Pluto 25.10.2004 12:34:01 | |
---|
Kokeilin liikkeessä tuollaista Tokain stratoa. Kaula oli hyvän tuntuinen, aika paksu. Myyjä sanoi sen olevan joku spesiaali SRV-malli, tosin minulle se on aivan sama. Kunhan kitara vaan tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Hintaa olisi 800 euroa. Kysymys kuuluukin, että tietäisikö kukaan miten tuo SRV-strato eroaa noihin halvempiin Tokain stratoihin verrattuna? Vai nostaako hintaa tosiaan vain se, että kyseessä on SRV-malli. Miten laadukkaita Tokain virittimet ja tallat muuten ylipäätään ovat? Entäs mikit? Soitin kyllä kuulosti ja tuntui hyvältä, mutta ajattelin vain kysäistä ettei tule pelkästä mallista maksettua liikaa. Tietääkö kukaan? Dillon, you son of a bitch! |
Tinppa 25.10.2004 15:27:23 (muokattu 25.10.2004 16:13:32) | |
---|
Kysymyksessä lienee Tokain malli AST-50 WG, oletan? Eroaa perus stratomallista erilaisen kaulaprofiilin ja nauhojen osalta (tässä on paksummat jumbonauhat). Mikit on samat kuin perus Japsi-Tokaissa. Vibrakoneiston ilmoitetaan olevan "S.Duncan Custom vibrakoneisto", itse kyseisen kitaran omistajana en ole huomannut sen kuitenkaan olevan mitenkään eroavainen perus-Tokain vastaavaan. No, joka tapauksessa laatu on ok, ajaa asiansa. Samoin mikit on vallan kelvolliset. Itse tykästyin myös soittotuntumaan ja tyytyväinen olen hankintaan ollut. Ehkä nuo mikit tuosta saattaa jossain vaiheessa mennä vaihtoon, mutta kyllä noillakin pärjää. Tuo 800 eur on kyllä liikaa, Musamaailman listahintakin on jo satasen halvempi: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/ast_50_wg.phtml Ja jos ostaa jostain muusta kaupasta kuin Musamaailmasta, ompi mahdollisuus vielä hinnan alennukseenkin. awappabalomaa awapbamboo |
Pluto 25.10.2004 18:29:27 | |
---|
Vai olikohan se sittenkin 700 euroa, tai 699? TammerPianossa sitä kattelin ja kun kysyin tinkivaraa, niin myyjä sanoi ettei sitä hirveästi löydy maahantuojasta (Musamaailma) johtuen... Mutta kiitoksia kuiteskin, lisää juttua vaan jos löytyy! Dillon, you son of a bitch! |
Pluto 17.04.2005 20:10:14 | |
---|
Nostanpa tämän ylös. Iski nimittäin aivan armoton stratokuume. Emäntäkin näytti jo vihreää valoa perheenlisäykselle. Ehdokkaita on periaatteessa kaksi: -Tokai AST-50 WG. -Fender Highway 1. Tiedän, tiedän, haukuin aiemmin tuon Highwayn ihan lyttyyn. Nyt oli TammerPianossa kuitenkin helvetin hyvä yksilö. Hintaa vaan on se 850. Saksasta saisi about 600 egellä, mutta onko se yksilö yhtä hyvä? Ei voi tietää, prkl. Tokai olisi 699. Mutta onko tuossa WG:ssä juurikaan eroa tavalliseen AST-50:een? Sitäkin pitäisi kokeilla. Pää hajoaa, liian suuria kysymyksiä. Loppujen lopuksi nuo kaksi ovat hyvinkin samantuntuisia stratoja. Fenderissä oli vähän parempi tuntuma, Tokaissa taas paremman kuuloiset mikit. Lisäksi Tokain intonaatio oli perseellään, mutta sehän on vaan säätökysymys. Eikä tässäkään kirjoituksessa ole mitään pointtia, pakko vaan purkaa tuskaani johonkin kun emäntä ei enää jaksa kuunnella. Mitä teen? Apua? Dillon, you son of a bitch! |
leijona 17.04.2005 20:18:53 | |
---|
Kannattaa myös testata fenderin classic-sarjan stratoja.Silloin kun itselläni oli stratokuume testasin highwaytä ja 60' classiccia rinnakkain ja tuon 60' straton ostin,koska siinä oli mielekkäämpi lakka pinta kuin highway stratossa. |
J.Hollström 17.04.2005 20:21:51 | |
---|
Nyt oli TammerPianossa kuitenkin helvetin hyvä yksilö. Hintaa vaan on se 850. Mitä teen? Apua? Meet sinne TammerPianoon ja ostat pois. Lähtee 700:n pintaan kun tinkaat. Neton neton netto. Referenssiksi Thomannin hinnat. Rock'n'roll forever man... |
superfly 17.04.2005 20:27:07 | |
---|
Kannattaa myös testata fenderin classic-sarjan stratoja.Silloin kun itselläni oli stratokuume testasin highwaytä ja 60' classiccia rinnakkain ja tuon 60' straton ostin,koska siinä oli mielekkäämpi lakka pinta kuin highway stratossa. Mulla myös 60´s Classic ja ei siitä mitään pahaa sanottavaa. Hieno, aito saundi. Ja soitettavuus on ihan loistava. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Härski 17.04.2005 20:29:46 | |
---|
Komppiraita Classicille pärähtää myös multa. Osta mun Deluxe. |
Kimmo72 17.04.2005 20:31:56 | |
---|
Kertokaa kaikki Tokain stratot joissa on jumbonauhat? Kiitos. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Dr. Muff 17.04.2005 20:46:32 | |
---|
Useampia HW1 stratoja olen soittanut ja minun mielestä ne ovat olleet ihan asiallisia soittimia. Mukava kaula joskin hieman ohut. Mikit nyt oli vähän semmoset ja se bodyn viimeistely myös. Voi reagoida erinäisten aineiden kanssa. Tokain uudempi lapa ei kyllä miellytä minun silmää. 80-luvun alun tokait on myös yleisesti hyvinä pidettyjä. Uutta en ostaisi, mutta joku toinen saa sitten näppylöitä käytetystä. Tuumasta toiseen. |
Ze Kink 17.04.2005 21:04:37 (muokattu 17.04.2005 21:10:20) | |
---|
Mitä teen? Apua? Voisin suositella noita vanhempia lawsuit -tokaita. Itse ostin hetki sitten tuommosen vm. 78-80 Springy Soundin. Hintaa oli noin 500e, ja olen tykännyt aivan älyttömästi. Mikit vähän heikot, mutta eivät kuulemma ole koskaan olleetkaan Tokain vahvin lenkki. Jossain vaiheessa noissa on myös ollut Seymour Duncaneita ja Dimarzioita ihan valmiiksi kiinni. Kannattaa tsekkailla Tokain foorumeita, sivuhan on http://www.tokaiforum.com/ Ja minusta tuo pieksee testaamani Highwayt 101-0. Saa toki olla eri mieltä. E: tuossa joku kuva omastani: http://www.kolumbus.fi/lassi.salo/Springy/Springy_Sound_1.jpgNykyään mikinkuoret ja potikannupit ovat kermanväriset. Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä |
Kimmo72 17.04.2005 21:29:17 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Pluto 17.04.2005 21:33:33 | |
---|
Niin että löytyyks niitä jumbonauhoja muuta kun siitä SRV mallista? Käsittääkseni ei. On muuten myöskin todella hyvän tuntuinen kitara tuo SRV. Aivan eri luokkaa kuin korealaiset AST-30 -kepukat. Voi tätä tuskaa. Dillon, you son of a bitch! |
Kimmo72 17.04.2005 21:56:11 | |
---|
Käsittääkseni ei. No hö. Mä en oikeen ton SRV:n värityksestä pidä. Tommonen Ze Kinkin punainen ja jumpo nauhoilla ni olisin myyty... Tai se Tokai olis. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Illu 17.04.2005 22:01:22 | |
---|
Niin että löytyyks niitä jumbonauhoja muuta kun siitä SRV mallista? No kyllä tossa minun Tokai AST-50 perus Stratossa on melkosen jumbonauhat, ainakin minun makuuni, ja jos niitä vertaa vaikka tuon wanhan LS-50 Love Rockin alkuperäisiin tai siihen vaihtamiini nauhoihin. Tosin tuosta SRV:stä ei ole kokemusta millaset jöötit siinä sitten on. Tai ehkä sitten olen saanut vahingossa väärän mallisen kitaran :P. Mitäköhän eroa noilla SRV ja tavallisilla vibroilla sitten on? Sepä olisi hauska tietää. Toinen lamppu on himmee. |
Pluto 17.04.2005 22:12:14 | |
---|
Mitäköhän eroa noilla SRV ja tavallisilla vibroilla sitten on? Sepä olisi hauska tietää. Niin minustakin. Pitäisi päästä testaamaan tavallista ja SRV:tä rinnakkain. Tampereella ei ollut kuin tuo AST-50 WG. Dillon, you son of a bitch! |
Dr. Muff 17.04.2005 23:33:01 | |
---|
Itse ostin hetki sitten tuommosen vm. 78-80 Springy Soundin. Oletko muuten selvittänyt mikä malli 7okaisi on? ST-50? Tuumasta toiseen. |
Eihän strato ja jumbonauhat voi esiintyä samassa lauseessa. Ainakaan positiivisessa mielessä. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
P2 18.04.2005 11:45:11 | |
---|
Jaa miksei voi, olihan esim. SRV:lläkin jumbot omassaan ja monella monella muulla. Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan |
McNulty 18.04.2005 12:01:41 | |
---|
Jaa miksei voi, olihan esim. SRV:lläkin jumbot omassaan ja monella monella muulla. Eikös SRV:llä ollut omassa Number Onessa bassoissa käytettävät nauhat? Ainakin jostain lueskelin että olisi hätätilassa vaihdettu bassoissa käytettäviin, leveisiin ja muhkeisiin nauhoihin. Saatan olla väärässä mutta mutta... korjatkoon hän jolla on tietämystä. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |