Aihe: Särö laulu..
1
Samppa90
02.04.2005 20:06:52
Tuli vaan mielleen että miten sais laulun särisemään niiku esim bodomilla?Mitä laitteitta siihen tarvii ja sillee?
Samppa90
02.04.2005 21:10:49
Vai kannataako harjotella laulaa "säristen"
miredritr
03.04.2005 13:02:55
Siihen tarvitaan äänielimiä.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=37&t=66356&o=0&co=0

Jos haluat säilyttää äänesi pidemmällä aikavälillä, etsi keino tehdä särö ilman kipua ja äänen käheytymistä, avoimella kurkulla. Jos teet särön niin että puristat ilmaa jännittyneen kurkun läpi, ei ääni kovin kauaa kestä.
Cutter
03.04.2005 18:23:51
Onnistuuko tämä sama juttu naispuolisilla? Mä nimittäin teen ton särön just sillä väärällä tavalla, kun en muuten saa sitä. Olisi tietysti kivempi oppia sellanen vähän äänihuuliystävällisempi vaihtoehto...

Tai siis meinaan sitä,että miehillä tulee toi särö siihen lauluääneen jotenkin automaattisesti, mutta mulla on aika kiltti ääni. Niin sitä säröä on vaikeampi muodostaa.
"Niin, kunhan jaksais vaan sammuttaa tän huoneen pyörimisen..."-bändikaverin suusta-
Keppis
03.04.2005 20:05:28
Onnistuuko tämä sama juttu naispuolisilla? Mä nimittäin teen ton särön just sillä väärällä tavalla, kun en muuten saa sitä. Olisi tietysti kivempi oppia sellanen vähän äänihuuliystävällisempi vaihtoehto...

Tai siis meinaan sitä,että miehillä tulee toi särö siihen lauluääneen jotenkin automaattisesti, mutta mulla on aika kiltti ääni. Niin sitä säröä on vaikeampi muodostaa.

www.pervertico.com Käyppä kuunteleen tota. Laulussa 2 naista ja 1 mies. Toinen naisista laulaa puhtaan osuuden ja toinen sen _tosi_ matalan mörähtelyn.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
Mortal Jane
14.04.2005 19:43:02
Niin sitä säröä on vaikeampi muodostaa.

Joo, niin on. Löysin vahingossa sellasen pehmeen särön (noni, ette sit naura) karaokea laulaessani. Nyt on vaan ongelma se, etten vielä hallitse sitä kauhean hyvin. Reenausta vaan...
"Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä" -Tulenkantajat-
Jackson Dinky
14.04.2005 23:33:00
Onnistuuko tämä sama juttu naispuolisilla?

Arch Enemy. Typy ördää niin että paskat housuissa ;)
"Ei tual takana ketää oo..? Kaksin ollaan liikentees"
Samppa90
17.04.2005 22:10:02
Mitenihmeessä sen saa mahasta?
Samppa90
17.04.2005 22:10:23
Miten ihmeessä sen saa mahasta?
kartes
17.04.2005 23:26:40
Mulla ainakin on sellanen DigiTechin multiefektipedaali, josta saa ihan millasta tahansa ääntä aikaseksi. Ei siinä tartte muuta kuin vähän puhua mikkiin, niin johan lähtee örinää. :)
kiss my shiny metal-ass.
Shagroth
26.04.2005 12:43:54

Ihan vain tiedoksi. Alexi Laihon ääni menee varmaan yli tuhannesta ekvalisaattorista, efektistä, kompressorista läpi ennenkun se tulee korviin. Tarkoitan nyt siis studiomateriaalia.

Ja ei sillä kyllä mikään häävi ääni ole livenäkään. Paska laulaja, mutta hyvä kitaristi. IMO
marke-
29.04.2005 06:43:58
Miten ihmeessä sen saa mahasta?

Huhhuh. Mene peruslaulutunneille ensin niin opit hengitystekniikoita ja äänenavauksia. Älä kuitenkaan sano opelle, että haluun öristä. Sano että haluan oppia äänenkäyttötekniikkaa ja äänenhuoltoa. Tanjuli kertoikin aika perusteellisesti tuossa "Rääkyminen" topikissa mistä ne örinät oikeasti lähtee.
Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
marsescos
09.05.2005 12:14:32
Tuomonen äijähtävän särähtävä laulusaundi löytyy helpommin sittekkö se ääni on jo jonku verran kehittynny (eli antaa äänenmurroksen tulla rauhassa), muuten kaikista parhaan kuuloset rähinät saa yksinkertasesti huutamalla lujjaa, mutta eihän se tottumaton kurkku kovin pitkään semmosta kestä, mutta sen särön opin ainaki itte huutamisen kautta, nykyhhää se tulle jo rohki nätisti.
Music varies with the contrast of mind
Keppis
09.05.2005 19:39:30
palleahengitys harjotuksia ja äänen avausta kännattaa ennen mörinöitä harjottaa.
Virsissä on munaa!
marke-
14.05.2005 21:13:16
Karu faktahan huutamisessa on se, että se ihan oikeasti on huutamista eikä mitään kikkailua. Ongelma vaan monilla on siinä, että elimistö 'pistää vastaan' ja äänihuulet vaurioituvat kun tätä tietoisesti yrittää. Jos on tapana karjua kun lyö varpaan vahingossa seinään, kannataa panna merkille, että (ainakaan minua) tämä 'refleksi' karjuminen ei satu kurkkuun ja miten se tuotetaan.
Haen bändiä. Soitan kitaraa. Voin myös huutaa.
Gulo
15.05.2005 01:28:43
Meikän mielestä nämä hengitystekniikat sun muut on vähän turhaa. Ite en tuota huutohommaakaan ole nyt muutamaan kuukauteen harrastellut, mutta kyllä mä sitä tein ihan tietoisena siitä, että se vaikuttaa ääneen tulevaisuudessa.
Eihän siitä perkele tule mitään jos hevilaulaja alkaa itkemään, että "emmie kehtaa ku minu kurkkuun sattuupi!".

Karjumaan oppii karjumalla aina vain lujempaa ja pidempään. Jos veri alkaa pakkautua kurkkuun, pidä röökitauko.
Unworthy Knight
15.05.2005 12:56:13 (muokattu 15.05.2005 12:56:31)
Meikän mielestä nämä hengitystekniikat sun muut on vähän turhaa. Ite en tuota huutohommaakaan ole nyt muutamaan kuukauteen harrastellut, mutta kyllä mä sitä tein ihan tietoisena siitä, että se vaikuttaa ääneen tulevaisuudessa.
Eihän siitä perkele tule mitään jos hevilaulaja alkaa itkemään, että "emmie kehtaa ku minu kurkkuun sattuupi!".

Karjumaan oppii karjumalla aina vain lujempaa ja pidempään. Jos veri alkaa pakkautua kurkkuun, pidä röökitauko.

Niin just, ekan levyn jälkeen voikin lopettaa hommat kun ääntä ei enään lähde puheeksikaan.

Rumpalitkin takoo nyrkeillä, eikä millään neiti kapuloilla. Jos vähän käsiin saattuu niin käväsee röökillä.

Mutta samase minulle, ei haittaa yhtään jos kilpailu vähenee.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
Anti
21.05.2005 20:20:01

Tuomonen äijähtävän särähtävä laulusaundi löytyy helpommin sittekkö se ääni on jo jonku verran kehittynny (eli antaa äänenmurroksen tulla rauhassa), muuten kaikista parhaan kuuloset rähinät saa yksinkertasesti huutamalla lujjaa, mutta eihän se tottumaton kurkku kovin pitkään semmosta kestä, mutta sen särön opin ainaki itte huutamisen kautta, nykyhhää se tulle jo rohki nätisti.

Joo, sie olet kingi.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)