Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 515 16 17 18 19121 122 123 124 125
fox
18.04.2005 16:54:40

Näin että niillä oli Gibson L-5s sähkökitara "katonrajassa" mutta en viitsinyt edes pyytää sitä alas, kun ei hintalappuakaan ollut kitarassa. Siellä pysyy. Hyvää bisnestä harjoittavat hämeenkadulla.

HämeenPuistossa.. :) Tarkennuksena.. Juu, minä olen kerran sitä L-5S:sää testannu, sitten piti toisen kerran kokeilla oikeen sähköjen kanssa, mutta ei sitä viittitty sieltä alas ottaa.. :) Mainittakoon vielä, että olen ko. liikkeelle remontteja aikoinaan tehny jo vanhan Ahosen aikana.. Ja hyvin satunnaisesti vielä nykyäänkin, joskus. Silloinkin olin yhtä tallaa niille korjaamassa, kun ajattelin testata tuota Gibsonia. En sitte testannut..
Se muuten maksaa "tuommosesta on vanhaa rahaa 40.000 pyydetty".... =)

Tuota tuota, jos noita nimiä vähän vähemmän täällä arvosteluissa mainittaisiin, kun ne lukee näitä itte kuitenkin, siis henkilönnimiä...tuli tuossa mieleen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
saturnzreturn
18.04.2005 21:42:57
ihan kuin olisi aikakapselissa siirtynyt menneisyyteen ja 4 vuotta taaksepäin.

mun mielestä pikemminkin 40 vuotta

Hyvää bisnestä harjoittavat hämeenkadulla.

hämeenpuistossa
my wallet's fat and so is my head
carlos
18.04.2005 22:07:56
Se omistaja, Matti, taas on täys dildo.

aahaha! lensi kaakaot näppikselle, saat ostaa mulle uuden :) +
I can't hide but I can run for miles
Pluto
18.04.2005 22:09:55
Tuota tuota, jos noita nimiä vähän vähemmän täällä arvosteluissa mainittaisiin, kun ne lukee näitä itte kuitenkin, siis henkilönnimiä...tuli tuossa mieleen..

Olen samaa mieltä. Mielestäni on aika vittumaista haukkua myyjää nimeltä netissä, kun itse kuitenkin pysyy melko lailla kokonaan nimimerkin suojissa. Palautetta pitäisi uskaltaa antaa ihan asiallisesti vaikka päin naamaa.

Kehuessa voi mun puolestani käyttää nimiä, eihän se mitään haittaa.
Dillon, you son of a bitch!
Kimmo72
18.04.2005 22:27:29
Olen samaa mieltä. Mielestäni on aika vittumaista haukkua myyjää nimeltä netissä, kun itse kuitenkin pysyy melko lailla kokonaan nimimerkin suojissa. Palautetta pitäisi uskaltaa antaa ihan asiallisesti vaikka päin naamaa.

Nii.. Ja jos nyt jotain HASSUA on tapahtunut musiikkiliikkeen XXX myyjän X:n kanssa ni kyllä siihen mielestäni voi nimen tempaista. Siis jos kyse on jostain hauskasta huulenheitosta tai jostain.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
kk80
19.04.2005 07:06:54
Musaliikkeistä yleisesti:
Suosittelen samaa kaikille muille, luottokortti vinkumaan, koska tuotteet saa huomattavasti halvemmalla muualta kuin musaliikkeistä.

Oman pienen kokemukseni perusteella väittäisin kyllä että olet väärässä. Itse järjestin jokin aika sitten "tarjouskilpailun" tietystä kitaramallista ja yllätyksekseni liikkeet olivat valmiina alentamaa omaa hyllyhintaansa reilusti. Lopullinen hinta oli peräti halvempi mitä saksan nettikaupoissa pyydettiin! Noh kyseessä oli vähän harvinaisempi kitara, ei siis perusvaltavirran Fenderi mutta uskoisin että asiallisella otteella kauppojen hinnoissa on neuvotteluvaraa.
starsailor
19.04.2005 10:03:08
En puhunutkaan pelkästään saksan nettikaupasta, vaan etsikää malleja myös muualta. Esim. yhdysvalloista saa halvalla, vaikka lähestyskustannukset, verot, eli alvi ja tulli tulee päälle! Eteenkin nyt kun euron kurssi dollariin nähden on niin otollinen, mutta jos dollari nouseen, hinnat eivät enää ole niin edullisia. Tietenkin on aina riski tilata ulkomailta, mutta laadukkaissa tuotteissa harvemmin on maanantaikappaleita, tai ainakaan ei pitäisi olla.

Itseasiassa ajateltuna ei se Ahosen musiikki aivan paska liike ole, ostinhan sieltä silloin viimeistä edellisellä käynillä akustisen kitaran ja laukun, ihan kohtuu hyvään hintaan. Mutta tuollaiset 40000 vanhaa markkaa pyynnyt esim. tuosta mallista osoittavat pientä todellisuuden tajun hämärtymistä. Tietysti voihan se olla hyvä myyntikikkakin jos tuon jälkeen sanoo laittavansa hinnan suorilta puoliksi ja tinkaa vielä siitä. Sitten jos kitara on täydellisessä kunnossa aletaan olemaan oikeassa hintaluokassa. Muistaakseni siellä oli 4 vuotta sitten yksi kokopuinen Martinin akustinen, jota olivat kylmästi pitäneet roikkumassa kuivassa talvisessa liikkeessään. No, halkeamahan siihen kanteen oli muodostunut. Kun kysyin, että paljonko tuosta lähtee hintaa pois, jos sen ostaisin? Oli komentti jotain tyyliin: "Näihin huippukitaroihin tulee näitä itsestään..." Aijaa, no hyvä en sitten osta sitä.
Köfi
19.04.2005 10:20:31

Joo ootte oikeassa. Anteeks vaan jos loukkasin jotakuta.
Soma city ward
19.04.2005 11:43:28
Mie oon kuullu tälläsen jutun:Eräs kitaristi oli menny erääseen pieneen musaliikkeeseen(jätetään ny nimi mainitsematta sitte) ja oli kysyny siltä myyjältä vahvariinsa nauhakauin nauhaa nii myyjää oli tarjonnu tälle kitaristille c-kassua:) Repesin kyllä aika pahasti tän kuultuani, ku sen myyjäukon asiantuntemattomuus on tiedossa.
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä
Jzci
19.04.2005 12:41:32

Kaverit muistaakseni puhuivat jotain siitä miten kaikki on halvempaa tuola thomannilla. Siihen sitten paikallisen musaliikkeen myyjä: "Ei niitä vehkeitä sieltä saksasta kannata tilata, niistä ei ikinä edes tiedä toimiiko ne. Täältä saatte kaupan päälle lisäksi vielä suomenkielisen palvelun ja servicen."

Ei tuo nyt mikään tyhmä kommentti sinäänsä ole, mutta hupaisasti sanottu.
JartZA
19.04.2005 14:11:50
Meninpä kerran Musamaailmaan ostamaan kitarapiuhaa ja plugia. Keskustelu myyjän kanssa meni jotenkin näin:

- Millasia kitarapiuhoja teillä on?
- Hyviä.
- Aha...

Ostin sitten 15 euron Rat-piuhan. Sitten:

- Onko teillä plugia jolla saisin kitarapiuhan kiinni äänikorttiin?
- Ei meillä mitään tietokoneohjelmia ole!
- Aijaa...
Condemned to rock n' roll
momo
19.04.2005 14:22:02
Kotkassa sijaitseva Sävelaitta on muutaman kerran antanut aihetta nauruun, varsinkin paikan pelätty omistaja, joka kyylää koko ajan asiakkaita (varsinkin kitarantestaajia). Oltiin suunnittelemassa bändin kanssa laukukamojen ostoa, ja käytiin sitten kyseisessä liikkeessä kattelemassa. Siellä oli jotkut ulkonäöstä päätellen 80-luvun alusta peräisin olevat helvetin isot vehkeet, joista sitten kysyttiin joltain nuorelta myyjältä puolitosissaan. Vastaus oli tyyliin "älkää ostako, tossa just eilen joku kaveri testasi synan kanssa ja ainoastaan toisesta kaapista tuli ääntä ja sekin oli perseestä". Muutaman päivän päästä tultiin uudelleen käymään, ja nyt kamoja esitteli liikkeen omistaja. Kysyttiin aluksi jostain pienemmistä, mutta sitten äijä sanoikin että "tuolla onkin sellaiset jotka on ihan eri luokkaa", ja rupes hehkuttamaan oikein tosissaan näitä samoja vanhoja kamoja joita toinen myyjä oli aikaisemmin haukkunut. Vähän oli pokassa pitelemistä.

Toinen hauska sattuma oli, kun oltiin juuri siirrytty euroaikaan. Joku oma-aloitteinen myyjä oli käynyt pistämässä kitaroihin (huom. ei muihin tuotteisiin) jo euromuunnetut hinnat, mutta hintalapussa ei ollut euron merkkiä. Siellä oli tiskillä joku tytteli joka ei tainnut kitarapuolesta mitään ymmärtää, ja meinasinkin saada Joe Satrianin signature mallin aika hyvällä alennuksella :) Veli yritti taasen ostaa jotain liikkeessä varmaan 10 vuotta roikkunutta PRS:sää (myöskin "tuntuvalla" alennuksella), olisivatpahan saaneet senkin pois nurkista pyörimästä. No, myyjä kävi kuitenkin viime hetkellä epäröimään ja sanoi että minun pitää sittenkin varmistaa hinta "joltain toiselta myyjältä". Ois ollu liikkeelle aika ilkeä temppu, mutta ottaen huomioon minkälaista palvelua sieltä on saatu, ei ois kyllä kaduttanut paljoakaan. Kotkassa muuten btw oli hyväkin soitinliike (en muista nimeä), mutta se valitettavasti lopetti. Hyvää palvelua, muinoin omistamani JCM600:senkin mentyä rikki, maksoivat 2/3 korjauskustannuksista (olin siis ostanut sen käytettynä sieltä). Tais kaatua vähän siihen että se ei ollut niin näkyvällä paikalla kuin tämä Sävelaitta. Vaikka oli (ymmärtääkseni) ammattimaisempien muusikoiden suosiossa, eivät tainneet aloittelijat niin paljon käydä.
"Raha on vain vaihdon väline"
Da Make
19.04.2005 14:40:05
F-musik on paskin. Ihan paska, huonoin _stadin_ paikka.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
SirElwood
19.04.2005 14:42:23
Kotkassa muuten btw oli hyväkin soitinliike (en muista nimeä), mutta se valitettavasti lopetti.

Tarkoittanet soolosoitinta? Joo, todella hyvä liike ja ystävällinen omistaja. Joskus aikoinaan kaveri oli etsimässä kitaraa, ja soiteltiin sen firman jokainen kitara järjestyksessä läpi... Eli kamoja sai myös testailla ihan rauhassa, meillä meni hommaan varmaan reilu pari tuntia.

Jos en ihan väärin muista, omistaja taisi muuttaa Savonlinnaan, siksi liike kai lopetettiinkin...
MuzaK
19.04.2005 16:37:01
Legendaa Kotkan Sävelaitasta 70-80 luvulta, tiedä sitten onko totta. Kaveri kertoi olleensa paikalla.

Nykyisen omistajan (kutsutaan meidän poppoossa Geschleriksi) isukki oli myymässä kun puotiin tuli pari juippia testaamaan uutta kitaravahvistinta. Ukko otti mikin käteensä, tuikkasi piuhan styrkkariin kiinni ja räpläsi säätöjä.
"Yks, kaks, yks, kaks. Hyvin toimii!"

Itse kiusasin kerran Geschleriä:
"Mitäs pojille?"
"Paljonkos tän efektilaitteen taajuusvaste on?!
"Öööö... odotas, käyn tarkistamassa...... se on 20-20000Hz."
"Entäs millaisella vaimennuksella? Eihän se suora käppyrä voi olla!"
"Häh! Ääää! Käyn tarkistamassa."
Kansion rapinaa. 5 min kuluu.
"EN MINÄ TIEDÄ!"
"No ei sitte mitään."
Hihiii
momo
19.04.2005 22:45:18
Tarkoittanet soolosoitinta?

Juuri sitä. Hyvä liike tosiaan oli, niiden kitaravalikoimasta löytyi kyllä välillä ihan oikeasti hyviä yksilöitä, ja muistaakseni järkihintaan vielä. Mielenkiintoisin yksilö taisi olla yks koottu strato, jossa oli jenkkistraton body, nevalaisen tekemä kokoruusupuu kaula (siis todellakin kokoruusupuu, oli aika kaulapainoinen :), EMG:n mikit (3xSC) ja OFR. Taisipa olla vielä itse herra Nevalaisen kokoama, muistaakseni ihan hyvä soittaa. Ei lähtenyt kotiin, mutta haluaisin kyllä päästä testaamaan kyseistä instrumenttia uudestaan...

Mutta asiaan, lopettaminen ei nyt hirveästi enää liikuta kun olen muuttanut Haminasta pääkaupunkiseudulle, mutta paikallisille soitinmarkkinoille oli varmaan kovakin kolaus. Tosin itsellä oli kyllä suurempien hankintojen ollessa kyseessä tapana mennä Helsinkiin ja kiertää kaikki mahdolliset liikkeet siellä, mutta kaikilla ei ymmärrettävästi aikaa/halua tähän ole.
fox
19.04.2005 22:52:38

Mielenkiintoisin yksilö taisi olla yks koottu strato, jossa oli jenkkistraton body, nevalaisen tekemä kokoruusupuu kaula (siis todellakin kokoruusupuu, oli aika kaulapainoinen :)

Oliko vihree sunburst vai kaksväri sunburst? Lukiko ruusupuukaulan lavassa "Guitar Labra"?? Ihan muuten vaan kyselen.. =)
momo
19.04.2005 23:30:42
Oliko vihree sunburst vai kaksväri sunburst? Lukiko ruusupuukaulan lavassa "Guitar Labra"?? Ihan muuten vaan kyselen.. =)

En kyllä tarkkaan muista, mutta vahva mielikuva on että kaksväri sunburst oli kyseessä. "Guitar Labra":sta mulla ei oo minkäänlaista muistikuvaa. Siis ihan muuten vaan, vai tiedätkö jotain kitarasta? Se ei kyllä osiensa laatuun nähden ollut todellakaan pahan hintainen (tarkkaa hintaa en tosin muista).
fox
19.04.2005 23:47:55

En kyllä tarkkaan muista, mutta vahva mielikuva on että kaksväri sunburst oli kyseessä. "Guitar Labra":sta mulla ei oo minkäänlaista muistikuvaa. Siis ihan muuten vaan, vai tiedätkö jotain kitarasta? Se ei kyllä osiensa laatuun nähden ollut todellakaan pahan hintainen (tarkkaa hintaa en tosin muista).

Tiedän, vaikka voi olla etten juuri siitä nimenomaisesta, ku joihinkin niistä olen tehny sähköt ja omistan yhen ruusupuukaulan..Nykyään se on mulla omatekemässä rungossa.
Niissä yhden aikakauden kauloissa oli lapaan kaiverrettu semmosilla "tikkukirjaimilla" se Guitar Labra.. Tämmönen "legenda".. Matilla oli niitä Stratoja sinistä, vihreetä ja two-tone burstia ainakin, tosin saattaahan olla että tuo kaula on tosiaan myöhemmin pistetty vaikka aitoon Fenkun runkoon, kas kun joskus muinoin ei sattumoisin saanu vaihtokaulaa Fenderiltä, ellei palauttan sitä toista.. Tiedän ainakin yhen tapauksen kun Matti teki ruusupuukaulan wide-fat (80´s) nauhoilla vaihtoo varten..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)