Aihe: Sain Stratoni valmiiksi..
1 2
Miikathebest
05.04.2003 16:35:48

...ja nyt voit käydä ihmettelemässä sitä kotisivuillani http://personal.inet.fi/musiikki/miikathebest/strat.htm
Fortune
05.04.2003 16:40:57
Tuoko on nyt sitten viimeistelty sillä Osmo Colorilla, on kyllä kuvissa ainakin perhanan nätti!

Onko tuo sitten kyhätty ihan puusta asti itse vai osista kokoamalla (en ole seurannut mahdollisia aiempia threadeja, sori)?

Kunpa osaisi itsekin.

Mitenkäs soittotuntuma sitten, tuntuuko kitaralta :)
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Lisää kuvia!
Miikathebest
05.04.2003 16:44:10 (muokattu 05.04.2003 16:51:37)

Tuoko on nyt sitten viimeistelty sillä Osmo Colorilla, on kyllä kuvissa ainakin perhanan nätti!

Onko tuo sitten kyhätty ihan puusta asti itse vai...

Olen tehnyt itse puuosista lähtien, paitsi otelaudan tilasin valmiina.

Kaulasta tuli... ehkä juuri sopivan ohut. Pikkaisen ohuempi, kuin Kramerissani. Kyllä tolla nyt pystyy ihan kunnolla soittamaan. Soundikin on ihan kohdallaan(aika kirkas/selkeä). Nauhat tuntuu hirmuisen matalilta(Olen tottunut soittamaan koverretulla..), joten taidan jossain vaiheessa kovertaa otelaudan välejä hieman syvemmiksi. Pitää nyt tässä muutenkin säätää vähäsen(elektroniikkoja,kaularautaa, tallaa...).
kalkkuna
06.04.2003 12:18:04 (muokattu 12.04.2003 13:11:47)
Hieno on!
askomiko
06.04.2003 12:32:02 (muokattu 06.04.2003 16:57:07)
Otelauta näyttää tutulta. Kun ite tein viime keväänä skitaraa, ja myös tilasin otelaudan ja tein muut itse. Tosin, se keppi on vieläkin vaiheessa, ja varmaan on seuraavat 92 vuotta... :)
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Tinmo
06.04.2003 19:07:46
Otelauta näyttää tutulta. Kun ite tein viime keväänä skitaraa, ja myös tilasin otelaudan ja tein muut itse. Tosin, se keppi on vieläkin vaiheessa, ja varmaan on seuraavat 92 vuotta... :)

minä kun olen poropeukalo, ja en oikein aatellut ruveta tappelemaan kaulanteon kanssa tilasin valmiin fenderin kaulan. Munkin Startoni on vaiheessa vielä jonkin aikaa, jos vaikka kesällä jatkais?
Let there be light, Let there be sound, Let there be drums, Let there be guitar, LET THERE BE ROCK!
Jabe
07.04.2003 10:12:22

Hieno on tuo kirsikkasävyinen osmopinta.
Juzzu
08.04.2003 15:27:24
Mitenkäs päädyit noinkin vapaamieliseen ratkaisuun, että teit stratoon kaulan mahongista?
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Miikathebest
08.04.2003 21:04:04 (muokattu 08.04.2003 21:09:24)

Mitenkäs päädyit noinkin vapaamieliseen ratkaisuun, että teit stratoon kaulan mahongista?

Sattu löytymään valmiina sopivia mahonki keppejä. Mitä ihmeellistä siinä on kun tein kaulan mahongista(ei mitään, yllensä stratoissa ei ole mahonki kaulaa). Muutenkaan en yrittänyt matkia stratocasteria muuten paitsi muodon verran.

Koulu kustansi otelaudan, kaularaudan ja puu-materiaalit, joten niiden hinnoista ei ole pahemmin tietoa.
NoCo
12.04.2003 11:46:49
Osmo Coloria esitellään tänään klo 10-16 vantaam jumbon viereisessä k-raudassa. Purkki maksaan just alle 10 eeuuroa. Siellä näkis värisävyt kunnolla??

Jos jotakin kiinostaa.
Closure
12.04.2003 22:58:20
Perhana että tää kitara tuntuu ja näyttää kivalta... Oon kuulkaas saanu kokeilla!! Lälläslää kääkkää!!! :p
Se mikä ei tapa sattuu helvetisti!
Tabaluka
27.04.2003 02:17:25
Mistä sait miika ton straton rungon muodon piirustukset?

ois kiva jos joku laittas tähän esim piirustukset tai jotain tietoa mistä sais rungon muodon.
Miikathebest
27.04.2003 11:24:55

ois kiva jos joku laittas tähän esim piirustukset tai jotain tietoa mistä sais rungon muodon.

Piirsin itse kasomalla mallia pienestä kuvasta.
Puavali
27.04.2003 14:22:55

Etsitään lehdestä tai kirjasta hyvä straton kuva, mitataan se ja lasketaan, paljonko tarvitsee suurentaa, ja mennään ottamaan kopiokoneella suurennos.

Nykyään voi etsiä kuvan netistäkin, ja sitten vääntää softalla koon sopivaksi ja printtaa.
Antti1
27.04.2003 16:27:27

Etsitään lehdestä tai kirjasta hyvä straton kuva, mitataan se ja lasketaan, paljonko tarvitsee suurentaa, ja mennään ottamaan kopiokoneella suurennos.

Nykyään voi etsiä kuvan netistäkin, ja sitten vääntää softalla koon sopivaksi ja printtaa.

Tai sitten ottaa jostain haluamansa kitaran kuvan ja tekee vektorikuvan siitä. Siis pelkät ääriviivat. Siitä sitten vaan koko oikeaksi ja tulostaa monelle A4:lle ja liimaa/teippaa ne yhteen.

Vektorit ovat muutenkin loistavia apuvälineitä kitaraa suunniteltaessa. Olettaen että niitä osaa käyttää..
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
Puavali
27.04.2003 17:47:41

Tai sitten ottaa jostain haluamansa kitaran kuvan ja tekee vektorikuvan siitä. Siis pelkät ääriviivat. Siitä sitten vaan koko oikeaksi ja tulostaa monelle A4:lle ja liimaa/teippaa ne yhteen.

Vektorit ovat muutenkin loistavia apuvälineitä kitaraa suunniteltaessa. Olettaen että niitä osaa käyttää..

Täh? Mikä softa tekee vektorikuvia? Koskaan oo kuullukkaan.
shak
27.04.2003 19:07:10 (muokattu 27.04.2003 19:08:04)

Täh? Mikä softa tekee vektorikuvia? Koskaan oo kuullukkaan.

Eiköhän ainakin Autocadillä onnistu, samoin Freehandillä. Periaatteessa millä tahansa vektorigrafiikkaan perustuvalla ohjelmalla.
Antti1
27.04.2003 22:00:28

Eiköhän ainakin Autocadillä onnistu, samoin Freehandillä. Periaatteessa millä tahansa vektorigrafiikkaan perustuvalla ohjelmalla.

Jopa paint shop prolla pystyy tekemään vektoria. Ei tartte hommata cadeja yms.
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
Jormaz
27.04.2003 22:44:10
Straton body lienee helpointa piirtää laittamalla strato paperin päälle ja vetämällä kynällä kierros bodyn ympärille.
Back to the 80's
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)