Aman 07.04.2003 15:11:41 | |
---|
Terve! No nyt sitten on tullut ajankohtaiseksi ostaa se vuoden päivät (ja yöt) unissani pyörinyt mesa. Olen lukenut (yrittänyt ainakin) kaiken mesan studioon liittyvän jutun täältä ja harmony-centralliakin on tullu luettua, mutta vähän vielä on jäänyt kutkuttamaan se että kumpaan tässä nyt pitäisi sitten sijoittaa. Räkki preamppiin vaiko tuohon comboon, kun ei tuo hinta erokaan ole juuri mitään ottaen huomioon että combossa saa koko lystin.. Olikos noissa nyt sitten minkälaisia "eroja" mm. liitäntöjen suhteen? Onko toisessa jotakin, mikä tekee siitä suhteessa paremman? Saako tuon .22:sen päätteen ohitettua ja vedettyä sen isompaan päätteeseen? (eli tavallinen efektiluuppi kai riittää) Räkki malli olisi kyllä proo:) Jos mutua/faktaa löytyy niin mielelläni kuulisin niitä:) Ihminen se on muusikkokin. |
Fortune 07.04.2003 15:18:27 | |
---|
Oletan että sinulla on tiedossa molemmat hyvään hintaan siis? Jos et omista räkkiä, päätevahvistinta ja kitarakaappia, niin osta se combo, jos hintaero pysyy aisoissa. Noihin kuitenkin menee ainakin 500-700 euroa vaikka kuinka halvalla saisit, joten combo varmasti on hintansa puolesta kannattavampi ostos. Toki sillekin on hyvä olla kaappi pienen kokonsa puolesta bändihommissa. Itselläni on Studio Preamp ja olen ollut tyytyväinen, mutta tuleville cover-keikoille ja kotimyllyksi olen harkinnut tuommoista Studio .22:sta eq:lla, soundi tässä Mesassa on juuri se mitä haenkin ja combosta saa mielestäni juuri sen saman soundin (ainakin parista testaamastani yksilöstä). "Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Lisää kuvia! |
Combosta saa tarvittaessa rähinää ulos päättäriä varten. Toisaalta, isompaan päätteeseen kytkettäessä combon oma pääte/kajari-osasto menisi hukkaan. Olikos preampissa yksi moodi enemmän? Joku nappi ainakin... En muista. |
Fortune 07.04.2003 19:07:45 | |
---|
Olikos preampissa yksi moodi enemmän? Joku nappi ainakin... En muista. Tässä on puhtaassa kanavassa bright-switchi, särökanavassa bright- ja fat-switch, eq:n saa joko päälle/pois/automaattisesti vain särökanavaan, kaiku ja eq saadaan polkimella hallintaan.
"Blaeough!"-Sega Megadriven NHL95-pelin laitataklausääniefekti
Lisää kuvia! |
Aman 11.04.2003 08:41:22 | |
---|
Sori myöhäsestä vastauksesta, oli vaan netti vähän kiven alla koko alkuviikon. Itseasiassa kumpikaan ei ole vielä tiedossa, mutta metsästyksen alla:) Enkä omista kitarakaappia (sanan varsinaisessa merkityksessä) vain yhden kaiuttimen (heh) ja itse tehdyn 80wattisen mosfet päätteen... Hmm, perhana, vai extra-switchi? Tollaset asiat kalvaa mun aivoja, jos ajattelen (ja mähän ajattelen!:) että jokin "voisi" kuulostaa "paremmalta" jos ois tuo bright-switch... No, kyllä se combo varmaan järkevämpi ois napata, jos hyvään hintaan saa, tosiaan... Tänks miehille vastauksista! Ihminen se on muusikkokin. |
Fortune 11.04.2003 10:32:15 (muokattu 11.04.2003 10:32:24) | |
---|
Hmm, perhana, vai extra-switchi? Tollaset asiat kalvaa mun aivoja, jos ajattelen (ja mähän ajattelen!:) että jokin "voisi" kuulostaa "paremmalta" jos ois tuo bright-switch... No lähinnä sillä kyllä on psykologinen vaikutus, ei se paljon äänenväriä muuta, tuo fat-switchi minulla kyllä on koko ajan päällä, tuo paksuutta soundiin. Kaipa ne jotenkin venkuloivat eq:n kanssa, tiedähäntä vaikka eivät ole edes kiinni missään ne switchit. No, kyllä se combo varmaan järkevämpi ois napata, jos hyvään hintaan saa, tosiaan... Sinun tapauksessasi näin taitaa olla.
|
Tomtom 11.04.2003 12:55:06 | |
---|
Aika hyviä kommentteja nuo "tietäjien" kommentit. Mulla on itteellä .22 ilman equa. Oon soittanu livenä ilman mikitystä Fenkun Twinien ja muiden kanssa ilman ongelmia, eli kyllä siitä puhtiakin löytyy aika lailla. Mun mielestä- tai mun tarpeisiin tämä on ehdottomasti parempi. Mä tykkään nimenomaan kokonaissoundista ja lähtisin lisäpuhtia varten ensiksi mikittämään, enkä käyttämään isompaa kaappia. Kanavista mä käytän oikeastaan pelkästään cleania maustettuna "jalkioilla" vaikka mulla on laudassa kanavanvaihdin kiinni. En oo testannu equllista versiota, mutta sitä varmaan kannattaa metsästää. Toisaalta .22:n kanssa saa varautua siihen, että sävynsäätimet vaikuttavat vähän kaikki kaikkeen, että sen kanssa pitää tulla tutuksi. Preampin kanssa tilanne voi olla toinen? |
Dumb 11.04.2003 13:24:20 | |
---|
Toisaalta .22:n kanssa saa varautua siihen, että sävynsäätimet vaikuttavat vähän kaikki kaikkeen, että sen kanssa pitää tulla tutuksi. Preampin kanssa tilanne voi olla toinen? Ei ole yhtään eri asia Preampin kanssa. Kyllä senkin kanssa saa jonkin aikaa nappuloita väännellä ennen kuin alkaa olla käyttö hallussa. |