Aihe: Tekijänoikeuslaista apua
1
Neljä Ruuvia
15.04.2005 10:12:10
Moorientes!

Eli sellasta tässä kyselen että kun meikäläisen tekemiä juttuja ollaan käytetty, vaikka oon kieltänyt, niin mitä mun pitäisi tehdä asian eteen? Ottaa yhteyttä Teostoon tai jotain?

Kyseinen Demo on valmis, jolla ollaan käytetty meikäläisen tekemiä juttuja ja se on levinnyt ties minnekä jo.. kuka tietää kenties jo ympäri maailmaa. En ole "suojannut" sovituksiani mitenkään, mutta mulla on kaikki alkuperäsmateriaalien projektitiedostot. Minulle ei edes palauteta mun alkuperäsmateriaalia, jotka olen polttanu audiolevyksi laulajan treenausta varte, vaikka olen sitä erikseen pyytänytkin.

Onko mitään muita tahoja kuin Teosto, joka pystyisi selvittämään tekijänoikeusjuttuja mun kanssa? Mistä voisin saada tarkempaa tietoa, miten tämän asian kanssa edetä?

Toivoisin tästä aiheesta sellaista ns. käytännön esimerkkiä ettei kukaan muu joudu vastaavanlaiseen vittuilun alaiseksi kuten meikäläinen, joten kaikki info mitä vaan voi saada on tervetullutta. Kuvitelkaa itse tilanne, jos teidän "lapsenne" kidnapataan ja kasvatetaan toisen omana.

Yritän jatkossa laittaa tänne selostusta, miten tämä asia on sitten edistynyt jne.

Onhan noita juristeja...ne maksaa.Paljon! Et oo harkinnut liittyä Teostoon?
Vaikka mitäpä siihen liittymään,se vaan sellanen ahne paska lafka joka riistää alottelevaa muusikkoa :-)
stagestar
20.04.2005 08:58:50
Niin jos teostosta olet menossa apua pyytämään, niin olet tietenkin teoston asiakas, eikö vain. On varmaan aika hankala , jos et ole ja muut ovat jo ja ovat ilmoittaneet biisit heidän tekeminään teostoon. mutta jos tiedät etteivät ole niin liity äkkiä asiakkaaksi ja tee tuotoksistasi teosilmoitus.
rok rok !!!
katwi
26.04.2005 11:59:00

Aina kun teet demon, lähetä se itsellesi kirjattuna kirjeenä, äläkä avaa sitä. Jos joudut sitten raastupaan niin sulla on osottaa, että se on sun tekeleesi! Et sillai. Tottakai tekijänoikeuslaki on tekijän puolella tällasessa jutussa, mutta liity hyvä ihminen nyt sinne teostoon, ettei käy jatkossa tollasia juttuja. =) Tota on kyllä tosi vaikee lähtee oikeusteitse purkaan, tiedätkö minne se on levinny?
Leikari
26.04.2005 12:44:56 (muokattu 26.04.2005 12:47:35)
Moorientes!

Eli sellasta tässä kyselen että kun meikäläisen tekemiä juttuja ollaan käytetty, vaikka oon kieltänyt, niin mitä mun pitäisi tehdä asian eteen? Ottaa yhteyttä Teostoon tai jotain?.

selvennätkö vähän, että:

- kuka on "jutut" säveltänyt?
- kuka on sanoittanut
- kuka on sovittanut
- kuka on soittanut
- kuka on äänittänyt/tuottanut

- miten niitä on käytetty?
- miten ne "jutut" ovat muille so. näille ilman lupaa käyttäneille päätyneet?
- ovatko muut levyttäneet ko. biisejä?
- onko biisit kirjattu Teostoon jonkun muun nimiin?
- onko tekemääsi demolevyä kopioitu/levitetty netissä tms.? soitettu kavereille? ??
- onko sulla mennyt sukset ristiin entisen bändin kanssa ja nyt kiistaa on kuka teki mitä ja kenellä on lupa käyttää mitä?
joopa joo
Bentley
28.04.2005 14:54:41

Tässä sellainen väli-info että tämä asia pitäis olla kaikinpuolin ok. Teosto auttoi täysin meikäläistä, vaikka en Teostoon kuulukaan että plussaa Teostolle.

Laitan joskus tarkempia specsejä tänne asiasta.
For those who can't be without the music!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)