Aihe: Paul Reed Smith Custom
1 2 3 4 5 6 7 8
Antroid
16.04.2005 20:34:17 (muokattu 16.04.2005 20:35:48)
Vasureille on kyllä ikävän vähän noita tarjolla, ja silloinkin hinnat ovat pilvissä. PS tilaukseen!
Nääh. Ostan ensin vaan linnullisen Cu22:n ja sitten seuraava skeba on joko Fake-cu24 thai sitten 24-nauhanen Thorn. Ellen saa jostain rahaa Driskilliin.
Sitten enää vaan hyvä strato, tele, LP Custom, Es 175, hevikeppi ja akustinen niin se on siinä. ;)
Täytyy kyllä oikeesti saada joku hyväpalkkanen duuni.
Shaft
16.04.2005 20:36:03
PS tilaukseen!

Eipä taida vaan olla hintalaatusuhde kohdallaan..
Olli S.
16.04.2005 20:38:40

Eipä taida vaan olla hintalaatusuhde kohdallaan..

Ei oikein... Paljon mielummin vaikka sitten Ruokangas.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Antroid
16.04.2005 20:39:59 (muokattu 16.04.2005 20:42:12)
Ei oikein... Paljon mielummin vaikka sitten Ruokangas.
Paljon mieluummin Driskill tai Thorn. Ruokankaat on oikeesti aika kalliita. Jonkun Thornin 5A kannella ja ruusupuukaulalla saa halvemmalla tulleineen ja veroineen kuin perus-Duken. Tai ainakin aika samoissa eurokasoissa liikutaan.
Shaft
16.04.2005 21:02:30
Paljon mieluummin Driskill tai Thorn. Ruokankaat on oikeesti aika kalliita. Jonkun Thornin 5A kannella ja ruusupuukaulalla saa halvemmalla tulleineen ja veroineen kuin perus-Duken. Tai ainakin aika samoissa eurokasoissa liikutaan.

Itse en lähtisi jenkeistä custom-kitaraa tilaamaan, kun vähintään yhtä hyviä saa kotimaastakin. Ei noissa mielestäni mitään kovin ihmeellistä hintaeroakaan lopulta ole.
Olli S.
16.04.2005 21:09:59

Itse en lähtisi jenkeistä custom-kitaraa tilaamaan, kun vähintään yhtä hyviä saa kotimaastakin. Ei noissa mielestäni mitään kovin ihmeellistä hintaeroakaan lopulta ole.

Mutta kuten Antroid sanoi, siihen saa paljon enemmän herkkua samaan hintaan Jenkeistä. En uskaltaisi kuvitellakaan hintaa Dukelle überquiltkannella ja BRW-kaulalla...
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Shaft
16.04.2005 21:35:34 (muokattu 16.04.2005 21:50:50)
Mutta kuten Antroid sanoi, siihen saa paljon enemmän herkkua samaan hintaan Jenkeistä. En uskaltaisi kuvitellakaan hintaa Dukelle überquiltkannella ja BRW-kaulalla...

Esimerkiksi Thornin(Artisan master) perushinta näyttäisi liikkuvan jossakin vajaassa 3700 dollarissa. Eikä tähän sisälly mitään BRW-kauloja. Kun postikulut, tullit ja alvit huomioidaan, ei hintaeroa loimukoivukantiseen Duke Deluxeen jää juuri lainkaan. Edes nykyisellä edullisella valuuttakurssilla.
Antroid
17.04.2005 20:35:34
Esimerkiksi Thornin(Artisan master) perushinta näyttäisi liikkuvan jossakin vajaassa 3700 dollarissa. Eikä tähän sisälly mitään BRW-kauloja. Kun postikulut, tullit ja alvit huomioidaan, ei hintaeroa loimukoivukantiseen Duke Deluxeen jää juuri lainkaan. Edes nykyisellä edullisella valuuttakurssilla.
Puhuin Artisan Deluxesta, jolle laskeskelin ruusupuukaulalla hinnaksi noin 3k $. Siis irw kaulalla. En puhunut brw:stä missään vaiheessa.
Olli S.
17.04.2005 22:53:19

Puhuin Artisan Deluxesta, jolle laskeskelin ruusupuukaulalla hinnaksi noin 3k $. Siis irw kaulalla. En puhunut brw:stä missään vaiheessa.

Et puhunutkaan. Minä vain leikin ajatuksella. Tulisi sellainen kuitenkin huomattavasti halvemmaksi Jenkeistä.
Antroid
17.04.2005 23:12:51
Totta. Nyt alkaa olla viimeiset hetket, jos mielii vielä Brw-kaulaista. Alkaa loppua kaikilta tuo materiaali.
Shaft
17.04.2005 23:13:22
Puhuin Artisan Deluxesta, jolle laskeskelin ruusupuukaulalla hinnaksi noin 3k $. Siis irw kaulalla.

OK. Katsoin molempien valmistajien kalleimpia malleja. Enpä sitten tiedä mitä kaikkia eroja tuolla masterilla ja deluxella on. Nykyisillä kursseilla tuon artisan deluxen saisi kyllä jonkin verran Dukea halvemmalla, mutta tuohon seikkaan valmistaja ei tietysti voi itse vaikuttaa.

Kotimaisen puolesta puhuvat myös esimerkiksi paremmat kokeilumahdollisuudet sekä monessa tapauksessa toimivampi tuotetuki. Mieluummin myös tuen kotimaista yrittäjää kuin lähetän rahani jenkkeihin.
Tee
17.04.2005 23:13:55
Jooh no kun lähetään katteleen jotain ruokankaita, thorneja ja driskillejä siinä varmaan ulkonäköfaktori painaa aika paljon, hyviä kitaroita kun saa kyllä muualta ja halvemmallakin. Kyllähän Ruokankaan Duke Deluxe on edellisistä ehdottomasti hienoin. Ruokankaalla muuten hinnat noussu melkoisesti siitä kun niitä joskus 2-3v sitten katselin. Onko silläkin jo sitten nimeä sen verran että siitä kehtaa ottaa niin älyttömiä summia rahaa, kyllä meikäläistä ihmetyttää 2500€:n telecasterit.
:K
Antroid
17.04.2005 23:14:38
OK. Katsoin molempien valmistajien kalleimpia malleja. Enpä sitten tiedä mitä kaikkia eroja tuolla masterilla ja deluxella on. Nykyisillä kursseilla tuon artisan deluxen saisi kyllä jonkin verran Dukea halvemmalla, mutta tuohon seikkaan valmistaja ei tietysti voi itse vaikuttaa.

Kotimaisen puolesta puhuvat myös esimerkiksi paremmat kokeilumahdollisuudet sekä monessa tapauksessa toimivampi tuotetuki. Mieluummin myös tuen kotimaista yrittäjää kuin lähetän rahani jenkkeihin.

Niin, tässä on sekin puoli, että mitä enemmän ihmiset tilaa esim. Ruokankaalta, sitä peremmin herralla menee, jolloin ehkä mahdollista alentaa hintoja tai antaa alennuksia tms.
Antroid
17.04.2005 23:16:43
Jooh no kun lähetään katteleen jotain ruokankaita, thorneja ja driskillejä siinä varmaan ulkonäköfaktori painaa aika paljon, hyviä kitaroita kun saa kyllä muualta ja halvemmallakin. Kyllähän Ruokankaan Duke Deluxe on edellisistä ehdottomasti hienoin. Ruokankaalla muuten hinnat noussu melkoisesti siitä kun niitä joskus 2-3v sitten katselin. Onko silläkin jo sitten nimeä sen verran että siitä kehtaa ottaa niin älyttömiä summia rahaa, kyllä meikäläistä ihmetyttää 2500€:n telecasterit.
Ruokankaan muotoilu, etenkin lapa on mun mielestä jotenkin epätasapainoisen näköistä. Viehättää mua taas tuosta kolmikosta ehkä vähiten, ainakin kuvien perusteella. Driskill on funktionaalisesti loistavan oloinen ja Thornin PRS:ltä kopioitu malli taas klassisen kaunis.
Shaft
17.04.2005 23:32:58 (muokattu 17.04.2005 23:34:04)
Ruokankaalla muuten hinnat noussu melkoisesti siitä kun niitä joskus 2-3v sitten katselin. Onko silläkin jo sitten nimeä sen verran että siitä kehtaa ottaa niin älyttömiä summia rahaa, kyllä meikäläistä ihmetyttää 2500€:n telecasterit.

Ruokankaan toiminta on laajentunut ja kansainvälistynyt paljon viime vuosien aikana, mutta laatu on pysynyt ykkösasiana. Yritys ei ole lähtenyt kilpailemaan hinnalla. "Nimi" mahdollistaa korkeammat hinnat, mutta toisaalta sen tekeminenkin maksaa aikaa ja rahaa.

Ruokankaan muotoilu, etenkin lapa on mun mielestä jotenkin epätasapainoisen näköistä. Viehättää mua taas tuosta kolmikosta ehkä vähiten, ainakin kuvien perusteella. Driskill on funktionaalisesti loistavan oloinen ja Thornin PRS:ltä kopioitu malli taas klassisen kaunis.

Nämä ovat tosiaan niin makuasioita. Itse en välitä Driskillin muotoilusta juuri lainkaan ja Thorn taas tuntuu jotenkin tylsältä.
Antroid
18.04.2005 15:20:53
Yhden kerran olen pitänyt Duke Deluxea kädessäni ja nähnyt omin silmin ja en ole ikinä elämässäni en ennen sitä enkä sen jälkeen nähnyt niin kaunista kitaraa. Duke GAS ollut siitä lähtien mutta kyllä herra Ruokangas hinnoittelee itsensä aika monen kitaristin ulottumattomiin. Kun aletaan kitaraan laittaa rahaa yli 3000€ alkaa tuntua että kenties minä kun bändin kanssa kämpällä rämpyttelen pärjäisin vähän vähemmälläkin :). Toisaalta ainakin suomessa PRS:n hinnoittelu tuntuu tähän verrattuna aivan järjettömältä, Ruokankaalta kuitenkin saa 3000€:lla käsittääkseni aika viimeisen päälle hienot kansipuut sun muut, PRS:ltä jonkun perus customin vaatimattomilla puilla, ainakaan nykyiset PRS:n 10topit kun ei mun silmään ole kovinkaan kummoisia.
Sanoinkin mielipiteeni ihan kuvista nähtynä. Pari kertaa olen nähnyt lähempää, kun Tolonen on soittanut. Voi olla, että munkin mieli muuttuu jahka sellaisen saan käteeni. Tarkoituksissa on kyllä käydä Juhan pajalla sitten kun se on ajankohtaista. Eli joskus hamassa tulevaisuudessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)