Aihe: CD-soitin räkkiin
1
Teemu Tee
18.04.2005 15:33:16 (muokattu 18.04.2005 15:33:48)
Vanha kajahti ja tarttis ostaa uus. Vedetään sillä väliaikamusat yms. jutut.

Mahtaakohan noita olla sopuhintaan tarjolla räkkiversioina(raudoilla+ unitkokoista, vanha oli räkkisovittimessa.)? Thomannilta ei oikein löytynyt. Entäs äänittäviä, onko mitään järkeä hankkia CD-RW:tä esim. keikkataltiointeja ajatellen? Siis lähinnä hinta/ käyttöarvo/ laatu -suhdetta mietin?
Tyhjän saa pyytämättäkin
Sir Attila
18.04.2005 22:28:24
Valmiiksi räkkiasenteiset CD:t on törkeen ylihinnoiteltuja eivätkä mun kokemukseni mukaan kestä roudausta yhtään sen enempää kuin tavalliset kodinkoneetkaan. Ilmeisesti ne on enemmän tarkoitettu studio-, radioasema yms käyttöön. Ottaa vaan enemmän päähän kun hajoo 500€ soitin kun sadan egen halpispyöritin kestää yhtä kauan.

Mulla on ollut yhdessä päältäavattavassa räkissä monta vuotta kahden unitin vetolaatikko ja sinne vedetty piuhat kannettavaa CD:tä varten. Se on kestänyt ihan hyvin kun laatikkoa sulkiessa kiilaan sen vaahtomuovin palalla paikalleen. Soittaa kiltisti itse poltetut levyt . Oon oikeastaan jo ruvennut odottamaan että koska se alkaa pätkiä että sais hyvän syyn päivittää se MP3:sia soittavaksi malliksi.

Samassa laatikossa on piuhat myös minidiskille, sitä on tullut käytettyä äänityksiin ja joskus myös musakoosteiden soittamiseen. Laatikossa majailee vakituisesti CD-soittimen lisäksi levyt, teippirullat, kynät jne. On kevyt eikä vie paljoa tilaa räkistä. Suosittelen.
temppari
18.04.2005 22:47:34
Hommasin viimekesänä räkkiin CD:n lisäksi pioneerin DVD:n kun tuntui olevan välillä tarvetta saada tykillä kuvaa seinälle. Tuo soittaa myös mp3:t ja huippunopeiden levytoimintojen takia olen tainnut käyttää tuota enemmän kuin perus CD-soitinta.
Ainakin tähän asti on laite toiminut moitteetta.
terveisiä Jaskalle!!
Teemu Tee
18.04.2005 23:35:08
Hommasin viimekesänä räkkiin CD:n lisäksi pioneerin DVD:n kun tuntui olevan välillä tarvetta saada tykillä kuvaa seinälle. Tuo soittaa myös mp3:t ja huippunopeiden levytoimintojen takia olen tainnut käyttää tuota enemmän kuin perus CD-soitinta.
Ainakin tähän asti on laite toiminut moitteetta.

Siis DVD nopea??? Aiemman oman kokemukseni perusteella tilanne on ollut toisin, mutta jos on näin, siirtynen itsekin pelkkään DVD:hen. Sillähän hoitelee sitten vaikka MP3:sina taustamusat.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Teemu Tee
18.04.2005 23:39:53
Basic juttua mut kerron silti;
ei varmaan äänittämistä varten jollei halua panostaa nauhoitteeseen sen enempää. Nauhoituksellehan täytyy siis olla omat mikit sekä oma miksaus, suoraan pöydästä napatusta matskusta et paljoa hyödy.

Yksinkertainen on kaunista ;-)

Keikoilla äänitän lähinnä kontrolloitavaksi, en suinkaan demo- tms. käyttöön. Ne otetaan 16-raiturille suoraan splittereistä. Digimikserissä saa mukavasti luotua stereomiksauksenkin kyllä, joten sitä lähinnä ajattelin polttavan CD:n kohdalla. Välillä on kiva saada myös jotain oheisohjelmaa talteen, joten joku kiinteä tallennin olis siksikin ihan jees. Tietysti minidisk on ihan pätevä, mutta lähinnä yhden laitteen periaatteella oli tuo ajatus. Formaattina cd-r olis samalla laakista valmis, joten illan vieraileva solisti sais muiston mukaan suoraan keikalta. Tämmässii
Tyhjän saa pyytämättäkin
Einherjar
19.04.2005 13:31:26
Jos sen cd-soittimen haluaa välttämättä räkkiin ja ei ole kuitenkaan halua maksaa siitä montaa sataa euroa, niin kannattaa katella dj-hommiin suunniteltuja soittimia.
Niissä hinta on jokseenkin kohdallaan ja on valmiina skippauksen estoa yms.
Tästä äkkiseltään T-kaupasta katsottuna näyttää, että yhden pesän soittimet liikuskelee about 200-400 välillä.

Heitetäämpä vielä pari linkkiä, kun tässä nyt selaillaan:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-158352.html
http://www.thomann.de/thoiw3_numark_cdn_15_cd_player_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_omnitronic_cdp430_prodinfo.html
simiha
22.04.2005 16:33:24
Meillä on kanssa räkkiin tulossa DVD, joka menee vielä nätisti yhteen unittiin. Toimivuudesta ja kestosta en osaa vielä sanoa...

1U korkeet CD-soittimet maksaa 5 kertaa enemmän, onhan ne tosin sitten muutenkin vähän eri vehkeitä.
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)