Aihe: Philicordia 70luvun alusta
1
Jussi P.
14.04.2005 22:28:57
potkiminen ei auttanut.. Maza tiesi oikein - keskellä lukee Philips ja sivummalla Pilicordia, mutta mistä huolto? Ei ole myytävänä. Vielä soi, mutta äänensävyn muokkaaminen säätimillä ei toimi laajasti tai oikein ja piipittää muutenkin.. vibrakiekko ei säädä vibraa jne. Hieno se on kyllä!

Onko muita kanavia etsiä neuvoa tähän?
KoskPaavo
15.04.2005 07:52:03
Tuo mulle laitettavaksi jos ei kovin kiirettä ole, luulen että on kuitenkin jostain 1965-66 aikakaudelta.Onko vasemmalla kädellä valmiita sointuja ?Viimeksi n. vuosi sitten korjasin Farfisa Transicord sähköhanurin, sisällä n. 150 germaniumtransistoria, huh,huh..
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Tubeman
15.04.2005 08:02:55 (muokattu 15.04.2005 08:08:51)
Tuo mulle laitettavaksi jos ei kovin kiirettä ole, luulen että on kuitenkin jostain 1965-66 aikakaudelta.Onko vasemmalla kädellä valmiita sointuja ?Viimeksi n. vuosi sitten korjasin Farfisa Transicord sähköhanurin, sisällä n. 150 germaniumtransistoria, huh,huh..

Tuosta olisi ollut mukava saada kuva sisukaluista! :)

Mitä tuohon Philicordaan tulee,voisi elkojen uusiminen on aluksi työmaa,noinkin vanhassa lienee muutamia kuivahtaneita..

Philipsiltä voisi saada huoltomanuskan siihen,ovat aika myönteisesti suhtautuneet jos on kyse vanhasta Philipsin tuotteesta,yhteyden otto kannattaa tehdä www.philips.fi ,siellä on kanava näille kyselyille,muistaa vain laittaa kaikki tiedot sarjanumeroa myöten ,heillä on tämä Contact Center joka vastaa,Hollannissa.Eindhovenin ulkopuolella,ja aivan suomeksi tulee vastaukset.
Juttelin yhden siellä työskentelevän mimmin kanssa kerran puhelimessa,aloin epäillä puheen nuottia kuunnellessa että hän ei ole suomalainen,vaan oli mutta asunut puolet elämästään Hollannissa ja
pieni aksentti paljasti.Hyvä palvelu oli..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
KoskPaavo
15.04.2005 17:42:29
Mulla kanssa leuka loksahti alas vuosi sitten kun Bontempiltä Italiasta lähettivät 7 sivua skemaa tästä Farfisa -sähköihmeestä ja ilmaiseksi.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
El Condor
20.04.2005 11:48:17
Ihan pakko leuhkia: kotopuolessa on kaksi kirppareilta löytynyttä Philicordaa. Toinen on sellainen siniharmaa keikkamalli (maksoi 150 mk) ja toinen sellainen puukuorinen (ruhtinaalliset 170 mk). Kumpikin täydessä soittokunnossa, ja toista on käytetty ihan keikoilla asti. Mahtavat 60-lukulaiset kalloporasoundit!
Moni luulee trumpetinsoittoa tekniikkalajiksi, mutta kyllä se on voimalaji.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)