ps3t 16.04.2005 19:49:15 | |
---|
Mun pitäis päättää et ostasinko mikin vai multiefektin. Ja vaihtoehdot on EMG HZ-H4 ja Zoom 505 tai Behringer V-AMP 2. Tarkoitus olis saada parempi särö. Jos noiden kahden väliltä pitää valita niin sanoisin että multiefekti. Itellä on emg`n aktiivimikit kitarassa seka digitechin gnx multiefekt (vitun hyvät saundit) ja kyllä se multiefekti vaikuttaa saundeihin paljon enemmän kuin mikki ja saa enemmän säätömahdollisuuksia. Life is shit and then you fucking die. |
Kahis 16.04.2005 21:32:07 | |
---|
Osta ihmeessä se EMG. Mikki vaikuttaa soundiin aika pirusti. Minun 15wattinen crate (en muista mallia) kuullostaa ihan sietämättömältä surinamössöltä paskamikkien kanssa mutta EMG:n kasiykkösellä olen saanut siitä irti aika tiukat säröt (myös selkeämpi). Ja unohda se zoomi. Myös soittotekniikka vaikuttaa asiaan. |
Spez 17.04.2005 01:10:47 | |
---|
Myös soittotekniikka vaikuttaa asiaan. Ai särön laatuun? No tietty jos vain hipaisee kieliä plektralla, niin eipä mikitkään paljoa ulos puske.. "Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni. |
McNulty 17.04.2005 01:15:25 | |
---|
"kuumassa" mikissä on sen verran enemmän ulostuloa että särö saattaa kuulostaa rankemmalta, mutta eihän tuo mikki itsessään sitä särösaundia muodosta. HZ-sarjaiset ovat kaiken kukkuraksi vielä tunkkaisen kuuloisia. Threadin alottajan kysymykseen... EMG HZ on parempi kuin Jackson PS-2:n omat mikit, mutta edelleenkään tuo HZ ei tee autuaaksi. Saundi on niin monen asian summa ettei yksi komponentti tee toisista parempaa. Suosittelen kyllä tsekkaamaan muitakin vaihtoehtoja kuin vain EMG:n HZ... vaikka Laiholla sellainen onkin, ei se tarkoita että sinullakin pitää olla :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Spez 17.04.2005 01:21:44 | |
---|
HZ-sarjaiset ovat kaiken kukkuraksi vielä tunkkaisen kuuloisia. Täten myöskin 81 on varmaankin mielestäsi tunkkaisen kuuloinen? Koska mielestäni H4 ei häpeä 81:stä nimeksikään.. Monilla tietty psykoakustiikka saattaa viedä liikaa huomiota, kun 81:stä on kalleimmissakin hevikepeissä, ja H4 nyt on vaan semmonen halpis. "Istun taikka kävelen, perse laskee sävelen" - Basistiystäväni. |
McNulty 17.04.2005 01:52:09 | |
---|
Täten myöskin 81 on varmaankin mielestäsi tunkkaisen kuuloinen? Koska mielestäni H4 ei häpeä 81:stä nimeksikään.. EMG:n 81 on mielestäni aika "olematon" saundiltaan. Cleanit ei kuulosta oikein miltään ja mikistä puuttuu tietynlainen dynamiikka mikä löytyy esim. Duncanin tai Marzion mikeistä. Ainakin mahonkirunkoisessa kitarassa tuo HZ H4 kuulosti jotenkin suttuselta ja tuhnulta. Se ei korosta mitään ja kuulostaa aina yhtä kliiniseltä... mutta nämähän ovat makuasioita. Minun korvani ovat oikeat vain itselleni. Monilla tietty psykoakustiikka saattaa viedä liikaa huomiota, kun 81:stä on kalleimmissakin hevikepeissä, ja H4 nyt on vaan semmonen halpis. Hmm, aika turhaa väittää että "kalleimmissa hevikepeissä" on EMG:t tms. Lähinnä ESP, LTD ja B.C. Rich sporttaavat noita EMG-81:iä samoin kuin kyseisiä kitaramerkkejä käyttävät artistit. Ibanez, Jackson, Gibson, PRS ja monet muut käyttävät passiivimikkejä. Jotenkin vaan tuntuu että tuo EMG-81 on sellainen "kun hammetillakin on niin mullakin pitää olla"-ratkaisu... tai että pitää olla HZ H4 kun Laihollakin on. Ja huomio kaikki emg-fanit... en sano etteikö se olisi hyvä mikki juuri teille, mutta olettehan kokeilleet myös muita mikkejä? Aika useasti kohtaa tapauksia missä sanotaan että "No nuo Duncanit on ainakin ihan paskoja" ja myöhemmin selviää että ollaan kokeiltu jotain halpista missä on Duncan Designed-mikit. EMG-81 tai HZ H4 ei ole lähellekään ainoat mikit mistä lähtee kunnon jyrät ja juntat. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
H.Cane 18.04.2005 02:25:59 | |
---|
Emg, varmasti "selkeyttää" soundia ja tekee siitä ehkä vähän tiukemman? Kuitenkin jos haluat Oikean ja erottelevan mikin tilaa jenkkilästä tai mistä ikinä löydätkin Bill Lawrence L 500 = kirkas ja "kuuma" ! Vampilla pärjää kivasti kotisoitossa, mutta en todellakaan suosittele sitä ns. live käyttöön. Ja unohda se Zoom! :) Heave Metal Gtr :) |
Billsner 18.04.2005 07:10:54 (muokattu 18.04.2005 07:11:25) | |
---|
Vampilla pärjää kivasti kotisoitossa, mutta en todellakaan suosittele sitä ns. live käyttöön. Perusteluja? Kyllä minä ainakin saan ihan heavy-soundit kun tuota v-amppia käytän etuasteena peavey banditin (combo) kanssa. Ja unohda se Zoom! :) Samaa mieltä. Ainakin 505:sta. 707:ka onkin sitten eri juttu, mutta siitä ei tässä topikissa ollut kyse... Nej till livet. |
...halpista missä on Duncan Designed-mikit. Ei ole kyllä huonot mikit nuokaan. |
LesPaul70 18.04.2005 09:37:10 | |
---|
Ei pidä myöskään unohtaa riittävän pitkän kaapelin ja rämisevän jousikaiun merkitystä särölle. Vakavasti. Eivät ne mikit muuta vahvarin ominaissäröä miksikään toiseksi. Multiefektilaitteet JÄLJITTELEVÄT oikeita säröjä ja efektejä. Kumpikaan ei ole se, mistä parempaa säröä ensimmäisenä lähdetään hakemaan. Kokeile mieluummin parempaa vahvaria, etuvahvaria tai säröboksia. Sieltä ne säröt lähtevät. "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |
Shagroth 26.04.2005 09:23:45 | |
---|
Itse suosittelen ostamaan EMG:n mikin. Niissä on paljon parempi särölaatu ja sustaini on myös hyvä niissä. |
Sintti 26.04.2005 11:06:31 (muokattu 26.04.2005 11:09:16) | |
---|
Mulla on Laney TF300. Mitenkäs et muka tuosta Laneysta hyviä sröjä saa? On melko monipuolinen peli tuo TF300 noiden säröjen osalta. Itsekin sellaisen omistan, ja voin kyllä sanoa, että ei säröissä ainakaan ole ollut mitään valittamista. Et sinä ainakaan niillä EMG:n mikeillä mitään erilaista saa siitä irti.. Itse suosittelen ostamaan EMG:n mikin. Niissä on paljon parempi särölaatu ja sustaini on myös hyvä niissä. Mitenkäs se mikki vaikuttaa sustainiin? Ja eiköhän se särökin lähde ihan vahvistimesta? Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti!
Saa muuten käydä kuuntelemassa: http://www.mikseri.net/plastik |
askomiko 26.04.2005 12:26:05 | |
---|
Osta vaan, kantapäällä oppii todella hyvin. |
Shagroth 26.04.2005 12:33:48 (muokattu 26.04.2005 12:34:55) | |
---|
Mitenkäs se mikki vaikuttaa sustainiin? Ja eiköhän se särökin lähde ihan vahvistimesta? Kyllä ne mikitkin siihen sustainiin vaikuttaa melko paljon. Esim. EMG-81/85 mikeissä on sanottu olevan eniten sustainia kuin muissa mikeissä. Särö kyllä lähtee sieltä vahvarista kyllä... mutta on mikeilläkin se suuri pointti siihen laatuun, että minkälaista säröä tulee. |
Dr. Muff 26.04.2005 12:37:23 | |
---|
Osta vaan, kantapäällä oppii todella hyvin. Hehhee :) Elämänviisaus. Tuumasta toiseen. |
bodomreaper 26.04.2005 15:28:35 | |
---|
Mitenkäs et muka tuosta Laneysta hyviä sröjä saa? On melko monipuolinen peli tuo TF300 noiden säröjen osalta. Itsekin sellaisen omistan, ja voin kyllä sanoa, että ei säröissä ainakaan ole ollut mitään valittamista. Et sinä ainakaan niillä EMG:n mikeillä mitään erilaista saa siitä irti.. Kyllähän siinä on hyvä särö ja olen löytanyt siitä sen "oman soundin"... Mutta jotakin siitä vaan puuttuu... Ainakin olen huomannut et mun Jacksonin mikit on aika huonot erottelevaisuudessa... Ainaki jos soittelen tehosointuja niin kuulostaa aika kuralta... Ja moni on kehunu EMG:eitä(ei välttämättä kaikki HZ:aa mut kummiski)... HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!! |
wilzhu 26.04.2005 16:03:44 | |
---|
Aihetta sivuten: Mistäs näkisi, mikä kaappi on ollut esimerkkinä mkillekkin mallinnokselle ja mikä vahvistin millekkin vahvistin mallinnokselle? Siis V-Ampissa Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
bodomreaper 26.04.2005 16:18:32 | |
---|
Itsekin sellaisen omistan, ja voin kyllä sanoa, että ei säröissä ainakaan ole ollut mitään valittamista. Mikäs kitara sulla on? Ja käytätkö jotain multiefektiä tai jotain muuta ton kaa? HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!! |
Jormaz 26.04.2005 16:21:06 | |
---|
Paskan passiivimikin ja hyvän aktiivimikin ero on kuin yöllä ja päivällä. Se vaan että kuinka kauan siihen on sitten tyytyväinen? Toteaa ettei se tehnyt vielä autuaaksi ja pitäisi saada uutta vahvaria. Ja siinä onkin jo sitten se maineikas GAS.. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
superfly 26.04.2005 16:25:40 | |
---|
Aihetta sivuten: Mistäs näkisi, mikä kaappi on ollut esimerkkinä mkillekkin mallinnokselle ja mikä vahvistin millekkin vahvistin mallinnokselle? Siis V-Ampissa Manuaalista. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |