Aihe: Omistat?
1 2 3 4 513 14 15 16 17
U.Honey
13.04.2005 08:18:04
Laitan sen verran off-topic että vastaan minkä soittimen olen omistanut ja kaduttaa eniten että on tullut laitettua kierrätykseen. Voittaja on...Rhodes Mark II
My name is Baron, U.Honey Baron.
Fuzzy Boner
13.04.2005 08:21:29
Laitan sen verran off-topic että vastaan minkä soittimen olen omistanut ja kaduttaa eniten että on tullut laitettua kierrätykseen. Voittaja on...Rhodes Mark II

Hieno peli:)
Olet kirjoittanut keskusteluun 7828 kirjoitusta
maza
13.04.2005 10:05:26

Okei sit!

Progesetti:

Modifioitu Hammond T-200, putkivahvistin, Leslie
Rhodes Mk. I Suitcase 73 (ilman alakaappia, joka on iha paska)
Roland AlphaJuno 2
+ läjä efektejä

Rokkisetti:

Roland VR-760 alias V-Combo + Korgin leludigipiano kontrollerina

Muuta:

ARP Pro Soloist (särki)
Siel Orchestra alias ARP Quartet (särki)

Tulossa:

Hammond E-262
JPQ
13.04.2005 11:30:36

Alesis Qs6.1 vähiten Roland U110 mutta sekin vähän.
Ragorn
13.04.2005 19:33:35 (muokattu 13.04.2005 19:35:20)
Yamaha Psr 275.

Naurakaa.

Kunno synttika(midi soitin whateva..) pitäs ostaa jos pääsis töihin johonkin(olen 14).
Heviä pitäs päästä soittamaan...
Katsoin Constantinen - tulin uskoon.
samulijp
13.04.2005 23:46:36
NordElectro2 73 - Ihan kingi peli. Kevyt, kipeet soundit ja hyvä soittaa. Aina mukana ja ei voittanutta.

Motif ES-6 - Tätä nyt ei varmaan tartte kehua enemäpää :)

NordLead2 - Pitäähän se VA olla. Nykyään lähinnä sekkarikoneena flättien edessä. Pitäisi taas valjastaa soundit livekäyttöön.

Piano ja aito rhodes olisi kiva!
Looking for Leslie.
BaariMikko
14.04.2005 00:17:17 (muokattu 14.04.2005 00:18:05)

Copy-pastea omasta soittokama-artikkelista:

Yamaha S80
88 painotettua kosketinta. Hyvä yleiskone jolla pystyy hoitamaan monenlaiset tontit. Huonoja puolia sekavahko käyttöliittymä, siitä johtuva soundien säätämisen hankaluus, reaaliaikaisten editointimahdollisuuksien vähyys sekä paino.

Nord Electro 2 73
Tämä laitehan on jo käsite, joten se ei välttämättä esittelyjä kaipaa. Asiaan vihkiytymättömille kuitenkin infoa: kyseinen vehje tarjoaa luultavasti markkinoiden parhaat Hammond-, Rhodes- Wurlitzer- sekä klavinettisimulaatiot. Ei ylimääräisiä soundeja, pelkkää asiaa. Näppärä käyttöliittymä ja miellyttävä roudattava.

Näillä pitäis jo pärjäillä ihan mukavasti, mutta vielä on ostoslistalla ainakin MicroKorg.
"Arvoituksellinen on oltava, ei vain muiden silmissä, vaan myös omissaan." -Søren Kierkegaard
Ärlä #004
Synth
14.04.2005 10:15:16
eikös Roland Fantom XA ole periaatteessa Fantom XR mutta koskettimistolla...
Adawolf
14.04.2005 14:48:51
eikös Roland Fantom XA ole periaatteessa Fantom XR mutta koskettimistolla...

No kai siitä puuttuu paljon juttuja?
Tai eikös se ole ainakin silleen "vajavainen" verrattuna täysveriseen fantomiin?
ville viaton
14.04.2005 17:55:44
Piano ja aito rhodes olisi kiva!

Vaihdetaan päittäin!! Saat rhodesini jos saan nuo muut. No voin laittaa pystypianonkin kaupan päälle...
Mä en pidä mua paljon minään.
Mikael
15.04.2005 10:34:14

Vaihdetaan päittäin!! Saat rhodesini jos saan nuo muut. No voin laittaa pystypianonkin kaupan päälle...

Mä vaihtaisin heti.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
samulijp
15.04.2005 13:29:01
Mä vaihtaisin heti.

Kuin myös. Voidaan alkaa malleista keskustelemaan :) Minkäslaista Rhodesia ja pianoa olis tarjolla?
Looking for Leslie.
teroyk
15.04.2005 15:35:29
Yamaha S80 88 painotettua kosketinta. Hyvä yleiskone jolla pystyy hoitamaan monenlaiset tontit. Huonoja puolia sekavahko käyttöliittymä, siitä johtuva soundien säätämisen hankaluus, reaaliaikaisten editointimahdollisuuksien vähyys sekä paino.

Käyttöliittymä on erittäin nopeakäyttöinen ja selkeä, kun opettelee käyttämään käyttämään edit:it pikavalikkoja ym. Mun mielestä näytön kokoon nähden S30/CS6x/S80-sarja on yksi selkeimmistä. Voittaa mennen tullen Korgin ja Rolandin malleja ja isommalla näytöllä olevia Yamahoita. Ja reaaliaikaisiin säätöihin vois todeta, oletko huomannut, että siinä näytön alapuolella oleviin nuppeihinkin voi ohjelmoida haluamiansa reaaliaika säätöjä.
teroyk
15.04.2005 16:29:02
Sellasta kyselisin,että mitä synia omistatte ja mitä olette yleisesti mieltä niistä? Mitkä on synan vahvat ja huonot puolet?

En jaksa koko listaa tehdä, mutta ehkä pian teen aika kattavan, kun laitan puolet vehkeistäni myyntiin.
Kerrotaan nyt aakkosten eka ja vipa :)
Alesis Nanopiano:
+ Pianon soittoa kun enempi tekee niin tosta soundi
+ Hitaat jouset hyvät
- Korvattavissa Alesiksen QS-sarjan syntikalla ja pianokortilla.
(asia jonka teenkin piakkoin, eli tulossa myyntiin)

Yamaha YS200:
+ Taisi jäädä parhaimmaksi 4-operaattoriseksi FM:ksi
Yamahalta.
+ Ei suoraan korvattavissa millään muulla FM:llä.
+ Tykkään koskettimistosta, vanhaa Yamaha laatua.
+ Itse soundeja tekemällä saa ihmeitä aikaan.
+ Kitaromainen pad-soundi lisäkortilla loistava.
- Suurin osa preseteistä surkeita.
- vaatii ulkoisen editorin, että pääsee kaikkiin parametreihin
käsiksi.
- vehkeen sequenseri on aika turha.
Muuta: menin tuhoamaan tietokone-editorilla muutaman hiton hyvän soundin. Ilmeisesti tämäkin tulossa myyntiin, kun saan parhaimmat soundit sovitettua FS1r:lle. Ai niin mulla on vehkeen moduliversiokin TQ5:n, jossa on räkäisempi soundi(toikin tulossa myyntiin).

hommata joku synakin ja kaipaisin sellasta,josta irtois hyvät jouset,pianot,urut,rhodesit ja puhaltimet. Tietty noita kaikki tuskin saa yhdestä synasta,mut jos jostain todella saa suurimman osan noista niin olisin tyytyväinen :D

Mulla on tietenkin oma lehmä ojassa(vehje on myytävänä), mutta kurzweilistä kyllä nuo kaikki edellä mainitsemasi ainakin mun levykkeiltä. Eli kerrotaan nyt tuokin:
Kurzweil K2000 v3.18:
+ Loistavia oikeiden soittimien matkintoja ainakin Kurzweilin jälkeenpäin tekemissä lisäsoundeissa.
+ Editoinnin monipuolisuus.
-/+ Valmiit presetit hieman liikaa 90-lukua, mutta hauska blokata niitä 90-luvun etenkin jenkki levyistä ja tv-sarjoista.
- Reaaliaikakontrollereita liian vähän.
- Vaikea myydä pois jos haluaa muuta.
Ai niin ja tyhmyyksissäni hukkasin steinway.krz-tiedoston, joka on noista ei kaupallisista kurzpianoista moneen hommaan näppärä.
mr.muzak
15.04.2005 17:02:42
...
Roland Sound Canvas Pro
....

Hitto sulla on toi pro malli, mulla vaan tavallinen..Pitäis kyllä varmaan hoitaa toi itellekin, tulis ehkä vähän professionalisempaa muzak:ia...
Notefix
15.04.2005 17:07:09

Hitto sulla on toi pro malli, mulla vaan tavallinen..Pitäis kyllä varmaan hoitaa toi itellekin, tulis ehkä vähän professionalisempaa muzak:ia...

Usko tai älä, mä vielä käytän tota...ihan korvaamaton parissa jutussa :)
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
teroyk
15.04.2005 17:20:29
Usko tai älä, mä vielä käytän tota...ihan korvaamaton parissa jutussa :)

Mikä ero on Sound Canvas Pro:lla ja SC-88Pro:lla?
U.Honey
15.04.2005 22:30:43
Roland Sound Canvas Pro

Mullakin oli toi joskus. Siinä oli muistaakseni tosi hyvä pianosoundi sen ajan (ennen sotia?) mittapuun mukaan.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Ragorn
16.04.2005 00:40:30
Mä luulin että joku edes nauraisi.
Höh.
Katsoin Constantinen - tulin uskoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)