carlos 16.04.2005 16:34:55 | |
---|
Lisäksi Secret Society on komeata katsottavaa livenä, kun jätkä pistää kädet ristiin. soittaa otelautakädellä sooloa ja plektrakädellä pohjanuotteja alle :) Oli tosiaan ihan sikasiistin näköistä. Hyvin jää se pohjasointu sinne alle humisemaan. Ja sormet todellakin venyy! ihme tyyppi. Lisäks se on hauskaa DE:ssä, että sekä kitaristi että basisti ovat vasenkätisiä. I can't hide but I can run for miles |
cerulean 16.04.2005 18:26:12 (muokattu 16.04.2005 18:27:41) | |
---|
Uskokaa pois, eipä ole kauheen ihmeellinen juttu mitä tossa Secret Societyssä tulee. Saattaa näyttää coolilta, mutta taitoa tuo ei juurikaan vaadi... Herran soittamat kitarajutut muutenkin aika perusjuttuja. Juuri sellaisia "helppoja" ratkaisuja mitä usein musiikissa tulisi välttää. Nuo jutut kun on jo käytetty monta kertaa... After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
Exhausted 16.04.2005 18:33:41 | |
---|
Lisäks se on hauskaa DE:ssä, että sekä kitaristi että basisti ovat vasenkätisiä. Ja yksi aiemmista basisteistakin oli vasuri :) |
Rattata 16.04.2005 18:35:01 | |
---|
Lisäks se on hauskaa DE:ssä, että sekä kitaristi että basisti ovat vasenkätisiä. On aika harvinaista tuo. Ei ainakaan ihan heti tule mieleen toista bändiä jossa molemmat olisi vasureita. Herran soittamat kitarajutut muutenkin aika perusjuttuja. Juuri sellaisia "helppoja" ratkaisuja mitä usein musiikissa tulisi välttää. Nuo jutut kun on jo käytetty monta kertaa... Mä olen tästä kyllä niin eri mieltä kun vain voi. Kurkut silmille. |
carlos 16.04.2005 19:46:53 (muokattu 16.04.2005 19:57:46) | |
---|
Secret Societyssä tulee. Saattaa näyttää coolilta, mutta taitoa tuo ei juurikaan vaadi... Herran soittamat kitarajutut muutenkin aika perusjuttuja. Juuri sellaisia "helppoja" ratkaisuja mitä usein musiikissa tulisi välttää. Nuo jutut kun on jo käytetty monta kertaa... No sitähän tässä juuri sanottiin, että se näyttää hienolta. Kukaan puhunut sen vaikeudesta mitään. Ja harmi vain, kun en millään muulla levyllä ole kuullut vastaavia koukkuja, mitä Jussi viljelee Viper Ethicsillä. Että ei niitä niin moneen kertaan käytetty ole, tai sitten olen ollut korvat todella ummessa. Ja mitä väliä sillä on, onko joku juttu vaikea soitettava? Se ei tee siitä musiikista yhtään parempaa, päinvastoin: on hienoa, että keikoilla ei tarvi jättää niitä hienoja juttuja biiseistä pois siksi, että ne olis niin vaikeita (eli kerran vedetty studiossa). On erittäin naurettavaa arvostella musiikkia sen soittovaikeuden perusteella. EDIT: Oli kyllä varsin kumma kommentti äijältä, joka kuuntelee black sabbathia. Ei niillä sitten helppoja riffejä ole..? DITTI2: typoxrox I can't hide but I can run for miles |
ei sitten mitään sotaa tähän viestiketjuun, kiitos. ei kannata alkaa tappelemaan siitä, mikä genre on paras |
madu 17.04.2005 11:58:36 | |
---|
Jussi on perkeleen tarkka soittamaan livenä ja diggaan siitä että sen soitto pysyy koko ajan helvetin hyvin kasassa. Just tollasta kitarointia on ilo katsella livenä. Liian moni kitaristi sortuu omaan näppäryyteen ja unohtaa perusasiat eli että se soitto kulkee, rullaa taimissa ja menee tarkasti. |
cerulean 17.04.2005 17:44:05 (muokattu 17.04.2005 17:44:31) | |
---|
No sitähän tässä juuri sanottiin, että se näyttää hienolta. Kukaan puhunut sen vaikeudesta mitään. Ja harmi vain, kun en millään muulla levyllä ole kuullut vastaavia koukkuja, mitä Jussi viljelee Viper Ethicsillä. Että ei niitä niin moneen kertaan käytetty ole, tai sitten olen ollut korvat todella ummessa. Ja mitä väliä sillä on, onko joku juttu vaikea soitettava? Se ei tee siitä musiikista yhtään parempaa, päinvastoin: on hienoa, että keikoilla ei tarvi jättää niitä hienoja juttuja biiseistä pois siksi, että ne olis niin vaikeita (eli kerran vedetty studiossa). On erittäin naurettavaa arvostella musiikkia sen soittovaikeuden perusteella. EDIT: Oli kyllä varsin kumma kommentti äijältä, joka kuuntelee black sabbathia. Ei niillä sitten helppoja riffejä ole..? DITTI2: typoxrox Ja vertailu muuhun musiikkiin on ollut? Innovatiivisuus on Jussin jutuista kaukana... Esim. Mantran alkuriffi on jo kuultu 500 kertaa muiden bändien biiseissä (Thrice, Thursday, The Used)... Mä en väittänytkään, että musiikista tekee hyvää tai huonoa sen soitettavuus tai sen helppous. Joku vaan sattui ylistämään Jussia yhtenä Suomen parhaimmista kitaristeista ja kommentoin tuohon, että eipä mielestäni kovin kummoinen ole... Riffien helppoudella ei ole siis mitään tekemistä sen kanssa! Enpä ole jätkältä hirveän montaa sooloa kuullut. Levyllä ne kun tuppaa olemaan (siis jos niitä löytyy) sellaista kolmen nuotin runkkausta... Ja mun tietämistä soittajista yhdenkään en ole kuullut jättävän yhtään kohtaa livenä väliin sen takia, että se olisi liian ylivoimainen soittaa. Helpoin tapa kun on vain opetella soittamaan kitaraa kunnolla... After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
Exhausted 17.04.2005 17:49:15 (muokattu 17.04.2005 17:49:31) | |
---|
Korjataan lausuntoa sitten vaikka että "Jussi Ylikoski on yksi suomen parhaiten bändiään tukevista kitaristeista" ettei tarvitse sotia |
cerulean 17.04.2005 17:51:37 | |
---|
Korjataan lausuntoa sitten vaikka että "Jussi Ylikoski on yksi suomen parhaiten bändiään tukevista kitaristeista" ettei tarvitse sotia Jep ei tarvitse sotia. Tyhmäähän se... Ja kaikilla voi olla tietenkin omat mielipiteensä. En mä sano, että minä olisin sen enempää oikeassa kuin sinäkään. Mielipiteitä, mielipiteitä... After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
carlos 17.04.2005 20:04:40 | |
---|
Enpä ole jätkältä hirveän montaa sooloa kuullut. Levyllä ne kun tuppaa olemaan (siis jos niitä löytyy) sellaista kolmen nuotin runkkausta... Ja mun tietämistä soittajista yhdenkään en ole kuullut jättävän yhtään kohtaa livenä väliin sen takia, että se olisi liian ylivoimainen soittaa. Helpoin tapa kun on vain opetella soittamaan kitaraa kunnolla... Hmm. Millaista olisi Disco Ensemble, jos biiseissä olis tajuttomat soolot? Mun mielestä se on ainakin parempaa ilman niitä tilusooloja. I can't hide but I can run for miles |
Exhausted 17.04.2005 20:56:25 | |
---|
Livenä tuli joskus Transatlanticin bridgessä kivat tilutukset :) on se jussi vanhoja hevimiehiä. |
carlos 01.05.2005 11:55:01 | |
---|
Kävin eilen welldonen sivuilla pyörimässä ja totesin, että DE:llä tulee olemaan keikkatäyteinen kesä. Suurimmilla ja hieman pienemmilläkin festareilla ei voi välttyä DE:ltä! siistiä. Rahat pitää tuhlata, ennenkuin ne loppuvat. (näin puhuu tyyppi, joka on äärimmäisen säästäväinen.) |
carlos 10.06.2005 23:31:39 | |
---|
Noniin. Ketkäs ovat menossa katsomaan DE:tä Provinssiin? Itse siellä todnäk. häärin, jos saan kuljetukset hoitumaan... Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
Exhausted 11.06.2005 10:46:55 | |
---|
kyllähän se pitää käydä katsomassa |
Terminaattori 11.06.2005 14:01:08 | |
---|
Noniin. Ketkäs ovat menossa katsomaan DE:tä Provinssiin? Itse siellä todnäk. häärin, jos saan kuljetukset hoitumaan... Totta munassa ollaan katsomassa. Ihan liian kauan aikaa vielä... |
Rattata 11.06.2005 14:57:48 | |
---|
Noniin. Ketkäs ovat menossa katsomaan DE:tä Provinssiin? Itse siellä todnäk. häärin, jos saan kuljetukset hoitumaan... Ehdottomasti DE pitää käydä tsekkaamassa, sen verta on edellisestä kerrasta. Todennäkösesti meikäläinen on aika edessä heilumassa...hauskaa tulee taas olemaan. muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki |