Aihe: Soitto levyjen mukana. 1 2 | |
---|---|
![]() 11.04.2005 14:56:56 | |
Kyllä siihen päälle täytyy vielä peltorit laittaa (ainaki minun), jotta vaimentaa tarpeeksi Lähteekö se muka irti? Ei mulla ainakaan.. Mulla on kanssa tuo koss/ ear systeemi ja kyllä se hyvin vaimentaa, mutta se riippuu paljon kanssa korvasta. Joillekin sopii paremmin ja joillekin ei ollenkaan. Mutta jos ajattelisinkin peltoreiden laittoa ton systeemin päälle, niin sitten ei kyllä kuuluisi enää pihaustakaan rummuista. Ja kyllä se muoviosa lähtee ihan nykäisemällä. Mutta sen täytyy olla se harmaan värinen muovi, että sopivatten kosseihin. | |
![]() 11.04.2005 19:07:10 | |
Mulla on kanssa tuo koss/ ear systeemi ja kyllä se hyvin vaimentaa, mutta se riippuu paljon kanssa korvasta. Joillekin sopii paremmin ja joillekin ei ollenkaan. Mutta jos ajattelisinkin peltoreiden laittoa ton systeemin päälle, niin sitten ei kyllä kuuluisi Koitan itse pitää volumetason aika alhaalla reenatessa ettei korvat rasitu. Kun laittaa peltorit päälle ja levynkin kohtuu hiljaselle, niin on mukavampi soittaa kun ei tartte huudattaa sitä cd-soitinta/klikkiä. | |
![]() 16.04.2005 00:30:26 | |
Nyt kyllä pittää luovuttaa. Oon ilmeisesti aika kädetön, mutta en millään saanut ear/koss-järjestelmästä kalua. Purin siis ensin earit atomeiksi, kolmeen osaan, joista nakkasin ne kaksi muovipalasta syrjään ja työnsin ne kumihavut kosseihin kiinni. Ei hyvä, ääneneristys minimaalinen ja saundit muuttui täysin. Kumisi ja kaikui vaikka kuinka korvaan työnsi. Sitte nakkasin earien ja kossien "väliin" ne mustat kumiputket mitkä oli kossien vakiotyynyjen sisällä. Ei vaikutusta. Alakaa muutaman tunnin vänkkäämisen jälkeen kyrpimään kun ei toimi niinkuin pitäisi. Teenkö nyt jotakin väärin vai eikö tuo yhistelmä toimikkaan jos hiukan kovempaakaan takoo? | |
![]() 16.04.2005 10:33:24 | |
Nyt kyllä pittää luovuttaa. Oon ilmeisesti aika kädetön, mutta en millään saanut ear/koss-järjestelmästä kalua. Purin siis ensin earit atomeiksi, kolmeen osaan, joista nakkasin ne kaksi muovipalasta syrjään ja työnsin ne kumihavut kosseihin kiinni. Ei hyvä, ääneneristys minimaalinen ja saundit muuttui täysin. Kumisi ja kaikui vaikka kuinka korvaan työnsi. Sitte nakkasin earien ja kossien "väliin" ne mustat kumiputket mitkä oli kossien vakiotyynyjen sisällä. Ei vaikutusta. Alakaa muutaman tunnin vänkkäämisen jälkeen kyrpimään kun ei toimi niinkuin pitäisi. Teenkö nyt jotakin väärin vai eikö tuo yhistelmä toimikkaan jos hiukan kovempaakaan takoo? Hassua. Mulla eristää ihan yhtä hyvin kuin olisi pelkät earit päässä. Kuulokkeiden soundit kyllä hieman kärsii muutoksesta, mutta ei ainakaan mua haittaa soitellessa. Ja ne kumiputket on mullakin paikallaan... Miten muuten sait earit kolmeen osaan? mulla ei oo kuin kaks: "muoviosa" eli kantapala, ja "kuusiosa" eli se, mikä tulee korvan sisään. Tietysti kolmantena olis kotelo...? Ei paskin, mutta huonommasta päästä... | |
![]() 16.04.2005 17:29:25 | |
Miten muuten sait earit kolmeen osaan? mulla ei oo kuin kaks: "muoviosa" eli kantapala, ja "kuusiosa" eli se, mikä tulee korvan sisään. Tietysti kolmantena olis kotelo...? Juuh, kotelo kolmantena. Ehkäpä meillä sitte on erimalliset korvat mutta ei nuilla uskalla soittaa ku kuulo kärsii. :/ Kivaha sitä ois ollu vetästä klikki korviin niin ois saanut timeä parannettua, onnistuuhan se nytkin peltorien ja nappikuulokkeiden kanssa mutta se kumina ja dynamiikan häviäminen. Siinä oppii vaan soittamaan väärin. Oh well, 30e viemäriin, tai ehkä nuille jotakin käyttöä löytyy. | |
![]() 17.04.2005 00:27:19 | |
Shuren E2:t vaan korviin eikä mitään peltoripatentteja, ja homma toimiii. Eristysongelmia ei oo, pikemminki on välillä vähän liiankin tiiviit. Sen minkä edestään löytää, kannattaa laittaa taskuun. | |
![]() 17.04.2005 01:08:49 | |
Mulla toimii AKG-K55 umpikuulokkeet hyvin. Vaimentaa sopivasti rumpujen ääntä. Eikä oo kalliit kuulokkeet. Alta 50 ekee. CD soittimena on Philipsin halpis stereot. Kuulokkeet istuu helvetin hyvin päähän, automaattisesti säätyvä panta. Tosin toi turbo bass pistää hymyilyttämään, mutta hintaansa nähden hyvät kuulokkeet. http://www.akiba.fi/productinfo.php?id=36&page=hifi | |
![]() 17.04.2005 01:17:20 | |
Ja ovat suljetut kuulokkeet, vaikka tuolla akiban sivulla lukee puoliavoimet. | |
![]() 17.04.2005 08:21:39 | |
Mulla toimii AKG-K55 umpikuulokkeet hyvin. Vaimentaa sopivasti rumpujen ääntä. Eikä oo kalliit kuulokkeet. Alta 50 ekee. CD soittimena on Philipsin halpis stereot. Kuulokkeet istuu helvetin hyvin päähän, automaattisesti säätyvä panta. Tosin toi turbo bass pistää hymyilyttämään, mutta hintaansa nähden hyvät kuulokkeet. http://www.akiba.fi/productinfo.php?id=36&page=hifi Minulla on samanlaiset, mutta en kyllä edes harkitsisi käyttäväni niitä rumpujen kanssa. Ne eivät minusta vaimenna läheskään riittävästi tähän tarkoitukseen, ellei sitten käytä alla korvatulppia tai soita todella hiljaa. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että hintaansa nähden ne ovat mainiot kuulokkeet. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. | |
![]() 17.04.2005 10:00:53 | |
Mulla toimii AKG-K55 umpikuulokkeet hyvin. Vaimentaa sopivasti rumpujen ääntä. Ja Pah! Tuoteselostuksesta luin että ovat mukamas "suljetut", kaupassakin näyttivät olven ihan ok ja kun kysyin myyjältä että paljonko vaimentavat, ei se osannu sanoa mitään. Sitten pyysin saada testata vehkeitä ni ei hvletti mitkä kuulokkeet, ääni ihan peestä ja vaimennusta ei nimeksikään. Ihmettelen kovasti mistä kohtaa nämä k55:set ovat suljetut?!? Ja tullu muutenkin vähän testattua noita halvempia kuulokkeita, melkein kaikki "suljetut" luurimet, joissa ei lue vaimennusdesibeliä on ihan susia... Späng ' Läng | |
![]() 17.04.2005 10:01:43 (muokattu 17.04.2005 10:04:57) | |
olenpa huomannut yhen jutun että levyilltä opetellessa biisejä ei ne tunnu jäävän päähän millään, tai siis kyllä ne pystyy toisenkin kerran soittamaan perässä siitä, mutta moniosaiset biisit ei kerta kaikkiaan jää päähän! silloin kun se pitäisi sitten treenitilanteessa osata pää lyö tyhjää. kitaristeilla ehka helpompaa tämä kun siinä on kuitenkin joku monivivahteisempi juttu kuin rumpuraidat mistä muistaa mitä seuraavaksi soitetaan. paljon paremmin onnistuu minusta kun kitaristin kanssa vaikka reenaa, tässä on taas se että reeniaikaa ei viiti biisien opettelemiseen tuhlata vaan ne pitäisi osata soittaa jo harkoissa... se että kuuntelee paljon ko. biisejä niin auttaa varmasti mutta en minä niin helkkaristi mitään bottomia kuuntele että tasan muistas ne biisin koukut... mainstream=painstream | |
![]() 17.04.2005 10:23:27 | |
olenpa huomannut yhen jutun että levyilltä opetellessa biisejä ei ne tunnu jäävän päähän millään, tai siis kyllä ne pystyy toisenkin kerran soittamaan perässä siitä, mutta moniosaiset biisit ei kerta kaikkiaan jää päähän! silloin kun se pitäisi sitten treenitilanteessa osata pää lyö tyhjää. Oon huomannut saman. Siihen levyn päälle soittaessa tietää tarkalleen missä kohtaa mennään ja mitä seuraavaksi tulee, mutta sitten kun koittaa vaikka kitaristin kanssa kahestaan soittaa sitä niin ei välttämättä hajuakaan missä mennään jne. Ärlä #024 | |
![]() 19.04.2005 11:42:24 | |
Parhain levyjenmukanasoittotapa on mielestäni iskeä CD-soitin suoraan PA-tsydeemeihin kiinni ja soittaa se musa suoraan sitä kautta. Tunne on kuin soittaisi omalla treeniksellä ko. bändin kanssa. Tuohon biisien rakenteen unohtamiseen täytyy sen verran urputtaa, että sitten on biisivalinta väärä. Itsellä ainakin huomannu, että kaikki kuningas biisit muistaa ulkoa jo muutaman kuuntelukerran jlkeen, vaikkei välttämättä tiedä kaikkea mitä se rumpali siellä soittaa, ni kipaleen kulku jää aika äkkiä päähän... ketkä vitun muut? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)