Aihe: Floyd Rosen lukitseminen
1
Mika_o
07.04.2003 21:12:53
Floikkani ei pitänyt virettä, joten lukitsin sen puupalikalla. Oletteko käyttäneet liimaa varmistamaan, ettei palikka tipahda pois, jos kielet ottaa pois?

Kuuluuko sen floikan ruuvin liikkua, joka on kitaran sisällä (jousien vieressä)? Siis ehjässä tallassa.
Näin ovat isot pojat kertoneet.
Crackis
08.04.2003 15:52:10 (muokattu 08.04.2003 15:52:47)
En minäkään laittanut Jacksonissa sitä lukituspalikkaa sinne kiinni, mutta se tuppaa aina tippumaan sieltä jos ottaa kaikki kielet kerralla pois.
Starat tulee aina vartin myöhässä... Minä tunnin.
Crackis
08.04.2003 15:52:25 (muokattu 08.04.2003 15:53:09)
jahas. Päätti sitten tulla tuplana.
Starat tulee aina vartin myöhässä... Minä tunnin.
alKOaine
24.09.2003 15:17:34
Olen tässä itsekin harkitsemassa tuon tallan lukitsemista, koska yhtä kieltä bendatessa muut kielet löystyvät, ja se ei ole minusta mukavaa. Että auttaisikohan tuo lukitseminen tähän juttuun?
Se vielä, että vaikka nyt olen lukenut täältä melkein kaiken floikan lukitsemisesta, en vieläkään oikein uskaltaisi lähteä tätä toimenpidettä suorittamaan. Kuvat auttaisivat, mutta kaikki linkit ovat ilmeisesti "kuolleet".
Fortune
24.09.2003 15:48:14 (muokattu 24.09.2003 20:31:21)
Olen tässä itsekin harkitsemassa tuon tallan lukitsemista, koska yhtä kieltä bendatessa muut kielet löystyvät, ja se ei ole minusta mukavaa. Että auttaisikohan tuo lukitseminen tähän juttuun?

Auttaa, varsinkin jos teet tallasta täysin liikkumattoman. Silloin toki et pysty tekemään kammella mitään.

Se vielä, että vaikka nyt olen lukenut täältä melkein kaiken floikan lukitsemisesta, en vieläkään oikein uskaltaisi lähteä tätä toimenpidettä suorittamaan. Kuvat auttaisivat, mutta kaikki linkit ovat ilmeisesti "kuolleet".

Helppo tehdä ja helppo perua, jollei tykkää:

-takaluukku auki
-kampi kiinni ja nosta ylöspäin
-livauta sopivan paksuinen puupalikka tallan ankkuripalkin ja kitaran rungon väliin
-löysää kampi
-ota yksi jousi pois

Jos kaduttaa, tee vastaava operaatio päinvastaisessa järjestyksessä.

Tuossa kuva asennuspaikasta:

www.jemsite.com/tech/img/t_trblk.jpg

Ja tuossa kuva palikasta asennettuna:

www.jemsite.com/tech/img/t_trblk1.jpg

EDIT: Josko tästäkin FAQ, kirjoitin tämän noin kymmenettä kertaa puolen vuoden sisään?
Ootko Mahe? Rock'n'roll!
Rappion Apostoli
24.09.2003 16:29:31
Tuossa kuva asennuspaikasta:
http://www.jemsite.com/tech/img/t_trblk.jpg
Ja tuossa kuva palikasta asennettuna:
http://www.jemsite.com/tech/img/t_trblk1.jpg

alkoaine:
Ei ne linkit ole kuolleita, mutta tuo Jemsiten serveri on niin ovela, ettei salli ulkopuolista linkitystä. Kun nuo kuitenkin jollakulla toimivat, kun on niitä aikaisemmin katsonut, niin ne tulevat välimuistista.

Jos on noita Fortunen antamia linkkejä mennyt painamaan niin kuvia ei enää onnistu nähdä, boottaus varmaan auttaa. Sitten teet tuon seuraavan.

Mene tuohon http://www.jemsite.com/tech/t_3other.htm#tremblock ja yhdistä Fortunen ohjeisiin, niin saat toimimaan. Jos tuo linkki ei toimi, niin näpyttele osoiteriviin www.jemsite.com/tech ja valitse 'Other Maintenance Mods/Setups' -kohdasta 'Tremolo Blocking for Detuning ("fixing" the bridge)' niin toimii.
Gypsy
24.09.2003 16:33:15 (muokattu 24.09.2003 16:34:35)
Jäärä
24.09.2003 16:46:58 (muokattu 24.09.2003 16:47:17)
Mulla on floydikitarassa tällainen vempale:

http://www.jemsite.com/axes/htm_features/other.htm
ja sieltä se Ibanez Back stop.

Hyvin toimii, eikä floydi ole yhtään jäykempi alaspäin painettaessa. Voi olla kyllä vaikea mistään enää löytää kun lopettivat valmistuksen, mikä on mun mielestä ihme, kun toi toimii paljon paremmin kuin se hipshotin melkein vastaava systeemi.
"Koneella on koneen tahti"
alKOaine
24.09.2003 16:47:29
Arrgh, en saa noista kuvista oikein selkoa. Onko se palikan kohta siis tuolla sivussa, vai jossain keskellä jousien tietämillä?
Kiitos paljon teille kaikille vastauksista!
alKOaine
24.09.2003 17:59:34
No niin, nyt on palikka paikoillaan, ja soittaminen on hieman kivuttomampaa.
Laitoin sen palikan nyt sinne keskelle, mutta ei kai siitä muuta haittaa ole kuin että se pitää ottaa pois jos kielet haluaa vaihtaa..
Kiitos ja kumarrus vielä kerran!
Fortune
24.09.2003 19:41:38 (muokattu 24.09.2003 19:43:41)
alkoaine:
Ei ne linkit ole kuolleita, mutta tuo Jemsiten serveri on niin ovela, ettei salli ulkopuolista linkitystä. Kun nuo kuitenkin jollakulla toimivat, kun on niitä aikaisemmin katsonut, niin ne tulevat välimuistista.

Kato perhana, niin on kepuleita jannut.

Kyllähän nuo näkyvät, kun copy-pasteaa osoiteriville kuitenkin, pitänee tehdä törkeä temppu ja kopsata nuo kuvat omalle saitille ja linkittää sinne, jos tästä faq:in viitsii kyhätä.

Se palikka asennetaan sinne kolon kaulasta katsottuna kauimmaiseen nurkkaan, kitaran seinämän ja sen tremolon ankkuripalan väliin. Kun yhden jousen poistaa, niin palikka lukittuu sinne väliin lukiten tallan liikumattomaksi. Eikä tarvitse poistaa kieltenvaihdon yhteydessä, jos takalevy on paikoillaan.
Ootko Mahe? Rock'n'roll!
alKOaine
24.09.2003 20:25:32
alkoaine:

Juu, sain ne siten toimimaan, että poistin sieltä alusta sen http://
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)