whois.soul 15.04.2005 13:53:20 | |
---|
mites tämmöinen pitäisi soittaa :------------------------------------------------------ :------------------------------------------------------ :------------------------------------------------------ :---0--------(0)-------0----------------- eli tarkemmin mitä tarkoittaa kun "numero" on sulkeissa?? |
tommiot 15.04.2005 13:54:44 | |
---|
Ei siellä tabulatuureissa oo selityksiä niille? Toi nyt voi tarkoittaa ihan mitä vain... Hold note tai pinch harmonic tai ghost note ainakin voi olla. Pastilli? |
hörhö 15.04.2005 14:36:34 | |
---|
Hö, petyin. Luulin oikeasti, että tämä ketju käsittelee tablan soittamista. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
Robert 15.04.2005 15:16:49 | |
---|
eli tarkemmin mitä tarkoittaa kun "numero" on sulkeissa?? Usein tarkoittaa sitä että jätetään sävel soimaan, eli sitä ei pikata uudestaan. :)
kalamies#4 >-)))> |
Usein tarkoittaa sitä että jätetään sävel soimaan, eli sitä ei pikata uudestaan. Tohon lisäyksenä, että mä olen mieltänyt asian niin, että kyseinen sävel voidaan soittaa myös uudestaan, mikäli tuntuu siltä, että pitäis saada vähän puhtia siihen sointiin. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
poppamies 15.04.2005 19:21:25 | |
---|
Tohon lisäyksenä, että mä olen mieltänyt asian niin, että kyseinen sävel voidaan soittaa myös uudestaan, mikäli tuntuu siltä, että pitäis saada vähän puhtia siihen sointiin. Ei kyllä se on täsmälleen niinkuin Robert sanoo. Sävel jää soimaan. Tuossa esimerkissä oli vain hämmentävästi esitetetty. Useinmiten tuo merkintä liittyy siihen että ääni jää soimaan yli tahtiviivan.
| | | | | | | | |--------------------------------|--------------------------------| |0---------------0-------0---0---|(0)--0--(0)-----0-------1-------| |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------|
Myytävänä 300W Fenderin nuppi! |
PoLFus 15.04.2005 22:34:10 (muokattu 16.04.2005 11:12:35) | |
---|
Huomio hevinuoriso. TABLA on perineikäs rumpusoitin. Tabulatuuri on tabulatuuri. Tai TABUT. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
Epämuusikko 15.04.2005 22:40:48 | |
---|
Hö, petyin. Luulin oikeasti, että tämä ketju käsittelee tablan soittamista. niin mäkin Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Valdemar 16.04.2005 19:33:02 | |
---|
--------j-e-a-h------- --8)(--------------- -7)=--------------- ----------------- ---456----&%--------- --------------- Miten tää soitetaan, tää on yhessä SÄHKÖPÄÄN biiissiä, OOTTEKO KUULU SOUTHERN DEATH CULT FUKK! it's cold gin time again! |
Dr.El 18.04.2005 00:15:03 | |
---|
kyllä ne sulut on ghost noteja. voi soittaa mutta ei oo niin pakollisia. R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004 |
secondarymind 18.04.2005 00:19:19 | |
---|
Ei kyllä se on täsmälleen niinkuin Robert sanoo. Sävel jää soimaan. Tuossa esimerkissä oli vain hämmentävästi esitetetty. Useinmiten tuo merkintä liittyy siihen että ääni jää soimaan yli tahtiviivan. Mä vaan kerroinkin, miten mä olen sen mieltänyt enkä mitään faktoja.:) Oon joskus itekin ollut hukassa joidenkin merkkien kanssa, mutta enpä oo pahemmin niistä välittäny. Soitan yleensä fiiliksen mukaan. Tai jos tuntuu siltä, että täytyy vetää suunnilleen samalla tavalla kuin alkuperäinen soittaja niin yritän ite kuunnella miten homma etenee. Meni vähän kyllä aiheen vierestä tää juttu. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
paavi 18.04.2005 10:10:43 | |
---|
kyllä ne sulut on ghost noteja. voi soittaa mutta ei oo niin pakollisia. Ai tämä oli totuus? Eipä tietenkään ole mitään yhtä ja ainoaa tapaa merkitä, mutta lähes kaikki kyllä tarkoittavat tuolla sitä, että nuotti jätetään soimaan. Ikäänkuin muistutetaan soittajaa, että edelleen tässäkin tahdissa tämä kieli soi. Tarpeellista merkitä jollain tapaa tuokin, koska tabulatuurithan eivät näytä sävelten aika-arvoja muuten. karpela diem (tartu tanjaan) |
Sir Härö 18.04.2005 11:29:37 | |
---|
Joissakin vastaava voi tarkoittaa bend&releasea. Tai divebomberia kammella. Mutta epäilisin että edellämainituissa "tabloissa" kyseessä on joku ghost note tjsp... Haistakaa paska. |
poppamies 18.04.2005 11:52:11 (muokattu 18.04.2005 11:53:42) | |
---|
Joissakin vastaava voi tarkoittaa bend&releasea. Tai divebomberia kammella. Mutta epäilisin että edellämainituissa "tabloissa" kyseessä on joku ghost note tjsp... Aivan. Jossain tapauksessa suluissa oleva ääni liittyy bendaamiseen. Esim ----(7)b9r7--- tarkoittaa että bendataan tuo (7) ennakkoon mitään soittamatta tuonne 9, soitetaan se ääni ja sitten päästetään takaisin seiskaan. Lisää oppia: http://www.olga.net/faq/tabbing.php Myytävänä 300W Fenderin nuppi! |