Aihe: Applen Musiikki ja Mac -tapahtuma HKI, TRE ja TKU
1 2
Varimport
15.04.2005 08:20:55 (muokattu 15.04.2005 08:21:43)

http://www.varimport.fi/ajankohtaista/tiedot.cfm?id=363

Musiikki ja Mac

Applen musiikkitapahtuma Varimportin toimipisteissä

Osallistu Varimport Oy:n ja Applen oman musiikkiasiantuntijan Marek Andreassonin kanssa Applen monipuolisten musiikki- ja audiosovellusten katsaukseen.

Kenen tulisi osallistua?
Olet ääniasiantuntija, innostunut amatööri, jonka intohimona on musiikki tai audiotekniikasta kiinnostunut videoasiantuntija, on tämä tilaisuus tarkoitettu juuri sinulle.

Sisältö
Mac musiikki-instrumenttina – kuinka oppia ja harjoitella
Mac henkilökohtaisena yhtyeenäsi – soita yhdessä ”digitaalisten muusikoiden” kanssa
Mac musiikkimuistiona ja -studiona – toteuta ideasi ja äänitä laulusi
Mac ammattimaisessa ympäristössä – miten ammattilaiset musiikin/ äänen tekevät

Tuotteet
Applen ohjelmista mm. Garage Band, Logic Express, Logic Pro, DVD Studio Pro ja iTunes sekä Applen tietokoneiden koko valikoima.

Tapahtumat ovat ilmaisia, mutta paikkoja on rajoitetusti. Ilmoittaudu jo tänään varmistaaksesi osallistumisesi.

ti 19.4.2005 Tampere
Varimport Oy
Pyynikintori 8
33230 Tampere
p. 0207 419 350
klo 14 -19
Ilmoittautuminen Tampereelle: tapahtumat.tampere@varimport.fi

ke 20.4.2005 Turku
Varimport Oy
Humalistonkatu 17
20100 Turku
p. 0207 419 340
klo 14 -19
Ilmoittautuminen Turkuun: tapahtumat.turku@varimport.fi

ti 26.4.2005 Helsinki
Varimport Oy
Vellikellonpolku 5
00410 Helsinki
p. 0207 419 330
klo 14 -19
Ilmoittautuminen Helsinkiin: tapahtumat.helsinki@varimport.fi

TERVETULOA!
Neljä Ruuvia
15.04.2005 11:01:36
Mukavaa ,nyt saamme tänne virallisen Logic&Apple threadin!!!
Saanko aloittaa?
1)Mulla Logic kaatuu kun se on yli yön päällä yksinään? Any ideas?
2)iPodissa firmware 3.2(?) ,OSX 10.3.8 tai Windows XP SP2.
USB:llä toimii ,Firewirellä ei asennu työpöydälle kummallakaan käyttiksellä.
Eli en myöskään saa tehtyä restorea.Resetit on kokeiltu kaikki.Ipod siis toimii USB:llä ja irrallaan.Mut ei FW:llä.
Mikael
15.04.2005 11:12:01

Mä taas haluisin kysyä että mihin perustuu macin aivan älyttömän kohtuuttomat huoltohinnat?
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Notefix
15.04.2005 11:19:47

Pitäisköhän tonne mennä...jos ne sais mulle yhden myytyä, jos on hyviä.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Mikael
15.04.2005 11:26:09

Pitäisköhän tonne mennä...jos ne sais mulle yhden myytyä, jos on hyviä.

Ei taida olla vielä ne uudet Power Macit mestoilla.
Varimport
15.04.2005 14:30:15

Uudet jo julkaistut vai huhusivujen julkaisemattomat powermacit?

Kaikki mitä Applella on jo tarjolla, on myös tapahtumassa näytillä.
Mikael
15.04.2005 14:50:08

Uudet jo julkaistut vai huhusivujen julkaisemattomat powermacit?

Kaikki mitä Applella on jo tarjolla, on myös tapahtumassa näytillä.

Eli nopsin on tuo nykyinen 2.5GHz DP. Täällä venaillaan niitä seuraavan sukupolven vehkeitä.
Notefix
15.04.2005 17:31:50 (muokattu 15.04.2005 19:06:12)

Täällä venaillaan niitä seuraavan sukupolven vehkeitä.

Jep...mä ostan macin sitten ku tulee seuraava sukupolvi. Vuoden vanhoja vehkeitä ei ole mitään järkeä ostaa.

Pitää vaan kattoa mistä saa nopeiten ja hyvällä hinnalla.
sami_sumea
16.04.2005 12:10:34 (muokattu 16.04.2005 12:10:49)

Pitää vaan kattoa mistä saa nopeiten ja hyvällä hinnalla.

Mua kiinnostais saako mäkin + logicin leasingilla pakettina jostain... Mustapekka.fi ainakin tarjoaa leasing-sopimuksella mäkkirautaa, mutta mahtaneeko saada samaan pakettiin softaa halutessaan mukaan?

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
Neljä Ruuvia
16.04.2005 14:08:07 (muokattu 16.04.2005 14:08:30)
Kyllähän nuo softat saa mukaan leasing kauppaan. Softan osuus saa olla koko kauppahinnasta 20-30%.

Mut me ei osteta lisää ennen kuin kerrot vastauksia noihin muihin kysymyksiin. Lähinnä toi iPod juttu hermostuttaa mua koska Tiikeri tulee parin viikon päästä .Hetken päästä mulle sanotaan että sulla on vaan vanha softa.Nyt se on vielä kurantti 10.3.9! ja kone toimii kyllä .iPodi toimii USB:llä ja ilman mitään kytkentää aivan ok. Firewire kytkettynä se ei sit teekään mitään.
Mulla on 2 kaapelia.Molemmat ei voi olla rikki!
sami_sumea
16.04.2005 14:36:03

Kyllähän nuo softat saa mukaan leasing kauppaan. Softan osuus saa olla koko kauppahinnasta 20-30%.

Hmm, eli jos haluan tonnin logicin niin mun pitää pistää about 4000€ kiinni koko settiin?

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
Varimport
16.04.2005 17:07:50 (muokattu 16.04.2005 17:34:02)

iPodien tuen hoitaa Apple itse. Puhelinnumero Applen tukeen on: 0800 96162
iPod tukisivu: http://www.apple.com/fi/support/ipod/

Voit tietty olla jälleenmyyjääsi yhteydessä.

Logic kaatumisen syytä on paha arvailla, en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. Syitä voi olla monia. Oletko ollut jälleenmyyjäliikkeeseen yhteydessä? Onko koneessa ajettu koneen mukana tullut Applen Hardware Test -ohjelma? Mitä lisälaitteita? Mitä muita ohjelmia koneeseen on asennettu? Kysymyslista on loputon. Hoida kone valtuutettuun huoltoliikkeeseen niin eiköhän ongelmat ratkea.
Notefix
16.04.2005 17:14:03

Mut me ei osteta lisää ennen kuin kerrot vastauksia noihin muihin kysymyksiin.

Jep, ja vaikka mäkin vakavasti harkitsen siirtymistä mäkkipuolelle takaisin, sijoitus kaikkine lisukkeineen on sen verran suuri, että sitä ei ihan mutupohjalta voi tehdä...
Neljä Ruuvia
16.04.2005 20:00:35
iPodien tuen hoitaa Apple itse. Puhelinnumero Applen tukeen on: 0800 96162
iPod tukisivu: http://www.apple.com/fi/support/ipod/

Voit tietty olla jälleenmyyjääsi yhteydessä.

Logic kaatumisen syytä on paha arvailla, en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. Syitä voi olla monia. Oletko ollut jälleenmyyjäliikkeeseen yhteydessä? Onko koneessa ajettu koneen mukana tullut Applen Hardware Test -ohjelma? Mitä lisälaitteita? Mitä muita ohjelmia koneeseen on asennettu? Kysymyslista on loputon. Hoida kone valtuutettuun huoltoliikkeeseen niin eiköhän ongelmat ratkea.

Just,että mä vien niinku Logicin huoltoon?
Selvä :-)
Varimport
16.04.2005 20:18:26

Just,että mä vien niinku Logicin huoltoon?
Selvä :-)

Niinkuin sanoin, en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. Eli en usko et kyseessä olisi ominaisuus. Tietty Logicissa voi olla bugeja (niinkuin kaikissa ohjelmissa). Ohjelman kaatuiluun voi olla monia syitä, muistiongelmia, näytönohjainajurit, logic ei pidä että kovalevy menee nukkumaan, prosessori viallinen, lämpösensori rikki, kolmannen osapuolen softat, virustorjunta, norton, P2P-softat yms. yms.

Edelleen, on hiton vaikeaa selvittää ongelmaa yhden lauseen perusteella. Jos vian metsästys on jäänyt tämän foorumin harteille, olet hyvin heikoilla. Olet Applen tukeen tai jälleenmyyjääsi yhteydessä. Jos se ei auta, pyydät ammattilaisen avuksi.
Neljä Ruuvia
17.04.2005 11:46:03 (muokattu 18.04.2005 08:47:25)
Älä ole naiivi :-) Mainostilaa saa muuten OSTAA ylläpidolta,tuolla oikeella yläkulmassa...Mä en aio tehdä yhtään puhelua Applen puhelintukeen koska mä osaan itekkin zäpätä pram:in,korjata levyn oikeudet,bla bla bla,asentaa käyttiksen uudestaan.
Sä käytit häikäilemättä ei-kaupallista palstaa mainostaaksesi Varimportin businesta,nyt sun pitää seisoo ideas takana.
Tektorin jätkät ei oo vielä koskaan postannu tänne ;-)
Ihan muille tiedoksi,Helsingissä Maccejä myy myös Tektor niminen yritys Pukinmäessä,E-Piste Autotalossa Rautatienkadulla,Business Forum Kaisaniemenkadulla,Office jotain Lauttasaaressa...
Varimport
17.04.2005 12:49:43

Naiivi?

Pöh :-)
drno
18.04.2005 00:38:34
Heh,

Logic 7 on kyllä pelottavan buginen joten tuosta yksinään kaatumisesta en ole ollenkaan ihmeissäni. Mutta onneksi Apple pukkaa uutta maksullista versioita pihalle ennen kuin edellisetkään versiot on saatu toimimaan. Jatkan edelleen "kuutosella" kunnes "seiska" toimii. Jos Apple ei saa hommaa toimimaan niin vaihdan Digital Performeriin tai Cubaseen.
Bee-äf
18.04.2005 10:10:51
Heh,

Logic 7 on kyllä pelottavan buginen joten tuosta yksinään kaatumisesta en ole ollenkaan ihmeissäni. Mutta onneksi Apple pukkaa uutta maksullista versioita pihalle ennen kuin edellisetkään versiot on saatu toimimaan. Jatkan edelleen "kuutosella" kunnes "seiska" toimii. Jos Apple ei saa hommaa toimimaan niin vaihdan Digital Performeriin tai Cubaseen.

Kyllä Performerillakin ongelmia löytyy, mutta kun saa asetukset mystisesti kohdalleen, se toimii kuin juna. Ja eikä sitten sen jälkeen kannata koskea mihinkään ettei taika katoa.

Musasoftat on ihmeellisiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)