Aihe: Onko erikseen miesten ja naisten musiikkia?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Bonham
16.04.2005 09:43:06
Tämmönen pistänyt silmään, kun ikärajattomia keikkoja olen järkännyt, että valtaosa ryhmästä on lähes poikkeuksetta tyttöjä.

Jossain vaiheessa sitten yleisö muuttuu melko uros painotteiseksi.. mihin tytöt katoaa?

Entäpä muuten musiikki, tuleeko mieleen selkeästi jommalle kummalle sukupuolelle suunnattua musaa? Vai onko sellaista lainkaan?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
zorro
16.04.2005 10:15:08
dingo
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
Tapani L
16.04.2005 10:35:04
Entäpä muuten musiikki, tuleeko mieleen selkeästi jommalle kummalle sukupuolelle suunnattua musaa? Vai onko sellaista lainkaan?

Helmut Lotin kuuntelua en kovinkaan miehisenä ole pitänyt. Toisaalta taas joku Klamydia tuntuisi viehättävän enemmän miehistä yleisöä.
TOISTAISEKSI NIMETÖN Uusi avatar, uusi omakuva - sama idiootti!
juuso a
16.04.2005 10:43:19

Lähinnä tulee mieleen bändejä joiden kuuntelijakunta koostuu kirkuvista teinitytöistä. Eipä äkkiseltään tule mieleen aikuisemmalta puolelta muuta kun joku Jari Sillanpää. Sehän vetosi joskus aikoinaan naisiin aika lailla ikään katsomatta. :) Eikä itsellä ainakaan tulisi mielenkään ostaa sen levyä. :D
Elämä on kivaa, jippii!!!
Feggy
16.04.2005 11:05:38 (muokattu 16.04.2005 11:06:36)

No, jos katsoo Muusikoiden nettiä, niin miesten maku tuntuu käääntyvän jyrkästi raskaampaan musiikkiin kuin niiden harvojen naisten. Olen kyllä itse asiassa aina pitänyt naisia fiksumpana kuin miehiä...
Less is more.
Nuages
16.04.2005 11:24:46 (muokattu 16.04.2005 11:25:26)

Onhan näitä artisteja, jotka helposti mieltää ns. tyttöjen musiikiksi, kuten esimerkiksi meillä kotimaassa HIM, Negative, Uniklubi jne. Eipä se sinällään tee bändistä sen huonompaa ainakaan minun silmissäni, vaikka yleisö ko(o)stuisikin pääasiassa tytöistä/naisista. Ts. minun diggailuni ei ainakaan perustu sille onko musiikki "suunnattu" väärälle sukupuolelle, vaan hyvä musiikki on aina hyvää musiikkia. Esim. noista HIMiä tulee kuunneltua melko runsaastikin.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
lion
16.04.2005 11:27:01
Mun mielipide on, että ei ole erikseen miesten tai naisten musaa, mutta on kyllä olemassa valtavasti eri tyyppistä musaa mitkä vetoaa enemmän jompaan kumpaan sukupuoleen. Esim. harva mies kuuntelee westlifeä, mutta kyllä niitäkin sitten oikeesti jostain aina löytyy. Kyllä sen sitten keikoilla huomaa kumpaa sukupuolta sieltä löytyy enemmän. Aika usein on kuitenkin hyvin sekalaista sakkia.

- Li'oN
Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston.
Mimi
16.04.2005 13:41:33
Jotenkin mulle on jääny semmoinen mielikuva, että naiset, tai oikeammin tytöt fanittavat sitä bändiä jossa on parhaimman näköinen laulaja tai kitaristi, ja niitten ulkonäön mukaan määritellään sitten musiikin hyvyys... Mulle tosin on ihan sama mimmosia mörköjä bändissä soittaa niin kauan kun musiikki on mieleistäni. Ja onhan se niinkin, että ehkä naiset kuuntelee herkempää ja tavallisempaa musiikkia kuin miehet, poikkeuksiakin kyllä löytyy. Siitä, miksi miehet kuuntelevat metallia ja raskaampaa musiikkia enemmän kuin naiset, en osaa sanoa mitään, johtuisiko jotenkin siitä, että pitää olla kova ja rangga (nabbomies) tai jotain vastavaa, en tiedä kun en ole mies (kuka niitä ymmärtää...). =)
Ihan HUONO(kili)!
Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne"
Tempura
16.04.2005 13:57:15
Tuntemani naiset pystyvät kuuntelemaan paremmin mitäänsanomatonta hissimusiikkia (vrt. Radio Nova) ja saamaan siitä jotain irti, ehkä paljonkin.

En tiedä onko se lahja vai kirous, meinaan sitten kun laittaa kunnon musiikkia (Coldplay, Smashin pumpkins, Led Zeppelin) niin se on kuulemma mitäänsanomatonta. Että.
PomppoK
16.04.2005 14:07:02

En tiedä onko se lahja vai kirous, meinaan sitten kun laittaa kunnon musiikkia (Coldplay, Smashin pumpkins, Led Zeppelin) niin se on kuulemma mitäänsanomatonta. Että.

Taidan olla täys ämmä.

Selkeimmin tuon yksipuolisuuden olen huomannut Meshuggahin keikalla, siellä ei kyllä juurikaan naispuolisia näkynyt. En tiedä, toisinaan jaon voisi _erittäin karkeasti_ suorittaa sillä perinteisellä (vanhanaikaisella?) "miehet tykkää tekniikasta"-väittämällä, mutta parempi olla allekirjoittamatta tuota, suoraan.

Onhan tuo Ville Leinonenkin tullut tarkastettua intiimillä soolokeikalla... huoh...
Take me don't leave me.
Angus
16.04.2005 14:12:17

Motörhead on miesten musiikkia.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
Marlowe
16.04.2005 14:22:26 (muokattu 16.04.2005 14:22:53)
Jotenkin tuntuu, ettei musiikin luokitusta voida hirveästi tehdä sukupuolen mukaan, vaikka tottahan jotkut poikabändit on räätälöity vastaamaan etupäässä teinityttöjen makua. Heavysta pitäviä naisia on mielestäni paljon.

Hmm, tarkemmin ajateltuna joillakin naispuolisilla singer/songwritereilla on kappaleissaan selvästi naispuolinen näkökulma... Hyvä kysymys! Plussaa Bonhamille.

Jotenkin mulle on jääny semmoinen mielikuva, että naiset, tai oikeammin tytöt fanittavat sitä bändiä jossa on parhaimman näköinen laulaja tai kitaristi, ja niitten ulkonäön mukaan määritellään sitten musiikin hyvyys...

No, toisaalta joskus tuntuu siltä, että täällä Muusikoiden.netissäkin Tiktakin, Indican ja Nerdeen kaltaiset ryhmät saavat osakseen samantapaista fanitusta, olipa se sitten kieli poskessa tapahtuvaa tai ei. En minä tietenkään sorru sellaiseen, mutta te muut = )
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
etnopoju
16.04.2005 14:36:44 (muokattu 16.04.2005 14:36:54)

ei itse musiikki, vaan se, että musiikkiin liitetään sosiaalisia merkityksiä.

luulisi muuten, että joku über macho metalliuho vetoais enemmän naisiin, kuin miehiin, mutta se on päinvastoin. ehkä kaikki miehet on piilohomoja?
etnopoju
16.04.2005 17:05:23

joo, naiset on perseestä.

mä pistin jossain tyttöbileissä soimaan vanhaa soundgardenia ja ne hatetti sitä ihan vitusti. kuulemma liian masistelua..."masistelua"? mitä helvettiä?
gandar
16.04.2005 17:11:19
"hatetti", mitä helvettiä?
Ceci n'est pas une signature
Milkop
16.04.2005 17:11:58 (muokattu 16.04.2005 17:52:55)

No, en tunne montaakaan (eli en yhtään) naista, jota tuo grindcoren jalo laji kiinnostaisi. Toisaalta itse en voisi kuvitella kuuntelevani esim. jotain Negativea, jota kaiketi pidetään enemmän "tyttöjen musiikkina". Tämä näin ihan mutu-tuntumalta.

Edit: Negativea en kuuntele sen takia, että sitä pidettäisiin jotenkin naismaisena, vaan siitä syystä, että se on yksinkertaisesti aika huonoa.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell
etnopoju
16.04.2005 17:13:56

"hatetti", mitä helvettiä?

hate = viha, vihata
Jani The Rock
16.04.2005 17:34:29

Vastaus otsikon kysymykseen: Ei.
The road never ends for me, kid.
Joees
16.04.2005 18:55:24
Vastaus otsikon kysymykseen: Ei.

Il Divo. Hynystä lainatakseni se haiskahtaa vähän homolta. Aivan sairasta skeidaa josta naispuoleiset "nauttii". Etenkin hitusen vanhemmat.
Groooove is in heart!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)