Aihe: Suosittele Zildjian-kattausta pop/rock-rumpalille
1
postmonic
14.04.2005 19:06:49
Ennen kun menen kauppaan kokeilemaan, ajattelin pyytää teiltä ehdotuksia.

Eli olen kyllästynyt keskitason pelteihini ja olen ostamassa pro-tason Zildjianeja. Haluan tummaa soundia, tosin haikan haluan soivan kirkkaasti. Soitan joskus herkästi, joskus kovaa riippuen siitä, mitä biisi vaatii.

Hi-hat: Soittoni painottuu aika paljon haikalle, jota soitan milloin mitenkin. Pitäisikö haikan olla 13 vai 14-tuumainen? Mitä menetän/mitä saan, jos valitsen 13-tuumaisen? Kumpi olis parempi: K/Z vai a-custom? Mastersoundista en niin diggaa.

Crashit: Jos päädyn Dark K med thiniin, kummat koot toimisivat paremmin 16 ja 17 vai 16 vai 18?

20-tuumanen ride:haluan ridestä sekä ping että wash-soundia.

Any suggestions?
Kosminen
14.04.2005 19:16:21

13-tuumainen haikka saattais ehkä sopia sulle jos kirkasta sointia haluat, sehän soi vähän niinku 14-tuumaista korkeammin. Crasheista ehdottaisin juuri K-sarjaa, dark thin tai sitte se medium thin, sellaiset koitan itekki saaha joskus hankittua. Rideksi varmaan ehdotetaan K-rideä, ite oon hamuillu Avedis ping rideä, josta mielestäni löytyy pingiä ja washiakin jonkin verran. Mattapintaisena.
Kalamies#16 >-)))>
juoksuarpeni
14.04.2005 19:20:26
Ehdottaisin haikaksi zildjianin 13-tuumaisia mastersoundeja kun kerran kirkasta soundia haet. Omistan itse ja ovat upeat!

Tummaa crashia.. hmmm. Jos jostain saat vanhempia zildjianin K-sarjan dark crasheja niin hanki. Itselläni on kuitenkin käytössä tuo 17" K-sarjan darkcrash medium thin paksuisena ja voin suositella lämmöllä.

Ridepelleistä kannattaa kokeilla monia vaihtoehtoja mutta tuommonen Zildjianin Avedis Ping Ride traditional finishillä saattaisi olla mitä haet.

Huhhuh.. Menipä taas Zildjianiksi
Jooh jooh!
juoksuarpeni
14.04.2005 19:23:05
kosminen oli näköjään laittanu samat asiat kun mie sillä aikaa kun kirjoittelin vastausta. blääh. turhaan näpyttelin
Jooh jooh!
Niskamies
14.04.2005 19:30:20
13" Avedis Mastersound haikkoja suosittelen, itse omistan ja diggaan kympillä! Jos ei mastersoundit sytyä, niin Avedis quickbeatit on kanssa loistavat. Haikat ottaisin ehdottomasti Avedis sarjasta, testaa mastersound, newbeat ja quickbeat.

Mä todella tykkään 13" haikoista. Kiva kirkas saundi joka on vähän korkeampi kuin 14" haikkojen saundi. Mulla on setissä sekä 13" että 14" haikat, joista 13" haikat on päähaikkoina.

Itse en Zildjianilta ole löytänyt uusistä symbaaleista kivaa crashia. Loistavia splasheja taas on mielestäni monia, kuten Avedis extra thin ja K. Hyviä ridejä löytyyy joka sarjasta, kokeileppa K ride ja K heavyn ride.

Ja ehdottomasti tsekkaa vanhat Zildjianit. Ne ovat yksilöitä, mutta parhaimmillaan ovat aivan perhanan hyviä symbaaleja! Nytkin torilla on ainakin 18" ja 20" Avedikset 60-70 luvuilta kohtuuhinnoin.
Meitsi on meshissä.
Kosminen
14.04.2005 19:31:13

Hyvä vaan niin saatiin kaksi todistajaa, ja toistaiseksi oon tottunu täälä rumpuosastolla laukomaan mielipiteeni aika varovasti.. kiva että joku on samaa mieltä. Iha samixii.
Kalamies#16 >-)))>
JeeVes
14.04.2005 19:33:09 (muokattu 14.04.2005 19:33:37)
Tälläistä settiä mä suosittelisin.

Hihat: 15" A new beat / 15" A sweet
Ride: 22" K
Crashit: 16" & 18" K-custom dark

Jos kerta sun soittos on pitkälle haikkapohjasta niin osta sitten 15" hihat. Itellä on vanha 70-luvun loppupuolella tehdyt 15" hihatti ja rokkaa ihan sikana. Ite soitan kanssa tosi hihat pohjasta kamaa ja sitten rideen tulee vaan sellaista sairasta crashaysta niin sitten mulla on 20" myöskin 70-luvulta oleva aika ohut ride.

Lisäys: Zildjianiin muuten voi aina luottaa, hyvää tavaraa.
Simbe
14.04.2005 19:50:24 (muokattu 14.04.2005 19:59:11)
Tälläistä settiä mä suosittelisin.

Hihat: 15" A new beat / 15" A sweet
Ride: 22" K
Crashit: 16" & 18" K-custom dark

Jos kerta sun soittos on pitkälle haikkapohjasta niin osta sitten 15" hihat. Itellä on vanha 70-luvun loppupuolella tehdyt 15" hihatti ja rokkaa ihan sikana. Ite soitan kanssa tosi hihat pohjasta kamaa ja sitten rideen tulee vaan sellaista sairasta crashaysta niin sitten mulla on 20" myöskin 70-luvulta oleva aika ohut ride.

Lisäys: Zildjianiin muuten voi aina luottaa, hyvää tavaraa.

Itselläkin jotenkin tuli ensimmäiseksi haikkavetoisuudesta mieleen juuri tuo 15" A Sweet, ja crashit voisivat olla vaikka 17 ja 18 K darkit. Pienempi sitten vaikka medium thin ja isompi thin. Rideksi 20" K tai 22" A medium. Jotenkin en koskaan ole päässyt A customien soundiin sisään...

EDIT: jos niissä 13" haikoissa haluat pitäytyä, niin ihan perus 13" K haikat tai A New Beat tai A Quick Beat haitsut varmasti toimivat hyvin, new beat noista se kirkkaimman kuuloinen.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
JeeVes
14.04.2005 19:55:42
Itselläkin jotenkin tuli ensimmäiseksi haikkavetoisuudesta mieleen juuri tuo 15" A Sweet, ja crashit voisivat olla vaikka 17 ja 18 K darkit. Pienempi sitten vaikka medium thin ja isompi thin. Rideksi 20" K tai 22" A medium. Jotenkin en koskaan ole päässyt A customien soundiin sisään...

Joo, mäkään en nyt hirveästi niiden perään ole koskaan syttynyt. Joo siis älä anna tuon 15" SWEET hämätä. Lue vaikka sieltä www.zildjian.com sivuilta infoa niistä hihateista. Toimii!
Henga
14.04.2005 20:20:18
Mä todella tykkään 13" haikoista. Kiva kirkas saundi joka on vähän korkeampi kuin 14" haikkojen saundi. Mulla on setissä sekä 13" että 14" haikat, joista 13" haikat on päähaikkoina.

Mä olen pohtinut just tota 13" haikkaa että pitäisi varmaan vihdoin ja viimein hankkia. Viime aikoina on tullut lipsahdettua enempi konemusan puolelle ja nämä nykyiset 14" K-sarjan vastinlautaset on ehkä piirun verran liian raskaat ja tummasointuiset johonkin trance/drum 'n bass/häröilyyn.

Ehkäpä peräti 12" A Custom Mastersound? :)
Niskamies
14.04.2005 20:23:48
Mä olen pohtinut just tota 13" haikkaa että pitäisi varmaan vihdoin ja viimein hankkia. Viime aikoina on tullut lipsahdettua enempi konemusan puolelle ja nämä nykyiset 14" K-sarjan vastinlautaset on ehkä piirun verran liian raskaat ja tummasointuiset johonkin trance/drum 'n bass/häröilyyn.

Ehkäpä peräti 12" A Custom Mastersound? :)

Käy ihmeessä kokeilemassa. Avedis ja A-Custom Mastersoundit ovat herkkua 13 tuumaisina, 12 tuumaisista ei ole kokemusta:)
Meitsi on meshissä.
totomiettinen
14.04.2005 20:33:57

Mulla sama homma. 14" A Quick Beatit on kuitenkin aika lailla raskaat pelit, kun niissä on ne reijätkin. Soundi on hyvinkin metallinen, ei niinkään kevyt.

Olen ajatellu kans 13" haikkoja. K/Z kiinnostaisi, en vaan tiedä soundista, kun ei ole päässyt testaamaan.
White men can't jump
hollmi-5
14.04.2005 20:34:28
Mulla on tuohon meininkiin: 14" K-Custom Dark hi-hat, 17" Dark Thin Crash, 18" Dark Medium Thin Crash ja 20" K-Ride.

Muina haitsuina 13" A-custom, 14" A New Beat... Useita rideja, crasheja ja haitsuja, mutta suosittelen tuota setuppia kysymääsi hommahomaan...
Mika Hollström
miän vain
14.04.2005 20:37:26

Haitsu: A Custom/Z Custom. Hieno, monipuolinen yhdistelmä. Polkuääni tuntuu rintakehässä, ja muutenkin on sitä ballssia. 14".

Crashit: K Custom Dark Crash Thin, 17" ja 18". Jos tuntuvat liian samanlaisilta, toisen voi vaihtaa fast- tai session-malliseen.

Ride: Avedis Deep Ride 20". On pingiä, on suhinaa. Mukavan matala.

Mattapintaisina kaikki mitkä saa.

Tämä ei sitten ole totuus, vaan mielipide.
Give me time, I need to make mistakes
Monochromatic - bändi
semisuper.tk - rumpusivut
JeeVes
14.04.2005 20:57:07
Mulla sama homma. 14" A Quick Beatit on kuitenkin aika lailla raskaat pelit, kun niissä on ne reijätkin. Soundi on hyvinkin metallinen, ei niinkään kevyt.

Olen ajatellu kans 13" haikkoja. K/Z kiinnostaisi, en vaan tiedä soundista, kun ei ole päässyt testaamaan.

Mä olen paukutellut noita K/Z haikkoja ja ei ne nyt niin kovin paskoja ole ollut. Niistä saa kyllä ihan sika raskasta meininkiä aikaseksi, mutta ei välttämättä mikään hirveän näppärä haikka.
eljohnny
14.04.2005 21:34:33
Tuossa viime perjantaina pääsin eräissä jameissa vetämään tämmösellä setillä:

K-Custom Dark Ride 20''
A-Custom Mastersound 14''
K- Custom Dark Crash 16''

Tykkäsin tosi paljon, niin paljon, että seuraava haikka on aika varmasti tuo mastersound.
Venyttely on kaiken A ja O.
JeeVes
15.04.2005 10:24:29
Kokeile A 21" Sweet Ride

Jeps sekin toimii. Eli eikun Avedis 21" sweet ride ja 15" sweet hihattia ostamaan.
Kalamies #15 >-)))> ESTR #3
juoksuarpeni
15.04.2005 11:40:45
Käy ihmeessä kokeilemassa. Avedis ja A-Custom Mastersoundit ovat herkkua 13 tuumaisina, 12 tuumaisista ei ole kokemusta:)

mulla olisi 12" toscon haitsun pellit myytävänä:).
70-luvulta taitavat olla.
Jooh jooh!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)