Aihe: Midi vehkeiden ketjutus aiheinen ongelma
1 2 3
JPQ
19.04.2005 14:00:49

Eli minulla tällä hetkellä yksi näppis syna (Yamaha S30) ja 4 moduulia
(Alesis S4+,Ensoniq SQR+,Roland M-OC1) niin mitenhän nämä kannataisi
ketjuttaa että kaikista saisi piuhoja siirtämättä sysexät
tietokoneelle vaiko meneenkö näin: inistä thruhun,instä thrun jne.
Sitähän ei saane mitenkään että saisi miditse ohjattua tuota S30 ja
käytettyä sitä yhtä aikaa silti noiden muiden näppiksenä ? (ei vaikuta
lähettävän kuin outtiin itse vastaan ottamansa datan)
vai jos saa kertokaahan miten. PS. konemusa osasto näytti nykyään
liian softalta ja valmiista musalta puhumiselta lisäksi en ole
konemuusikko vaan sävellän konein jos tiukkoja ollaan.(eli haave olis
että olisivat osa isompaa kokonaisuutta..)
JPQ
19.04.2005 15:02:46

ja näissä esimerkeissäni outputeissa ei ole johtoja paitsi viimeisessä eli alesiksessa nyky eli siitä lähtee koneelle ketju takaisin ja siitä siksi että
saan siitä sysexänä silloin helposti soundit/mixit koneelle. ja onko mainitut palikat tietokone laji riippuvia vai onko nuo puhdasta midi rautaa ?
JPQ
19.04.2005 15:07:57

Näyttää ettei noista raudoista ole mulle. Eli laitteisto riipumatonta ratkaisua haen eli kun kumpikaan musa koneeni ei ole PC tai Mac. Tietääkö kukaan palikkaa jolla voisin monen laitteen outputit (monta laitetta 8-10 ainakin) miksata yhdeksi megaoutputiksi ?
M.i.k.key
19.04.2005 15:11:10 (muokattu 19.04.2005 15:12:13)
Tietääkö kukaan palikkaa jolla voisin monen laitteen outputit (monta laitetta 8-10 ainakin) miksata yhdeksi megaoutputiksi ?

Olisiko joku mikseripalikka mikä sekoittaa laitteitten äänen raudassaan
megaksi ja outputiksi sitten voi kytkeä seuraavaan rautaan ja ketjuttaa näitä.
Tiedän siis esimerkiksi behringerillä hyvä 8-stereokanavan miksausäänisekoitinrauta
mallia muista en mutta etsin

EDIT: miksata ääntä vai midiä?
Mä lopetan nää hommat!
Neljä Ruuvia
19.04.2005 15:11:13 (muokattu 19.04.2005 15:12:24)
ja näissä esimerkeissäni outputeissa ei ole johtoja paitsi viimeisessä eli alesiksessa nyky eli siitä lähtee koneelle ketju takaisin ja siitä siksi että
saan siitä sysexänä silloin helposti soundit/mixit koneelle. ja onko mainitut palikat tietokone laji riippuvia vai onko nuo puhdasta midi rautaa ?

No nyt kun sinulla ei muissa outputeissa ole ole johtoja kuin Alesiksessa,ethän tietenkään saa muista laitteista syx ex data ulos. Mutta jos taas kytket jonkun koneen x outputin seuraavan koneen y inputtiin et voi ohjata sitä konetta y millään muulla kuin koneen x outputista tulevalla signaalilla. Selkiääkö yhtään.

Olen nero!
JPQ
19.04.2005 15:14:57

Olisiko joku mikseripalikka mikä sekoittaa laitteitten äänen raudassaan

megaksi ja outputiksi sitten voi kytkeä seuraavaan rautaan ja ketjuttaa näitä.

Tiedän siis esimerkiksi behringerillä hyvä 8-stereokanavan miksausäänisekoitinrauta

mallia muista en mutta etsin

EDIT: miksata ääntä vai midiä?

Midiä sen kanssa on ongelma unohtui sanoa kun aivot ajatteli että tajuatte että puhun edelleen samasta aiheesta kun en vaihtanut sitä kesken ketjun.
M.i.k.key
19.04.2005 15:15:37
Midiä sen kanssa on ongelma unohtui sanoa kun aivot ajatteli että tajuatte että puhun edelleen samasta aiheesta kun en vaihtanut sitä kesken ketjun.

Sori, tajunta on koetuksella näissä topiceissa
Mä lopetan nää hommat!
JPQ
19.04.2005 15:16:57

No nyt kun sinulla ei muissa outputeissa ole ole johtoja kuin Alesiksessa,ethän tietenkään saa muista laitteista syx ex data ulos. Mutta jos taas kytket jonkun koneen x outputin seuraavan koneen y inputtiin et voi ohjata sitä konetta y millään muulla kuin koneen x outputista tulevalla signaalilla. Selkiääkö yhtään.

Olen nero!

Selviää ja tämä onkin juuri aivoissa pähkäilty ongelma nimi mutta paremmin kirjoitettuna kuin olisin itse tehnyt.
JPQ
19.04.2005 15:18:19

Sori, tajunta on koetuksella näissä topiceissa

Ei se mitään kauniisti mokistani saa sanoa mutta jos menee pilkaksi pahoitan mieleni. Koska todellakaan en ole eläessäni ollut trolli vaikka ainakin 5 kertaa niin on luultu.
M.i.k.key
19.04.2005 15:19:18
vaikka ainakin 6 kertaa niin on luultu.
Mä lopetan nää hommat!
Neljä Ruuvia
19.04.2005 15:22:05
Selviää ja tämä onkin juuri aivoissa pähkäilty ongelma nimi mutta paremmin kirjoitettuna kuin olisin itse tehnyt.

Tuohon ei auta kuin iso kasa aktiivisia midi merge boxeja ja niitten toiminta on aina ollut vähän niin ja näin.HIntaa tulee varmasti kahden käytetyn PC:n verran joten nyt sinun on aika ostaa uusi tietimä.
Leikari
19.04.2005 15:26:13
Näyttää ettei noista raudoista ole mulle. Eli laitteisto riipumatonta ratkaisua haen eli kun kumpikaan musa koneeni ei ole PC tai Mac. Tietääkö kukaan palikkaa jolla voisin monen laitteen outputit (monta laitetta 8-10 ainakin) miksata yhdeksi megaoutputiksi ?

yleisesti perusjuttua (hae kirjastosta midi-kirja niin homma selviää kunnolla): midijohdossa data kulkee yhteen suuntaan - kaksisuuntaiseen liikenteeseen tarvitaan 2 piuhaa

- jos haluat modulista/synasta lähettää midi-dataa lähtee se se midi-out:sta
- jos haluat, että modulisi ottaa vastaan dataa esim. tietokoneesta niin kytke piuha midi-in:iin.

- midi-thru: data tulee sisään vaan ei vaikuta ko. moduliiin/synaan vaan siitä voidaan jatkaa eteenpäin midi-outilla (kauhea epävarmuus iski --- olihan se näinpäin, olihan??)

- kullekin modulille (tai sen sisällä olevalle "instrumentille" jos multitimbraalisti tms. toimii) määritellään oma midikanava so. joku näistä 1-16, jotka kulkevat samassa piuhassa. Kaikki samalla midikanavalla olevat instrumentit soivat yhtäaikaa ja tottelevat muitakin käskyjä (yksinkertaistaen)

- jos koskettimistosi voi jakaa eri midikanaville voi soittaa livenä yhtä aikaa useampia moduleita/instrumentteja (tuo ominaisuus lähinnä paremmissa master-keyboardeissa)

- tietokoneen sekvensserissä puolestaan määritellään kullekin raidalle oma midikanava - - raudasta riippuen ei sitten enää tarvitsekaan olla aivan vain 1-16 riippuvainen

- samalla midikanavalla lähetettävän datan summaaminen vaatii "midi-merge" -boksin

- tietokoneeseen voi liittää esim. USB-8midi-in/8midi-out -tyyppisen boksin, jonka avulla midiviiveeltäkin välttyy. NOita voit katsella esim. thomannin sivuilta - vähemmätkin liitännät käy - tai selviät 1in-1out:lla ja ketjuttamalla.

Suosittelen, että perehdyt (suomeksikin on) midiin kunnolla kirjasta - asiaa on sen verran paljon, että tämmöiset nettisepustukset ovat vääjäämättä vain raapaisuja eikä niin johdonmukaiesti esitettyjäkään.

Toisekseen suosittelen ko. laitteiden manualien lukemisen midi-kytkentöjen ja midi-kanavamääritysten sekä midi-tilamääritysten osalta.

Kyllä se homma sitten aukeaa ja kun kerran ymmärrät niin ratkot itse jatkossakin aina uudet kytkentäongelmat.
joopa joo
Leikari
19.04.2005 15:30:38

Olen nero!

ei saa kiusata pienempiä - vaikka ymmärrän kyllä yskän

joo, en minäkään alkuperäiseen oikein jaksanut vastata kun en jaksanut lukeakaan

vaikea on tietää, että onko jonkun sekava ilmaisu laiskuutta, harjaantumattomuutta, ajattelemattomuutta tai että taito kertakaikkiaan puuttuu

olkaamme ymmärtäväisiä - mikäli kyse on laiskuudesta niin ehkäpä oppi tulee saamattomien vastausten kautta

mullakin on nyt pää täynnä allergiapöhötystä ja -limaa ja ajatus seisoo...
joopa joo
JPQ
19.04.2005 15:31:23

- samalla midikanavalla lähetettävän datan summaaminen vaatii "midi-merge" -boksin
Kyllä se homma sitten aukeaa ja kun kerran ymmärrät niin ratkot itse jatkossakin aina uudet kytkentäongelmat.

no päähkäilty on jo niin paljon aivo kapasiteetti sallii ja onko tuo midimerge boxi sellainen että siinä kahdelle tai useammalle midi kaapelille tuo ja se yhdistää
datat yhdeksi ? jos on niin kiitos eli sanoit tämän pulman ratkaisun.
JPQ
19.04.2005 15:34:26

vaikea on tietää, että onko jonkun sekava ilmaisu laiskuutta, harjaantumattomuutta, ajattelemattomuutta tai että taito kertakaikkiaan puuttuu

täällä ainakin tällä kertaa taitamattomuutta eli kukaan ei ole meistä täydellinen siksi tälläiset foorumitkin menestyy.
Neljä Ruuvia
19.04.2005 15:51:32
ei saa kiusata pienempiä - vaikka ymmärrän kyllä yskän

joo, en minäkään alkuperäiseen oikein jaksanut vastata kun en jaksanut lukeakaan

olkaamme ymmärtäväisiä - mikäli kyse on laiskuudesta niin ehkäpä oppi tulee saamattomien vastausten kautta

mullakin on nyt pää täynnä allergiapöhötystä ja -limaa ja ajatus seisoo...

Nyt kävi mulle sit vahinko,koska mä olin omasta mielestäni taivuttanut rautalangasta hyvän esimerkin. Ei ollut mitään huumoria :-(
Neljä Ruuvia
19.04.2005 15:52:49
no päähkäilty on jo niin paljon aivo kapasiteetti sallii ja onko tuo midimerge boxi sellainen että siinä kahdelle tai useammalle midi kaapelille tuo ja se yhdistää
datat yhdeksi ? jos on niin kiitos eli sanoit tämän pulman ratkaisun.

Kyllä on juuri sellainen...
Mut kuten sanoin voi tulla kalliiksi.
JPQ
19.04.2005 16:12:08

Kyllä on juuri sellainen...
Mut kuten sanoin voi tulla kalliiksi.

noh thomannilta löytyy sivultaankin jo 2x2 midi mergeri hintaan 49e ja kahdeksan
midi vehjettä tuollaiseisilla maksaa paljon jo 6 (jo silloin jos pelkät outputit yhdistäisi lisäksi vehje ei ole räkki laite) joten toivotaan kun kysyin löytyykö parempaa löytyis ratkaisu vai pitääkö tässä kohta etsiä ideaali synat noiden kahden tilalle
(eli Roland M-OC1,ja Ensoniq SQR+ yhden ehkä tietäisin mutta kun ei ole siihen varaa ja sitä saa vaan käytettynä ei sinänsä mutta sellainen on kyllä myynnissä) vai tyytyä siihen aina kun lähettä sysex dataa kytkee piuhan halutun laitteen outputtiin onhan se hankalaa mutta jos järkevämpää ratkaisua ei löydy.
PS. itseä miellyttävät "ideali synat" liikkuvat harvoin ja maksavat.
Neljä Ruuvia
19.04.2005 16:16:01
noh thomannilta löytyy sivultaankin jo 2x2 midi mergeri hintaan 49e ja kahdeksan
midi vehjettä tuollaiseisilla maksaa paljon jo 6 (jo silloin jos pelkät outputit yhdistäisi lisäksi vehje ei ole räkki laite) joten toivotaan kun kysyin löytyykö parempaa löytyis ratkaisu vai pitääkö tässä kohta etsiä ideaali synat noiden kahden tilalle
(eli Roland M-OC1,ja Ensoniq SQR+ yhden ehkä tietäisin mutta kun ei ole siihen varaa ja sitä saa vaan käytettynä ei sinänsä mutta sellainen on kyllä myynnissä) vai tyytyä siihen aina kun lähettä sysex dataa kytkee piuhan halutun laitteen outputtiin onhan se hankalaa mutta jos järkevämpää ratkaisua ei löydy.
PS. itseä miellyttävät "ideali synat" liikkuvat harvoin ja maksavat.

Mä muistan tästä toisesta kuuluisasta keskustelusta että sun tietokonen oli joku kovin erikoinen. Ihan vakavasti suosittelisin hankkimaan käytetyn PC:n! Tämmönen 900 mHz pömpeli ku mulla tässä ,niin näitä saa jo varmaan ilmaiseksi. Ja tälläkin tekee ihmeitä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)