Aihe: Pearlin omistajat Oi!
1 2 3 4 5
ddrum54
16.04.2005 20:08:00
Tyhmä kysymys: oletko tarkastanut vireen tomin ollessa kiinni ISSissä? Viimeinen hienosäätö pitäisi tehdä loppusijoituspaikassa.
2`n 4
Speedy
16.04.2005 20:18:02

Se on pojjaat kuulkaas semmonen juttu että..:

Todennäköisesti Evansin kalvoissa on paksumpi se metallinen kierukka kuin pearlin kalvoissa.. Näin ollenkun kiristät sen kireälle (sopivaan vireeseen) niin se metalli tulee "näkyviin" sieltä vanteen lierin alta.. Vähä vaikea selittää mutta kun laitat vaikka toiseen sen alkuperäsen ja toiseen sen Evansin, niin huomaat eron..

Tästä seuraa se, ettäkun sen ISSn kiristät siihen vanteeseen, niin se työntää sitä kalvoa takaisin ylöspäin, mistä johtuu että tod.näk. se kalvo menee aika löysälle, eikä siis enää soi.. Joten joudut kiristämään sen uudelleen siitä ISSn vieressä olevista viritystapeista (ainakin)

Samaan ongelmaan törmäsin itsekkin kun laitoin ELX settiin remon kalvot.. Itse asiassa vanhoissa Premiereissäni oli sama homma kun laitoin niihin Tamburon RIMSsit joissa oli paksu se muovi osa.. silloiset Premierin kalvot toimi hyvin, mutta Remon kalvot otti kiinni.. Nykyisissä Premiereissä on omat RIMSsit ja toimii hyvin kaikilla kalvoilla..=I

Et semmosta..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;)
nevertoreturn
17.04.2005 00:22:36
no eihän se rumpu soi samalla tavalla vinossa kuin suorana... olettaen, että virit rummun sylissäsi(?) ja se oli suorassa, pistit vinoon kiinni ständiin jne.
swallow
17.04.2005 16:54:20
no eihän se rumpu soi samalla tavalla vinossa kuin suorana... olettaen, että virit rummun sylissäsi(?) ja se oli suorassa, pistit vinoon kiinni ständiin jne.

No nyt hän neuvon annoit!!!!!!!!!!

Oletkos lukenut noi muut tekstit?
Refuse Resist
swallow
17.04.2005 16:55:28
Se on pojjaat kuulkaas semmonen juttu että..:

Todennäköisesti Evansin kalvoissa on paksumpi se metallinen kierukka kuin pearlin kalvoissa.. Näin ollenkun kiristät sen kireälle (sopivaan vireeseen) niin se metalli tulee "näkyviin" sieltä vanteen lierin alta.. Vähä vaikea selittää mutta kun laitat vaikka toiseen sen alkuperäsen ja toiseen sen Evansin, niin huomaat eron..

Tästä seuraa se, ettäkun sen ISSn kiristät siihen vanteeseen, niin se työntää sitä kalvoa takaisin ylöspäin, mistä johtuu että tod.näk. se kalvo menee aika löysälle, eikä siis enää soi.. Joten joudut kiristämään sen uudelleen siitä ISSn vieressä olevista viritystapeista (ainakin)

Samaan ongelmaan törmäsin itsekkin kun laitoin ELX settiin remon kalvot.. Itse asiassa vanhoissa Premiereissäni oli sama homma kun laitoin niihin Tamburon RIMSsit joissa oli paksu se muovi osa.. silloiset Premierin kalvot toimi hyvin, mutta Remon kalvot otti kiinni.. Nykyisissä Premiereissä on omat RIMSsit ja toimii hyvin kaikilla kalvoilla..=I

Et semmosta..=I

Noo ton mä oon myös havinnu siinä käyvän mut mitäs mä sille asialle voisin tehdä?
Refuse Resist
swallow
17.04.2005 16:56:56
Tyhmä kysymys: oletko tarkastanut vireen tomin ollessa kiinni ISSissä? Viimeinen hienosäätö pitäisi tehdä loppusijoituspaikassa.

Joo....mut ku sen kiristää niin soiminen loppuu seinään!
Refuse Resist
Outkast
17.04.2005 17:08:49 (muokattu 17.04.2005 17:11:40)
-ei mitää-
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
nevertoreturn
17.04.2005 19:27:09
No nyt hän neuvon annoit!!!!!!!!!!

Oletkos lukenut noi muut tekstit?

Jo vain, mutta ajattelin vain tokaista asian, jos on virittämisen kans ongelmia
ilarj
17.04.2005 20:11:06
ja snare dumpataan myös? hienoa!

Ei vaan laitetaan se tomi johonkin toiseen snareständiin.
Jaska
17.04.2005 23:01:10
Noo ton mä oon myös havinnu siinä käyvän mut mitäs mä sille asialle voisin tehdä?

Varmaan sen mitä neuvottiin. Eli kiristää niitä viritysruuveja.

Joo....mut ku sen kiristää niin soiminen loppuu seinään!

Nyt on kyllä vähän epäloogista. Jos sointi häviää ripustuksessa, niin sitten se häviää vaan enemmän kun sitä kalvoa kiristää? Ootkos koittanu löysätä..
moderndrummer88
18.04.2005 09:33:30
ootkohan sitten kattonu mitä takakalvon virittäminen saa aikaan? tuokin että sointi häviää tomista sitten siinä lopullisessa paikassa on tuttu ilmiö ja siihen ei tosiaan ole muuta lääkettä kuin vars. virittäminen siinä loppusijoituspaikassa
mainstream=painstream
swallow
18.04.2005 13:47:20
Mulla on ratkaisu ongelmiisi: Myy pearlit pois ja osta tamat :)

Vedä hanskaan!
Refuse Resist
ÄM
18.04.2005 16:52:44

Vedä hanskaan!

Plussa tuli!

Mulla 8" ei soi paikallaan, mutta kun nojaan taakse, niin kyllä soi. Äänen aaltoliikkeet joskus aiheuttaa sellaisia "kuolleita" kohtia, jossa kaksi eri aaltoa kumoaa toisensa.
pehmo
18.04.2005 20:27:18

I.S.S. on kahta eri kokoa, katso, ettei ne ole väärin asennettu eri tomeihin.
Ryhdyin rokkia soittamaan
ilarj
18.04.2005 21:14:29
Mulla on ratkaisu ongelmiisi: Myy pearlit pois ja osta tamat :)

TAMA! Miksi muita merkkejä edes on. Saat tosta plussan.
swallow
19.04.2005 10:53:43

Voit hanskattaa ton tamatama kamus kanssa kilpaa!

Ja mua ei vois enempää kiinnostaa kumpi on parempi tama vai pearli ku soittasin kummallakin!
Refuse Resist
ddrum54
19.04.2005 15:33:14

Hei kamoon. Kysymys oli ihan asiallinen.

Toi ei hirveen paljon auta.
2`n 4
ÄM
20.04.2005 10:06:44

Niin no, siis muita rumpuja on sen takia, ettei kaikki joudu soittamaan Tamoilla.
Stereophile
20.04.2005 17:12:20

Niin no, siis muita rumpuja on sen takia, ettei kaikki joudu soittamaan Tamoilla.

Sain yläasteen musiikintunneilta niin pahat traumat taman kannuista, etten todennäköisesti tule ikinä omistamaan taman settiä. Ja pearleja on kaikilla.
Siksi mulla on ollu yamahat, sonorit ja nyt mapexit. Seuraavat on varmaan Pdp:t...
Ei paskin, mutta huonommasta päästä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)