Aihe: laulun aloittaminen
1
NYdoll
08.04.2003 17:47:50

se on kiva ku autetaan...
the jokke
08.04.2003 22:17:04
no voisit aloittaa vaikka laulamisella. laulat vaan paljon. siitä se lähtee.. ja opettele vaikka jotain perus laulutekniikoita.
NYdoll
09.04.2003 13:20:59

nauhottelin tossa md:lle pari biisiä ja totesin että ei mun ääni niin hirvee oo...ongelma on enemmänkin siinä että ääniala näyttäs olevan kaks ääntä (matala ja se vähän korkeampi :)
noir
09.04.2003 15:11:46
Seuraavaksi sitten, ellet jo ole, luet aikaisempia ketjuja aiheesta. Ainakin äänenavaus-, harjoittelu- ja äänialajutut.

Tuo on tosiaan hyvää äänittää ja kuunnella omaa laulua. Helpompi on tietysti laulaa mikkiin ja kuunnella vaikkapa kuulokkeilla ihan livenä, tällöin ei tosin pääse yhtä hyvin tutkimaan että missä mennään metsään.
Friend of the devil is a friend of mine.
the jokke
10.04.2003 10:49:04
juu. mulla on ainakin tapana laulaa kotona paljooooon hiljempaa (kun asun kerrostalossa), joten ääniala on automaattisesti kapeampi. ei pääse niin korkealle. eli jos bändin kanssa soitan niin pääsen paljon korkeammalle.

eli kannattaa laulaa kuitenenkin suhteellisen kovaa ja vapautuneesti.. sellaisesta pihisemisestä ja pidättelystä ei tuu mitään.
MetalliHippi
10.04.2003 19:21:42

eli kannattaa laulaa kuitenenkin suhteellisen kovaa ja vapautuneesti.. sellaisesta pihisemisestä ja pidättelystä ei tuu mitään.

Voi voi, kun sitä ne seinänaapurit nimenomaan kyttää ;)
Itse kailotin vielä vähän aikaa sitten vapautuneesti yläkerrassa, ajatellen seinien tarjoavan riittävän eristyksen... Voisitko soittaa sitä kitaraasi siellä alakerrassa, kun se ei kuulu sieltä niin kovaa, oli seuraava hienovarainen kommentti jonka sain osakseni. Kitara juuh! Soitanpa tästä lähtien "kitaraa" alakerrassa, niin ei tarvitse seinille hyppiä :)
Wowo.
Larry
11.04.2003 11:36:07 (muokattu 11.04.2003 11:37:27)
Mielestäni on väärä näkökulma laulamiseen jos lähdetään siltä pohjalta, että "pitäs muutama biisi laulaakin"....

Laulamisesta pitää tykätä samalla tavalla kun soittamisesta.
En mä vasten tahtoani ainakaan soita kitaraa/laula. Pidän molemmista ja haluan kehittää molempia "istrumentteja".

Varsinkin laulaessa, jos on asenteella että tää mun täytyy vetää niin siitä jää puuttumaan se ns. "Muna" ja jos ei anna kaikkea mitä itsestään lähtee niin sen kuulee myös yleisökin.

Mutta niinkuin aikaisemmin the jokke mainitsi... tosiaankin ei pidä pihistellä ääntä treenatessa koska muuten ei voi tietää mihin kaikkeen ääni pystyy. (esim. falsetit/äänen rikkoutuminen)
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish- http://theorocks.cjb.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)