Aihe: Epiphone Les Paul Gold Top - Classic ja Standard?
1
Ozz86
01.04.2005 21:05:48
guitar24.de:ssä seikkaillessani huomasin että myynnissä olisi Epiphone Les Paul Classic ja Standard - Gold Top-maalauksella. Epiphonen sivujen mukaan Classic Plus on '56 Re-Issuen ja Lynyrd Skynyrdin ohella ainoa GoldTop-Les Paul. Mitäs tämä tämmöinen on? Vanhoja malleja? Kusetusta? Kertokaa, kiinnostaisi GoldTop-Les Paul humbuckereilla alle 3000e..
Keksipä sie jotain hienoa tähän...
Ozz86
17.04.2005 18:21:12
Nyt näyttää Thomanniltakin löytyvän Classicia Gold Toppina.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179893.html

Onko tämä jotain uutta sarjaa vai noita Classic Plussia vai mitä?

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=160&CollectionID=6

Kuten jo aiemmin mainitsin, tuosta Classic Plussasta löytyy MG (eli Metallic Gold)-värivaihtoehto. Olisi nimittäin aikas ihana keppi, olen Gold Toppia kuolannut jo vähän aikaa, nyt saisi humbuckereilla ja vielä opiskelijabudjetillakin.
tommi_899
17.04.2005 18:25:16

mulla on toi classic plus ja ihan älyttömän tyytyväinen olen siihen, voittaa korean tokait mennentullen. ainakin oma yksilöni.
omassakuvassa näkyy sitäkin
pastilli? Do not belive me!!
jami87
17.04.2005 18:38:01 (muokattu 17.04.2005 22:59:57)
Tässä oli väärää tietoa. Paljon.
I'm Rock, but I don't Roll... URKK #1 Pastilli?
Ozz86
17.04.2005 21:56:19
Edit2. Näyttäis olevan melkosta sekoilua noitten mallien kanssa tuolla Guitar24:n sivuilla. Epin omilla sivuilla asia kuitenkin selviää. Eli ainakin nykyisessä mallistossa on vain kaksi Goldtop -lespaa; Standard ja Lynyrd Skynyrd signature.

Anteeksi, kun jankutan, mutta minä en vieläkään huomaa tuota Gold Top-finishiä kuin Lynyrdissä, '56:ssa ja Classic Plussassa. Lienenkö sokea vai mistä johtuu, Standardissa en sitä huomannut.
jami87
17.04.2005 22:59:44 (muokattu 17.04.2005 23:10:42)
Pitkät pätkät jo kirjotin, mutta huomasinkin, että oon ollu väärässä. Classic Plussaa ON saatavilla Goldtoppina eli mg-värinä. Ja Standardia ei oo. Sorit vaan erheestäni.

Edit. Ja kysymyshän tosiaan koski tota Standardia. Oon ihan pihalla. :P Tosiaan Epin sivujen mukaan Standardia ei sinä Goldtoppina ole.

Katoin nyt kans sen Guitar24:n sivun ja siellä tosiaan näyttäis olevan Goldtoppeja Classicissa, Standardissa, Standard 56 Re-Issuessa (olisko tää se 1956 Goldtop, joka Epin sivuilla on?) ja Lynyrdissä. Ainoo selitys on, että noi on vanhoja malleja, sillä Epin sivu on ainakin ajantasalla niiden oman malliston kohdalla.
Straton osia hakusessa.
LesPaul70
18.04.2005 09:11:20
Kertokaa, kiinnostaisi GoldTop-Les Paul humbuckereilla alle 3000e..

Alle 3000 euroa?
Pitääkö sen olla Epiphone, vai kelpaisiko myös tämä merkki:
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/Standard02.html
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/images/lps5gtnh_lg.jpg
Reaalihintataso ko. mallilla max 2400 euroa (ostopaikasta riippuen tod.näk. halvempi). Etuna Epiphoneen verrattuna mm. huomattavasti paremmat mikit (Burstbuckerit), paremmat puut ja parempi jälleenmyyntiarvo. Oman kokemukseni perusteella voin suositella tätä mallia kaikille Goldtoppia haikaileville.

Tietysti, jos sen PITÄÄ olla Epiphone... ;)
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua)
Sintti
18.04.2005 11:05:27
Alle 3000 euroa?
Pitääkö sen olla Epiphone, vai kelpaisiko myös tämä merkki:...

Taisi olla tuo 3000e heittona vaan, että ei ihan Gibsonin hintasta peliä viitsisi kaveri ruveta ostamaan. Oishan se Gibbonin GoldToppi kyllä hieno. :) Epiphone menisi minullakin varmasti, jos hyvän löytäisi, mutta se lapa.. on se niin karmee kyllä Epillä. Tietysti jos veisi laiteltavaksi soitinrakentajalle / itse ehostaisi, mutta sillon ollaankin jo lähemmäs tuhannen euron hinnassa (ajattelin siis kaulan vaihtoa parempaan gibson tyylisellä lavalla, jos sen tekisi soitinrakentajalla).

Menipäs ohi kyllä nyt. =)
Don't be stoopid now!
Sintti
18.04.2005 14:52:12 (muokattu 18.04.2005 14:53:27)
Eekäkö mikä siinä klassisessa Epipuhelimen lavassa oikeen on.. Se kitarahan on Epiphone Les Paul eli Les Paul-runkomallinen Epiphone..siis oma merkkinsä, ei mikään kopio.
Ihme ettei kellekkään ole vielä tullu mielitekoo pistää Les Pauliin Fenderin lapaa.. =)

No vaa ku se on vaa niin ruma. :o Minulla ei vaan oikeen natsaa se lapa. Gibbonissa on paaaljo hianompi, terävämmät kulmat - ei liikaa mutkia jne. Se on yksinkertaisesti kauniimpi se lapa. En selittele enempää.. :)

EDIT: Eikä makuasioita tarviikkaa selitellä tai perustella. Näin se vaan on. Ja piste minun osaltani (no joo, ihan varmasti! ;)

EDIT2: Oho, se piste unohtu. .
Les-Gas on persiestä!
trih
18.04.2005 17:36:59
Taisi olla tuo 3000e heittona vaan, että ei ihan Gibsonin hintasta peliä viitsisi kaveri ruveta ostamaan. Oishan se Gibbonin GoldToppi kyllä hieno. :) Epiphone menisi minullakin varmasti, jos hyvän löytäisi, mutta se lapa.. on se niin karmee kyllä Epillä. Tietysti jos veisi laiteltavaksi soitinrakentajalle / itse ehostaisi, mutta sillon ollaankin jo lähemmäs tuhannen euron hinnassa (ajattelin siis kaulan vaihtoa parempaan gibson tyylisellä lavalla, jos sen tekisi soitinrakentajalla).

Ei sitä kaulaa tarvitse vaihtaa. Lavan muokkaus vaan. Epin ja Giban lapojen erot eivät todellisuudessa niin isot ole. Epissä kaksi kauimmaisinta viritintä on kapeammin ja lavan pääty erimuotoinen.. Puutöitä vaan vähän ;)
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Ozz86
20.04.2005 17:49:35

Juuri näin, eli siis tuo 3000 e oli ihan heittona, mielellään jos opiskelijabudjettiin saisi ilman että täytyisi elää seuraavaa kolmea vuotta purkkihernekeitolla. :)
MES
20.04.2005 18:15:15
Juuri näin, eli siis tuo 3000 e oli ihan heittona, mielellään jos opiskelijabudjettiin saisi ilman että täytyisi elää seuraavaa kolmea vuotta purkkihernekeitolla. :)

Edullisimmaksi tulee keittää hernekeitto itse ja hämmentää sitä sillä suurella lavalla.
Sintti
20.04.2005 19:41:54
Edullisimmaksi tulee keittää hernekeitto itse ja hämmentää sitä sillä suurella lavalla.

Vaan ei se tee kyllä vatsallekkaan hyvää syödä hernekeittoa kolmee vuotta.
Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti! Saa muuten käydä kuuntelemassa: http://www.mikseri.net/plastik
fox
20.04.2005 19:47:51

Tietysti jos veisi laiteltavaksi soitinrakentajalle / itse ehostaisi, mutta sillon ollaankin jo lähemmäs tuhannen euron hinnassa (ajattelin siis kaulan vaihtoa parempaan gibson tyylisellä lavalla, jos sen tekisi soitinrakentajalla).

Ja toki kaikkein vaivattomin vaihtoehto, jos tuo lapa (Joka muuten on osa tavaramerkkiä, kuten tiedämme, paitsi joillain kopiomaakareilla) se ehdoton vaatimus ja kriteeri on, on toki hankkia kitara jossa on ilman mitään kikkailuja se itselle "ainoa oikea" lapa. Tulee vakiona se. =)

Tuolla oli juttua tuon Epin lavan modaamisesta, perinteisesti Epipuhelimen siitä kapeammasta lavasta ei saa emoyhtiön tuotteen mukaista lapaa millään, sen sijaan siitä toisesta variaatiosta ehkä suurella vaivalla. Eikä niistä saa Ibanezin Castle-headstockia, eikä Yamahan vastaavaa center-dip lapaakaan. PRS:n lavan saattais..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ukko
20.04.2005 20:24:11

Ihme ettei kellekkään ole vielä tullu mielitekoo pistää Les Pauliin Fenderin lapaa.. =)
Oli täällä kerran linkki kuvaan missä lepassa oli straton kaula. Kauheeta kattoo :(
trih
20.04.2005 20:29:34
Tuolla oli juttua tuon Epin lavan modaamisesta, perinteisesti Epipuhelimen siitä kapeammasta lavasta ei saa emoyhtiön tuotteen mukaista lapaa millään

Täh? Se on puuta vaan. Siihen liimaa sahauksen jälkeen sentin siivut reunoille ja muokkaa. En meinaa, että viisasta olisi mutta ei nyt kovin iso homma jos on askartelupaja missä touhuta.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
juha_k
01.06.2005 22:48:02
Nyt näyttää Thomanniltakin löytyvän Classicia Gold Toppina.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179893.html

Mielenkiintoista. Minulle nimittäin myytiin Thomannilta juuri tuollainen kitara Les Paul Standardina! Tosin kalliimmalla.

Täytyy kyllä ottaa Thomannin väkeen yhteyttä... Vinkkejä?
Puavali
01.06.2005 22:52:53
...Ihme ettei kellekkään ole vielä tullu mielitekoo pistää Les Pauliin Fenderin lapaa.. =)

Oon nähnyt kuvan, ihan hirveeltä näytti.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)