Aihe: Marshall-säröä
1
efunkelist
16.04.2005 01:23:24

Löysin tällaisen:

http://www.freeinfosociety.com/elec … chematics/audio/marshallguvnor.html

mutta en tuon autenttisuudesta tiedä ja lienee mallista gv-1? Kävin kaupassa kokeilemassa gv-2 pedaalia ja se oli oikein maukas marshallinen särö, no onhan se sentaan marshallin omaa tuotantoakin..

Kiinnostaisi kovasti jotain tuollaista poljinta rakentaa itse. Löytyykö rakennuskokemusta/näkemystä/SKEMOJA marshall-tyyppisiin säröihin? Myös se hevimpi suristin, jackhammer JH-1 kiinnostaa kovasti.

Comments, s'il vous plaît?
efunkelist
16.04.2005 07:56:39 (muokattu 16.04.2005 07:57:57)

Kiitän, olipas monimuotoinen ja perusteellinen vastaus. Pitänee käydä kokeilemassa rättiä kaupassa ja harkita sellaisen(kin) rakentamista.

Lisää commentteja, muilla?

EDIT: Niin, ennenpitkää tämä pedaali tuleekin Uraltone JR:n eteen särö"kanavaksi" joten jos Rat mielletään fenkkutyyppisen vahvarin kanssa marshallgrinderiksi niin sehän voisi mahdollisesti olla jopa parempi kuin marshall-pedaali?
javia
16.04.2005 12:27:16
Tuolta generalguitargadgetsin sivuilta se BSIAB2 (brown sound in a box) olis kanssa mielenkiintoinen vaihtoehto, särömaailma kevyestä- rääkättyyn marsuun. Rakenteijat ovat kehuneet tuota kovasti. Pieni huhukin on ollut liikenteessä että fultonemies olis tästä kehittänyt sen uuden OCD pedaalinsa...
Vehkeitten räpläys kuulluu asiaan...
pjl
16.04.2005 14:27:33 (muokattu 16.04.2005 15:27:58)

Placebo: Kitoksia. Oman RAT:n piirilevyssä lukee mm. että: "DESIGN SRB 1974 - 1986". Muuten se täyttää tuolla rat_versions-sivulla määritellyn Rat 2:n tuntomerkit. Ihmettelin aikoinaan sitä toista fettiä siellä tulopuolen lähistöllä. Ja myös sitä kun siellä oli 4kpl 1n4148-diodia. Mutta tosiaan, ne ovat tuohon ohituskytkentään. Jossain kyllä liikkuu skeema johon on piirretty myös tulopuolelle fettipuskuri (Tämmöttinen: http://www.muzique.com/schem/pcrat1.gif). Tiedäppä näistä.

Mites muuten rottaasi modailit?

Ja RAT:sta ylensä: Paras säröpedaali jolla olen soitellut. En kylläkään pysty vertaamaan JMC-saundiin kun en ole päässyt testaamaan kuin jatain kamalaa jcm-2000 -sarjan vempelettä, josta ei saanut hyvää saundia edes uhkailemalla. Mutta RAT on ainakin parempi kuin Valvestate 40v:n särökanava. Vaikka yksinään ja suoraan linjaan... Hirveästi outputtia perus rotassa ei kylläkään ole. Eli pelkkänä boosterina ei välttämättä toimi kovin hyvin?
efunkelist
16.04.2005 19:09:40

Onnistuukos rotalla myös kevytroso? GV-2 pedaalilla sai tosi hyvin myös sen lähes cleanin pippurin ja soundissa oli vielä mielestäni botneakin.

Sen mitä nyt soundclippejä olen netistä saanut niin onhan tuo rat hyvin samantapainen kuin guvnor. Soittamalla vain voisi selvittää kumpi olis lähempänä sitä mun soundi-ihannetta.
Lego
16.04.2005 19:11:08
Mulla on itse tehty Marshall Guvnor suristin. Mitä sä haluut tietää, koitan vastata parhaani mukaan..
"Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut"
efunkelist
16.04.2005 19:18:53

Mulla on itse tehty Marshall Guvnor suristin. Mitä sä haluut tietää, koitan vastata parhaani mukaan..

Mä haluan tietää aivan kaiken, lyhentämättömänä =)

Millä skemalla teit? Mä oon löytänyt vain tuon yhden. Toimiko hyvin noilla (niillä) osilla vai pitikö tehdä jotain modausta? Pystyisitkö tekee edes pientä soundclippiä tuosta laitteesta? (kitara-guvnor-vahvari, gaini luoteessa/pohjoisessa/kaakossa)

Oliko jotain ongelmia projektissa? Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Onko pistää kuvaa sisuskalustuksesta?
Lego
16.04.2005 19:28:35
Mä haluan tietää aivan kaiken, lyhentämättömänä =)

Millä skemalla teit? Mä oon löytänyt vain tuon yhden.

Skema löytyi generalguitargadgetista, sitä ei vissiin siellä enää ole? Muistan kun se skema muuttui siellä ja tämä on se alkuperäinen versio (ei sillä että tässä mitään vikaa olisi). Ja kuva on sellainen että 6-vuotiaskin osaisi koota tästä pedaalin. Kaikki layoutit, kytkentäkaavat on näköjään vielä koneella tallessa.

Toimiko hyvin noilla (niillä) osilla vai pitikö tehdä jotain modausta?

Toimi ainakin viimeksi hyvin, yhden konkan vaihdoin tantaaliin koska se olisi alkuperäinen ei ollut saatavilla tai sitten se oli liian kallis (ei voi muistaa)..

Pystyisitkö tekee edes pientä soundclippiä tuosta laitteesta? (kitara-guvnor-vahvari, gaini luoteessa/pohjoisessa/kaakossa)

Tällä hetkellä mulla on vain joku labtecin kämänen tietokonemikki mutta yrittänyttä ei laiteta, jos siitä edes siedettävän kuuloista matskua tulee niin saatan laittaakin.. Jos tuo nyt edes toimii vielä.

Oliko jotain ongelmia projektissa? Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Onko pistää kuvaa sisuskalustuksesta?

Ei niin minkäänlaisia, kuten aiemmin sanoin: kakarakin väsäisi näillä ohjeilla toimivan surruuttimen. Diggailin soundista mutta kun tuosta on todellakin aikaa niin ei oikein tarkasti muista. Oman työn jälkeen olen kyllä tyytyväinen vaikka esim. juottaminen on siitä ajasta _huomattavasti_ parantunut.

Ja kuvia on myös koneella mutta ei ole oikein mihin pistäisi.
Lego
16.04.2005 21:18:53 (muokattu 16.04.2005 21:20:29)
Kuten sanottu, ääninäytteestä tuli täyspaska mutta menköön:
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=125317

Signaaliketju:

Huonot sormet-->Dunlop pleku .73 mm (harmaa)-->Ibanez RG550 w/EMG-85-->Hotlinen letku-->Guvnor-->Toinen hotline-->Peavey bandit-->labtectietokonemikki-->Sounblaster live! 5.1.

Eli silkkaa paskaa tiedossa, älkääkä irvailko soittotaidosta (sitä ei nimittäin ole, hähä!)

Ja efu, postia saat pian..

E. Ja kaiken säätämisen jälkeen en oikein keksinyt mitä soittaa niin tuli aika tylsä rämpytysklippi, mutta kestäkää.
efunkelist
16.04.2005 21:55:54

Varmaan humbucker-mikillä vedetty? Toi gain-lounaassa-soundi oli melko ruvella ainakin siihen verrattuna mitä stratolla kokeilin gv-2 pedaalia.

Vähän kimakka yleissoundi mutta se varmaan johtuu siitä mikrofonista ja peavey banditista? Aika hyvin kuuluu läpi akustinen kitaran rämpe :) Feedback ainakin kuulosti ihan mukavalta.

Klipin äänenlaadusta riippumatta oli siinä jotain marshall-asennetta, sen verran ainakin että kannustaa tekemään tuon diy-projektin! Mulla kun ei tällä hetkellä ole mitään työkalua kitarasetissä millä saisi kohtuullista feedbackia ja röyhkeämpää säröä. Tyydyttävä clean ja kevytroso kyllä löytyy.

Jotta thanks again!
Lego
16.04.2005 22:22:35
Varmaan humbucker-mikillä vedetty? Toi gain-lounaassa-soundi oli melko ruvella ainakin siihen verrattuna mitä stratolla kokeilin gv-2 pedaalia.

Vähän kimakka yleissoundi mutta se varmaan johtuu siitä mikrofonista ja peavey banditista? Aika hyvin kuuluu läpi akustinen kitaran rämpe :) Feedback ainakin kuulosti ihan mukavalta.

Klipin äänenlaadusta riippumatta oli siinä jotain marshall-asennetta, sen verran ainakin että kannustaa tekemään tuon diy-projektin! Mulla kun ei tällä hetkellä ole mitään työkalua kitarasetissä millä saisi kohtuullista feedbackia ja röyhkeämpää säröä. Tyydyttävä clean ja kevytroso kyllä löytyy.

Jotta thanks again!

Jep, ylempänä maininta EMG-85:stä. Monipuolinen tuo on kyllä , lähtee suht puhtaasta päätyen heavymättöön sopivaksi. Olisin vain joutunut säätelemään varmaan kolmatta vuorokautta jotta kaikki vivahteet olisi tulleet esiin. Mutta tällä äänityskalustolla ei maksa vaivaa.

Mikki (tietokonemikki siis) pilasi todella paljon, tässä kun soittelee niin soundi on lämpöisempi ja tummempi. Tuo rutku teki tuosta niin kylmän kuuloisen.

+ vielä se jäi mainitsematta että mikki oli noin metrin päässä bandiitin kaiuttimesta. Joten soundi jäi väkisinkin ohueksi. Eli vehjas on paljon parmepi mitä tuo onneton näyte antaa ymmärtää. Ja itse soitin tuossa vieressä niin kielien rämpytys jäi sitten kuulumaan tuonne mutta minkäs teet.. Tarkoitus oli jonkunlainen kuva antaa tästä.

Enjoy!
ninos
17.04.2005 11:56:59

rokke roll
efunkelist
17.04.2005 21:02:11

Tuostapa juuri puhutaan, guvnor-särö.

Tuolla sivuilla oli myös BSIAB2 (brown sound in a box) jota siellä kehuttiin parhaimmaksi marshall-tyyppiseksi luukutussäröksi, pitäisköhän sittenkin yrittää sitä... :P Ehkä rakennan molemmat.
Lego
17.04.2005 21:09:49
Ehkä rakennan molemmat.

Molempi parempi.

Itse taas ajattelin laittaa osiin tuon guvnorin ja rakentaa tonepadin sivuilta löytyvän Sansamp GT2:n. Tuli mieleen, onko joku väsännyt tuon? Kokemuksia ja kommelluksia otetaan vastaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)