Aihe: Talk box -soundi G-majorilla?
1
JuSu
14.04.2005 16:13:02
Morjentes!

Laiskana ruuvaajana kysäisen teiltä arvon kolleegat.. Pitäisi soitella Bon Jovin Livin' on a prayer ja tuossahan talk box on aika olennainen.

Toki wahilla pääsee riittävän lähelle, mutta onko kukaan yrittänyt saada G-Majorista jotain samalla pallokentällä olevaa vatkausta? Vahvistimesta särökanava ja G-Majorista joku autowah + jotain..? Hmmm..?

Kiitosta,

JuSu
Minä olen myyrä.
Jormaz
14.04.2005 20:00:32
Onko (minunkin) G-majorissa autowah?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Niskamies
14.04.2005 20:12:28
Onko (minunkin) G-majorissa autowah?

Kyllä siellä on tietynlainen envelope filter/autowah. En nyt muista millä nimellä se on siellä, muistaakseni kuitenki filter osiossa.
Meitsi on meshissä.
Jormaz
14.04.2005 20:14:15
Onko siellä filter-osiokin? :) Kuten huomaatte, en oo paljoa jaksanu ruuvailla. Mulle on riittäny delay, kaiku, noisegate, chorus ja joku phaserintapainen.
In Goth We Trust!
Niskamies
14.04.2005 20:21:59
Onko siellä filter-osiokin? :) Kuten huomaatte, en oo paljoa jaksanu ruuvailla. Mulle on riittäny delay, kaiku, noisegate, chorus ja joku phaserintapainen.

En nyt muista missä osiossa se on, mutta siellä on sellanen kun "resonance filter". Se on periaatteessa auto wah.
Meitsi on meshissä.
Jormaz
14.04.2005 20:48:23
Kaikkea sitä oppiikin. Pitänee ens kerralla ruuvailla.
In Goth We Trust!
Kimmo72
14.04.2005 22:18:51
Höh.. Empä oo mäkään ruuvaillu sen enempiä. Tarvis vissii joskus opetella käyttämäänkin noita laitteita :D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
JuSu
15.04.2005 08:12:11
Resonance filter, joo, ja siitä se resonanssitaajuus ekspressiopedaalille, sillä sai aika lähelle sellaista soundia, kun kokeilemalla etsi oikein haarukan. Nylon Beatin 12 apinaa -kappaletta veivasin noin joskus.

Kiitokset kysymykseen vastanneelle. Ryhdynpä säätöpuuhiin.

JuSu
Minä olen myyrä.
Sunrise
15.04.2005 10:33:50
Morjentes!

Laiskana ruuvaajana kysäisen teiltä arvon kolleegat.. Pitäisi soitella Bon Jovin Livin' on a prayer ja tuossahan talk box on aika olennainen.

Toki wahilla pääsee riittävän lähelle, mutta onko kukaan yrittänyt saada G-Majorista jotain samalla pallokentällä olevaa vatkausta? Vahvistimesta särökanava ja G-Majorista joku autowah + jotain..? Hmmm..?

Kiitosta,

JuSu

Toi sun pallokenttä käännös on kaikkien aikojen huonoin käännös ikinä. Jeesus!
Not only do I not know the answer, I DON'T EVEN KNOW WHAT THE QUESTION IS
JuSu
15.04.2005 11:28:59
Toi sun pallokenttä käännös on kaikkien aikojen huonoin käännös ikinä. Jeesus!

Täs ois toinen huono:

Puhu kädelle, koska naama ei kuuntele.

JuSu
Minä olen myyrä.
Wolffie
17.04.2005 12:29:20
Nyt menee kyllä aika offtopiciksi eli pahoittelen. En vain viitsinyt aloittaa uutta topiccia kun tämmöinenkin löytyi.

Eli siis, olen ajatellut g-majorin hankintaa ja siihen seuraksi Rolandin FC200 midilautaa. Vahvarina toimii Triamp mk1 2x12 combo. Pystynkö ohjaamaan kaikkia vahvarin kuutta kanavaa + efektilinkkiä g-majorin ja midilaudan avulla vai kannattaisikohan vain säästyä säätämiseltä ja ohjata laudalla vain efektejä ja vahvaria tuolla triampin omalla pedaalilla?
Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia
Kapane
17.04.2005 12:54:10

Nyt menee kyllä aika offtopiciksi eli pahoittelen. En vain viitsinyt aloittaa uutta topiccia kun tämmöinenkin löytyi.

Eli siis, olen ajatellut g-majorin hankintaa ja siihen seuraksi Rolandin FC200 midilautaa. Vahvarina toimii Triamp mk1 2x12 combo. Pystynkö ohjaamaan kaikkia vahvarin kuutta kanavaa + efektilinkkiä g-majorin ja midilaudan avulla vai kannattaisikohan vain säästyä säätämiseltä ja ohjata laudalla vain efektejä ja vahvaria tuolla triampin omalla pedaalilla?

Ainahan voit hankkia triamppiisi sen midi portin, jonka siihen saa ja ongelmat poistuvat!
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Wolffie
17.04.2005 13:29:55
Ainahan voit hankkia triamppiisi sen midi portin, jonka siihen saa ja ongelmat poistuvat!

Se voisi tietysti olla yksi vaihtoehto tulevaisuudessa, mutta sanoisin että budjetti voisi tuon jälkeen hieman räjähtää vai minkäs hintaista tuommoisen pistäminen on? Lähinnä ajattelin että jos g-majorilla ohjaus ei onnistu niin eipä mulla haittaakaan ole jos siinä on tuo triampin oma jalkaspedu, vaikuttavan kokonen steppilauta... Kävisi vain aika paljon helpommaksi varmaan jos saisi samalla laudalla ohjattua kaikkea.. pitänee miettiä asiaa :)
Tami
17.04.2005 13:43:05

Lähinnä ajattelin että jos g-majorilla ohjaus ei onnistu niin eipä mulla haittaakaan ole jos siinä on tuo triampin oma jalkaspedu, vaikuttavan kokonen steppilauta... Kävisi vain aika paljon helpommaksi varmaan jos saisi samalla laudalla ohjattua kaikkea.. pitänee miettiä asiaa :)

149eurolla näyttää T-mies myyvän midimodulia....

http://www.thomann.de/thoiw3_hugheskettner_msm1_prodinfo.html

Gmajorillahan pystyy ohjaamaan kahta on/off tyyppistä switchiä, joten tarkemmin tutkimatta triamppia niin joku ominaisuuksista jäisi käyttämättä = osta midimoduli ja huolet on pois ja lattia siistimpi....
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
Wolffie
17.04.2005 14:21:54
149eurolla näyttää T-mies myyvän midimodulia....

http://www.thomann.de/thoiw3_hugheskettner_msm1_prodinfo.html

Gmajorillahan pystyy ohjaamaan kahta on/off tyyppistä switchiä, joten tarkemmin tutkimatta triamppia niin joku ominaisuuksista jäisi käyttämättä = osta midimoduli ja huolet on pois ja lattia siistimpi....

Kiitoksia tiedoista.. Pitänee harkita asiaa ja katsoa mihin töistä saadut rahat sitten riittävät, ettei pidä koko loppuvuotta sitten taas elää rahattomana...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)