Jabbe 28.02.2003 08:36:55 | |
---|
Mistähän noita ELP:n nuotteja sais? Entäs miltä levyltä nuo Karn Evil 9 ja vastaavat löytyikään? "Eiku..." |
Thomas 28.02.2003 10:12:20 | |
---|
Mistähän noita ELP:n nuotteja sais? Entäs miltä levyltä nuo Karn Evil 9 ja vastaavat löytyikään? Kuten aikasemmin todettiin mideistä. |
Juho L 28.02.2003 21:03:41 | |
---|
Kuten aikasemmin todettiin mideistä. Juu. Ja kuten myöskin edellä mainittiin, niin kannattaa vertailla niitä midejä alkuperäiseen, sillä midien taso on jokseenkin ailahteleva. Jätä eilinen menneeseen. Huominen on tulevaisuutta! |
Jöpöz 02.03.2003 16:20:58 | |
---|
Itse soitan progebändissä kitaraa, ja meidän kokoonpano on 3 henkeä. Kitaristi, basisti ja rumpali. Sitä helpompaa, mitä pienempi grouppi. Esim jos löydät basisitin ja rumpalin, ni se on varmaan aika hyvä. Syna,b,r. Rumpali on mun mielestä progebändin a ja o. Rumpalin täytyy olaa hyvä. Sitt vaan kekkailette jotain jänni luontevii melodioita ja solutatte ne puolikkaisiin tahtilajeihin. Mut täytyy viel sanoo että Improvisaatio on progen helmi. |
Keke Urlaub 02.03.2003 18:24:06 | |
---|
Hyvät neuvot olisivat tarpeen. Onko ylipäätään järkeä ruveta soittamaan musaa joka "kuoli" vuosikymmeniä sitten..? No neuvona suosittelen uusimman King Crimsonin kuuntelemista ja miettimistä onko proge kuollut. Mielestäni progen soiton aloittamisessa on aika helvetisti enemmän järkeä kuin vaikka dancessa. Aqualung
-J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori- |
Jabbe 02.03.2003 18:44:14 | |
---|
No neuvona suosittelen uusimman King Crimsonin kuuntelemista ja miettimistä onko proge kuollut. Mielestäni progen soiton aloittamisessa on aika helvetisti enemmän järkeä kuin vaikka dancessa. Täysin samaa mieltä. Ostin tuon levyn heti kun ilmestyi ja tällä hetkellä yksi parhaista levyistä mitä olen ikinä kuullut (muiden crimsonien jälkeen). Mutta mitenkäs soitat Crimsonia koskettimilla?
"Eiku..." |
Keke Urlaub 02.03.2003 18:47:40 | |
---|
Täysin samaa mieltä. Ostin tuon levyn heti kun ilmestyi ja tällä hetkellä yksi parhaista levyistä mitä olen ikinä kuullut (muiden crimsonien jälkeen). Mutta mitenkäs soitat Crimsonia koskettimilla? Niin siis otin ton Krimsin ainoastaan esimerkkiprogebändiksi.
Aqualung
-J.U.O.P.P.O. = Juhlallisen Uhrautuva Optimisti ja Pysyvästi Passiivinen Organisaattori- |
Jabbe 02.03.2003 18:49:56 | |
---|
Niin siis otin ton Krimsin ainoastaan esimerkkiprogebändiksi. Niin siis eikä ollu minun mielipide tuo "proge on kuollut". Sitä vaan kuulee niin usein... Proge on kyllä kaikkea muuta kuin kuollut, todistaa jo Crimsonin uusin!
"Eiku..." |
JPQ 01.04.2003 00:44:10 | |
---|
No riippuu vähän mitä soitetaan. Jos ryhdytään soittamaan Karn Evil 9:ää tai Tarkusta, niin silloin voi tulla ongelmia, mutta on ELP:n tuotannossa myös tavaraa, joka on ihan kohtuullisen helppoa. Esim. Sheriff, Fanfare For The Common Man, From The Beginning, Lucy Man jne. ja Trilogykaan ei ole niin uskomattoman vaikea, mutta sen soittamiseen tarvitaan pakolla sekvensseri. Saako kysyä miksi sekvenseri on pakollinen ?
|
JPQ 01.04.2003 00:45:17 | |
---|
Niin siis eikä ollu minun mielipide tuo "proge on kuollut". Sitä vaan kuulee niin usein...
Proge on kyllä kaikkea muuta kuin kuollut, todistaa jo Crimsonin uusin! Ei mikään musa tyyli kuole paino arvot heittelehtii vain.
|
Veke 01.04.2003 17:16:28 | |
---|
Meijän bändillä siitä musasta on vaan tullut progressiivista rokkia. Ei se meijän kitaristi pahemmin mieti että pakko tehä hulluja juttuja ja silleen. Se musa vaan tulee, biisit on pitkiä ja soolot kestää tunnin :) |
Heippa! Nyt on vielä tuntemattomilla, suomalaisilla progebändeillä, tai "mike oldfieldeillä" mahdollisuus saada ääntään kuuluviin. Muutama, progesta elämänvoimansa saava harrastelija on kokoamassa promo-cd:tä, jota on tarkoitus jakaa Colossus ry:n jäsenlehden liitteenä. Eikä mikään estä levyä käyttämästä muuhunkin promotarkoitukseen. Vielä mahtuisi esiintyjiä mukaan. Tarkempia ohjeita löytyy colossus ry:n sivuilta: www.colossus.fi ja sieltä Prog-Forum, "Hezzun Idea" otsikon alta. Toki sivuilta löytyy paljon muutakin asiaaa progesta kiinnostuneille. Wisha |
J.Ahonen 11.08.2003 19:39:11 | |
---|
Ei sen bändin iso tarvitse olla. Minä soitan trio Kitara/basso/rumpu, ei laulua. Ja hyvin toimii, vaikka itse sanonkin. |
snaga 14.08.2003 23:34:19 | |
---|
Mutta mitenkäs soitat Crimsonia koskettimilla? np: Emerson, Lake & Palmer - 21st Century Schizoid Man :-) Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3% |
leather rebel 15.08.2003 20:39:06 | |
---|
Nuppi sekaisin ja nupit kaakkoon. |