Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvät kuulokkeet kotistudio- käyttöön?
1 2 3 4 510 11 12 13 14
molder
14.04.2005 09:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asun kämpässä jossa ei pysty juurikaan kaiuttimien kanssa
miksaamaan tai luukuttamaan ( Jees. Tiedetään, kuulokkeilla ei voi miksata ;-) )
Äänittelen kaikkea omaksi huvikseni rokista aina torvimusaan.
 
Mutta kumminkin: Suositelkaa hyviä kuulokkeita kotistudio-käyttöön.
 
Niskamies
14.04.2005 14:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos rahaa piisaa, niin Sennheiser HD600:sta voin suositella. Todella hyvät luurit. Mä en ole varma onko HD650 nyt korvannut ne, mutta kummatkin on jokatapauksessa loistavat.
 
Jos raha on tiukassa, niin näitä behkuja voisi kokeilla:
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 3000_stereokopfhoerer_prodinfo.html
 
Mä olen käyttänyt noita musiikin kuunteluun, ja siinä ne on pelannut varsin hyvin. Miksausta en ole kokeillut noilla, kun tykkään miksata Geneleceillä.
 
Mutta budjetti olisi hyvä tietää Luurejahan on sadasta eurosta varmaan tuhanteen.
 
Meitsi on meshissä.
lion
14.04.2005 16:18:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos rahaa piisaa, niin Sennheiser HD600:sta voin suositella. Todella hyvät luurit. Mä en ole varma onko HD650 nyt korvannut ne, mutta kummatkin on jokatapauksessa loistavat.
 
Jos raha on tiukassa, niin näitä behkuja voisi kokeilla:
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … 3000_stereokopfhoerer_prodinfo.html
 
Mä olen käyttänyt noita musiikin kuunteluun, ja siinä ne on pelannut varsin hyvin. Miksausta en ole kokeillut noilla, kun tykkään miksata Geneleceillä.
 
Mutta budjetti olisi hyvä tietää Luurejahan on sadasta eurosta varmaan tuhanteen.

 
Hyh, mulla on noi behkut nyt visusti lipaston alalaatikossa kun olivat niin paskat. Olen tykännyt akg k240 studioistani kyllä kovasti. Suosittelen.
 
- Li'oN
 
Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston.
d-iivil
14.04.2005 16:26:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ostin kans nuo samat behkut. Aivan karseat luurit. Jopa duunista hommaamani "tietokonekäyttöön" tarkoitetut Labtecin 10€ luurit pesee nuo 100-0.
 
- Official mr. Pekoni.
Rising from the flames and.... CRUSHING THE GATES!
1980's are going to be back: Tyres are screaming, FIRENOTE is burning!
Ärlä #022
villei
14.04.2005 17:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tykännyt akg k240 studioistani kyllä kovasti. Suosittelen.
 
Mikä malli sinulla noista on? Näitähän saa K240 DF, K240 Monitor ja Studio.
Tietääkö joku mitä eroa noilla on käytännössä ja mitkä ovat sopivimmat kotistudioon?
 
Niskamies
14.04.2005 18:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ostin kans nuo samat behkut. Aivan karseat luurit. Jopa duunista hommaamani "tietokonekäyttöön" tarkoitetut Labtecin 10€ luurit pesee nuo 100-0.
 
Hassua, kait mä sitten olen puukorva. Mutta ei se mitään, mun mielestä noilla on kiva kuunnella musiikkia. Sennheisereilla sitten "vakava" työnteko. Ehkä tää on taas sitä Behringerin tasalaatuisuutta.
 
Meitsi on meshissä.
lion
14.04.2005 18:35:18 (muokattu 14.04.2005 18:38:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä malli sinulla noista on? Näitähän saa K240 DF, K240 Monitor ja Studio.
Tietääkö joku mitä eroa noilla on käytännössä ja mitkä ovat sopivimmat kotistudioon?

 
höh? Lue postaus! Kirjoitin K240 STUDIO! :D
DF:stä en tiedä, mutta studio-malli on uudempi ja siinä on paranneltuja ominaisuuksia monitoriin verrattuna, jotka ne on jonkinnäköiset alan standardit. Monet studiot on kuitenkin alkaneet käyttämään k240 monitor versioiden sijaan uudempia studio-malleja, eli ilmeisesti monitor malli on hiljaa haihtumassa markkinoilta. Ulkonäöllisesti kuulokkeet ovat samanlaiset. Erityisesti hienoin ominaisuus on se, että kuulokkeet sopii päähän ja ei ahdista ollenkaan.
 
- Li'oN
 
Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston.
villei
14.04.2005 18:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

höh? Lue postaus! Kirjoitin K240 STUDIO! :D
Oho :D
Kumma kun rupeaa jo tässä vaiheessa päivää silmät harittamaan. Luin varmaan että "olen tykännyt K240:istä studiossani" tai jotain vastaavaa.
 
Pallopää
14.04.2005 19:25:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs sennheiser hd-590? Onko kukaan noita päässyt testailemaan?
 
askomiko
14.04.2005 19:53:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

590 taisi olla sitä modernin näköistä sarjaa? On tullut kokeiltua kaikki kalliimman pään Sennheiserit, myös se joka maksoi 12 000e tai jotain. HD600 on itellä jostain syystä käytössä. Tykkään. Kun tuonne toiseen samaan threadiin jo sanoinkin. Yhdistäkää nämä.
 
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
hörhö
14.04.2005 23:10:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi tietää budjetti. Sennheiserilla ja Beuerdynamiksilla on joitain ihan hyviä malleja. Kuten myös Gradolla, AKGllä ja ehkä Sonylla. Alle satasen luokassa vaikkapa Koss porta pro.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
Ze Kink
15.04.2005 00:37:13 (muokattu 15.04.2005 00:37:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tykännyt akg k240 studioistani kyllä kovasti. Suosittelen.
 
Aattelin ostaa nuo mikserille kaveriksi, kun tämänhetkiset kuulokkeet on hieman nihkeät. Vissiinkin siis paras tai ainakin hyvä vaihtoehto tuossa hintaluokassa, tai näin olen lukenut. Kannattaako?
 
E: nihkeät mutta musiikin kuuntelussa toimivat hyvin.
 
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
AoA
15.04.2005 01:45:18 (muokattu 15.04.2005 01:45:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäpäs Sennheiser HD 25? niissähän hyvin vaimentaa nuo kupit ja muutenki selkeän kuuloiset, ainaki mitä oon kokeillu. Mä kyllä tässä ostan semmoset kunhan joskus rahat riittäis...
 
-Anssi, Stiff Flavor
CryptoFib
15.04.2005 01:53:26 (muokattu 15.04.2005 01:58:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ette kai te tosissanne ole???
 
Pitäis - isot miehet - sen verran jo tietää, että miksaamiseen ainoat Amerikan Oikeasti hyvät kuulokkeet on Ultrasonet...
 
www.ultrasone.com . Suomen maahantuoja Carbo'n music Oy tuusulassa. www.carbonmusic.fi

Kokeile edes. ;) Lähettää äänen luonnollisena. Siinä missä eritoten AKG:n luurit ampuu, suoraan korvakäytävään, niin ultrasonet ampuu ääntä myös korvalehteen. Sitä sanotaan stereokuuloksi. Ihminen tietää äänen tulosuunnan ja etäisyyden vain siksi, että korvalehdet taittaa ääntä. Siksipä en oikeen jaksa uskoa, että mitkään muut luurit pystyy lähelekään ultrasone laatua.
 
EDIT: http://www.carbonmusic.fi/lisadata. … usic.fi/popups/ultrasone_users.html
Siinä listaa käyttäjäkunnasta. Tuon luulisi olevan hyvä argumentti spekulaatiolle.
 
hörhö
15.04.2005 04:34:56 (muokattu 15.04.2005 04:38:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ette kai te tosissanne ole???
 
Ei missään nimessä ainut ja oikea vaihtoehto. Hyvä se kylläkin on. Äänikuva on aikaslailla hämärä nimenomaan tuon korvalehteen suuntaavuuden takia. Oikeastaan aika ihmeellinen siinä mielessä, että stereokuva kuten kuulokkeissa yleensä on ja soundi sellainen hyvin etäinen. Hyvä, mutta ei missään nimessä paras, kuten kuulokkeissa yleensä. Mieltymyksistä kaikki on kiinni.
 
EDIT: Siis puhuit jotain stereokuvasta. Parempaa stereokuvaa voidaan hakea erinäisillä crossfeedpiireillä. Ultrasonella on se ajatus korvanlehteen suuntaamisesta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä stereokuvan kanssa. Ainoastaan soundin.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
kiiski
15.04.2005 08:17:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultrasonella on se ajatus korvanlehteen suuntaamisesta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä stereokuvan kanssa. Ainoastaan soundin.
 
Pitäähän sitä nyt jotenkin voida perustella itselleen kallis ostos ;)
 
Mikael
15.04.2005 08:47:36 (muokattu 15.04.2005 14:41:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäpäs Sennheiser HD 25? niissähän hyvin vaimentaa nuo kupit ja muutenki selkeän kuuloiset, ainaki mitä oon kokeillu. Mä kyllä tässä ostan semmoset kunhan joskus rahat riittäis...
 
HD25 on erittäin hyvä monitorikuuloke soittajalle ja äänittäjälle, koska sen lisäksi että niiden eristys on hyvä ne ovat herkät ja niistä tulee lujaa säröttä - tohon hommaan mun suosikit. Mutta miksailupuuhiin ne ovat hieman raskassointiset, bassopää on voimakas ja yläpää ei niin ilmava.
 
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
askomiko
15.04.2005 10:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta miksailupuuhiin ne ovat hieman raskassointiset, bassopää on voimakas ja yläpää ei niin ilmava.
 
Sanoisin jopa keskiääninen tumppu. (Tosi huono miksaamiseen, hyvä äänitykseen.) Kuin muutkin suljetut, vaikkapa HD280 pro. On tumppu, mutta eristää hyvin.
 
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
AoA
15.04.2005 14:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ehkä enemmänki noihin soittopuuhiin just niiden hyvien vaimennusten takia meinasin hankkia, äänittäessä. Mutta ilmeisesti miksaukseen ei parhaat mahdolliset, tokihan voi vertailla noidenki avulla..
 
-Anssi, Stiff Flavor
CryptoFib
15.04.2005 21:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta sillä ei ole mitään tekemistä stereokuvan kanssa. Ainoastaan soundin.
 
Jeesh. niinhän se kyllä on. Mutta ku puhutaan äänistä noin yleensä. Ei pelkästään niistä, mitkä tulee ulos kaijuttimista. Kaijuttimet kököttää yleensä koht. samoilla sijoillaan pöydällä. Mutta uskoisin, että tuo oli sarkastinen kommentti? Tai sitten tyhmä? ;)
 
Ultrasoneltaki löytyy suurin osa malleista suljettuina ja avoimina. Mikäli se on se luureissa valintaperuste nro 1.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «