lätkään siinä jonossa.

Mä aloin julistamaan omaa mielipidettäni lätkässä siinä varsin tiukoin sanankääntein tyyliin, "lätkäfanit on runkkareita koko sakki ja se on täysi idioottien laji"

Hetken provosoinnin jälkeen meinas tulla turpaan niin, että tukka lähtee. Onneksi pääsin livahtamaan taksiin ja mennessä vielä kuittasin jotain.

Mielipiteeni lätkästä ei ole muuttunut mihinkään, mutta paikan ja ajan, jossa julistan sen, valitsen tästä lähin tarkemmin.

Niin varmaan kannattaa tehdä. Kokeile ens kesänä vaikkapa Nurmossa, Seinäjoella, Vimpelissä yms. vastaavaa mutta aiheena pesäpallo tai paini. Ja huomaat saavasi turpaan erittäin herkästi.
riff
19.04.2005 10:49:15
Rihvi perkele!
Vieläkö näkkyy naama yhestä peilistä vai oletko joutunu laittamaan kaks vierekkäin?

Ei näy yhdestä! Oon ihan Mikko Kivisenä. Kohta lähtee rekka pihasta laivalle pariks päiväks. Onneks tallinkin messit on niin köyhiä, ettei voi yöllä turvottaa päätä kuin juomalla. ;-)
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
riff
19.04.2005 10:50:00
Siinä on se pienen pieni ero, Oulu Hallissa ei ole jäätä kuin drinkkilaseissa.

Eipäs tosiaan ollutkaan. :-)))
backwood
19.04.2005 10:54:06
varo riffi kun menet paatille.katsovat että tuo matkustaja on jo valmiiksi niin finaalissa että ei sitä voi laivaan päästää....ota kitarakotelo käteen ja koko matka todistele olevasi bändistä..
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
riff
19.04.2005 11:00:06
varo riffi kun menet paatille.katsovat että tuo matkustaja on jo valmiiksi niin finaalissa että ei sitä voi laivaan päästää....ota kitarakotelo käteen ja koko matka todistele olevasi bändistä..

Hän nöyrästi neuvoista kiittää!
Pula-Aho
19.04.2005 11:08:58
Noinhan se kannattaa avata keskustelu.
Masokistin vikaa...

Jotkut ovat sellaisia.

Oltiin joskus nuorena miehenä kavereitten kanssa Mikkelissä ja työnnyttiin iltasella paikalliseen discoon.
Paikalla oli myös sellaisia talonkokoisia kehonrakentajia, joista yhdelle kaverini totesi leppoisasti "vittu kun oot homon näköinen". Todettakoon, että kaverini ei ole mikään iso eikä vahva mies.

Turpaanhan siinä kaverille meinasi tulla. Sain kuitenkin muskelimiehen rauhoittumaan pitkällisen suostustelun jälkeen vetoamalla mm. siihen ettei sellaista rääpälettä kannata lyödä.

Kun tilanne oli lopulta rauhoittunut ja muskelimies poistumassa paikalta, huusi kaverini sille vielä perään "oot kyllä silti aika homon näköinen"
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
pekkajau
19.04.2005 11:36:23
Minä itse olen jalkapallomiehiä. Pelasin aikoinaan aika tosissani futista kunnes polvi halkesi ja siihen se homma sitten jäi! Kiekosta en seuraa kun MM-kisat mutta onhan se hieno asia että urheilulajeja on niin perkeleesti että jokainen sieltä varmasti löytää oman lajinsa jota kannattaa tai harrastaa! Joskus on kiva tehdä uusia aluevaltauksia ja käydä kattomassa semmosia lajeja joita ei ole aikaisempaa kokemusta katselija paikan päällä! Kuka hurahtaa mihinkin!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
WanhaWetäjä
19.04.2005 11:49:06 (muokattu 19.04.2005 11:49:58)

Turakaisia hallit täynnä. Yksinkertaisten miesten yksinkertainen peli. Joillekin peleistä tullut samankaltainen kuin Porin Jazzista, Golfkentistä tai Levistä. Pakko näyttäytyä, vaikka itse peli ei kiinnostaisi tai siitä älyäisi hölökäsen pölläystä.

Tamperella on joko Ilves tai Tappara, vastaat väärin ja saat turpaan. Sen verran se herättää tunteita.

Nyky jääkiekko on tuommoista. Kun kaksi suunnilleen tasavahvaa joukkuetta pelaa vastakkain, se ei oo mitään maalijuhlaa. Jóitakin se lätkä kuitenkin kiinnostaa, mutta ei se kuitenkaan niin hienoa ole kuin humppa.

Jep...peli on kehittynyt niin nopeeks että tilaa ei ole kikkailulle ja entisajan taitopelaajille;-)

Mulla on tosiaankin ainakin 3 vuotta siitä kun kävin matsissa livenä viimeks,ja itekkin höntsäsin vielä sillon pari kertaa viikossa,ne on vaan jäänyt,ei ole aikaa eikä niin kiinnosta enää.

Tampereella se on joko tai,jos oot syntyperänen,mä olen syntynyt Ilveksen alueella,missä oli Oksasen Lasset ja Hakasen veljekset lähes naapureina,siitä seuravalinta;-)

Noin yleisesti pitäsin tapparalaisia vähän sellasina fanaattisina mutta harmittomina toopeina,tunnen muutamia rumpaleita ,jotka ovat ihan himo-tapparalaisia ;-))

Oon näitten vanhojen starojen kanssa päässyt pelaileenkin noissa harrastusporukoissa,kyllä Okaltakin ihan kiitettävästi syötöt tuli lapaan ja Ahokaisen Seppo meni niin stanan kovaa ja Marjan rannelaaki on edelleen hirmuinen,notta :-)

Mutta olihan Kärpät selkeesti Jokruja parempi,ja tasasempi...ja mitä tulee hesan jengeihin,varsinkin siihen IFK:iin,liikaa niitä umpitolloja turakaisia siellä JOUKKUEESSA(toimitusjohtajaa myöten),Jokinen,Ruutu,Karalahti etc....että siinä mielessä oli kiva kun ei noita tarvinut vinaaleissa katella,nyrkkeilykehät on erikseen,kuitenkin:-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
baron
19.04.2005 11:57:49

Mulla oli vuosia IFK:n kausikortti, mutta sulkis ja humppa vei voiton.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
Sertzo S
19.04.2005 12:12:43

"lätkäfanit on runkkareita koko sakki ja se on täysi idioottien laji"

Oli ilmeisesti vähällä tulla niitä kuuluisia viimeisiä sanoja.
Tankero
19.04.2005 12:41:34
No mutta yhteistä löytyy tanssimusasta ja lätkästä;verrattomia turakaisimureita molemmat ;-)

Voi vain kuvitella sitä tyhmyden tiivistymää eli turakaisten määrää mikä Oulun kaduilla on vaeltanut su-iltana...

Nyt meni kyllä pieleen. Etkös ole tiedotusvälineistä seurannut, että Oulu on nykyään sivistyneitten, fiksujen ja modernien innovatiivisten ihmisten keskittymä. Ei siellä turakaisia ole.
Mitä nyt ehkä joku humpanlyöjä Kastellinseudulla ja Oulun lähialueella.
vanhami
19.04.2005 12:52:54 (muokattu 19.04.2005 12:53:32)
Oli ilmeisesti vähällä tulla niitä kuuluisia viimeisiä sanoja.

Täytyy sanoa, että oivalliset mahdollisuudet oli. Onneksi mun suurta suutani suojelee suhteellisen raavas ruho, joten olen välttynyt suuremmilta turpiinotoilta. Noina vuosina ajoin vielä omaa muuttoautoa. Päivät pitkät kantelin pianoja pyykkikoneita ja tammilipastoja kierreportaita kasiin, joten oli ruutiakin pistää tarvittaessa hanttiin. Nykyään ei ole kuin mahaa ja suuret puheet.

Toi olis siisti testata joskus lätkän MM-kisojen aikaan kun suomi on ottanut turpii ruotsilta kuin akat. Sattus olemaan iltakeikka jossain Sports Academyn kulmilla tms. Välispiikkiin letkauttaa jotain vastaavaa. Saattas tulla yleinen hulina.

Hekumoin oikein ajatuksella hmm...

Asiaa...

Mika
Tankero
19.04.2005 14:11:04
Täytyy sanoa, että oivalliset mahdollisuudet oli. Onneksi mun suurta suutani suojelee suhteellisen raavas ruho, joten olen välttynyt suuremmilta turpiinotoilta. Noina vuosina ajoin vielä omaa muuttoautoa. Päivät pitkät kantelin pianoja pyykkikoneita ja tammilipastoja kierreportaita kasiin, joten oli ruutiakin pistää tarvittaessa hanttiin. Nykyään ei ole kuin mahaa ja suuret puheet.

Toi olis siisti testata joskus lätkän MM-kisojen aikaan kun suomi on ottanut turpii ruotsilta kuin akat. Sattus olemaan iltakeikka jossain Sports Academyn kulmilla tms. Välispiikkiin letkauttaa jotain vastaavaa. Saattas tulla yleinen hulina.

Asiaa...

Mika

Miten otetaan turpiin kuin akat?
Husband vetäisi taannoin Patelan seurahuoneella encorena Porilaisten marssin, heti sen ruotsille hävityn, jota suomi johti 5-1, katastrofiottelun jälkeen.
ÄM
19.04.2005 14:11:44

Ainut kerta, kun oon ollu lätkää seuraamassa oli, kun Länsi-auto Areena avattiin; oltiin pari ekaa viikkoa matsi-iltoina VIP-ravintolassa house-bändinä. Hauskinta oli, kun otettiin torvet ja kilkuttimet kainaloon ja mentiin yleisön sekaan mekastamaan. Olis vaan tienny kumpaa jengiä siinä pitää kannattaa.

Kun mä oikein haluun jostain ihmisestä pahaa sanoa, käytän ilmaisua:"hän kuuluu siihen ihmisryhmään, joka katsoo lätkää!".

Paljon on joo urheilulajeja, mistä valita, jos yleensäkään haluaa valita. Harmi vaan, ettei Eurosportilla enää näytetä tracktor pullinkia, eikä kuorma-auto trialia.
Tankero
19.04.2005 14:39:24
Ainut kerta, kun oon ollu lätkää seuraamassa oli, kun Länsi-auto Areena avattiin; oltiin pari ekaa viikkoa matsi-iltoina VIP-ravintolassa house-bändinä. Hauskinta oli, kun otettiin torvet ja kilkuttimet kainaloon ja mentiin yleisön sekaan mekastamaan. Olis vaan tienny kumpaa jengiä siinä pitää kannattaa.

Kun mä oikein haluun jostain ihmisestä pahaa sanoa, käytän ilmaisua:"hän kuuluu siihen ihmisryhmään, joka katsoo lätkää!".

Paljon on joo urheilulajeja, mistä valita, jos yleensäkään haluaa valita. Harmi vaan, ettei Eurosportilla enää näytetä tracktor pullinkia, eikä kuorma-auto trialia.

Ei se kuorma-auto trial eikä se kuorma-autoilla ratakisailukaan ollut oikeeta. Niillähän olis pitänyt olla sorakuorma päällä, niin sitten se oli ollut kunnollista.
El Condor
19.04.2005 15:09:10
olis siisti testata joskus lätkän MM-kisojen aikaan kun suomi on ottanut turpii ruotsilta kuin akat. Sattus olemaan iltakeikka jossain Sports Academyn kulmilla tms. Välispiikkiin letkauttaa jotain vastaavaa. Saattas tulla yleinen hulina.

Muistan tuossa muutama vuosi sitten, kun Suomi otti finaalissa turpaan Tsekiltä johdettuaan viimeisen erän alussa vielä 2-0. Kaverin kanssa oli jo voitonkaljatkin ostettu valmiiksi, ja ne kyllä juotiin pois häviöstä huolimatta. Sitten saatiin päähämme lähteä paikalliseen rokkia-ja-sporttia -henkiseen pubiin v*ttuilemaan ihmisille: "Nnnnooo, mikäs täällä nyt niin poruttaa, urheilua se vaan on, ensi vuonna sitten uudestaan..." Taivahan ihme, ettei saatu turpiimme: kaksi honteloa pitkätukkaa kaivamassa verta nenästään.

Vaan eipä saatu turpaan, ja hauskaa oli. Seuraavana päivänä kyllä vähän hirvitti, kun muisteltiin edellisehtoon toilauksia.

Ja juhlikaa siellä Oulussa nyt niin kauan kuin on juhlittavaa; Ässienkin aikaa tulee vielä...
Moni luulee trumpetinsoittoa tekniikkalajiksi, mutta kyllä se on voimalaji.
isojussi
20.04.2005 01:08:03
Taas hassuttelee vastustajaa HPK!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Qsine
20.04.2005 11:18:45

Oli kevättalven viikonloppu ja valomerkin jälkeinen aika helsingin keskustassa. Jengiä hillitön jono menossa takseilla kotiin ja mä sopivassa tuulimyllyhumalassa jonossa väijymässä pirssiä.
Hetken provosoinnin jälkeen meinas tulla turpaan niin, että tukka lähtee. Onneksi pääsin livahtamaan taksiin ja mennessä vielä kuittasin jotain.

Aihitto, tuohan on jo saavutus. Pirssijonoissa ihmiset kun ovat räjähdysherkimmillään, vallalla ovat villin lännen, vai pitäisikö sanoa jääkiekon, lait!

Eikä jääkiekkoa loppujen lopuksi kannata soimata, sehän on elämän ja maailman luonnollinen jatke, jossa "Fair Play":stä palkitaan karpomaisesti erikseen. Tämä koko olemassaolo on yhtä aggressiivista kontaktilajia, jossa ei turhalla sivistyksellä pärjää.
"Aarne...sinun tulee lyödä minun nenäluuni murskaksi! Kun nenä levenee, niin silmät siirtyvät lähemmäksi toisiaan!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)