kimmokel 16.04.2005 18:31:19 (muokattu 16.04.2005 18:31:33) | |
---|
Mulla on tossa Randallissa 2 outputtia ja siinä päällä lukee Parallel Output sekä alla että MINI LOAD: TOTAL 4 OHM. Eikös tällöin käy laittaa pelkästään toiseen outputtiin 8ohm kaappi? |
Kapane 16.04.2005 18:51:14 | |
---|
Mulla on tossa Randallissa 2 outputtia ja siinä päällä lukee Parallel Output sekä alla että MINI LOAD: TOTAL 4 OHM. Eikös tällöin käy laittaa pelkästään toiseen outputtiin 8ohm kaappi? En menisi vannomaan, mutta total tarkoittaa yhteensä, joten luulisi, että jos tunget kaksi 2 ohmista kaappia kiinni niin se on minimi. Joten yksi 8 ohminen kaappi jommassa kummassa reijässä on tarpeeksi. Älä syytä mua jos asia ei ole näin. |
askomiko 16.04.2005 19:16:11 | |
---|
En menisi vannomaan, mutta total tarkoittaa yhteensä, joten luulisi, että jos tunget kaksi 2 ohmista kaappia kiinni niin se on minimi. Tuosta tulisi 1 ohmi, not sou guud. Eli yksi 8 ohmin kaappi on ok, samoin kuin 2 8 ohmin kaappia, joka tekee yhteensä 4 ohmia. |
kimmokel 16.04.2005 19:19:30 | |
---|
kiitosta avusta! |
En menisi vannomaan, mutta total tarkoittaa yhteensä, joten luulisi, että jos tunget kaksi 2 ohmista kaappia kiinni niin se on minimi. Joten yksi 8 ohminen kaappi jommassa kummassa reijässä on tarpeeksi. Älä syytä mua jos asia ei ole näin. Asiahan ei todellakaan ole näin. Parallel = rinnakkain, joten kaksi 2 ohmin kaappia rinnan antaa 1 ohmin kuorman. Liitännöistä ja merkinnöistä päätellen vehje haluaa siis 4 ohmin kuorman, ja se voidaan toteuttaa yhdellä 4 ohmin kaapilla tai kahdella 8 ohmin kaapilla (laitteen kaiutinliitännät rinnan). Vastaavasti kaksi 2 ohmin kaiutinta voidaan kytkeä SARJAAN 4 ohmin kuorman aikaansaamiseksi, mutta tätä varten toisessa kaiuttimessa on oltava kaksi liitäntää. |
kimmokel 17.04.2005 20:10:38 | |
---|
Asiahan ei todellakaan ole näin. Parallel = rinnakkain, joten kaksi 2 ohmin kaappia rinnan antaa 1 ohmin kuorman. Liitännöistä ja merkinnöistä päätellen vehje haluaa siis 4 ohmin kuorman, ja se voidaan toteuttaa yhdellä 4 ohmin kaapilla tai kahdella 8 ohmin kaapilla (laitteen kaiutinliitännät rinnan). Vastaavasti kaksi 2 ohmin kaiutinta voidaan kytkeä SARJAAN 4 ohmin kuorman aikaansaamiseksi, mutta tätä varten toisessa kaiuttimessa on oltava kaksi liitäntää. Eikös 8 ohmin kaappi toiseen liitäntään ole kuitenkin turvallinen, sillä takana luki että mini load: 4 ohm? Tällöinhän minimi ylittyy ja se ei ole vaaraksi kun kyseessä on transistori vahvistin, vai miten on? Randallin kaapit ainakin olivat 8 ohmisia, ja niitä kuitenkin käytetään pelkästään yhdellä kaapilla joten lienee tuo 8 ohmin kuorma sallittu. |
Jucciz 17.04.2005 20:26:07 | |
---|
Jaa transistorivahvistin? Eihän niille käy mitenkään vaikka et laita kaappia ollenkaan. :) Tai ainakin minä aikanaan irroitin kaiutinliitännästä kaiuttimen kokonaan kun soitin pelkillä kuulokkeilla, kyseessä oli vanha Yamaha G212-II. Vehje toimii edelleenkin. Kuulemma. |
kimmokel 17.04.2005 20:36:41 | |
---|
Joo no eipä taida olla syytä pelkoon. :) Pitänee vaikka varmistaa sitten vielä kauppiaalta että miten tarkalleen tossa on nuo kytkennät kun tulee siellä käytyä. |
ezki82 17.04.2005 20:44:03 | |
---|
Asiaa sivuten tuli mieleen että mikä niissä putkivaffareissa päästää sen toimintasavun pihalle ja miksi jos sitä käytetään ilman kuormaa. Yksityiskohtia kiitos ;) Ihminen joka on ruvennut soittamaan kitaraa, on löytänyt elämän tarkoituksen! |
kulmahiomakone 17.04.2005 22:05:44 | |
---|
X |