Nolte 17.04.2005 11:53:07 | |
---|
Olis hakusessa otsikon tapainen laaturide, mutta sillä erotuksella, että se ei saisi ruveta suhisemaan (wash?) ihan niin herkästi. Sain kerran kokeilla kyseistä peltiä, ja soundihan oli mainio, mutta eipä paljon tarvinnut takoa, kun alkoi kuulua se tasainen kohina. Kuuntelin Zildjianin sivuilla niitä ääninäytteitä, mutta just tuosta piirteestä oli vaikea saada selkoa. Gurut ja muutkin, kertokee.. Merkillä ei väliä. Yleispätevyys rokkihommiin lasketaan eduksi. Ps. Nykyinen ride on Scimitar, jonka ominaisuudet (ääntä piisaa ja piiiiitkäääään!) ei ole hakusessa todellakaan. Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |
Onko mahdoton yhtälö? Mites K Heavy Ride? Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |
bATE bASARI 17.04.2005 13:27:13 | |
---|
Onko mahdoton yhtälö? Mites K Heavy Ride? Ainakin voin sanoa että green dayn Tré Coolilla on toisena ridenä tommonen Zildjian K Heavy Ride ;) |
hollmi-5 17.04.2005 15:38:14 | |
---|
Ei minun K-Rideni huuda ollenkaan... Mika Hollström |
ddrum54 17.04.2005 15:47:38 | |
---|
Ei minun K-Rideni huuda ollenkaan... Taitaa kyseessä olla se pohjahumina, jota myös symbaalin soundiksi kutsutaan... 2`n 4 |
Nolte 17.04.2005 16:30:12 | |
---|
En kai nyt näin väärin ymmärretyksi voinut tulla, vaikken ehkä osaakaan joka tilanteessa käyttää oikeita termejä tai vastaavia. Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |
moderndrummer88 17.04.2005 16:39:03 | |
---|
tsekkaappas tuo symbaalit kukkapenkkiin topikki jos sieltä löytys apua mainstream=painstream |
Nolte 17.04.2005 19:11:28 (muokattu 17.04.2005 19:56:12) | |
---|
Koitetaas vielä kerran. Juu, ei se huuda minunkaan mielestä tuo K Ride. En tosiaankaan nimittäisi sitä ääntä, mitä yritin kuvata tuolla aikaisemmin, huutamiseksi. Soimiseksi kai sitä pitää nimittää. Onko se sitten sitä suhinaa/kohinaa, mistä usein puhutaan riden kohdalla, en tiiä. Menee puurot ja vellit varmaan sekaisin. Siis minulla. Niin, haen peltiä, jota voi lyödä vähän reilummallakin kädellä, ilman tuota tasaista koh..suhi...prkl, ääntä. Muuten samantyyppistä soundia. Ei mahotonta kai, eihän? Eli vissiinkin karvan paksumpaa peltiä kai sitten? e: Taisinpa tulla melkeen jo vastanneeksi noissa kysymyksissä itse itselleni. Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |
ddrum54 17.04.2005 19:47:20 | |
---|
Juu, no sitten johonkin ping - riden suuntaan varmaankin kannattaisi tutustua. 2`n 4 |
ÄM 17.04.2005 23:43:59 | |
---|
Mulla 20" K Heavy Ride on yhtä ping-ping-meinikiä. Suhinaa kun halajaa, tarvii laittaa lavuaarin tulpan ketju. |
hollmi-5 18.04.2005 08:42:38 | |
---|
Jotkut kutsuvat sitä riden lyöntien välissä kuuluvaa ääntä huutamiseksi. Jos sieltä tulee vain se kapulan napsahdus, niin silloin ollaan jo niin paksussa symbaalissa, että se on muuten käyttökelvoton. Joku aikoinaan muodissa ollut K-Custom, mikä minullakin oli, oli mainio esimerkki moisesta. Mika Hollström |
moderndrummer88 18.04.2005 09:37:49 (muokattu 18.04.2005 09:39:22) | |
---|
Niin, haen peltiä, jota voi lyödä vähän reilummallakin kädellä, ilman tuota tasaista koh..suhi...prkl, ääntä. Muuten samantyyppistä soundia. Ei mahotonta kai, eihän? Eli vissiinkin karvan paksumpaa peltiä kai sitten? jaah no tässä tapauksessa sitten suosittelen tsekkaamaan ultimate-hevijyräpellit eli tsetkustomin zildjianilta ja ruden paisteelta, ei pitäisi tulla turhia suhinoita! noista ei kyllä löydy samaa sointia kun k-customeista, mutta.... edelleen: tsekkaa se pellit kukkapenkkiin topikki, voisit löytää sieltä ratkaisun ongelmaasi! mainstream=painstream |
Muovinen 18.04.2005 10:01:58 | |
---|
VAROITUS! Viesti sisältää mainoksen! Osta multa UFIPin Tiger Heavy Ride 22", se ei liikoja soi, mutta omaa pingiä... =) UFIP Tiger Heavy Ride 22" odottaa uutta omistajaa |
Nolte 18.04.2005 12:55:59 | |
---|
Jotkut kutsuvat sitä riden lyöntien välissä kuuluvaa ääntä huutamiseksi. Jos sieltä tulee vain se kapulan napsahdus, niin silloin ollaan jo niin paksussa symbaalissa, että se on muuten käyttökelvoton. Joku aikoinaan muodissa ollut K-Custom, mikä minullakin oli, oli mainio esimerkki moisesta. Ok, kiitti. Miksi kutsuisit sitten sitä ääntä, minkä tämä nimenomainen K Ride tuottaa lyöntien välissä? Sanoit ettei se huuda. Ilmeisesti kuitenkin jotain ääntä syntyy, muutakin kun kapulan napsahduksia, koska se ei kai ole mielestäsi käyttökelvoton? Joo, en todellakaan halua mitään überheavymetalliklonkkua, niinkuin joku ehdotti. Toivottavasti oli vitsi, kun en tajua miten asian voi niin käsittää? No, mut sellaista sopivaa kompromissia, missä on vähän tuollainen K:n kaltainen sivistynyt "ping" ja myös jonkun verran tarvittaessa "suhinaa/huutoa" tjs. Hmmm., etsin siis maailman parasta rideä. :D Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |
moderndrummer88 18.04.2005 12:58:58 | |
---|
Joo, en todellakaan halua mitään überheavymetalliklonkkua, niinkuin joku ehdotti. Toivottavasti oli vitsi, kun en tajua miten asian voi niin käsittää? No, mut sellaista sopivaa kompromissia, missä on vähän tuollainen K:n kaltainen sivistynyt "ping" ja myös jonkun verran tarvittaessa "suhinaa/huutoa" tjs. Hmmm., etsin siis maailman parasta rideä. :D mitenkä olin saanut selleisen käsityksen että halusit riden jossa juuri ei ole muuta kun ping. eli ei muítään muuta suhinaa? mainstream=painstream |
hollmi-5 18.04.2005 13:18:48 | |
---|
Ok, kiitti. Miksi kutsuisit sitten sitä ääntä, minkä tämä nimenomainen K Ride tuottaa lyöntien välissä? Sanoit ettei se huuda. Ilmeisesti kuitenkin jotain ääntä syntyy, muutakin kun kapulan napsahduksia, koska se ei kai ole mielestäsi käyttökelvoton? Itse kutsun sitä soimiseksi. K-ride soi kontrolloidusti ja juuri, kuten hyvän symbaalin tuleekin soida. Zildjianin pingridet ja A-custom Projektion ride ovat nekin mainioita. Mika Hollström |
Nolte 18.04.2005 15:45:26 | |
---|
Itse kutsun sitä soimiseksi. K-ride soi kontrolloidusti ja juuri, kuten hyvän symbaalin tuleekin soida. Zildjianin pingridet ja A-custom Projektion ride ovat nekin mainioita. Perhana, nuohan kuulosti hyvältä tuolla Zildjianin sivuilla, nuo A-Customit. Itse asiassa, parhaalta kuulosti oikeastaan A-Custom Ride. Taisin mennä merta edemmäs kalaan, kun omasta mielestäni paras symbaali, jonka omistan, on myös A-Custom (16" crash). Oliskohan aikaisemmin mainituilla kriteereillä, tämä A-Custom sopiva valinta? Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |
Nolte 18.04.2005 15:49:54 | |
---|
mitenkä olin saanut selleisen käsityksen että halusit riden jossa juuri ei ole muuta kun ping. eli ei muítään muuta suhinaa? Jaa-a. No, taisin kyllä puhua kovemmallakin kädellä lyömisestä yms. Mutta sanoin kyllä myös, että muuten samantyylinen kuin K:ssa tai ainakin kutakuinkin sivistynyt soundi. Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |
hollmi-5 18.04.2005 16:31:47 | |
---|
Minulla on A-Custom Ping Ride ja Ride. Molemmat 20" Oivia peltejä. Pelkkä Ride kyllä soi niiden lyöntien välillä enemmän, kuin K Ride ja A-Custom Ping Ride. Mika Hollström |
Nolte 18.04.2005 16:59:39 | |
---|
Minulla on A-Custom Ping Ride ja Ride. Molemmat 20" Oivia peltejä. Pelkkä Ride kyllä soi niiden lyöntien välillä enemmän, kuin K Ride ja A-Custom Ping Ride. Ai kakka. Pitänee vielä harkita sitten tuota. Mutta hei, aletaan olla jäljillä ihan selvästi. Sen Projectionin kello tosin kuulosti aika äänekkäältä, niinkuin symbaalin kuvauksessakin sanottiin, ei hyvä. Jatkamme, saamme kenties elää... Ai niin. Kiitos. Hienoa informaatiota. Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa??? |