Aihe: URALTONE jr
1 2 3 4 511 12 13 14 15
meriluoto
12.04.2005 23:04:10
Tehdäänkö Uraltone combojakin?

www.uraltone.com
"G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..."
ReBeat
12.04.2005 23:09:26

Uraltone Jr. on tosiaan rakennussarja sisältäen pelkän vahvistinosan, mutta näppärä kaveri voi tehdä siitä vaikka combon. Mikään ei estä. Mikko Kankaanpää tekee sulle varmaan valmiin combon (Uraltone Jr:n tai jonkun muun) jos maksat hälle rahaa. Samoin joku muu voi tehdä combon sopivaa korvausta vastaan. Koska mitään ei ole vielä tehty, niin elementit ja combon koko ovat vapaasti valittavissa.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
mikasoi
13.04.2005 02:08:21
Onks toi tunkkainen soundi Uralin pihlajan ominaisuus vai

No joo, se ei munkaan mielestä se särö oo ihan parasta mitä siitä lähtee tolleen etunen ajettuna yli. Siihen voi tosin vaikuttaa putken valinnalla. Itse sain kirkkaimman särön mullardin putkella ja tummimman JJ llä. Mut tosiaan ei se mikään särötin pääasiassa olekkaan. Puhdasta siitä saa ihan kirkkaita plaatujakin kyllä makeasti.
Go Billy Go and drink some jarruneste.
efunkelist
13.04.2005 14:03:00

Uraltonessa on ihanat cleanit mutta särö, no, ei ihan se mun juttu välttämättä.

Vaan mitenköhän pelittäis H&K Tubefactor uraltonen kanssa? Oiskohan siinä asiallinen setti... hmm... pääsispä testaa. Joku ottaa mnet-miittiin uraltonen ja joku tubefactorin mukaan ok? =)
lexa53
13.04.2005 14:55:12 (muokattu 13.04.2005 14:56:22)

Ainakin minä tein, kuva "omassa kuvassa"
K100#9
madu
13.04.2005 14:57:16

Hieno! Mukavaa putkiradiohenkisyyttä =)
MrGuitarist
13.04.2005 15:06:17

Tuo on hieno! Mistäpäs löysit noin hyvän väristä etukangasta?
lexa53
13.04.2005 15:49:45
Tuo on hieno! Mistäpäs löysit noin hyvän väristä etukangasta?

Normaali säkkikangasta, löytyy lähes kaikista kangaskaupoista.
K100#9
harryk
13.04.2005 21:17:20

Samasta pelistä on hankala saada samaan aikaan fender-tyyppisiä puhtaita, lievästi rosoa ja hyvää laulavaa lead-saundia. Asiaan vaikuttaa vielä se, että joku pitää etuastesäröstä ja joku pääteastesäröstä jotka ovat luonteeltaan erilaisia. Hyvät puhtaat saundit vaativat enemmän päätetehoa kuin särösaundit, jotka taas saadaan aikaan esim. marsussa myös päätettä kyykyttämällä. Olen itse suunnittelemassa kaksikanavaisella etuasteella varustettua putkinuppia ala fender ja marshall, mutta pääteasteen käyttäytyminen on vielä ongelma viitaten edellämainittuun asiaan. Hyviä ideoita otetaan mielellään vastaan.
efunkelist
14.04.2005 08:28:28

Jos samoihin kuoriin pitää saada ne kaikki soundit niin varmaan pitää tehdä kahdella päätteellä ja kolmella etusella ja sekaan hämmästyttävä kytkinhässäkkä.
Shaft
14.04.2005 14:55:36
Samasta pelistä on hankala saada samaan aikaan fender-tyyppisiä puhtaita, lievästi rosoa ja hyvää laulavaa lead-saundia. Asiaan vaikuttaa vielä se, että joku pitää etuastesäröstä ja joku pääteastesäröstä jotka ovat luonteeltaan erilaisia. Hyvät puhtaat saundit vaativat enemmän päätetehoa kuin särösaundit, jotka taas saadaan aikaan esim. marsussa myös päätettä kyykyttämällä. Olen itse suunnittelemassa kaksikanavaisella etuasteella varustettua putkinuppia ala fender ja marshall, mutta pääteasteen käyttäytyminen on vielä ongelma viitaten edellämainittuun asiaan. Hyviä ideoita otetaan mielellään vastaan.

Mietin vähän, voisiko jotakin tuon tyylistä lähteä kehittämään esimerkiksi Fenderin Deluxe Reverbin pohjalta. Jättäisi toisen kanavan melko vakioksi, mutta lisäisi toiseen hieman gainia ja pyrkisi äänittämään sen enemmän Marshallin malliin. Tietysti siihen voisi ajatella jotakin erikseen kytkettävää boostiakin tai sitten tekisi ihan erillisen lead-kanavan. 2*6v6-pääte fixed biasilla ei säröytyisi liian aikaisin, mutta tarvittaessa sitä voisi kyykyttääkin vielä järjellisillä äänenpaineilla. Sopivan kaappiratkaisun löytäminen olisi vielä oma kysymyksensä.
Volle
14.04.2005 16:00:36
Jos samoihin kuoriin pitää saada ne kaikki soundit niin varmaan pitää tehdä kahdella päätteellä ja kolmella etusella ja sekaan hämmästyttävä kytkinhässäkkä.

Lisäksi tarvitaan erilliset kaiuttimet, koska - ainakin mun mielestä - helkkyvä puhdas ja junttasärö tarvitsevat omat kaappinsa. Eli on ehkä helpompaa ottaa kaksi erillistä vahvistinta ja eteen ab-boksi.
Nam.
Shaft
14.04.2005 16:29:06
Lisäksi tarvitaan erilliset kaiuttimet, koska - ainakin mun mielestä - helkkyvä puhdas ja junttasärö tarvitsevat omat kaappinsa. Eli on ehkä helpompaa ottaa kaksi erillistä vahvistinta ja eteen ab-boksi.

Näin on, mikäli skaalan pitää olla todella noin laaja. Mutta monipuolisen vahvistimen saa kyllä rakennettua yksin kuoriin, mikäli sen ei tarvitse pystyä aivan kaikkeen.
Vapour
14.04.2005 18:09:11
Onko siis niin, että yrityksestä huolimatta kukaan ei ole onnistunut Uralin kaunoisesta Hi/Med -gainia hyvin ulos kiskomaan, vai onko kyseessä spekulatiivisesta diskurssista?
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut
Vapour
14.04.2005 18:15:28
Täältä myös ääni Uraltonelle. Äänipätkiäkin löytyy oitteessa http://mp3.jucciz.com/uraltonejr/

Pätkät on nauhoitettu sekä Shuren 57:lla että AKG D14:lla, ihan vertailun vuoksi. Kitaran ja Uraltonen välissä on piuha.

Miltäköhän kuulostaisi Tube King tuossa edessä?

Toivottavasti en pyydä liikoja, mutta Uralin kasaaminen kiinnostaa tavattomasti ja olisi hauska kuulla jotain hyvää säristintä tuomassa lisäsurinaa/jytkettä soundiin...
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut
Jucciz
14.04.2005 18:48:17
Miltäköhän kuulostaisi Tube King tuossa edessä?

Toivottavasti en pyydä liikoja, mutta Uralin kasaaminen kiinnostaa tavattomasti ja olisi hauska kuulla jotain hyvää säristintä tuomassa lisäsurinaa/jytkettä soundiin...

Tube King -pätkiä on luvassa. Luultavasti ensi viikon aikana, sillä nyt poistun sukuloimaan. Muitakin pedaalipätkiä saa pyytää, mikäli kiinnostusta on.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Vapour
14.04.2005 18:50:56
Tube King -pätkiä on luvassa. Luultavasti ensi viikon aikana, sillä nyt poistun sukuloimaan. Muitakin pedaalipätkiä saa pyytää, mikäli kiinnostusta on.

Kiitos kovasti.
Ocku
14.04.2005 19:18:48

Hieno.
Mitä puuta?
Petsattu vai mitä?
Lakattu, vahattu millä?
efunkelist
14.04.2005 22:28:09

Muitakin pedaalipätkiä saa pyytää, mikäli kiinnostusta on.

No jos mistään saat H&K Tubefactoria lainaan niin sepä olisi mielenkiintoinen tuuppaja uralin eteen =) Mutta sullahan on tubeking joten se olisi kiva kuulla uralin toverina - siten että särö tulee tubekingistä itsestään uralin ollessa putipuhdas ja siten että tubekingillä lisäksi tuupataan uralin etusta ruvelle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)