Aihe: Kömmähdyksiä, sattumia ja kipeitä soittokokemuksia.
1 2 3 4 5 6
NKVD
13.04.2005 19:24:54
Soitimme yksissä nuorison pikkujouluissa ja olimme laittaneet keikan aloitusbiisiksi jonkun rennon "jamin", noh biisin alettua en muistanut sitä jamin komppia ollenkaan. soitin hätäillessäni jotain siihen päälle (mikä ei tietenkään sopinut biisiin yhtään) vasta kun biisi oli loppunut niin muistin sen kompin. Pitihän sitä soittaa sitten lisää jotta yleisö sai kuulla mahtavaa soitantaa.

Yhdellä keikalla puomillinen lautasteline sanoi sopimuksen irti ja se rätkähti kuolleena siihen tomien päälle. Ei kestäny kauaakaan kuin yksi valokuvaaja yritti kiinnittää sitä takaisin telineeseen, mutta telineen lukitus oli pettänyt. Jääräpäisenä äijänä se kuvaaja piti sitä peltiä käsin paikoillaan loppu biisin ajan. Respectit sille!

Samassa tapahtumassa soittaneella bändillä lähti basari luisumaan kokoajan eteenpäin ja lopulta se oli pakko naulata siihen kiinni. En siis naulannut sitä basaria lattiaan kiinni vaan hakkasin lattiaan nauloja siihen basarin eteen jolloin se pysyi paikallaan. Onneksi sattui olemaan vasara ja nauloja lähettyvillä ;)

Ei minun kömmähdys, mutta olimme taas kerran tapahtumassa jossa meidään jälkeen soittaneella bändillä (ja rumpalilla) löystyi virvelitelineen lukitus sen verran että virveli kääntyi 90 asetetta soittajaa päin. Soittaja paikkasi tilanteen hyvin lyömällä haarojen välissä sitä virveliä kapulalla alaspäin. se ei kuitenkaan tajunnut ettei se virveli kuulunu minnekään kun siinä ei ollu enää mikkiä lähettyvillä. Äääh tuota on vaikea selittää, no virveli oli kuitenkin basarin suuntaisesti... jos tajusitte? No ette? unohtakaa koko juttu...
Narodny Komissaryat Vnutrennikh Del
ihotauti
13.04.2005 19:52:01
kerran oon onnistunut jotenkin härväämään kapulan tipin nenään kesken lyönnin sattuu,naurattaa ja itkettää.
Tuo vaatii jo hieman taitoaki :)
Itelläni kapulat lentelee ja sormet litistyy harva se päivä.
Ensikeikkani pääsin tuossa vähä aika sitten soittamaa vararumpalina broidin pändissä. Tai no oikeestaan vararumpalin vararumpalina. Iha hyvi meni ja hauskaa oli, mutta miinuksena voisi mainita että osa setistä oli vasta matkalla keikkapaikalle oikean vararumpalin mukana. Nii ja encore piisiä en ollu ikinä soittanu...
Kosminen
13.04.2005 20:14:56

No nyt muuten tulikin mieleeni, kun oli ekat treenit nykyisen bändin kans ja vielä pientä näytön paikkaa ilmassa niin oli virveli vähän huonossa asennossa ja löin joka iskulla nyrkillä reiteen. Siinä oli kammottava mustelma ja turposi ja sattui mutta oli pakko vetää tiukasti loppuun asti.
Kalamies#16 >-)))>
Cieni
13.04.2005 21:41:37 (muokattu 13.04.2005 21:42:38)
Rystyset olivat verellä kun hieman osuivat virveliin ja monet kerrat olen tuolilta pudonnut kun oikein olen mötännyt. Toinen polvi oli armottamilla mustelmilla kun virppaan osui monta kertaa.
Maito on hyvää.
Animosity
14.04.2005 09:29:07

Kellarissa innostuneesti soittaen kuin jonkun ylemmän tahon käskystä lensi kapula kädestäni ja kas kummaa...
SUORAAN LÄPI IKKUNAN PIHALLE SAAKKA.
Enemy within...
Dnjmaster
14.04.2005 10:20:16
Mä oon paukuttanu muutaman kerran käsiin samalla ku oon lyöny virveliin ja sen jälkeen oli käsi muutaman päivän kipee =)
tito
14.04.2005 12:59:13

Olipa kesäisellä torilla eräs aloitteleva raskaan musiikin bändi ensimmäisillä keikoillaan ja yks mun tuttu miksaaja niiden messissä. Kysyi lavalla nuorilta pitkätukilta että montako laulua (mikkiä) teillä on. Nuoret pitkätukat siihen vastasivat täpinöissään että meillä on kuustoista laulua! Oli siinä miksaajalla ja sivustaseuranneilla vähän naurussa pidättelemistä.
taas on tänään
Checkmate
14.04.2005 16:20:20 (muokattu 14.04.2005 16:20:40)
Joskus on ollut keikkaillan jälkeen darra, eli ei mitään vakavempaa. Olen muutenkin aika varovainen ihminen: kivuliainta, mitä mulle on koskaan sattunu, on nilkan nyrjähtäminen joskus päiväkoti-ikäisenä.
http://www.mikseri.net/artistit/?id=36220
tthei
14.04.2005 16:26:57

Äskön soittaessa onnistuin osumaan itseeni nenään. Sitä en ennen ollukkaa onnistunu tekee :D
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
junttura
14.04.2005 16:50:43

LOL!!! Menikö kauan ennenkuin pystyit taas soittamaan?

About viikko meni että pystyi soittamaan, kipeytyi tosin vielä kuukadenkin päästä kun vähän soitti. Oppipahan kantapään kautta että rumpuja ei soiteta perseellä.
loppuu se vitun näppäily!
ltg
14.04.2005 18:31:04
Eilen pamautin itseäni silmien väliin treeneissä.
Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei.
savopie
14.04.2005 21:26:50 (muokattu 14.04.2005 21:29:03)
ainakin kerrän kävi niin että ku kuvattiin jotain soittoo ja mun piti pompata pystyyn, ni virveli kaatu rymisten maahan, onneksi ei käyny mitään..
Sitten koulun joulujuhlissa sähkörummuilla soittaessani, kesken biisin "virveli" meni ja putosi lattialle ! mä en älyy miksi mulla aina virveli kärsii ;D... joskus kun soitin vanhoilla tuplilla, niin nuijat kolisi jalkoihin, eikä sitä silloin huomannu, mut mulla oli satsin jälkeen illalla oikea reisi ihan mustana..

EDIT: mistä muuten näkee monta viestiä on kirjoittanut?
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
hollmi-5
14.04.2005 23:21:57
mut mulla oli satsin jälkeen illalla oikea reisi ihan mustana.. onko nuijat ollet pikkuisen korkealla...
Mika Hollström
Remo
14.04.2005 23:40:47
EDIT: mistä muuten näkee monta viestiä on kirjoittanut?

Eikös sen sieltä omista tiedoista näe. Siis kun meet muokkaamaan oman sivun tietoja niin jossain siellä se on.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
totomiettinen
15.04.2005 09:23:46
Koulun pippaloihin liittyy soittokokemuksienkin puolesta aina hyviä muistoja. Kerran jouduin soittamaan sellaisilla New Sound-tasoisilla halpiksilla, ja armottoman jamittelun rytinässä basisti nojaa hiukan huolimattomasti bassarissa kiinni olleeseen tomiin, tomi kaatuu päälleni, tämän jälkeen käsittämätön dominopalikkaefekti: virveli kaatuu päälleni, haitsu kaatuu päälleni, peltiständiäkin siinä taisi niskaan tulla. Hassu näky, kun rumpali saa yhtäkkiä setin niskaansa. Eihän siinä, naurettiin ja jatkettiin biisi loppuun.
White men can't jump
Holy_Diver
14.05.2005 22:00:15
No nyt tulee ainaki mieleen jotain että oon kapuloilla itteäni sormille ja käsille hakannu ja polviin aina välillä.
Kerran bändin kans soitettii 10min bluesii(tais tulla kyl 30min.) niin siinä ku aloin tulla pikkuhiljaa horrokseen siinä niin aina välillä havahduin ku sormiin otti kipeää, niin sitte biisin lopus katoin sormia niin oli aika hienot haavat. Sitte on jotain tullu että on kapula jotenki osunu johonki ihmeelliseen paikkaan mihin en varmaan muuten ku kesken biisin justiin ku menee hyvin osuis niin kapulat on lentäny hienosti ilmaan ja tippunu päähän.
Anti
15.05.2005 00:19:15

Yhdellä keikalla puomillinen lautasteline sanoi sopimuksen irti ja se rätkähti kuolleena siihen tomien päälle. Ei kestäny kauaakaan kuin yksi valokuvaaja yritti kiinnittää sitä takaisin telineeseen, mutta telineen lukitus oli pettänyt. Jääräpäisenä äijänä se kuvaaja piti sitä peltiä käsin paikoillaan loppu biisin ajan. Respectit sille!

Missä tapahtumassa tuo tapahtu? aivanko joskus olisin sattunu tuontyylisen jutun näkeen jossaki.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Rumpali5
15.05.2005 08:03:40
Joo. On sitä jääny muutaman kerran pedaalin nuija housun lahkeeseen.Ja joskus olen tökänny silmään kapulan päällä. Muistan myös että kapula on kerran lentäny, kun oltiin soittamassa bändin kaa jossakin ja soitin yhdellä kapulalla loppuun ilman mitään kikkailua (onneksi oli helppo komppi).
mika_89
15.05.2005 11:08:01
yks oli kyllä jotaki kovin erikoista. onneksi sattui treeneissä. juuri ennen biisiä pistin tyynyn siihen rumpupallille ku ajattelin että jos siinä ois pehmepämpää soittaa tai jotain ku en ollut koskaan kokeillut pistää tyynyä. no laskin biisin käyntiin ja alettiin soittaan.sitte alkoki tuntua että se tyyny ei ollut hyvä siinä perseen alla. no mietiskelin itsekseni että kohta tulee tauko. tauon aikana nousin täysiä ylös ja yritin huitasta sen tyynyn pois siitä päältä. no huitasin hieman liian alhaalta niin koko tuoli rymähti lattialle. tämmösiä sattuu. saman biisin aikana muistaakseni löin ensimmäistä kertaa itseäni päähän ja se tuntuu kivalta! ai perhana .kyyneleet alko valua toisesta silmästä ku puolittain osu siihenki. bändikavereilla oli hauskaa. pitää koittaa saaja ne kompastumaan omaan vahvistimeensa tjs. täsä jonku ajan päästä.
EDIT: sattuikohan oleen perjantai 13 päivä?
nicko rulaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)