Aihe: Gallien Krueger 1001RB-II
1
Bassballs
19.04.2005 12:48:13

Onko tietoa ja kokemusta tuosta yllämainitusta nupista?

Harmony-Centralin "luotettavat" lausunnot ovat aika ristiriitaisia joten kysynpä teiltä, rakkaat kollegat.

Useiden kommenttien mukaan kyseinen nuppi soundaa hyvälle ja tehoa sekä headroomia riittää ihan jakoon asti, mutta on useammalla käyttäjällä hajonnut ihan muutaman viikon/kuukauden sisällä..

Minun kokemukseni Kallen-kallelasta yleensä ovat kuitenkin poikkeuksetta hyviä.. mitenkäs teillä?
"Tiesin aivan hyvin mitä olin tekemässä.."
minimies
19.04.2005 19:08:17

oman etuasteen perusteella en menis moittimaan g&k:n työn laatua ollenkaan. ei tietty oo sama värkkikään kuin tuo kysymäsi mut pakko päästä joka juttuun sanomaan jotain.

Niinkö...?!?!
MIKSI tehdä kaikki selvinpäin...
kalzu
21.04.2005 16:06:15
Mulla on kyseinen laite pelittänyt ainakin moitteetta, ilman pienintäkään vian häivää. Ja soundi on loistava munkin ritsoillani. En oo vielä millään kunnon bassolla päässyt edes koittaan, mutta tuskin soundi ainakaan huonommaks pääsee. En ole katunut ostostani!
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
MPPelli
24.04.2005 19:59:49
Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta mistä näitä saa? Krhm, Saksan T-kaupasta toki, mutta mitkä suomalaiset soitinkaupat myyvät kyseistä merkkiä?

Gallien-Krugerin kotisivuilla Suomen maahantuojaksi ilmoitetaan joku uppsalalainen soitinkauppa...
kalzu
24.04.2005 21:17:51
Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta mistä näitä saa? Krhm, Saksan T-kaupasta toki, mutta mitkä suomalaiset soitinkaupat myyvät kyseistä merkkiä?

Gallien-Krugerin kotisivuilla Suomen maahantuojaksi ilmoitetaan joku uppsalalainen soitinkauppa...

T-kaupasta ainakin ite tilasin. Paljon halvemmaks tulee varmasti sieltä, kun postimaksutkin on vaivaiset 20€ ja pakettiauto tuo kotiovelle. Suomeen merkkiä ei tuoda ollenkaan.
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
Meegs86
14.11.2008 18:30:08 (muokattu 14.11.2008 18:37:38)

Pakko nostaa yli 1299 päivää vanha ketju ylös, sori tästä.

Mutta tosiaan, tilasin paikalliseen liikkeeseen Soundstoren viimeisen kappaleen tästä nupista (oli hyllykappale, en tiedä kauan seissyt testailtavana yms.). Tänään oli tullut paikalliseen ja kävin testaamassa sitä ostoaikeissa. Testailin ja toimi hyvin ja saundasi mun makuun sopivalta, tosin pientä kohinaa oli havaittavissa (samanlaista oli mulla aikanaan GK:n Backline 12" combossa). Siinä myyjäkin tuli sitten fiilistelemään ja soitteli sillä. Tuttu myyjä ja viimeisen päälle ammattilainen, joka tietää mitä tekee, näin ihan vaan puolustukseksi, ettei kukaan luule, että olisi paskonut vääränlaisella käytöllä nuppia. Siinä vetäisi pientä släppiä volan ollessa puolessa välissä, kaappina toimi Mesan 4x10". Jonkin hieman kovemman äänen släpätessä äänet yhtäkkiä katosivat ja clippivalo syttyi ja jäi palamaan. Yhtäkkiä alkoi kauhea humina kuulumaan, ja siihen ei vaikuttaneet mitkään säätimet. Ääntä ei siis enää tullut ollenkaan bassosta ja bassokin irroitettiin nupista. Kokeiltiin myös hetken päästä uudestaan käynnistää nuppi, mutta sama humina vaan kuului. Eli paskaksi meni! Ja aivan normaalilla volumella soitettuna, kyllä mun mielestä nupin täytyy kestää släppi-piikkejäkin. No menee ko. yksilö takaisin Soundstoreen ja sieltä tehtaalle.

Harmi, sillä tykästyin nupin saundiin ja potkuun, lukuunottamatta jännää kohinaa ja suhinaa, joka tosin saattoi johtua basson 18v aktiivietusesta. Suhinaa ei kuulunut, kun bassosta otti volat pois. Oli tehokas peli ja saundissa oli mieleistäni luonnetta, ei ollut liian neutraali. Mutta tosiaan, ei tiedä, uskaltaako tuosta mallista ostaa toista yksilöä, jos tuo onkin tyyppivika? Onko muilla kokemusta kyseisen mallin (tai 700RB:n) hajoilusta? Ovatko kaikki uudemmat GK:n vahvistintuotteet herkkiä rikkoontumaan?
"One step forward, two steps back..."
Fisunen
17.11.2008 22:38:42
Pakko nostaa yli 1299 päivää vanha ketju ylös, sori tästä.

Mutta tosiaan, tilasin paikalliseen liikkeeseen Soundstoren viimeisen kappaleen tästä nupista (oli hyllykappale, en tiedä kauan seissyt testailtavana yms.). Tänään oli tullut paikalliseen ja kävin testaamassa sitä ostoaikeissa. Testailin ja toimi hyvin ja saundasi mun makuun sopivalta, tosin pientä kohinaa oli havaittavissa (samanlaista oli mulla aikanaan GK:n Backline 12" combossa). Siinä myyjäkin tuli sitten fiilistelemään ja soitteli sillä. Tuttu myyjä ja viimeisen päälle ammattilainen, joka tietää mitä tekee, näin ihan vaan puolustukseksi, ettei kukaan luule, että olisi paskonut vääränlaisella käytöllä nuppia. Siinä vetäisi pientä släppiä volan ollessa puolessa välissä, kaappina toimi Mesan 4x10". Jonkin hieman kovemman äänen släpätessä äänet yhtäkkiä katosivat ja clippivalo syttyi ja jäi palamaan. Yhtäkkiä alkoi kauhea humina kuulumaan, ja siihen ei vaikuttaneet mitkään säätimet. Ääntä ei siis enää tullut ollenkaan bassosta ja bassokin irroitettiin nupista. Kokeiltiin myös hetken päästä uudestaan käynnistää nuppi, mutta sama humina vaan kuului. Eli paskaksi meni! Ja aivan normaalilla volumella soitettuna, kyllä mun mielestä nupin täytyy kestää släppi-piikkejäkin. No menee ko. yksilö takaisin Soundstoreen ja sieltä tehtaalle.

Harmi, sillä tykästyin nupin saundiin ja potkuun, lukuunottamatta jännää kohinaa ja suhinaa, joka tosin saattoi johtua basson 18v aktiivietusesta. Suhinaa ei kuulunut, kun bassosta otti volat pois. Oli tehokas peli ja saundissa oli mieleistäni luonnetta, ei ollut liian neutraali. Mutta tosiaan, ei tiedä, uskaltaako tuosta mallista ostaa toista yksilöä, jos tuo onkin tyyppivika? Onko muilla kokemusta kyseisen mallin (tai 700RB:n) hajoilusta? Ovatko kaikki uudemmat GK:n vahvistintuotteet herkkiä rikkoontumaan?

Moi.

Itselläni on juurikin tuo otsikon nuppi ja jos en ihan väärässä ole (pitänee huomenna asia tarkistaa) niin eihän siinä taida mitään klippi-lediä ollakaan. Ainoa jotenkin reagoiva ledi on tuo power/protect valo. Tästä pieni tarina:

Itsellä kävi kerran niin, että kaveri soitti ja pyysi nuppiani lainaan kun häneltä oli vahvistin kosahtanut soundcheckissä. Ei tiennyt miksi, mutta mainitsi, että oli käynyt ennen checkiä hoitamassa uuden kaappipiuhan (plugi-plugi) ja mietti voisiko se vaikuttaa asiaan. Vein sitten Gk:ni lainaan ja koitettiin samalla kaapilla ja piuhalla, jolla kaverin behringer oli tosiaan kosahtanut. Kytkettiin ja laitettiin nuppi päälle.

Päälle kytkiessä nuppi on aina ensin hetken protect-moodissa, ennen kuin alkaa antaa pöhinää. Tällä kertaa protectin jälkeen normaali virtavalo käväisi ledissä ja vaihtui samantien takaisin protectille (protect- ja normaali ON-valo on siis samassa ledissä eri väreinä). Nuppi siis jotenkin tunnisti (joku teknisestä puolesta enemmän tietävä voinee kertoa miten), että jossain on joku viturallaan (oikosulku piuhassa tms?) ja heitti protectin päälle. Hämärä muistikuva on siitä, että tässäkin tapauksessa olisi seurannut jonkinlaista hurinaa. Tämä ei kuitenkaan 100% varmaa... Enivei, nupille ei kuitenkaan käynyt mitään. Toimii ja kukkuu. Suojaukset ilmeisesti eri tasoa kuin tuossa kosahtaneessa behkussa (en muista mallia)... Seuraa kysymys:

Olisiko teilläkin voinut käydä niin, että nuppi menikin protect modeen ja vika olikin jossain muualla. Alkoi vain hälytyskellot soimaan kun sanoit, että meni klippivalo päälle, eikä muistaakseni nupissa sellaista olekaan. Tämän voin vielä tarkistaa siis huomenna. Ainoa itsekseen vaihtuva tai syttyvä ledi on mielestäni/muistaakseni siis tuo power/protect.

Noin muutenkaan minulla ei ole nupista mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Mitään teknisiä ongelmia ei ole ollut koskaan ja aina olen saanut saundin johon olen tyytyväinen. Oikeastaan ihan ilman ruvausta. Kaappina toimii saman valmistajan 210RBH. Tyytyväinen omistaja olen ollut jo useamman vuoden.

Paljon tekstiä ja varmasti paikoin myös epäselvää... Näin siis täällä.

-Visa
Meegs86
18.11.2008 05:15:30

Moi.

Itselläni on juurikin tuo otsikon nuppi ja jos en ihan väärässä ole (pitänee huomenna asia tarkistaa) niin eihän siinä taida mitään klippi-lediä ollakaan. Ainoa jotenkin reagoiva ledi on tuo power/protect valo.

Kiitos vastauksesta, tuo valoittaa jo hieman.

Mutta tosiaan, katsoin GK:n sivuilta kuvaa etupaneelista, ja kyllä tuossa uusimmassa versiossa on kuin onkin clip-valo, tuossa inputin viereisten kahden padin välissä. Joten muistin sittenkin oikein. Ehkä sulla on edellinen versio tuosta? Ilmeisesti versioita on useampi.

Ja tämä testaamamme yksilö kosahti tosiaan kovaan piikkiin. Onko sun yksilö kestänyt kovempia piikkejä moitteettomasti, esim. juuri släppäilyä?
absqua
18.11.2008 07:52:07
Ja tämä testaamamme yksilö kosahti tosiaan kovaan piikkiin. Onko sun yksilö kestänyt kovempia piikkejä moitteettomasti, esim. juuri släppäilyä?

Meinaat vakavissasi että kaikki 1001:t kosahtavat peukkubassotteluun?

Oma 1001:ni on kestänyt kaikenlaista soittoa, olosuhteita ja roudailua ilman pienintäkään moitetta. Liekö sitten kyseessä poikkeuksellisen hyvä yksilö, mene ja tiedä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pekezu
18.11.2008 14:33:26

Meinaat vakavissasi että kaikki 1001:t kosahtavat peukkubassotteluun?

Oma 1001:ni on kestänyt kaikenlaista soittoa, olosuhteita ja roudailua ilman pienintäkään moitetta. Liekö sitten kyseessä poikkeuksellisen hyvä yksilö, mene ja tiedä.

Oma veikkaukseni on, että tuo Meegsin kokeilema yksilö on ollut kehno, ei päinvastoin. En usko että yksikään täysin kunnossa oleva vahvistin kajahtaa ensimmäisestä peukutuksesta, enkä myöskään usko, että GK:n kaikki vahvistimet rikkoutuisivat yhtä herkästi. Backline 600 kuuluu halvempaan sarjaan ja ilmeisen monet mnet-kollegat ovat olleet siihen erittäin tyytyväisi. En näe järkeä, että hintaluokaltaan huomattavasti kalliimpi vekotin hajoaisi niin paljon herkemmin, ellei kyse ole vahvistimen viasta. Toki on mahdollista, että tehtaalta on valmistunut esim. kehnompi erä vahvistimia tms.
Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti.
Fisunen
18.11.2008 14:56:34
Kiitos vastauksesta, tuo valoittaa jo hieman.

Mutta tosiaan, katsoin GK:n sivuilta kuvaa etupaneelista, ja kyllä tuossa uusimmassa versiossa on kuin onkin clip-valo, tuossa inputin viereisten kahden padin välissä. Joten muistin sittenkin oikein. Ehkä sulla on edellinen versio tuosta? Ilmeisesti versioita on useampi.

Jep. Niinhän siinä kävi, että muisti petti. On omassanikin tuo clip-valo. Sama versio. Puhuin siis aiemmin palturia.

Joka tapauksessa omassani ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Ei hiljaa eikä kovaa soitettaessa. Kuten ei myöskään äkillisten piikkien kohdalla.

Ehkä vain yksinkertaisesti soititte liian kovalla signaalilla siihen etuasteeseen, jolloin se sitten kyykähti? Kai niinkin voi käydä laitteelle kuin laitteelle? Siinähän on clippausta/kovaa sisääntulo signaalia varten se -14dBn pädi.

Omien kokemusteni pohjalta voin kuitenkin kyseistä merkkiä ja nuppia suositella ihan varauksettomasti. Pitää kuitenkin muistaa, että aina voi osua kohdalle joku viallinen yksilö...

-Visa
Meegs86
18.11.2008 16:45:53

Tuota malliahan on tehty ilmeisesti jo jonkin aikaa, voihan olla myös, että nykyään laadunvalvonta heikompaa tai valmistusprosessi muuttunut jollakin tapaa (kustannuksia säästäen). Tai sitten vaan ko. yksilö oli susi, tai mennyt huonoon jamaan ollessaan hyllyvehkeenä Soundstoressa (eli kenen tahansa testattavana). Muutoin tykkäsin kyllä todella paljon laitteesta ja olin sen jo ostamassakin... Vielä on silti omat epäilykseni, varsinkin kun oma soittotyyli on aika kovatatsinen ja släppäiltyäkin tulee. Eikä viitsisi kompuroida/limitoida nuppiin tulevaa signaalia ihan mielettömästi tuollaisen takia. Ja kun bassona on vielä G&L Tribute, jossa signaali on hirmuisen voimakas.
pardy
19.11.2008 22:02:37 (muokattu 19.11.2008 22:06:18)

Moi.

Itselläni on juurikin tuo otsikon nuppi ja jos en ihan väärässä ole (pitänee huomenna asia tarkistaa) niin eihän siinä taida mitään klippi-lediä ollakaan. Ainoa jotenkin reagoiva ledi on tuo power/protect valo. Tästä pieni tarina:

Itsellä kävi kerran niin, että kaveri soitti ja pyysi nuppiani lainaan kun häneltä oli vahvistin kosahtanut soundcheckissä. Ei tiennyt miksi, mutta mainitsi, että oli käynyt ennen checkiä hoitamassa uuden kaappipiuhan (plugi-plugi) ja mietti voisiko se vaikuttaa asiaan. Vein sitten Gk:ni lainaan ja koitettiin samalla kaapilla ja piuhalla, jolla kaverin behringer oli tosiaan kosahtanut. Kytkettiin ja laitettiin nuppi päälle.

Päälle kytkiessä nuppi on aina ensin hetken protect-moodissa, ennen kuin alkaa antaa pöhinää. Tällä kertaa protectin jälkeen normaali virtavalo käväisi ledissä ja vaihtui samantien takaisin protectille (protect- ja normaali ON-valo on siis samassa ledissä eri väreinä). Nuppi siis jotenkin tunnisti (joku teknisestä puolesta enemmän tietävä voinee kertoa miten), että jossain on joku viturallaan (oikosulku piuhassa tms?) ja heitti protectin päälle. Hämärä muistikuva on siitä, että tässäkin tapauksessa olisi seurannut jonkinlaista hurinaa. Tämä ei kuitenkaan 100% varmaa... Enivei, nupille ei kuitenkaan käynyt mitään. Toimii ja kukkuu. Suojaukset ilmeisesti eri tasoa kuin tuossa kosahtaneessa behkussa (en muista mallia)... Seuraa kysymys:

Olisiko teilläkin voinut käydä niin, että nuppi menikin protect modeen ja vika olikin jossain muualla. Alkoi vain hälytyskellot soimaan kun sanoit, että meni klippivalo päälle, eikä muistaakseni nupissa sellaista olekaan. Tämän voin vielä tarkistaa siis huomenna. Ainoa itsekseen vaihtuva tai syttyvä ledi on mielestäni/muistaakseni siis tuo power/protect.

Noin muutenkaan minulla ei ole nupista mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Mitään teknisiä ongelmia ei ole ollut koskaan ja aina olen saanut saundin johon olen tyytyväinen. Oikeastaan ihan ilman ruvausta. Kaappina toimii saman valmistajan 210RBH. Tyytyväinen omistaja olen ollut jo useamman vuoden.

Paljon tekstiä ja varmasti paikoin myös epäselvää... Näin siis täällä.

-Visa

Mä veikkaisin myös tätä. Mulla oli aikanaan Warwickin Pro Fet IV, johon kerran kytkettiin reeneissä omatekoinen speakon-plugi -ämyrikaapeli. Kävi niin että virtanapin vieressä oleva Mute-kytkin valoineen paloi päällä vaikka mitä teki eikä antanyt mitään ääntä pihalle missään namiskoiden asennossa. Pientä rutinaa kuului soittaessa ja rutinan tahtiin välkkyi myös Mute-valo. No, mitään vikaa ei kuitenkaan vehkeeseen tullut kun myöhemmin testasin. Turvasysteemit ne siellä vaan raksu.

Jospa toi klippivalon palaminen tarkottaa jonkunlaista etuasteen suojausmoodin käynistymistä?

E: Niin ja sanottakoon vielä että mulla on ollut viimeiset pari vuotta Backline 600 -nuppi enkä ole löytänyt minkäänmoista moitteen sijaa. Ainoa vaan että tuuletin on hassussa paikassa eli laitteen yläpinnalla, ja pari kertaa on käynyt niin että treeneissä on toisen bändin basistin pedalboard ollut mun nupin päällä (saikin kuulla kunniansa ärsyttävästä säilytyspaikasta) ja blokannut tuuletuksen koko reenien ajan. Eipä siinä muuta kuin että reenien lopussa vekotin on tulikuuma. Ei kuitenkaan muuten oo meinannut mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)