Timo JM 19.04.2005 09:53:28 | |
---|
Pitäisi kehittää (älä kysy miksi) kotistudioon jostain sellainen kaiutinjakaja millä saisi kaksi eri vahvistinta käyttämään samoja passiivimonitoreja. Kyselin Partcosta mutta ainakaan niillä ei sellaista boxia ollut. Mahtaakohan sellaista olla olemassakaan? (Ja tietysti halpaa.) ...siis mun mielestä. |
dewil 19.04.2005 11:03:51 | |
---|
Mä tarvisin itseasiassa tällasen kanssa. En oo vaan jaksanu pohtia asiaa vielä tarkemmin. Pitäis nääs voida jakaa kaiuttimet keskinkertaisen surround vahvistimen ja hyvän stereovahvistimen kanssa. Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
sami_sumea 19.04.2005 11:17:02 | |
---|
Pitäisi kehittää (älä kysy miksi) kotistudioon jostain sellainen kaiutinjakaja millä saisi kaksi eri vahvistinta käyttämään samoja passiivimonitoreja. Kyselin Partcosta mutta ainakaan niillä ei sellaista boxia ollut. Mahtaakohan sellaista olla olemassakaan? (Ja tietysti halpaa.) Siis meinaatko että ajat basso- ja diskanttielementtejä erikseen? (Bi-amping-meiningillä, siis?) ... "On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v. |
Siis meinaatko että ajat basso- ja diskanttielementtejä erikseen? (Bi-amping-meiningillä, siis?) Ei mitään ihmeellistä virittelyä. Ihan vaan kaksi erillistä vahvistinta samoihin kaiuttimiin. Toinen tavallinen stereosysteemi ja toinen kotistudion päättäri. Eikös skobet sano poks jos vedän niihin piuhat kahdesta eri vahvarista jos molemmat sattuisivat olemaan vahingossa samaan aikaan päällä? ...siis mun mielestä. |
pitk 19.04.2005 12:20:57 (muokattu 19.04.2005 12:24:10) | |
---|
Ei mitään ihmeellistä virittelyä. Ihan vaan kaksi erillistä vahvistinta samoihin kaiuttimiin. Toinen tavallinen stereosysteemi ja toinen kotistudion päättäri. Tämä ei kylläkään vastaa kysymykseesi (ja kysyn vaikket haluakaan...), mutta minkä ihmeen takia haluat ajaa kaiuttimia kahdella eri päätteellä? |
pitk 19.04.2005 12:23:24 (muokattu 19.04.2005 12:24:47) | |
---|
Typ'O |
Timo JM 19.04.2005 13:05:28 (muokattu 19.04.2005 14:14:59) | |
---|
Tämä ei kylläkään vastaa kysymykseesi (ja kysyn vaikket haluakaan...), mutta minkä ihmeen takia haluat ajaa kaiuttimia kahdella eri päätteellä? Siksi kun koko hässäkkä on olkkarin nurkassa ja kahdet skobet vievät turhaa tilaa. Stereoiden vahvistin ei ole riittävän laadukas musan tekoon ja kotistudion päättäri on liian riisuttu muuhun viihdekäyttöön. ...siis mun mielestä. |
Säätäjä 19.04.2005 15:25:36 | |
---|
Miten olis, jos vetäisit stereovahvarista linjatason signaalin ja kytkisit sen sun äänikorttiin tai sitten heität jonkun A/B-boxin tai vastaavan ennen tota kotistudion päättäriä, jolloin vaihtaisit kuuntelua kotistudion ja viihde-elektroniikan välillä. Ei tarvitsisi vahvistettujen signaalien kanssa pelata. Osta Line6 Pod XT Pro 500€ |
Timo JM 19.04.2005 16:12:08 | |
---|
Miten olis, jos vetäisit stereovahvarista linjatason signaalin ja kytkisit sen sun äänikorttiin tai sitten heität jonkun A/B-boxin tai vastaavan ennen tota kotistudion päättäriä, jolloin vaihtaisit kuuntelua kotistudion ja viihde-elektroniikan välillä. Ei tarvitsisi vahvistettujen signaalien kanssa pelata. Stereovahvarissa ei ole muuta ulostuloa kuin TAPE OUT. Muuten olisin vetänytkin mikserin kautta. Kuulokeliitännästä ei viitsi oikein ottaa. ...siis mun mielestä. |
pitk 19.04.2005 16:14:17 | |
---|
Miten olis, jos vetäisit stereovahvarista linjatason signaalin ja kytkisit sen sun äänikorttiin tai sitten heität jonkun A/B-boxin tai vastaavan ennen tota kotistudion päättäriä, jolloin vaihtaisit kuuntelua kotistudion ja viihde-elektroniikan välillä. Ei tarvitsisi vahvistettujen signaalien kanssa pelata. Tai hankit esim Biltemasta RCA valitsimen. Äänikortilta yhteen sisäänmenoon, himatsetiltä (olettaen, että saat sieltä linjatasoista ulos) toiseen, ulostulosta päätteelle. Kaiuttimien valinta pyörivällä katkaisijalla. Maksaa ehkä femman + piuhat. Voihan tietenkin laittaa valintakytkimet kaappijohtoihin. Kokeile vaikka bebek.fi. |
dewil 19.04.2005 16:47:28 | |
---|
Tuo ratkaisu ei sit taas jeesaa mua. Onks ideoita? Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
PL 19.04.2005 20:57:03 | |
---|
Sähkötarvikeliikkeestä "kaksoisvaihtokytkin" , joka kestää n. 10A:n virran ja sopiva kotelo. |
lion 21.04.2005 12:58:53 (muokattu 21.04.2005 13:03:52) | |
---|
Pitäisi kehittää (älä kysy miksi) kotistudioon jostain sellainen kaiutinjakaja millä saisi kaksi eri vahvistinta käyttämään samoja passiivimonitoreja. Kyselin Partcosta mutta ainakaan niillä ei sellaista boxia ollut. Mahtaakohan sellaista olla olemassakaan? (Ja tietysti halpaa.) Tällastako? http://www.ljudia.fi/cgi-bin/fi/onl … af0fi.cgi?id=727247%20&cart_id= EDIT: ÄH! Olisinpa lukenut taas postauksen loppuun... Eli ihan väärä purkki tämä käyttöösi... - Li'oN Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston. |